Keresés

Részletes keresés

takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 983

Mit mond a törvény bölcsessége?

 

A bölcsesség kezdete az Úrnak félelme.

 

De Jézusban a szeretet jelent meg.

 

Megint egy mi volt előbb a tojás vagy a tyúk.

 

Nem isten kegyelmét, hanem isten igazságát és szeretetét hirdetjük, adott esetben ez megnyilvánulhat az ő kegyelmében. De nem áldozat által kegyelmez, hanem az Ő szeretete által.

 

Csak a kegyelem hirdetésére koncentrálás a törvény érvényességének a visszaállítását eredményezi, és az engesztelő áldozatba fut bele.

 

Ahogy te is levezetted az áldozat szükségét, a pogányokra is kiterjesztve ez által nyerve meg isten kegyelmét. 

 

 

 

 

Előzmény: Domestos (981)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 982
Szóval ez egy nagyon fotos kérddés:
- Miért öntözném meg a virágodat?
Előzmény: takarito (955)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 981
Ugyan, az igaznak sosem kellett félnie a törvénytől, az mindig is a gonosztevők ellen volt fenyegetés. A törvény nem emiatt volt hiányos, s ma sincsenek Jézus követői Isten törvénye nélkül, hanem az állatok évenkénti áldozása volt, ami hiányos, korlátozott bocsánatot biztosított csak a népnek, arról nem is beszélve, hogy Isten ki akarta terjeszteni a kegyelmét a pogányokra is.
Előzmény: takarito (980)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 980

Nézd, ha a 968-as hozzászólásom

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=55475750&t=9140994

nem volt érthető,

akkor egyszerűen kijelentem, hogy a törvény a félelemhez vezet és nem a szeretetre.

 

És a törvényből nem lehet eljutni Krisztusra, hiszen akkor a zsidók már régen eljutottak volna mire megjelenik Jézus a földön. Pál nem értette meg a törvény lényegét, azért keverte össze a szeretettel és azért gondolta, hogy Krisztusra vezérlő mesterré teheti. Összekavarta az eredendő bűn, a törvény betarthatatlanságát, a kegyelem és az engesztelő áldozat funkcióját, és ebből az egyesítésből származhatott az, hogyí a törvényt Krisztus engesztelő áldozatára vezérlő mesternek állítsa be.

Nem a szeretetre, hanem a Krisztusban való hitre.

Pál tehát súlyosan tévedett. A törvény félelmet szül a büntetések kilátásba helyezése által, a félelem pedig elhidegít. A törvény képtelen a szeretetre vezérelni, de az ember félelemből cselekdhet úgy hogy szeretetnek lássék. A félelem tehát a gyökere annak a szeretetlen képmutatásnak, amit a keresztények ma is egymás felé szeretet formájaként felmutatnak.

Ez az egész törvényeskedő eljárás felejtős lett Jézus tanítása óta. A szeretet nem kényszer, hanem választás. Aki keresi és megismeri az igazságot, az igazság elvezérli a szeretetre.

 

Pál és Jakab között a törvény képtelen betöltési igényeinek a különböző felfogása miatt volt nézet eltérés. Pál többet engedett a törvényből, Jakab kevesebbet.

Ez csak azért volt fontos Pálnak, hogy a pogányokat is képes legyen megnyerni, és nem azért, mert megértette Jézus evangéliumát. Ha megértette volna, nem a törvényekkel  és a kegyelem kibúvójával kardoskodott volna.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Nemo (979)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 979

Ne magyarázz nekem alapdolgokat: értem én jól minden ép gondolatodat, és törvénytartó sem vagyok. Inkább védd magadat és kezdeti állításodat (mely szerint nem a törvény, hanem a szeretet vezet el Krisztushoz) azon érvem ellen, amelyet kezdettől fogva hajtogatok, anélkül, hogy eljutna hozzád. Most utoljára rágom a szádba: Jézus szavával igazoltam, hogy a törvény a szeretetre irányul (akármilyen nehéz is elfogadnod), s a szeretet a te szavaid szerint elvezet Krisztusra. Ha ezt a kettőt összekötöd, a törvénytől eljutsz Krisztusig (legalábbis saját logikád szerint), és immár semmi okod nem lesz ez ügyben Pált támadni, aki ugyanezt mondta.

