Keresés

Részletes keresés

Paleokrites Creative Commons License 2006.06.03 0 0 1021

Igen a hitelesség nem igazolja egy tanítás igazságát, de egy személyt bizonyára igen..., hisz a tét az, hogy Jézus szólt é valóban, avagy egy író..... Jézus helyett!?

 

Nos én úgy tudom, hogy a Tórát Isten adta Mózesnek és nem az emberek találták ki csak úgy ihletés alapján..... 

Ez a Törvény idővel változhatott a kereteken belül, erre utalt Jézus is, hogyha valakiben a szeretet, a jóindulat megvan felebarátja felé, akkor őneki szabadsága van a törvényre nézve...., de akiben nioncs meg, annak kényszeres kötelék....

Jézus nem újat hozott, hanem tanítást az emberek számára....

Nos az Istentől tanítás még nemigen jött el, főleg a joeli féle verzió!

 

Nos mégis meg kellene fogalmaznod, hogy Jézus miket tanított......, mert ebből is látszik, hogy a szeretet csak része az emberi magatartásnak és nem minden!

Előzmény: takarito (1020)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1020

Mivelhogy a hitelesség nem igazolja egy tanítás igazságát ezért beszélek az írások megértéséről. Mert lehet valami pontatlan, tévesen megfogalmazva, rosszul emlékezve leírva, de azért ha alaposan áttanulmányozzuk az írás mondanivalóit azért valamiféle lényeg ki fog derülni. Ha persze ez értéktelen, akkor az írást eldobjuk. Én azonban arról beszélek, hogy az evangéliumban igazi értéket lehet találni, ha nem úgy közelítjük meg ahogy a kereszténység. Tehát ahogy különböző előre elfogadott hitelvek alapján válogatni kezdi egy írás helyes vagy helytelen értelmezéseit, hanem  tényleges kutatómunkáról beszélek, amit az életben megtapasztalva bizonyítékokkal is alá lehet támasztani.

 

Lényegtelen, hogy a zsidók az első évszázadokban a Tóra vagy a rómaiak törvényeit hagyták érvényesülni részben, válogatva, módosítva vagy egészben alkalmazva az életükben, ugyanis mindegyik immár emberi rendeletek halmazát képezi. Hiába adta Isten Izraelnek, a szerződésben értelmezett következményekben már nem részesülhet, hiszen a szerződés fel lett mondva.

Mit jelent ez? Azt, hogyha Izrael most szegről végre elkezdi teljesíteni a Tóra előírásait, Isten nem fogja megáldani őket, sem a törvényben megígért áldásokban és bőségben részesíteni őket, sem nem fogja ellenségeitől megszabadítani. Ha pedig teljesen elveti a Tórát, minden példányát túzön megégeti és ölni, rabolni és bálványokat imádni kezd, akkor Isten nem fogja őket a törvényben megígért átkokban, büntetésekben részesíteni, nem fogja a törvény megszegésért a népet fogságra és pusztulásra adni. Izrael minden cselekedete immár úgy lesz minősítve, mint ahogy a pogányok cselekedetei lesznek minősítve. A pogányoknak is van törványkönyvük, miért ne használják a zsidók a Tőrát tovább? A baj az, hogy míg a pogányok változtathatnak törvénykönyveiken az élet változásait figyelembe véve, a zsidóknek nehezebb dolguk van, mert a Tórán elkövetett minden változásról azt gondolják, hogy Isten parancsolatát hágják át általa.

 

Hogy a népnek törvényre és szabályokra van szüksége, azt nem az Isten mutatta meg, hanem a balgatag emberiség. Jézus például pont egy új utat próbált megvilágítani, szerintem a történelemben először, amelyben a szeretet, a szabadság és megértés gyakorlásával lehetővé válna a büntető törvények és előírások lecserélése egy megértő és igazságos gyakorlatra. Ám ragaszkodunk a hatalmi szerkezeteinkhez, a gazdasági felosztásokhoz, a vallási igazolásainkhoz, amely szerkezetek, a hozzá tartozó intzményekkel és szervezetekkel a javaink előállítása és védelme érdekében hajlandó szembefordulni akár az emberi élettel és méltósággal. Ez pedig termeli az összeütközéseket, az ellenségeskedéseket, a legjobb megoldás mind máig balgatag életünk fenntartására, hogy törvényekkel és rendeletekkel hagyjuk szabályozni magunkat, lehetőséget biztosítva magunk kihasználására és elnyomására is. A kereszténység, a vasárnapi istentiszteleteivel képtelen rámutatni a világban bonyolódó igazságtalanságokra és gonoszságokra. Ujjal mutogatni persze tud, de megoldást adni nem. Pedig Jézus az első volt azok között, akik az igazságot és a békét megpróbálták a földön megvalósítani. Kellett nekünk?

