Keresés

Részletes keresés

LTNLTN Creative Commons License 2006.11.11 0 0 16793
Vajon az állomásokat kell kiszolgálni, vagy inkább a településeket?
Előzmény: Törölt nick (16791)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.11 0 0 16792
hogyan fogja kiszolgálni a vonatpótló

És, tekintettel mindkét hely tömeges utasforgalmára, az emiatt keletkezett rengeteg panasz vizsgálatába bele is bukik a busztársaság.
Előzmény: Törölt nick (16791)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.11 0 0 16791
Azért arra kíváncsi lennék, hogy ha valóra válnak taxxx/rika424/ukker/traffic/takilaci álmai (parancsai, "tanácsai"), akkor Porva-Csesznek vagy Balsa-Tiszapart állomásokat, megállóhelyeket hogyan fogja kiszolgálni a vonatpótló...
sosiforda Creative Commons License 2006.11.11 0 0 16790

A mai Békés Megyei Hírlap próbált utánajárni, de ők sem tudtam meg semmi kokrétumot:

 

http://www.bmhirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2006-11-11&r=1&c=556981

 

""Csatába lépnek a vasútért


A vidéken élők a végsőkig kitartanak a vasúti szárnyvonalak mellett. A december
10-én életbe levő menetrendben még szerepelő mellékvonalak megmaradása
érdekében ma országos akció kezdődik.

A korábban bejelentett hírek szerint 28 vasúti mellékvonalon szüneteltetik december 12-étől a személyszállítást, de tény, hogy a december 10-én életbe lépő vasúti menetrendben még szerepelnek ezek a vonalak.

 

Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője elmondta, nem tud arról, hogy pont került volna a szárnyvonalak bezárásával kapcsolatos ügy végére, ezért nem hagyták ki ezeket a menetrendből.

 

Az érintett településeken élők ragaszkodnak vasútjukhoz. Ma országos aláírásgyűjtés indul annak érdekében, hogy az Országgyűlés tárgyaljon a vasúti mellékvonalak további működésének kérdéséről. A népi kezdeményezés akkor lesz érvényes, ha legalább ötvenezer hiteles aláírás összegyűl. Az aláírásgyűjtés a tervezett szüneteltetés által érintett kétszáz település, a Vasutas Települések Szövetsége (VTSZ), a Magyar Közlekedési Klub és a Levegő Munkacsoport szervezésében mintegy ötszáz helyen (például az érintett polgármesteri hivatalokban) kezdődik el. -

 

Magyarországon a vasúti mellékvonalak hossza összességében meghaladja a 3700 kilométert. A júliusban bejelentett kormánydöntés 28 vonalat érintve 942 kilométer hosszú vasúti pályán szüneteltetné a személyszállítást. Arról is hallani, hogy további 52 vonal gazdaságosságát vizsgálják, sőt 81 egyéb vonal működtetését is áttekintik. Az érintett településen élők nem látják mi helyettesítheti számukra a helyközi közlekedést. Az biztos, hogy a vonatot az autóbusz nem válthatja fel. A 28 mellékvonal által érintett kétszáz település polgármesterével, vezetőivel senki sem tárgyalt ebben a témában. Szövetségünk vitatja azt is, hogy a tervezett szüneteltetéssel beharangozott 6,2 milliárd forint megtakarítás valós számokon alapszik. Hiszen ami a vasútnak veszteséges, az a közúti közlekedésnek sem nyereséges. Mivel a pályák felszedéséről nincs szó, azok megőrzése és karbantartása szintén pénzbe kerül - mondta Kaszai János, a VTSZ országos elnöke, Vésztő polgármestere. A VTSZ szerint először a vasúti belső szabályzatokat lenne célszerűbb felülvizsgálni. Köztük nagyon sok olyan van, amelyek több évtizedesek, s a mai társadalmi viszonyok között már be sem tarthatók. Vésztő polgármestere megemlítette: Nyugat-Európában (főleg Angliában, Franciaországban) ezeket a mellékvonalakat újra felállítják, üzemeltetik. Európai uniós pénzre is lehetne pályázni a vasutak korszerűsítésére. - Tudjuk, a legegyszerűbb megoldás a szüneteltetés, de ahol korábban már megtették ezt Magyarországon, ott soha többé nem indult újra a személyszállítás, sőt még a síneket is felszedték - hangoztatta Kaszai János. Minden érintett vonalat külön kell vizsgálni - A 28 vonalat mind külön-külön kell vizsgálni. Vannak köztük olyanok (Körösnagyharsány, Battonya, Ipolytarnóc, Rédics), ahol határnyitást terveznek. Máshol a turizmus indokolja a vasút fenntartását. Egyes helyeken ipari parkok létesültek: ezek kiszolgálása szintén a vasút feladata lenne. De bizonyára vannak olyan térségek is, hol a vasút jelentősége már nem számottevő. Az is lehet, hogy más működtetési formák szükségesek. Ez ügyben Vésztőn és Balassagyarmaton térségi vasútimodell-kísérletek folynak, melynek eredményeit szintén meg kell várni. Tehát széles körben kell tárgyalni a témáról, s ezáltal lehet, hogy csökkenthetők a költségek - közölte Kaszai János. Bezárásra ítélt vonalak Békés megyében Vonal Vonalhossz (km) Naponta megtett út (km) Battonya-Mezőhegyes: 18 252 Kisszénás-Kondoros: 6 48 Murony-Békés: 8 96 Orosháza-Szentes (Csongrád megye): 40 400 Vésztő-Körösnagyharsány: 32 320"