 

Arról most sem szólok, milyen értelemben mondta ezt Pál, mert ha ezt értenéd, bizony nem támadnád őt mint törvényeskedőt. Ha van kedved, olvasd el Harnacktól a Kereszténység lényegét: ott ő a maga liberális módján kimutatja, hogy "Pál kétségkívül olyan új valóságként fogta fel az evangéliumot, amely megszünteti a törvényen alapuló vallást" (Osiris, Bp. 2000, 115. o.) és hasonló újdonságokat is mond számodra.

 

Ezzel a te görcsös harcoddal, Pálnak a törvényhez kötésével olyan egyház- és dogmatörténeti alapismereteknek mondasz ellent, hogy a hajam égnek áll tőle. Nézz már utána azoknak a radikális egyháztörténet irányzatoknak (az új tübingeni iskolától kezdve, a XIX. század közepe táján), akik egyenesen szembeállítják Pált Jakabbal és Péterrel, akik szerintük csakugyan törvényeskedők voltak, és ők álltak a Pál elleni izgatások mögött az egész egyházban, ők küldték Galáciába a befurakodott hamis atyafiakat, stb. Noha erre kevés bizonyíték van, a mérsékeltebb mayarázók is elismerik a feszültséget Pál és Jakab között, és itt Pált helyezik az  evangélium oldalára, Jakabot pedig a törvény oldalára. Értsd meg, hogy tájékozatlanságod folytán melléfogtál, és fordítva ülsz a lovon.

Előzmény: takarito (968)
Domestos Creative Commons License 2006.06.01 0 0 978
A holtnak hívéssel csak spekulálsz, a küldetéssel kapcsolatban igazad van, bár Samaria helyzete érdekes volt, mert áttelepítés miatt idegen népek hozták a saját isteneik tiszteletét, de meg kellett tanulniuk a törvény előírásait is kénytelen kelletlen.
Előzmény: prklht (977)
prklht Creative Commons License 2006.06.01 0 0 977
Nem én hazudok, hanem Te nem ismered az előírásokat. Mivel holtnak hihették, így a lehető legmesszebb elkerülték, hogy megőrizzék rituális tisztaságukat.

Jézus valóban kiélezi a kontrasztot,  mivel a rabbik szerint számáriában a víz mocskosabb, mint a disznók vére,  ő pedig ott inni kért.

Jézus azonban nem ment el hozzájuk, hanem a rövidebb út okán, keresztül haladt országukon. Szövetséget pedig nem ismert el:

Ezt a tizenkettőt küldé ki Jézus, és megparancsolá nékik, mondván: Pogányok útjára ne menjetek, és Samaritánusok városába ne menjetek be;

Előzmény: Domestos (966)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 976

Tisztelt Prklht!

 

Kend azt írta: "a zsidók számára útnak előírt törvény, hosszú idő alatt sem vezette el őket a szeretethez. [...] Ha, egy úton senki sem jár az nincs is." - Ez azonban nominalista filozófiánál nem több. Ugyanezzel a logikával Illés idejében sem volt törvény, mert körülbelül olyan sokan követték a benne foglaltakat, ahányan a zsidók közül Jézushoz csatlakoztak.

 

 

Előzmény: prklht (973)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 975

A szillogizmus a vitai logika lecsupaszított változata, ami elől már nem lehet kitérni. Én most nem a hitet akarom a logika béklyóiba szorítani (távol legyen), hanem inkább "ellenfelemet" rászorítani arra, hogy ismerje el tévedését. Minden általam használt eszköz olyan érv volt, amelyet Takarítónak vagy el kell fogadnia, vagy meg kell cáfolnia, de kitérnie előle nem szabad. Végső esetben rábizonyul, hogy az ő jézusa nem az evangéliumokból ismerhető meg (történeti és teológiai jelleggel), hanem Takarító személyes kijelentéseiből. Nekem ez a vitai végkimenetel is elegendő.

Előzmény: prklht (972)
prklht Creative Commons License 2006.06.01 0 0 973
Tisztelt Nemo!

