Keresés

Részletes keresés

modell13 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2761

Hali!

Az új készülő asztalom terve:

 

245*98cm H0 és TT

 

 


 

BoGar Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2760

Az ott purhab?

Előzmény: ms bakter (2758)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2759

Gratula, szép lett !

Ezeket a téglamintákat vetted ?

Előzmény: ms bakter (2758)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2758

No, feltöltöttem az új képeket a vasúti töltés elkészítésével kapcs.:

 

Több fázisban, lépésről, lépésre, az alépítmány kialakításától a füvesítéssel, fásítással a "birtokba vételig". Megtekinthető a "Töltés I - IV." albumokban, itt:

 

http://indafoto.hu/msbakter/collections

 

 

 

 

 

 

ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2757

Igen, megmarad függőleges. Néhány millimétert maga az oszlopról kinyúló tartórész el tud fordulni bármelyik irányba. De olykor sakkozni kell vele...

 

Kígyózást vettem, köszönöm mindkettőtöknek!

Előzmény: nobolond (2755)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2756

Én akartam ! :((((  Lelőtték a poént... :((((

Előzmény: joxy (2754)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2755

Áháááá !!! Kezdem érteni ! :)

 

Ezek szerint tehát mindkét oldalról oldalirányú húzásnak vannak kitéve az oszlopok. És mégis megmaradnak függőlegesnek ?

 

 

Hanem a felsővezeték cikcakkját tudom ( valamit én is tudok... :))) kígyózásnak mondják a "szagemberek"...  :))))

Előzmény: ms bakter (2753)
joxy Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2754

"A kígyózást úgy érhetjük el, hogy felváltva alkalmazzuk az oszlopokat, ívekben azonos típusú oszlopokat kell elhelyezni a vágány mellett, a kígyózást maga az ív fogja biztosítani. Kétvágányú pályán a szemben lévő oszlopok egymás "ellentétjei" Kétvágányú pályán a belső ívben a hosszú karú oszlop áll, a külső íven a rövid karú."

Előzmény: ms bakter (2753)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2753

Bosszantásról szó sincs... :)

 

Ez esetben nem javaslom a szétszedést, nem fogod tudni pontosan ugyanoda visszailleszteni a vezetékeket -- szerintem a pakolgatás során el fognak mozdulni.

 

Nem, nem jól érted. Az oszlopok ugyanazon az oldalon vannak, viszont:

 

1. a "cikkcakk" (ha valaki tudja, mi a szakszerű megnevezése, megköszönném...) ettől még meg van -- azaz az egyik oszlopnál a paletta egyik végén érintkezik a vezeték, a következő oszlopnál pedig a másikon, és

2. az egész vezetékrendszer oldalirányban feszül -- ha kiveszek egy darabot, akkor az attól jobbra és balra lévő részek "szétugranak" néhány millimétert. Vagy fordítva: amikor visszateszem, "össze kell húznom" mindkét oldalról.

Előzmény: nobolond (2751)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2752

(Természetesen megérteném, ha netán most felbosszantottalak volna - remélem nem így van - hisz megadtál képalbumokat a weblapodról, de egyrészt nem látom elég nagy méretben, másrészt nekem nem ilyen profi és bonyolult vágányrendszerem lesz, csak egy egyszerű nyíltvonal kitérővel, pár oszloppal - semmi különleges - így a Tiédet nem látom át, csak bámulom... :))))))

Előzmény: nobolond (2751)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2751

Összesen 4 - max. 5 - db oszlop lenne - két egyenesszakasszal az említett egyetlen kitérő iránnyal...

 

Így még "elmegy" a szétszedés ? :)

 

 

"...minden oszlop mindkét irányból enyhén "húzva" van..."

 

 

Jól értem, hogy ezek szerint az oszlopok a pálya két oldalán felváltva helyezkednek el ? 