 

http://www.bmhirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2006-11-11&r=1&c=556922 

"Még nincs sínen a döntés

Aláírásgyűjtéssel tiltakoznak mától a vasúti szárnyvonalak bezárása ellen az érintett települések lakói. Az ügy végére nem került egyelőre pont. Ezt jelzi, hogy annak ellenére, hogy a korábbi hírek szerint december 12-étől az országban 28 mellékvonalon szüneteltetik a személyszállítást, a december 10-én életbe lépő vasúti menetrendben még szerepelnek a "halálra ítélt" vonalak, köztük az öt Békés megyei is. A Vasutas Települések Szövetsége szerint nem indokolt a megszüntetés, és abban is kételkednek, hogy a közlekedést busszal meg lehet oldani. Szarvas Péter, a Körös Volán Rt. vezérigazgatója azt mondta lapunknak, miután nyáron hallották a híreket, lépniük kellett. Elvégezték a hatástanulmányokat, de egyelőre semmilyen konkrét döntés nem született a forgalom átvételéről. "



 

Előzmény: M41 2127 (16775)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16789

De mikortól kerekítettek?

 

Talán 1982?? vagy '83?? estleg '84??

v_peti Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16788
Mármint a távolsági buszok.
Előzmény: v_peti (16786)
v_peti Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16787
Kösz.
De mikortól kerekítettek? Mert amikor annó mentünk busszal, és a jegy 4 Ft volt. Ca. 8-9 km-es táv, tehát 10 km-es övezetben.
A vonatjegy erre a távra akkor 2 Ft volt.
Előzmény: RIKA424 (16778)
v_peti Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16786
Ez melyik fórum???

Amúgy az új (5-6 vesnél újabb) buszok nem alapból tempó 100-asak??? Amúgy meg mindegy, mert a sofőrök így is nyomják neki.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16780)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16785

És innentől jönnek képbe az anyagiak: mekkora beruházást igényel, és mennyi az üzemeltetése egy elfogadható szintű vasútnak? És mennyi ugyanez buszból?

 

 

Nem rosz, nem rosz.

 

De mi van ha megfordítom és nem eszközben gondolkodom, hanem emberben?

Jó amit írsz de én a másik oldalról közelítem.

 

Mi van ha nem a különböző  eszközök bekerülési fenntartási költségigényét vizsgálom, hanem azt, hogy el kell vinni 10, 20, vagy 30 embert.

 

Azt mivel olcsóbb?

amicus Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16784

Valóban, minden olyan vonalra vonatokkal késült menetrend, ahol most vonatok közlekednek. A nyomás közbeniben már várhatóan nem lesz buszosítás, de a csontjaimban érzem, hogy 2007. ebből a szempontból eseménydús lesz...