 

Hagyjuk a következtetéseket. És beszéljünk az útról: a zsidók számára útnak előírt törvény, hosszú idő alatt sem vezette el őket a szeretethez. ( A keresztényeket sem Jézus, - sajnos, ez tény. )  Ha, egy úton senki sem jár az nincs is. Sőt tévedett Morus Tamás is. Mert az út attól válik azzá, hogy valaki jár rajta.

Egyetlen zsidó sem talált el a törvény által Jézushoz, ők arra voltak kíváncsiak, miben más tanítása a többiekétől. Tanítványait maga hívta el, de még ők sem értették meg. A törvény elégtelenvolta pedig többször kiderül mondandójából, de leginkább a gazdag ifjú esetében.

Tehát ellenvetésem alapjában van, és nem magyarázat más következtetésére.

Előzmény: Nemo (965)
prklht Creative Commons License 2006.06.01 0 0 972
Értem én a tételekből levezetett igazságot. A baj ezzel máshol van. A matematika igen jól leírja környező világunkat, azonban nem mindent. Amikor a hitről beszélünk, sokak számára jó segédeszköz ismét, mikor axiómákat, tételeket állítanak fel, majd ebből vonnak le további következtetéseket.

Jelenesetben nincs főtétel, altétel, melléktétel. Ezért alapjaiban tévedés az az alapállás, mikor arra hivatkozol, hogy a törvény, a szeretetre irányul. ( Takarító már ezt kifogásolta! –helyesen. ) A törvény egyik tétele hivatkozásod, amelyet Jézus megerősít, sőt kibővíti úgy, ahogy az nincs benne, és azt nem olvasták addig ki belőle. Másrészt azonban maga Jézus lépi azt túl, azaz mond ellent nem csak a farizeusi értelmezésnek, de a szószerinti olvasatnak is, és a szeretetet helyezi az első és egyetlen helyre.  

Előzmény: Nemo (959)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 971

Hozzászólásodat csak megerősíteni tudom.

Szép megfogalmazások.

 

Előzmény: Törölt nick (969)
Domestos Creative Commons License 2006.06.01 0 0 970
Ígérem, én akkor is szeretni foglak, és nem foglak korlátozni, amikor a szakadék felé száguldasz ezerrel! Ugye így neked is jó lesz?
Előzmény: Törölt nick (969)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 968

Róma 13,9:

Mert ez: Ne törj házasságot, ne ölj, ne orozz, hamis tanubizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más parancsolat van, ebben az ígében foglaltatik egybe: Szeressed felebarátodat mint temagadat

 

Egyik (legfőbb) parancsolat alá rendelte a többit, ez így teljesen rendjén is van.

 

Megpróbálom ujabb oldalról megmagyarázni a továbbiakat.

A törvény félelmet szül, hiszen a büntetéstől való félelem miatt játszod el, hogy szereted a felebarátod mint önmagadat. A törvény olyan szeretethez vezet, ami képmutatás, mert félelem van mögötte. A büntetéstől való félelem miatt nem ölöd meg az atyádfiát, a büntetéstől való félelem miatt nem lopod meg, viszont úgy élsz, mint aki szereti az atyjafiát. Ez az ószövetség.

 

Amit Jézus hirdetett, azonban az önkéntes. Nem félelemből tartja be az ember az ő tanításait, hanem mert igaza van. Jézusnál az igazság vezet szeretetre, nem a törvény betartatása.

 

A törvény félelmet szül, az igazság pedig szeretetet.

A törvény a büntetéshez vezet, az igazság pedig Krisztusra vezérlő Mester.

 

utóirat. Nehogy azt gondold rólam, hogy bosszantalak! Értem az okfejtéseidet, csak a feje tetejéról a talpára szeretném állítani.

 

 

 

 

Előzmény: Nemo (964)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 967

Tudtommal Jézus úgy adott kétféle szeretet parancsot, hogy egyet isten felé, másikat pedig embertársaid felé irányította.

 

Azt gondolom erről, hogy a szeretet mindkét esetben mégis ugyanaz, mert hogyan szerethetném az istent akit nem látok, ha az atyámfiát sem szeretem, akit pedig látok?

