Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Azért annyira nem nagy jóság az a baziszéles látószög. Adott a képernyő, ahová "fel kell tenni". Plusz az a halszem-effektus elég zavaró tud lenni, és ha csak közeli parkoláshoz nézed egyenesen haladva, amikor középen a legkisebb a torzítás, tulképp egy elég drága "optikai tolatóradart" vettél, minden egyéb funkciója (pl. elhelyezd térben a mögötted oldalt lévő tárgyakat, távolságot becsülj stb.) hátrányt szenved.
Hát, olcsó poén lenne, hogy én megmondtam..., de én megmondtam.
Az már a leírásában látszott, hogy az enyémmel ellentétben, nem 170° a látószög, hanem csak 120°! Meg az is látszott, hogy elég nagy.
Szerintem az a 18mm-es nem biztos, hogy állítható, de nincs is rá szükség. Az egy 170°-os látószögű kamera és amit én mondtam, a hátsó lökhárító fényezett részének alsó peremébe berakva, az már így is meg van döntve, kb 45°-ban a földhöz képest, szerintem 4-5 métert simán mutatna, és ez elég is lenne. Én nagyon gondolkozom rajta, hogy veszek egy ilyen kamerát és kicserélem az enyémet egy ilyenre.
Azonkívül, hogy a fémet nem fúrjuk meg, illetve nem vágjuk ki, és mire egy dremmellel kitágítanád ennyire, addigra szerintem az anyag is nagyon felhevülne. A kamerát a lehető legjobban középre kell tájolni. Az enyém csak egy kicsit van eltolva balra, de már ezt is észre lehet venni.
Hát, szerintem ezt elhamarkodtad, ez elég nagy, és mivel a felfogatással is mókolnod kell, a végén szerintem nagyon nem odaillőnek és barkácsmunkának fog látszani...
És elég drága is, az enyém nem volt 4000Ft és a többség ebben az árban mozog a linkelt oldalon.
Látom, hogy érdeklődsz a vaterás után, én azt fel tudom ajánlani, hogy ha ezen az oldalon: http://www.focalprice.com/goods_786_1_c.html találsz olyat ami tetszik akkor azt megrendelem neked. Én még mindíg valamelyik befúrósat javaslom. 2,5-3 hét alatt itt van!
Egyébként, most néztem, hogy a lökhárító fényezett részének alján van egy 20-25mm-es perem ami elég egyenes és ferdén lefele áll, talán itt lenne a legdiszkrétebb egy befúrható kamera, (sajnos nincs sok infó arról, hogy mekkora az átmérője a kamerának, de ha a lencsét viszonyítom akkor nem lehet több 20mm-nél) szerintem még így is lehetne látni 4-5m-t hátra ami, több mint elég, persze ki kellene próbálni...
Igen, ez is igaz, hogy a látómező széle az pont eléggé statikus ahhoz, hogy jó viszonyítási alap legyen. Nekem, ha mondjuk egy falhoz tolatok akkor a fal és a talaj találkozását amikor pont a képen a lökhárító vonaláig engedem akkor van még ~15cm a falig.
Viszont mióta megvan a kamera azóta nem nagyon sikerült párhuzamosan beállnom sehova, mert kicsit el is vonja a figyelmet a kamera képe. Lehet hogy kikapcsolom a "Back detect" funkciót és ha kell a kamera képe akkor a PIP-ben pillanatok alatt elő tudom hozni. Igazából csak akkor érdekes, ha szűk helyre kell manőverezni, mert az Octi hatalmas kuffere miatt elég nehezen lehet érezni, hogy meddig ér a hátulja... ;-)
Az, hogy látod a lökhárító szélét, majdnem lényegtelen 1-2 hét után.
Azt kell megszoknod, hogy amikor a képernyő alja felé közelít valami a kamera képén, AZ hány centi! Szerintem.
Diszkréció: a rendszámvilágításba rakható valóban kevésbé látszik, de valamennyire az is. Közelebbről viszont pont nem, mert ugye akkor magasabbról nézel le rá.
Hát, ha azt a vaterásat akarod beépíteni, az még jobban fog látszani, mint az enyém...
Szerintem Sampit is megkérdezheted, neki is van olyan ami a rendszám megvilágítás helyére beépíthető, csak abban nincs világítás, de talán tud olyat is szerezni, amiben van világítás.
Nekem a hátsó szélvédő bal szélénél megy fel a kábel, a gumi csatornán, a többivel jön ki az ajtóból azután a főköteggel megy előre a bal doblemeznél és a belső küszöb borítása alatt.