(Mondtam, hogy nehéz felfogású vagyok... :)))))) 

 

Nálam a dolgot az is nehezíteni fogja, hogy a két önálló - de terveim szerint PONTOSAN illeszkedő... :)))) - dioráma deszkák széleinél külön-külön "véget ér" a felsővezeték, és csak a diorámákat egymás mellé téve "alkalmanként" lesz a munkavezetékek között elektromos kapcsolat.

 

(Legalábbis így képzelem el  - aztán, hogy így fog-e megvalósulni.......) 

Előzmény: ms bakter (2750)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2750

Szerintem felejtős, hogy elrakáskor leszeded az oszlopokat + vezetékeket.

 

Ezt esetleg abban az esetben tudom elképzelni, ha csak egyszerű egyenes elemeket használsz (váltót, spannolót, szakaszhatárt vagy egyéb finomságokat NEM), és max. 3-4 oszlopod van.

 

Ami pedig a hosszabb távú alakváltozást illeti: elég jók a tapasztalataim, bár a helyiség hőmérséklete viszonylag állandó nálam. Az egész rendszert érdemes megfeszíteni -- azzal együtt, hogy közben az egyenes szakaszokon a vezetékek "cikkcakkozása" megmarad. Mivel minden oszlop mindkét irányból enyhén "húzva" van, ezek az erők kiegyenlítik egymást. Legalábbis az én tapasztalatom így kedvezőbb végereményt szült, mint amikor csak "simán" rakosgattam a szakaszokat egymás után. Viszont az elemek pontos beállítása így még egy kicsit macerásabb... :)

 

Előzmény: nobolond (2748)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2749

Szerintem a sorrend: parafa / habgumi rögzítése, utána sín / váltó rögzítése (esetleg ezt a kettőt lehet együtt is -- a sín megfogja a szivacságyat is...), és ezt követően a zúzalék rögzítése. A kérdésedre a válasz: ez utóbbit értettem "rögzítés" alatt.

Előzmény: nobolond (2747)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2748

Ezzel kapcsolatban a következőt kérdezem : mivel diorámát építek, és helyhiányban szenvedek elrakáskor vszínűleg le kellene bontanom a felsővezetéket is, hogy az elfoglalt hely legalább magasságban kicsi legyen.

 

Viessmann oszlopokat és vezetéket vettem.

 

Megoldható szerinted, hogy elrakás után az alaplapon  csak a csavarral rögzített oszloptalpak maradjanak, és abba minden előszedéskor újonnan belecsúsztatva az oszlopokat, felrakva a vezetéket kb. jó lesz a vezeték nyomvonala ? Vagy "eszement" az ötlet ? :)

 

(Egyébként el sem tudom képzelni, hogy "fenthagyott" -  állandóra rögzített - oszlopok és vezeték esetén idővel ne húzódnának el az oszlopok a függőlegestől...)

Előzmény: ms bakter (2746)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2747

Hálás köszönet a segítségért !

 

Hanem - megragadván a lehetőséget - további pontosító kérdéseim vannak :

 

 

"Szórás után, de rögzítés előtt kis ecsettel..."

  

A "rögzítés" szó itt most a sín / váltó alapdeszkához erősítését, a váltó alá tett parafa szalag, ill.  habgumi deszkához rögzítését, vagy a végleges, zúzalékszórt ágyazat ragasztóval való átitatását jelenti ? ( Bocs az értetlenségért...  :))

Előzmény: ms bakter (2745)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2746

És ha még felsővezeték-építéssel kapcs. is megoszthatom a tapasztalataimat, látogass el ide:

 

http://indafoto.hu/msbakter/villamositas

 

vagy ide:

 

http://indafoto.hu/msbakter/felsovezetek

 

A váltónak nem szabad semmi gondot jelenteni, a felsővezeték rendszeren ugyanúgy létre kell hozni a "csomópontot", ahol 3 vezeték találkozik. Ha igazán élethű akarsz lenni, akkor a kitérő irányút túlhúzod az "egyenes" irányú felsővezeték másik oldalára, és ott megfeszíted. Viessmann cucc (úgyis mint "Spannwerk") kapható ehhez is, a fenti albumokban arról is van kép.