 

Ha a kisbetűs szeretet alatt a törvényekkel korlátozott szeretetet érted, akkor megpróbálom az egységet abban megállapítani, hogy ez a korlátozott, kisbetűs szeretet rögtön nagybetűssé válik, ahogy korlátozásaitól felszabadítod. Valójában arra gondolsz, hogy ugyanarról van szó, csak korlátozott (kisbetűs) vagy szabad (nagybetűs) formájában?

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (963)
Domestos Creative Commons License 2006.06.01 0 0 966
lásd az irgalmas szamaritánust esetét: a törvény szerint semmi közük nem volt hozzá, a szeretet parancsát pedig nem olvasták ki ebben a helyzetben

Hazudsz Isten Törvényéről, aszerint ugyanis volt közük hozzá és cselekedniük is kellett volna, Jézus még élezi is a kontrasztot azzal, hogy a szamáriainak volt legkevésbé evidens a parancs, mert őket a zsidók (tudtommal) nem ismerték el a szövetség részének, Jézus azonban azzal, hogy hozzájuk is elment, nyílvánvalóan igen.
Előzmény: prklht (958)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 965
Tisztelt Prklht!

"Mond nekik tévedés: ha így lett volna, akkor a zsidók követték volna Jézust."

Ezzel ugyan semmit sem érne el ellenem: hiszen én olyan szillogizmust tettem, amelynek altétele az ő, Takarító egyik állítása volt. Tehát ha mégis a kend által mondottakat veri a fejemhez (de nem hiszem: tán meg sem érti), bármikor mondhatom: Csakugyan, mert a te tételed, melyet beleépítettem a szillogizmusba, hamis. Nem igaz, hogy a szeretet Krisztushoz vezet. Ellenkezőleg: a szeretet maga Krisztus (és következményesen az is, amit Tőle kapunk, mellyel aztán másokat is szerethetünk), nem pedig afféle ember által kiizzadható erény vagy érzelem.

De azt is mondhatom neki rövidebben: Az út attól még út, hogy senki nem jár rajta. S azt is: Voltak zsidók, akiket igenis a törvény vezetett Krisztushoz. Tehát ők máris megjárták az említett utat. A kendtől javasolt ellenvetés tehát ezer sebből vérzik.
Előzmény: prklht (958)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 964
"nem a szeretet van alávetve a törvénynek, hanem a törvény a szeretetnek." - Ezt én sem tagadtam. Éppen hogy a törvény főparancsolata az, amely végül elvezet a szeretethez. De a törvénynek megvan az a Jézus által kimondott haszna, hogy a szeretetben foglalható össze.

"Nem azért kell szeretni bárkit is, mert a törvényben Mózes megparancsolta Izraelnek." - Ennek semmi köze a vitához, semmi ilyesmit nem mondtam.

"Ha nem építed fel, szeretnéd ha büntetést helyeznének kilátásba?" - Nem, viszont most teljesen mindegy, mit szeretnék én, s csak az a fontos, hogy a törvény a szeretethez vezet-e. Jézus szerint igen, sőt Pál is mond ilyet Timóteusnak.

"Amikor ragaszkodsz a szeretet törvényként való beteljesítésére, ragaszkodsz az egész törvény parancsolataihoz is. Azokban miért nem vagytok következetesek?" - Ne rohanj annyira. Nem ragaszkodom "a szeretet törvényként való beteljesítéséhez," csak ahhoz, hogy a törvény a szeretethez vezet. Értsd meg, ha akarod: nem tartom a szeretet kizárólagos elérési útjának a törvényt. S ha van kedved, próbáld meg végre az imént vázolt szillogizmusomat sorra keríteni és megcáfolni, különben itthagylak.
Előzmény: takarito (960)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 962

Ismét mondom.

Azért nem érted a beszédemet, mert nem figyelsz arra amit  mondok.

Akkor írjál, ha valakit már meg szeretnél érteni.

 

De ha csak a magadét akarod fújni ebben a topicban is, van hely bőven.

 

 

Előzmény: CSerfa (956)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 961

Üdülés néha ilyen hozzászólást olvasni!

Üdvözöllek.