 

Kik lesznek Istentől tanította? Isten szétnéz a földön és keresi ki van aki értelmes isten kereső. Azt tudja igazságra tanítani, aki hajlandó a tévedésekről lemondani.

Soha semmi nem késő, hogy a 2000 év alatt ő kiket tanított, az lehetséges, hogy nem került a média tudomására.

 

Hogy Jézus miket tanított, nagyjából benne van az evangéliumokban. Azért mondom nagyjából, mert a többi már egyéni keresésre van utalva. Tehát nem írásmagyarázókra.

 

Nem az a cél, hogy egy értelmezhetetlen mindenkit szeretek módszert találjak fel és adjak tovább. Annak viszont mindeképp jelentőséget tuléajdonítok, hogy az ember, a saját környezetében lépéseket tegyen annak felismerésére, hogy a szeretetlenséget milyen félreértések vagy szándékos félrevezetések sérelmei biztosítják. Ez egész biztosan segít azoknak a konfliktusoknak és problémáknak önálló megoldásában, amelyekben tulajdonképpen maga is él.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Paleokrites (1019)
Paleokrites Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1019

Nos lehet, hogy lukács tisztességes munkával végezte úgymond kutatásait, de ez édes kevés az ihletéstől, az elsőkézből kapot infótól , de nem is szóltam magáról Jézus személyéről, akit Lukács mégcsak nem is ismert!

 

Hitelessen kijelenthető igaz írás nincs......

 

Bemerítő János idejében, és ezt komolyan ne feledd!...., már a rómaiak diktáltak és hűbéresei uralták a zsidó népet...., a főpapi posztokat, a hivatalokat, a királyságot, stb......

Senki nem vette el a néptől Isten szövetségét, sem nem lett érvénytelen!

 

Isten megmutatta, hogy egy népnek törvényekre és szabályokra van szüksége...., hisz a szeretet egyféle megfoghatatlan idea...., amit a vallás beépítet hittanába.....

A valódi szeretet értékes dolog és fontos mindannyiunk számára, hogy azt gyakoroljuk...., de ez egyszerűen lehetetlen annélkül, hogy ne sérülne az egyik szeretet a másikr ellenébe....

Hogyan egyeztethető össze egy államformában a szeretet,  szabályzás nélkül?

Mindannyian Istentől tanítattak lesznek, de kik, mikér és mire?

Nem késő ezt 2000 évre leírni?

 

Szeretném, ha elmondanád, hogy Jézus mit tanított?

 

Te tudnál mindenki megelégedésére szeretni?

 

Az örök élet és a feltámadás olyan bónusz , ami ígéretekre épül és reménykelltésre, de mi az igazság ebben, ki tudja?

Előzmény: takarito (1016)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1018

Inkább tűnik úgy, hogy Isten nem is bocsátja meg a bűneinket, amíg mi meg nem bocsátunk az ellenünk vétkező embereknek

 

Úgy van. Ez a helyes irányvonal. Tehát teljesen felesleges az engesztelő áldozat.

 

Nem varrom rád a tízparancsolat törvényként való kezelését. Csak tudod aki úgy védi a törvény betöltését, ahogy a keresztények én azokról beszélek.

 

Ha Jézusnak be kellett volna teljesíteni a Tórát, akkor milyen törvényben előírt engesztelő áldozatokat végzett vagy végeztetett ami előtt megbocsátott?

 

A gondolat és ciráda között mindig van összefüggés. Ha nem közlöm világosan kérdezz csak rá.

 

Keresztelő János nem az áldozat miatt hivatkozott bárányként Jézusra, hanem a szelídség és ártatlanság jelképeként. Így említi meg az ószövetség is.

Ésaiás 40,11:

Mint pásztor, nyáját úgy legelteti, karjára gyûjti a bárányokat és ölében hordozza, a szoptatósokat szelíden vezeti.

vagy amikor Jézus a juhok pásztoraként azonosítja magát. Ott sem áldozatként tünteti fel a bárányokat.

Sőt maga János is később ismét bárányként hívja Jézust, a tanítványok előtt, de ezzel nem a bárány áldozati jellegét kívánta hanoztatni.