 

Szerintem a felsővezeték-építés az egyik legizgalmasabb az egészben -- viszont sok próbálgatással / tökölődéssel jár... A végeredmény nagyon látványos tud lenni. :)

 

Még 1 ucsó jótanács: ha van svájci villanygéped, a tesztfutásokat azzal végezd, azoknak a legkeskenyebb a palettája -- ha az elmegy, a német / osztrák / magyar gépekkel nem lesz gond (fordítva viszont előfordulhat...).

Előzmény: nobolond (2744)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2745

A Roco sínszegeit tudom ajánlani. Szerintem jobb mint a síncsavar, mert kevésbé feltűnő. Itt vannak közeli képek, amin jól látszanak:

 

http://indafoto.hu/msbakter/sinfestes

 

Ami a váltókat illeti: szerintem mindenképpen rakj a váltókhoz is zúzalékot. Szórás után, de rögzítés előtt kis ecsettel vagy valami "piszkálószerszámmal" el kell távolítani a zúzalékot a váltó mozgórészeinek útjából. Teszteld működés közben is -- ill. a sínszálak belső oldalán "egyenként" is alaposan nézd végig, hogy sehol nem maradt-e semmi. Miután leragasztottad, az elején sűrűn, később pedig fél óránként "mozgasd át" a váltót, nehogy az is megkössön a zúzalékkal együtt. Váltós végereményről is vannak fotóim, itt:

 

http://indafoto.hu/msbakter/gepeszet_az_allomason

Előzmény: nobolond (2743)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2744

(Mellesleg "csak úgy" próbaképpen  ideiglenesen leragasztottam sima szig szalaggal a felsővezeték oszlopokat, rátettem a sodronyt és mvezetéket, és átállítottam felső üzemre az E03-at.

 

Fantasztikus élményt volt !!! : szedőt fel : lámpa ég, loco megy, szedőt le megáll, lámpa leolt... :))))

 

Hogy aztán kitérő irányban hogy fogom vezetni a fvezetéket még nem tudom : vszínűleg egy kis darabon lesz, majd "Villamosmozdony állj !" jelzést akasztok a vezetékre, és tovább nem lesz folytatás...)

Előzmény: nobolond (2743)
nobolond Creative Commons License 2010.12.19 0 0 2743

Üdv !

 

Jó pár napig hallgattam a korábban tervezett diorámám építéséről.

 

Hosszadalmas, rögös, sok akadályt hozó tortúra végén VÉGRE most mérföldkőhöz jutottam : rengeteg kínlódás után a biztonságos betáplálás aulról az alapdeszka felől megoldott, a léckeret / merevítő kész : végre jöhet az érdemi munka...  :)

 

Most jön(ne) az, hogy rögzítsem a síneket az alapdeszkához - és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni :

 

 

Többen ajánlották a sínek elsődleges rögzítéséhez a kétoldalú ragasztószalagot -

 

c

 sakhogy

 

gondolom az "abban a pillanatban lecövekeli a sínt" - és ugye itt borzasztó pontosan kell

 

dolgozni - pláne nekem, hisz két dioráma alaplapnak kell illeszkednie egymáshoz.

 

Vagy használjak gombostűt, ill apró sínrögzítő csavarokat ?

 

(Azt tudom, hogy a végső - betonkemény - másodlagos rögzítést majd az ágyazathoz használt Palma-fa ragasztó adja - de mi van, ha a kétoldalas ragasztó csak egy picit is elcsúszik, és kezdehetem előlről az egészet ?

 

 

A másik szakmai kérdés : egy Y- váltót is tervezek beépíteni . Hogy lehet majd az ágyazatot  úgy szórni, hogy az a váltó működését ne akadályozza ? (Esetleg legyen csak fekete (olajos) a kitérő ?