 

Előzmény: prklht (958)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 960

Megpróbálom másképp megvilágítani, hogy nem a szeretet van alávetve a törvénynek, hanem a törvény a szeretetnek. Nem az ember van a törvényért, hanem a törvény az emberért. Nem az ember van a szombatért, hanem a szombat az emberért.

 

Te például azonnal szereted az atyádfiát, amikor rádparancsolnak?

 

Nem azért kell szeretni Istent mert rád van parancsolva. Nem azért kell szeretni bárkit is, mert a törvényben Mózes megparancsolta Izraelnek.

 

A törvényt Isten ennek biztosítására adta Izraelnek, hogy éljen, mégpedig azáltal, hogy kiirtotta közülük azokat a törvény által, akik megszegték a parancsot. Ha nem kellett volna kiírtani, akkor nem lett volna parancsba sem adva, sem törvénybe foglalva.

 

Most azonban törvény nélkül jelent meg a szeretet.

Ez körülbelül ugyanaz, hogyha felépítesz egy házat, amiben lakj, akkor azt szívesen építed. Rád kell neked parancsolni ahhoz, hogy felépítsd a házad, hogy éljél valahol? Ha nem építed fel, szeretnéd ha büntetést helyeznének kilátásba?

 

A törvény és a büntetés elválaszthatatlan.

Amikor ragaszkodsz a szeretet törvényként való beteljesítésére, ragaszkodsz az egész törvény parancsolataihoz is. Azokban miért nem vagytok következetesek? Válogattok? Van legalább 613 parancsolat és rendelés Mózesnél, ami ebből a fő parancsolatból származik. Miért nem tartjátok be ti törvénytudók?

 

Előzmény: Nemo (957)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 959
Itt egyszerű szillogizmusról van szó. A főtétel az, hogy a törvény a szeretetre irányul (utat jelent, oda vezet, abban lesz teljessé). Ezt Jézus tanítja. Az altétel az, hogy az szeretet Krisztushoz vezet. Ezt nem én állítom, sem a Biblia, hanem maga Takarító, ennélfogva őellene bármikor felhasználhatom, még ha ebben a rövid formájában nem fogadom is el. (Ad hominem érvelés.) A konklúzió pedig az: Tehát a törvény Krisztushoz vezérel.

Ha tehát Takarító fenntartja, hogy Jézus idézett szava igaz, és hogy saját idézett tétele igaz, akkor azt is vallania kell, amit Pálban ő elítél: hogy a törvény Krisztushoz vezérel. Más kérdés, hogy Pál ezt nem úgy értette, ahogy valószínűleg ő (és kend is), de ez nem meglepő: Takarító értelmezései enyhén szólva is sajátosak.

Fődolog az, hogy egy egyszerű szillogizmust nem képes követni, hanem mindenféle kibúvókat keres és sablonos teológiai jelmondatokat vet a bibliai érvek ellen. Kend pedig váltig őt védi: nem is vártam mást Ansz logikai "képességeinek" ismeretében.
Előzmény: prklht (958)
prklht Creative Commons License 2006.06.01 0 0 958
Sajnálatosnak tartom azt a makacsságot, ahogy próbálják nem megérteni szavaid.

Logikai bukfenceket vettnek pusztán azért, hogy közös szellemi-frontjukkal megtörjék gondolatmeneted.

 

Egyetlen példát kiragadva melletted, (úgysem értik:) 

’szeretet vezérel Krisztusra – a törvény szeretetre – akkor a törvény Krisztushoz is utat jelent’.

 

Mond nekik tévedés: ha így lett volna, akkor a zsidók követték volna Jézust. De senki, még a mai felekezetek sem olvassák ki a szeretetet az írásokból, csak a benne kimutatott parancsokat. Éppen ebben rejlett Jézus igazsága, miközben a zsidók a törvényből parancsolatokat olvasták ki, - mint a mai hívők - addig Jézus a szeretetet, lásd az irgalmas szamaritánust esetét: a törvény szerint semmi közük nem volt hozzá, a szeretet parancsát pedig nem olvasták ki ebben a helyzetben / pedig benne van /. Nem csoda, hiszen követőik ma sem okultak, csak a parancsokat követik, szeretet nincs bennük. Ezért akiben szeretet van, nincs szüksége törvényre, sem Krisztusra, mert az elég.

