Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Jaa jó, lesett. Ide nem kell 3. vezeték mint a váltóknál...Én is ezt fogom csinálni, nem kell hozzá semmi ilyen kapcsolódugó:) , igaz hogy praktipusabb meg szebb, de nélkülözhető!
Igazából szintén nem ismerem a ROCO teljes választékát. Mindenesetre én egy elegáns mozdulattal lenyisszantottam a vezetékről a csatlakozót. Mert vandál vagyok:-) Meg mert így egy kis forrasztással meg tudtam toldani a vezetékeket és nem kellett hozzá vennem semmit. Azért egy kis pluszt hagytam a csatlakozón is, hátha egyszer még vissza kell forrasztani.
A kocsilekapcsolóhoz miért kellene kettőnél több vezeték? Ha áramot kap kiemel, ha nem kap akkor meg nem:-)
Segítséget szeretnék kérni tőletek, lehet nem ez a megfelelő topic de azért valamilyen szinten az építéshez tartozik...
Vásároltam nemrégiben egy asztallap alá szerelhető kocsileakasztót (roco 40292), csak próbaképpen, hogy beválik-e. Elektronikai berendezések alkalmazása terén kezdő vagyok így nem nagyon értettem amikor kicsomagoltam és a 2 vezeték végén ez a roco szabvány féle kapcsolódugasz csüngött (kép). Namármost szeretném tudni, hogy ennek a lapos csatlakozónak mi a "párja"-mibe kéne csatlakoztatni roco palettájáról?!
miért csak 2 vezeték van, hova jön a 3. ( amiről a feszt. kapja)-a másik kettő gondolom a kapcsolópultba (roco 10522, stb...) megy?!
Ezeket találtam lehetséges kompatibilis megoldáskénet....?! jó helyen járok vajon?
Kis kanyargós hegyvidéki pályám van Piko A sinekből, ezen rövid 3 tengejes kisgőzösök közlekednek.
Az állomáson szeretem az extrém lassúmenetet (mert ez szép és életszerű) és így volt, hogy a váltók szívdarabjánál a kis mozdonyok megáltak. (ugyanis a szívdarabnál gyárilag van egy kis feszültségmentes rész)
Ezt a hibát rézlemez beépítésével próbáltam orvosolni. A polarizált feszültséget a conrad állítómű szabályozza.
Ahol nem az alagútban van a váltó ott a rézlemezt feketére fújtam és csak a nyomkarima vonalában csiszoltam vissza.
A hosszabb mozdonyoknál ez a hiba nem jelentkezett.
Nekem is van pár darab beépítve, nincs velük probléma. Egyedül a Heris emeletes kocsijainál fordul elő egy tengelyes siklás, ha csúcs felől érkezik, de ez kb 100-ból egyszer fordul elő, inkább a kocsi hibája, mint a kitérőé.
Szia! Én a jelenlegi asztalomon PIKO-A sínt használok, és mivel szintén nem túl nagy a helyem, minkét váltókörzet ívbe esik. Van beépítve R2/R3, illetve R3/R4-es íves váltó is, de még semmi gond nem volt a működésükkel. A járműveim is kifogástalanul futnak rajta, egy kivételével. Van egy Gützold szergejem, annak a szoknyája hozzáért az állítóműhöz, így abból egy kicsit le kellett csiszolni.
Sziasztok!Most kezdek építeni egy H0-ás terepasztalt és majd persze ha nem okoz gondot akkor majd kérdeznék itt ezt azt az építés közben.Az asztalom méret 152 x 304 cm nem túl nagy,de szerintem nem is kicsi.A vágányanyag PIKO-A sínrendszer ha van valakinek tapasztalata róla az kérjem írja meg bár még csak jót olvastam róla,de aki használja az többet tud mondani.Ami főleg érdekel az íves váltók megbizhatósága mert pár darab beépítésre fog kerülni.Hogy mi minél hosszabb legyen az állomási szakasz a képen látható megoldást rakom le az asztal két végére csak majd az R3 R4-es váltók használatával.Hát ezt most azért remélem megfojátok érteni amit írtam.
Magát a légycsapót szerintem bárhol be lehet szerezni, neten beírod a keresőbe és kiad pár helyet. A szűrő szintén sok helyen kapható.