Előzmény: Krtek (16783)
Krtek Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16783

Sima ügy.

Nyomásközben történt változások: az alábbi menetrendi mezők pótlás nélkül törlendőek.

Vagy jövőre az 1. pótlékkal áremelés után.

Előzmény: M41 2127 (16782)
M41 2127 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16782
Az szép....

És akkor ezek hogy lesznek benne az új menetrendkönyvben?? Gondolom lassan már elkezdik nyomni...
Előzmény: RIKA424 (16777)
vrobee Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16781
Az első felével egyetértek, bár a 60p túl sok. Sík vidéken mindenképpen, a hegyvidék persze más
Ha az utas szemszögéből közelítjük meg a dolgot, akkor az azért személyfüggő, hogy kinek mekkora táv okés busszal, de a többségnek ennyi még nagyon bőven belefér.

A kényelem nagyon szubjektív, nekem pl. a Citaro és a Bz kb. ugyanolyan kényelmes
A Citera egy fapados elővárosi. Szvsz. nem való hosszabb helyközibe. (Ha vasutat keresel, akkor mondjuk a RegioTram áll vele párban.) Persze lehet hozni a Borsodos Ik255-ös kéjutazásokat is (van még?), a vasútnál meg az Md-ket, ahol az ember feje leszakad, lába leég, válla lefagy... De inkább az adott feladatra megfelelő járműveket hasonlítgassuk.

Külföldön kipróbáltam már néhány olyan (elővárosi jellegű) vasúti szerelvényt, amihez szerintem soha nem nőnek fel a gumikerekűek.
Szerintem meg ez igen erősen szubjektív állítás. (Hidd el, én is jónéhány külföldi ev. vasutat teszteltem.)
A múltkor utaztam egy Volánbusz 15m-essel (nem Neo volt, de nem emlékszem, micsoda). Csendes, tágas, kényelmes, sima futású. A Desiróval simán összevethető volt, de inkább fölé helyezném. És mindkettő kb. ugyanarra való.
Szerintem a tapasztalatok sem azt mutatják, hogy közel azonos feltételek mellett az emberek a vonatnál tolonganának.

És innentől jönnek képbe az anyagiak: mekkora beruházást igényel, és mennyi az üzemeltetése egy elfogadható szintű vasútnak? És mennyi ugyanez buszból?
Hát a kérdés a szárnyvonalak vidékére vonatkoztatva eléggé költői.
(És iyen helyen a busz kapcsán externáliákkal jönni szvsz. nem túl megalapozott.)

---

A "kisbuszos, ráhordós, rendelős, házhozvivős" megoldás előnyei elsősorban azokon a településeken jelentkeznének, amelyek Volán általi kiszolgálása a napi 5-6 járatban kimerül, vagy szolgáltatás gyanánt az elágazásig jön el a busz, maximum.
Én arra gondolok, hogy azért ezt a közforgalmú közlekedéssel összhangban kellene bevezetni. Tehát a nagybusz ezentúl ne jöjjön el az elágazásig, ha nem muszáj, viszont a kisbusz menjen el a (nem túl messzi) régióközpontig.
A pusztaíemcsé gondolatát nem tartom túl vonzónak.
Vonatra ráhordást is csak akkor, ha az a vonat lényeges többletet tud nyújtani.

Az említetted helyen nem vagyok túlzottan ismerős, de így első blikkre el tudok képzelni valami olyan járatszervezést, ahol értelmes végpontok, pl. Ózd és Kazincbarcika között tekereg egy busz, de közben érinti a vasút végét (Szilvásvárad). Igy elég sokfele el lehetne jutni. De persze meg kellene tartani a közvetlen Kazincbarcika--Eger buszokat.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16751)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16780
Itt részben van válasz, de a többiért is érdemes beleolvasni:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=60997109&t=9095546
/a/
Előzmény: v_peti (16776)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16779
"nem csináltak az ügyben semmit."

"Meg lehet magyarázni."

/a/
Előzmény: RIKA424 (16777)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16778
1951-1981 között a busz (lineárisan) 45 fillér/km díjat számolt.
Előzmény: v_peti (16776)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16777

Nem.