Előzmény: takarito (950)
Nemo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 957
Olvasd már el a (946) elejét (piros és aláhúzott szöveg)! Elegem van az értetlenekkel való veszkődésből.
Előzmény: takarito (950)
CSerfa Creative Commons License 2006.06.01 0 0 956

Persze, te megmondasz mindent, takarito.

Egyébként én figyeltem rád, sokszor-sokszor inkább, mint te rám. Szégyellhetnéd magad, hogy ekkora figyelmetlenséged mellett még mást vádolsz saját fogyatékosságoddal, vagy megvetéseddel!

Ha pedig gyalázatnak veszed, hogy leírom, ami van, ne viselkedj gyalázatosan. Értsd, az igazságot nem lehet alávetni a mondanivalódnak. Ha te mindenáron a mondanivalódhoz ragaszkodsz, igazság, érvek, Isten ellenére, és közben úgy teszel, mintha vitáznál, mintha másra is kíváncsi lennél, mintha fórumra írnál, akkor te hazudsz, megtévesztesz, képmutató vagy. Akkor nem az gyaláz téged, aki ezt szemedre veti, hanem te gyalázod magadat (nem is szeretnék a helyedben lenni).

 

Máshogy is lehetne mondani ezeket: a cél nem szentesíti az eszközt. Jó lenne, ha ezt megértenéd. Jó lenne, ha felhagynál azzal, mindenki minden érvén átlépsz, megbecsülnéd az ide írókat, mert sok órát feccöltek bele, hogy tévedéseidet megmutassák. És te rútul kihasználod őket, anélkül, hogy bármi haszna lenne az igazságnak. Jó lenne hát, ha végre belátnád és elismernéd tévedéseidet, aminek persze az lenne a természetes következménye, hogy felhagynál azzal, amibe fogtál, amit képtelenség bizonyítani (pláne a te szinteden), stb.

 

Te nem becsületesen "vitázol", te csak azért mímeled a vitát, hogy ellenfeleid kérdéseit kifigyelhesd, és a melléd állók érveit elhappolhasd. Nem vita ez, nem az igazságot keresed, csak a saját elméleteidet szeretnéd kiművelni, utadról le nem térsz, akármi is az igazság. Nem vita ez, hanem csak játék, sőt, rosszabb, gonosz, sötét szándékú igyekezet, plagizálással, manipulálással fűszerezve.

 

Ennyivel tartoztam neked, de ne félj, nem fogom hozzád hasonló érzéketlenséggel, céltudatossággal ismételgetni ugyanezt, szóltam párszor, elmondtam, amit akartam, így nincs mit újat mondanom, hát nem is szólok egy ideig.

 

CSerfa

Előzmény: takarito (951)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 955

1. Egyet értek. Bár tudnék rá magyarázatot, és épp ez rejlik a topic címében.

 

2. Mit mondjak. Valahogy el kell kezdeni. Nálam is hosszú ideig tartott, amíg végre elfogadtam Istentől azt a vezetést, hogy nem kell mindent készpénznek venni a Bibliában ahhoz, hogy tovább tudjak lépni. Elegendő volt talán mustármaggal kezdeni az első tanítványok esetében. Majd csak kinő a mustárfa, eltelt immár 2000 év.

 

3. Éppen a megértés tud egyedül segíteni, hogy megkülönböztesd az igazat a hamistól. Jézus által használt példa a "maga sem tudja miképp" nem a balgaság és tudatlanság elismerését hivatott szolgálni, hanem a törődés és aggodalmaskodás elvetése a növekedés felől. Valahogy ahogy Máté ezt úgy fogalmazza, hogy ne munkálkodjatok és ne aggodalmaskodjatok mit hoz a holnap, csak keressétek Isten országát. A magnak nem azt kell tudnia miképpen növekedik, hanem van más dolga.

 

4. Ha belegondolsz, pont a törvénytelenségek gyökere a szeretetlenség és meg nem értés. Ennélfogva a szeretet és megértés az ember legnagyobb kincse, ideje gyüjtögetni.