A videóban ( ˇ ) láthatod az elkészítés menetét. Annyit hozzátennék, hogy nem érdemes nagyon nagy átmérőjű szűrőt venni, mert a terepen lesznek olyan pontok ahova azzal nem fogsz hozzáférni, továbbá nagyon nagy felületen oszlik meg a töltés, kisebb lesz az intenzitása, hatása (ha jól tudom).
Képek jöhetnek bármikor! Elkészültem a nagy művel, kifogástalanul működik. Az elkészítésében a legnehezebb a szűrő méretre vágása, és ragasztása volt, de ez sem tartott sokáig. Félóra alatt elkészültem az egésszel. A Jordan műfű kitűnően használható erre a célra. A következő lépésben hosszabb szálú fűvel is kipróbálom.
Én elektromos légycsapóval csinálom a terepasztalt, és elég nagy területet leszórtam már. Én Jordan és Noch füvet használok, rövidebbet és egészen hosszút is, és néha keverem is őket. Az 1,5 mm-es háló jó lesz mindenhez, nekem egyáltalán nem csomósodott . A lényeg, hogy a szűrő fém legyen.
A "fazer" fű is jó és az is, ami nem az... a végén mindegyik ugyanúgy néz ki. Kipróbáltam. Ez szerintem a gyártók által kitalált humbuk, vagy a fazer füvet esetleg flakonból is lehet szórni gondolom (flakont nem használok...pláne a gyarit nem, mert iszonyat lehúzás egy egyszerű műanyag flakonért).
Ezzel a légycsapóval azért nem árt vigyázni, mert kis fesz ide vagy oda, elég nagy az energiatartalma amit áthajt az emberen, ha megrázza. Igen kellemetlen élmény, lokális égési sérülést okoz...
Ha nagyon nagy az érdeklődés, rakhatok fel fotókat.
Én először teaszűrővel csináltan, de a kis lyukak miatt rázogatni kell, így nem könnyű irányítani. Most olyan műanyag vitaminos dobozt használok, aminek az alján kb 3x3 mm rács van és ez most jónak tűnik.
Igen, köszönöm ezt megnéztem én is. Sajnos csak annyi derül ki belőle, hogy szűrő, egyébként jó a cikk. A rácsméret érdekelne, kétféle van itthon, az említett 1,5x1,5 a nagyobb. A kisebb résű szűrőn is átmegy a Jordan műfű. Nem tudom eldönteni, hogy melyik a jobb. Ami jó ehhez a márkához, az nem biztos, hogy jó más, nagyobb szálú fűhöz is, legalábbis most ezt feltételezem.
Én valamivel kisebb méretű berendezést szeretnék. A hobbivasut oldalon látható videóban is ilyen nagy szűrőt használnak, és raknak bele valami szővetet, hogy csak az alján potyogjon ki a fű belőle, oldalt ne. Ebből arra következtetek, hogy a szórás így jobban irányítható.
Majd leírom a tapasztalataimat, valószínűleg úgyis csak akkor fog kiderülni, ha rossz lesz majd sikítok, hogy ez nem olyan jó. Azért köszönöm.
"Jordan márkájú műfűvel próbálta már valaki?" Igen, nekem jobban tetszett, mint a Noch. A Noch finom szálas fű mindíg összetapadt gombócokba. A Jordan olcsóbb, viszont nincs színválasztéka. Én is s.k. szóróapparáttal dolgozom, de több ráccsal próbálkoztam már, mert a teaszűrő rácsot túl sűrűnek találtam. A gyári Noch szórónak is elég nagy lyukméretű a rácsa. A légycsapós megoldásnál a viszonylag alacsony feszültség miatt közelebb kell tartani a ragasztós felülethez.
Épp statikus fűszórót készítek elektromos légycsapóból, és azt szeretném megtudni, hogy milyen szűrőt érdemes használni? A szűrő rácsméretére lennék kíváncsi. A 1,5mm x 1,5mm méret elegendő?
Továbbá, csak azokkal a szóróanyagokkal működik, amelyeket a gyártók erre ajánlanak? Jordan márkájú műfűvel próbálta már valaki? A vékony műanyagszálú változatra gondolok.
Az lenne a kérdésem, hogy az Auhagen féle szélmalom motorja milyen motorral helyettesíthető? Tegnap voltam az egyik boltban és ott mondták, hogy "gyári" motor már nem kapható hozzá. :(