 

A döntéshozó helyettese most döbbent rá, hogy a döntéshozó december 10-ét határidőnek jelölte meg július 5-én és november 1-ig nem csináltak az ügyben semmit.

 

Most indul a kapkodás...:-))

Előzmény: M41 2127 (16775)
v_peti Creative Commons License 2006.11.10 0 0 16776
Abban az évben a Volán is drasztikusan emelt, így maradt elég nagy árkülönbség. Tudnak valaki nekem 80-as évekbeli árlistákat a busz vs vonat árának összehasonlításához?
Előzmény: f_k (16773)
M41 2127 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16775
Mivel mostanában nem figyelem állandóan a topicot, mondja már meg vki, hogy akkor most mi van a bezárásokkal?
Lehet már tudni, hogy mely vonalakat fogják "szüneteltetni"??
Carpy Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16774
Ez egy tipikus "B" válasz a relációanalízisben.
Előzmény: f_k (16773)
f_k Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16773

Még egy vélemény:

 

1990 után 1991 ben 1 év alatt a mellékvonalak érintő tarifák 110% al változtak, ugyanis csak személyvonatok közlekedtek. (Gyorsvonati pótdíj eltörlésénél a Gyorsvonatnál "csak" 55% volt az áremelkedés)

 

Magyaul a kutya úgy azidőtájt van elásva.

 

A Volán nem olyan drasztikus mértékben emelt, akkor, később fokozatosan emeltek amikor már átszoktatták a idő közben megritkított járatszámú mellékvonalak utasait.

Előzmény: f_k (16772)
f_k Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16772

A vidék közforgalmú közlekedésének 80%-át (óvatosan fogalmazva) a minisztériumban eldöntött változások nem érintik.

 

Az ottaniak véleménye szerint 90%-ot nem érintenek, de mondjunk kisebb számot.

Eleve van kb. 2500 település ahol eddig se volt vasút, ott nem változik semmi.

 

A 3274 ??? önálló településből leveszük a 2500 települést, a kb. 250 várost és Pest megye kb. 250 községét, akkor a 3274 önálló lakott helyből 3000-et ( kb. 91%) nem érintenek a tervezett változások.

 

Ez mások véleménye szerint lehet 82% is, meg 88% is.

 

Az önálló települések száma évente változik.

 

A díjszabással igen is befolyásolva van

 

A kedvezményrendszer élteben tarthat buszt is meg vonatot is.

 

Most arra megy ki a játék, hogy ne adjunk támogatás, meg spórolás címén egyere kevsebb árkiegészítést kapjanak a KÖZLÉEKEDÉSI VÁLLALATOK magyrán Zrt , BKV tól kezdve, a MVK át, a SzKT át a 24 Volánon meg a MÁV GYSEV en át bezárólag.

 

Valaki szeretné 60% al emelni a vasúti tarifát, az index megjelent cikke alaján.

 

A busz tarifa vagy a BKV tarifa is emelkedik majd nem kicsit.

 

Egyre több ember ül autóba egyre több embert ér baleset mivel fáradtan munkába menet vagy hazafelé menet fáradtan vezetnek.

 

Nő a benzingőz okozta környezeti kár, és ha nem profi sofőr vagy mozdonyvezető vezet, akkor igenis az úrvezetők gyakran okoznak balesetet.

 

Magyarul több ember hal meg az utakon mert milyen olcsó az egyéni közlekedés.

RIKA424 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16771

...de lassan a vidék közforgalmú tömegközlekedése tökre fog menni,

 

 

A vidék közforgalmú közlekedésének 80%-át (óvatosan fogalmazva) a minisztériumban eldöntött változások nem érintik.

 

Az ottaniak véleménye szerint 90%-ot nem érintenek, de mondjunk kisebb számot.

Eleve van kb. 2500 település ahol eddig se volt vasút, ott nem változik semmi.

 

A 3274 ??? önálló településből leveszük a 2500 települést, a kb. 250 várost és Pest megye kb. 250 községét, akkor a 3274 önálló lakott helyből 3000-et ( kb. 91%) nem érintenek a tervezett változások.