 

A körülmetélés azért rossz példa, mert a törvény betartására, a Tóra szívbe írására utal és ez Pál kedvenc eljárása. Én inkább a köszív cseréje hússzívre példánál maradnék, mert a keménységünket csak a szeretettel lehet megváltoztatni.

Tehát nem a "törvény" íródik a szívbe, hanem a szeretet és igazság.

 

A törvény nélküliség nem egyértelműen a törvény ellenesség. A törvény nélkül nincs büntetés, ezt jelenti. Ha van törvény van büntetés.

 

Ha például elveszed a BTK-t és nincs szeretet valóban itt a pusztulás. De nem erről van szó.

 

 

 

 

Előzmény: Domestos (954)
Domestos Creative Commons License 2006.06.01 0 0 954
1. Ahhoz képest, hogy olyan könnyű Jézust megérteni, igazán kevés emberrel találkozom, akit Jézus tanítványának tarthatnék, akár keresztény színű az illető, akár sem.

2. A cimke teljesen érdektelen. Ha viszont immár kollektíve mind a 12 apostol ellen találtál valamit, akkor be kell ismerjed, hogy Jézus szolgálatát totális kudarcnak találod legalábbis tanítványok kinevelésében.

3. Én meg azt mondom, hogy a megértés édeskevés. De ha már növényeknél tartunk, érdekes idehoznom, amit Jézus a példázatban mond az Isten országáról: "a mag pedig kihajt és felnő, ő maga sem tudja miképen". Hát, nem épp a megértést emlegeti ezen a ponton.

4. A büntetés persze, hogy kellett. De eszköz volt, és nem cél. Ott tévedsz hatalmasat, hogy azt hiszed, hogy a megértés és a szeretet elég a Törvény helyett. Holott lesz feltámadás és lesz ítélet (jutalom és büntetés), most meg tart a hosszútűrés. Az Isten Királysága nem egy általunk felépített utópia, hanem bennünk Isten uralma.

Nem állítom, és ne add a számba, hogy én a Tórát (Mózes törvényét) írnám a szívbe. Én azt vallom, hogy újjászületéskor Isten körülmetéli a szívet, ami az új szövetség láthatatlan, ám valóságos jele, ahogy az ÓSZ-é a volt a körülmetélés, és Isten a törvényét az újjászült ember szívébe írja. Isten törvénye az Isten rendje, maga az Igazság. Isten pedig továbbra sem a törvénytelenség Istene, a szeretet és az igazság nem szétválaszthatók Istenben.
Előzmény: takarito (953)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 953

1. A kézlevágás nem illik a parasztember mondandómhoz, miért mondod? Az írástudót nem üti el az autó?

 

2. Az apostolok. De Jézus mondta nekik, hogy legyenek tanúik szerte a világban. Azon kívül tanítványságot jelölt meg követésében nem apostolságot. Na most miért nevezték ki magukat apostoloknak? Összeültek, azt mondták egymás között, Jézus szerint ne hívjuk magunkat Mesternek. Legyünk akkor Apostolok!

 

3. A megértés kell, és a hit önmagában édeskevés. A virág példám is erről szól.

 

4. A törvény valóban a nép életére adatott, de azon a módon, hogy halállal, büntetéssel és átkokkal tisztította ki a gonoszt közüle!

(Emlékszel: "Így tisztísd ki a gonoszt közüled")

A "kitisztítás" nélkül semmit nem ért volna.

 

Arról már beszéltem, hogy nem a Tórát kell a szívbe írni, hanem a szeretetet. Jézus nevében se írd a Tórát a szívbe, hiszen a Mózesi törvény tekintettel a szövetség megszüntével régen elavult. Írd az igazságot a szívbe ne a törvényt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Domestos (948)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 952

Hát ha érdekel...

Saját gondolkodásom belső ellentmondásait odafigyeléssel kezelem.

 

Előzmény: Domestos (949)
takarito Creative Commons License 2006.06.01 0 0 951

Megmondtam neked.

Azért nem érted a beszédemet, mert nem figyelsz a mondanivalóimra.

Ha pedig kizárod a megértést az életedből, az értetlenség mintaképévé válsz.

Akkor írjál, ha gyalázkodás helyett valakit már meg szeretnél érteni.

 

Előzmény: CSerfa (947)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!