 

Bocsánat én sem személyeskedni kívánok.

Az értetlenség azonban minden kor legnagyobb problémája. Az eredmény az igazság és a hamisság összezavarása. A félreértések, a tévedések, a rossz igemagyarázatok, a szándékos félrevezetések az élet minden területét átitatják, nem csak a vallás vagy a Biblia területeit. Vannak keresztény írásmagyarázók akik a gondolkodást és az értelmet kifejezetten tetves ellenállásnak hívják, isten ellen való lázadásnak. De ők még nem tudják, hogy ha Isten akaratát meg akarják cselekedeni nem fog menni, ha folyamatosan félreértik.

 

 

Előzmény: Domestos (1017)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1017
A bűbocsánat hogyne volna fölösleges, ha már egyszer valaki kifizette helyetted a váltságdíjat.

Olyan nincs, hogy ezt mindenki automatikusan élvezhetné. Amíg valaki nem igazítja Jézushoz az útjait, addig ez mintha nem is volna számára. Inkább tűnik úgy, hogy Isten nem is bocsátja meg a bűneinket, amíg mi meg nem bocsátunk az ellenünk vétkező embereknek.

ahol megköveteli a kereszténység a tízparancsolat törvényként való kezelését

Ezt varrd arra, aki ilyet tesz, de rám ne!

NEM kellett Jézusnak beteljesítenie az áldozati előírásokat a megbocsátáshoz. Elegendő volt, hogy megszánja a vétkest. Tisztelettel.

De bizony be kellett teljesítenie, ha a Törvény alatt levőket meg akarta menteni.

Pál apostolt nem szapulom, de a tanításait folyamatosan bírálnom kell, hiszen a keresztények folyamatosan Pál tévedéseit hozzák elém, még ha nem is említik meg a nevét.

És a gondolatra nem írsz választ, csak Pál ellen egy tírádát. Cöcö.

Szóban forgó evangéliumi idézet NEM HIVATKOZIK az engesztelő áldozat szükségességére.

Jaja, csak hobbiból nevezi Jézust báránynak. Tudod, amit az ÓSZ-ben levágnak áldozatképpen.

Az örök élethez egész biztos nem az kell, hogy elfogadod, aztán éled tovább az igazságtalanságaidat is gonoszságaidat.

Ilyet én nem is állítottam soha.

Hogy akarsz úgy örökké élni, hogy másoknak állandóan terhet jelentesz és szenvedést okozol nekik az értetlenségeddel?

De kérdezem én: Hogy akarsz (vagy bárki, nem személyeskedés) most, ebben a földi életben úgy élni, hogy "másoknak állandóan terhet jelentesz és szenvedést okozol nekik az értetlenségeddel"? (Miért pont az értetlenség?)
Mondjuk én azt nagyon nem értem, hogy miért akar valaki örök életet? Mondjuk ezt már mástól is kérdeztem. Ha én ateista lennék, akkor azt tartanám a legnagyobb szeretetnek, ha valaki mindenestül kiirtja az emberiséget. Lehet, hogy én titokban sátánista vagyok?
Előzmény: takarito (1015)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1016

Lukács gondolom tisztességes kutatómunkával végezte az evangéliumának az összeállítását. Ennyiben én kifejezetten méltányolom a munkásságát. Speciel megkérdőjelezem, hogy ő lett volna az a Lukács, akire Pál néha hivatkozik. Ennek maga az evangélium ellene mond. Minimum tesz bele Pált igazoló elveket, ha ismerte volna közelebbről, hiszen az evangélium maga jóval Pál halála után lett lejegyezve.

 

A törvényt a zsidók persze, hogy tovább vitték, de Keresztelő Jánostól fogva már nem az Isten szövetségének a részeként működött, hanem a zsidók büntető törvénykönyveként, vagy annak alapjaként. Sőt a Jézust el nem fogadók között továbbvitt vallásként is funkcionált. A lényeg benne, hogy emberi erőlködésre változott, mint bármilyen ország büntető törvénykönyve.

Ha ma valaki megszegi a Tórát, nem az Isten bünteti meg, hanem a zsidó vezetés vagy vallási hatalom.

 

Jójó. Persze hogy Isten Országa emberekből áll, de olyanokból, akikben van szeretet. Reméltem nem kell bővebben kifejtenem, de most megtettem.