 

ragasztó

 

 

baktairrrr Creative Commons License 2010.12.16 0 0 2742

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszokat! Igazából eddig én is a leírt technikával dolgoztam, de gondoltam hátha van valakinek egy, még ennél is jobb módszere.

prepo Creative Commons License 2010.12.16 0 0 2741

Szép a fű!

Előzmény: ms bakter (2734)
prepo Creative Commons License 2010.12.16 0 0 2740

A faragasztót felkenem, majd beleszórom a homokot, szóróanyagot. Miután keményre szárad, eltávolítom a felesleget. Az utolsó lépés a festés, színezés. Ez nem feltétlen szükséges, ízlés dolga, ha viszonylag nagy a felület, jobb ha nem teljesen homogén a színe.

 

Én matt szintetikus modellfestékkel próbáltam, ami jó eredményt ad, csak nagyon büdös. Nem fogy sok a festékből, mert nagyon hígan lehet használni, és jó hozzá az olcsó szintetikus hígító is, nem kell a drága gyári. A nem gyári hígítót viszont nem szabad a modellfesték tégelyébe rakni, mert tönkreteszi a festéket, betúrósodik. Én egy kis kaviáros üvegbe teszek a festékből és az oldószerből és azt használom fel.

 

Másik lehetőség, akril színező ez nem olyan büdös én még nem próbáltam, de a hallottak, látottak alapján nagyon szép eredmény érhető el vele.

 

Én ezeket a módszereket használtam, hallottam.

Előzmény: baktairrrr (2738)
ROCOman Creative Commons License 2010.12.16 0 0 2739

Higított faipari ragasztó és teljes száradás.

Előzmény: baktairrrr (2738)
baktairrrr Creative Commons License 2010.12.16 0 0 2738

Sziasztok!

 

Milyen módszert használtok a homok / föld / egyéb talaj imitáció ragasztásához, hogy minél élethűbb legyen?

ms bakter Creative Commons License 2010.12.16 0 0 2737

És a végeredmény:

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.15 0 0 2736

SzereteTTel várunk ebben a topicban:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9155436

Előzmény: DonTT (2729)
Nokiati Creative Commons License 2010.12.15 0 0 2735

Szép munka :) Néztem a honlapod, nem semmi az asztal :O

A két kezem összetenném, ha csak fele ennyi helyem lenne az asztalom számára :)

Én még csak az elsőt építem, a vonatok már járnak, a tereprendezés van még hátra, de az oldaladon nagyon sokat lehet tanulni, hála a képeidnek :)

 

Üdv.: Attila

Előzmény: ms bakter (2734)
ms bakter Creative Commons License 2010.12.14 0 0 2734

A fotók, amiket az előző hozzászólásban ígértem. 6-7 különböző fajtájú / színű / méretű szóróanyagot használtam hozzá.

 

És persze a bokrosítás-fásítás még ezután következik...

 

 

 

 

A honlapomra még nem tettem fel az új albumot, lesz majd "előtte-utána" sorozat is. De ezt a néhány képet letöltöttem előre...

 

ms bakter Creative Commons License 2010.12.12 0 0 2733

Szia!

 

Olyat válassz, aminek a színe tetszik. A lényeg, hogy többfélét -- szerintem így lehet igazán élethű hatást elérni. Én magán a felületen keverem össze őket, és csak utána rögzítem az "elegyet". A végeredményt meg tudod nézni itt:

 

http://indafoto.hu/msbakter/collections

 

A "Fásítás Dorkafalván" és az "Üvegvonat" albumokat ajánlom, de máshol is találsz.

 

Épp tegnap csináltam frissen egy töltés oldalát, az eredmény egyre inkább tetszik. :) Néhány napon belül csinálók majd fotókat arról is.

Előzmény: sxapuka (2730)
BaTTka 1 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 2732

Szia!

Itt a Biblia:-) :http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=gle1

Ebből sok mindent megtudhatsz. Ha speciálisabb kérdéseid lennének akkor pedig látogass el a TT-s topikra, szívesen látunk!

Előzmény: DonTT (2729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!