 

Ez mások véleménye szerint lehet 82% is, meg 88% is.

 

Az önálló települések száma évente változik.

RIKA424 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16770

Ez így igaz.

 

Egy-egy ad hoc bizottság 30-40 tagja igen csalódott képet tud vágni amikor megtudja, hogy két-három hónapi munkáját vagy el se olvasták, vagy figyelembe se vették.

 

Erre jó a lépcsőzés.

 

Minél több lépcsőn megy át, annál kevésbé fontos, hogy a lenti 30-40 ember mit számolt, mit dolgozott.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16768)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16769
Van szerencsém (?) az illető urat futólag személyesen ismerni még abból az időből, amikor csak vállalkozóként volt ismert és akkor sem igen zavartatta magát, ha a tények ellentmondtak az elképzeléseinek. Nekem nem az ő tevékenysége, hanem T. úré volt nagy csalódás. De amíg következmények nélkül tehetik, addig legfeljebb valamifajta absztrakt erkölcsi érzék, meg távlatban való gondolkodás lehetne ellensúly. Azért meg ugye nem adnak semmit a boltban. /a/
Előzmény: f_k (16767)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16768
A "hogyan szigeteljük el a valóságtól azokat, akik azt döntéseikkel befolyásolják" katyvasz receptjét olvashattuk. Mire felmegy az információ, meg lejön, zajon kívül nem is igen marad más belőle, vagy ha marad, jól elavul. Biztos jó a módszer, ha ennyien ragaszkodnak hozzá, komoly, versenyképes, sikeres országot eredményezett.

Vagy nem?

/a/
Előzmény: RIKA424 (16766)
f_k Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16767

Én nem nézek TV-t, de T úr nevét említte mint szakértőért a Mokkában, a Miniszter Úr.....

 

Ma a szervezett közlekedés szétveréséhez én nem adnám a nevem az biztos.

 

Van aki egy pár tanulmányáért pénzt kaphat, nem tudom, meg nem hiszem, hogy ingyen tenné amit tesz, tudom, hogy "küldetéstudata" van, de lassan a vidék közforgalmú tömegközlekedése tökre fog menni, Vidék alatt kivéve  Budapest és Pest megyét értem, bár Pest megyének is csak bizony részére igaz ez a megállapításom, azokra a településekre ahhol vagy HÉV vagy vasúti fővonal van, ott még van remény.....

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16762)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16766

Aki jogosult dönteni, szuverén ember.
Dönt."

Ach so. Tehát nem megbízás alapján, annak keretein belül választ megoldást.

 

Egy miniszternek is van főnöke, tehát kaphat megbízást.

De a döntéselőkészítő és a döntéshozó igen ritkán találkozik, legtöbbször nem is ismerik egymást.

A "28-as bizotság" tagjai nem találkoztak a miniszterrel és a mostani "L" bizottság tagjainak sincs esélyük erre.

 

Munkájukat elvégzik, jelentésüket megírják, azt mások beviszik, negyedik beterjeszti, ötödik megvitatja és hatodik vagy hetedik lépcsőben dönt az arra jogosult.

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16765
Reggel és délelőtt csak IC-csatlakozás van. Délután van gyorsvonati is.

Ugyanis 9 vonat lesz Püspökladányból a 128-ason, de:


Előzmény: landsmann (16764)
landsmann Creative Commons License 2006.11.09 0 0 16764
Végre valami jó hír. Csak kérdés, hogy tesznek hozzá csatlakozást. Most néztem emg az Elvirát, még rosszabb a helyzet mint 2 éve, mert Nem 6:05-kor indul, hanem 5:35-kor (Pesten sok helyről tömegközlekedéssel képtelenség kiérni az indulásig) és 5:50-kor ráadásul még az 5:35-össel sem lehet elérni a 37637-es személyt Püspökladányban. Miközben a 6:05-ös iC-vel meg igen. Nem nagyon tudok szándékos IC-re terelésen kívül másra gondolni, hogy ezt miért így oldották meg, miközben legalább 10 éven keresztül jól működött a régi rendszerben.
Előzmény: v_peti (16763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!