 

Jézus tehát új tanítást hozott, ami az evangélium. Az evangélium nem vallás, hanem életbölcsesség. Az élet, az ember, az Isten igazságainak a megértéséhez már nem a Tórát használja fel mérőzsinórként, annál jóval rugalmasabb. Viszont az életünkben keletkező igazságtalanságokra és gonoszságokra kifejezetten tud megoldást javasolni, nem úgy persze ahogy a keresztények gondolják.

Megtérést hirdet, tehát életünk megváltoztatását egy olyan módon amely kivezet bennünket abból az állapotból, amelyben korábban mi magunk okoztunk szenvedést és bánatot atyánkfiainknak. Ha rájövünk arra a folyamatra, amelyben a saját tudatlanságunk, tévedéseink és vakhiteink, azaz igazságtalanságaink összeütközéseket teremtenek atyánkfiaival, amelynek az eredménye szenvedések és bánat okozása, akkor nyilvánvalóvá válik a megoldás, el kell kezdenünk keresnünk az igazságot.

Nem lehet más fontosabb az igazság keresésénél, ezt Jézus nyomatékosan megerősíti. Ha más fontosabbá válik, akkor óhatatlanul fennmaradnak téveszméink, hamis hiteink, és félreértéseink továbbra is a problémákat fogják létrehozni mások és a magunk életében. Az igazság keresése azonban eredménytelen marad, ha nem akarjuk megérteni. Jézus is sokszor problémázott tanítványainak értetlenségével, de azért mindig megmagyarázta mondanivalóit nekik.

Jézus tanítványságot hirdet, akiknek a Mestere nem lehet földi. Mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Erre elküldte az Igazság Lelkét, akire azt mondja elvezérel bennünket minden igazságra. Képtelen azonban bárkit is vezérelni aki ragaszkodik saját tévedéseihez, meggondolás nélkül elfogadott nézeteihez, világ- vagy biblia- magyarázatához. Képtelen vezérelni bárkit, aki gondolkodás és a saját igazságkeresése helyett (bibliai, írásos, egyéb) tekintélyektől, elöljáróktól, tiszteletesektől akarja átvenni az igazság ismeretét. Nem átvenni kell az igazságot, hanem magunknak kell megtanulni igazságosaknak lenni. Ehhez kell megtanulnunk különbséget tenni igaz és hamis között, ehhez tud segíséget nyújtani Isten.

 

Jézus tanítása nem kereszténység, hanem élet. Csakhogy kevesen értették meg. Megoldás, amit ha elutasítunk megmaradnak a problémáink és szenvedéseink.

Akik pedig megértették, azokat kirekesztette a kereszténység, elzavarták, de még rosszabb eseteket is ismerünk.

 

Az örök élet és a feltámadás pedig Jézus bónusza.

 

 

Előzmény: Paleokrites (1013)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1015

A bűbocsánat hogyne volna fölösleges, ha már egyszer valaki kifizette helyetted a váltságdíjat. Gondolod juszt is megbüntet? Vagy még sincs kifizetve? Vagyis hiábavaló az áldozat?

 

Példádból is látszik, hogy a törvény előírásait igenis kikerülte Jézus. Hiába akarják a keresztények a törvényeskedést ráhúzni. Ugyanis a törvény valóban előírta az áldozatokat, de Jézus soha senkitől sem fogadott el semmilyen áldozatot, amikor megbocsátotta a bűneit. Sőt nyilatkozott is afelől, hogy ha tudnánk, hogy ő irgalmasságot akar és nem áldozatokat, akkor nem kárhoztatnánk halálra az ártatlanokat. Máté 12,7.

 

Mert a szombatnak is Ura az embernek Fia. (Vagyis a törvényen is van hatalma változtatni az embernek)

 

Pontosan ott folytatódik a törvényeskedés, ahol megköveteli a kereszténység a tízparancsolat törvényként való kezelését. Ha ezt sikerül a kereszténnyel elfogadtatni, akkor jöhet az áldozat törvény által előírt része. NEM kellett Jézusnak beteljesítenie az áldozati előírásokat a megbocsátáshoz. Elegendő volt, hogy megszánja a vétkest. Tisztelettel.

 

Pál apostolt nem szapulom, de a tanításait folyamatosan bírálnom kell, hiszen a keresztények folyamatosan Pál tévedéseit hozzák elém, még ha nem is említik meg a nevét.