Az, ha nem látszik az autó lökhárítója, az nem feltétlenül gáz, mert a kamera képén van valamilyen raszteres skála, ami helyettesíti azt. Arra lennék kíváncsi, hogy vajon a kamera ferdén van-e beépítve a házba, mert ezeket a befúrósakat például teljesen vízszintesen lehet beépíteni, ami azt jelenti, hogy nem úgy lefelé néz mint az enyém (max:5-6m-t látok hátra), hanem vízszintes síkban. Ez, lehet, hogy nem olyan nagy baj, mert elég széles látószögű a kamera, csak érdekes lehet, hogy gondoltak-e ilyesmire.
Én, azt a vaterásat elkerülném, nagyon nem tetszik, hogy még felfogatást is mókolnom kell hozzá és a végeredmény még annyira sem fog illeszkedni a képbe, mint az enyém. Vagy keresnék olyat amit a lámpatest helyére kell beépíteni, vagy egy befúrósat, pláne, ha esetleg van radar is az autóban. A befúrósnak még az az előnye is meg van, hogy középre is tehető, míg a többi valamelyik oldalra, egy kicsit, de el van csúsztatva.
Igen, de ahogy írtad, az nagyon jó ha látni a lökhárítót is a képen, hisz így van viszonyítási alapod.
-Mint neked is.
Ezzen a kereken nagyon gondolkodok (a vaterás amit belinkeltem), a felfogatást meg egy darab meghajlított lemez féleségből kéne megoldani, ami a rendszámtábla megvílágító alá csatlakozna valahogy.
Ha kevésbé láthatóra vágysz akkor a befúrós megoldások lehetnek jók a lökhárító koptató betétjébe fúrva. (és a kábelezés is sokkal, de sokkal egyszerűbb!)
Ezeket a tolató radarok érzékelőihez hasonlóan a lökhárító borításba kell befúrni és az utolsó itt is éjjellátó. (nekem sokáig egy ilyen volt a favorit, mert itt nem kell a hátsóajtóban vezetékelni, ami a leg-legszívatósabb dolgok egyike, de itt esélyed sincs arra, hogy a kocsi valamelyik része is látszódjon a képen, úgy mint nekem)
Egyébként az enyémnek ilyen a képe éjszaka (most csináltam, direkt a kedvedért...)
18,34$ az ára. Ez árfolyam függő, most 225 körül van, ami 4000-4200Ft (és ebben tényleg benne van a posta is)
Én azért ezt választottam, mert meg akartam őrizni az eredeti rendszám megvilágítást. Ezt először ketté vágtam, csak a kamera maradt és a kamera felőli felfogató furat. A lámpatestbe hátulról csináltam egy bevágást ahol a kábel belement, egy fúróval kifúrtam a lámpatest csavarhelyét, ide ment a kameráé, és gyors kötésű kétkomponensű ragasztóval össze ragasztottam. Kitöltöttem a kábelnek készített kivágást is és kötés után megfaragtam. Egy kicsit ferde lett, de nem vészes, az viszont nagyon jó, hogy a képen látszik a lökhárító széle is, és így tényleg egészen jól belőhető a távolság. A képe jó, este kicsit (talán nem is kicsit) zajos, de látható rajta minden.
Tegnap megjött a tolatókamerám... egyből neki is álltam beszerelni. Ma lett kész!
Nagyon megszívatott a hosszabbító amit a videó jelnek adtak, behúztam a kábelt és a próbánál derült ki, hogy zárlatos... még az a szerencse, hogy húztam mellé egy kéteres vezetéket, a tápnak mert nem akartam a hátsó ajtóban testelni, ezért mind a két szálat előre is elvittem a fejegységig. Most úgy oldottam meg, hogy a zárlatos videó kábelen megy hátra a táp a back detect jeltől és a kéteres vezetéken meg a videó jel megy előre a testet meg a hátsó ablaktörlő motor házáról vettem le.
Tökéletesen működik, és szerencsére a kocsit sem kellett szétszednem ismét. Már csak az antennára várok, remélem ma az is megjön, és készre szerelhetem az egészet, azután jöhet a fényképezgetés... :-)
Kezelési útmutató 15-16. oldal logo type captured. A képet fel kell tenni egy sd kártyára. Az a legjobb, ha csak az van rajta.
A logo-t nem lehet állítani. Az a menü nem aktiv. Más autómárkáknál pl ford opel stb ugyan ezzel a szoftverrel engedi, de a VAG autóinál kb 4-5 hónapja nem.