 

Szóban forgó evangéliumi idézet NEM HIVATKOZIK az engesztelő áldozat szükségességére. Jézus nem Pál apostoli módon veszi el a világ bűneit, ahogy a keresztényekbe bele van oltva. Úgy veszi el, hogy leadja (már leadta) a tanítását a megtérésről (ami életünk megváltoztatását jelenti) amelyet ha megtartunk (tehát megcselekszünk) kiveszik minden igazságtalanság és gonoszság a földről.

 

Visszatérve az örök élethez és feltételeihez. Az örök élethez egész biztos nem az kell, hogy elfogadod, aztán éled tovább az igazságtalanságaidat is gonoszságaidat.

Hogy akarsz úgy örökké élni, hogy másoknak állandóan terhet jelentesz és szenvedést okozol nekik az értetlenségeddel? Akinek pedig megváltozik az élete a szabadság és az igazság felé, Jézus szinta azt mondja ki hogy annak örök élete van.

 

Igen beszél Jézus a romlott fáról és valóban választhatsz szerinte az örök élet és a gyehenna között. Ha ugyanis nincsen benned szeretet és igazságosság, mi értelme oda kerülnöd azok közé, akikben van?

 

 

 

 

 

Előzmény: Domestos (1006)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1014

Ehhez a gondolatmenetedhez annyit teszek hozzá, hogy én is azzal értek egyet, hogy ahol szeretet van, ott nincs szükség törvényre sem meg kereszténységre sem.

 

Sőt folyamatosan azt igyekszem bizonyítani, hogy a Mózesen keresztül leadott törvény sem Izraelben nem érvényes, a "pogány" népeknél pedig különösen nem.

 

 

Előzmény: prklht (1003)
Paleokrites Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1013
Nos az élet megértéséhez mi kellett, hogy azt Isten nem tudta kifejteni az ószövetség prófétáinak, de akkor az evangéliumok szerint mit is érthetünk az életből?
Én úgy gondolom, hogy Isten nem a törvény szellemét hírdettette a biblia szerint, hanem saját gondolatait közölte, vagy nem?

Nos Lukács írhatot szép és jó dolgokat, főleg Pál után szabadon, avagy kötötten az idealizmusához...., Jézus szájából kimenendő sajátgondolatú, avagy hagyományörző szavakat szerkesztve...., de a törvény nem Bemerítő Jánosig tartott....

Egy ország nem szeretetben áll, így Isten országa sem, hanem pl. emberekből..., akiket a törvény véd, avagy nem....

A mózesi törvény ugyan nem vonatkozott más népekre, mint Izraelre...., de mégiscsak útjelzőként világította be a környező országok törvényeinek árnyoldalaira világítva...., vagyis egyféle mintául szolgált lényegében....
Jézus semmiben nem módosította, módosíthatta Isten törvényeit, hanem rávvezette az embereket a megértésre...
Ha a szeretet vezet valakit, akkor így pl. nem öl.... haszonszerzésből szándékosan....., mert akkor ennek Jézus sem fog megbocsájtani....., avagy a gyilkosok üdvözülnek Jézusnál?

Ha megtér bűneiből......, ugye??? :)

Mi az evangélium szelleme?

Magam nem tartom kereszténynek, sőt szerintem Jézus sem akarta ezt a fajta mozgalmat, bár Pál egyenesen dédelgette álmait.....


Előzmény: takarito (999)
Paleokrites Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1010
Kedves Villámló!

Melyik törvényt lehet a szeretettel helyettesíteni, avagy betőlteni?

Szeretet van én bennem és jót tennék a felebarátaimmal, akkor mit tegyek, hogy mindenkinek jó, kellemes és helyénvaló legyen és azt miből fogom tudni, hogy mindenki megelégedésére tettem?

Miben kell állni a szeretetemnek?
Tulajdonképpen mi a szeretet?

Szeretettel: Paleo
Előzmény: Törölt nick (993)
prklht Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1008
Úgy látom ezt te jobban fogalmaztad meg, mint én. Valóban így lehetett és én is így gondolom.

 

Szerintem ezekben az ellentmondásokban is felismerhető a látszólagosság: miként Pál is elsőként mindig a zsinagógában fejti ki nézeteit, úgy Jézus is az ő tanítását felfogó zsidókhoz beszél. De cselekedetei, mint más pogány helyen is, nem tesz különbséget közöttük. ( Nekem kicsit furcsa kifejezés: szolgálat, mivel én egészen másként gondolkodom.) Semmiféle szolgálatot nem tett, csak tette a jót és a szeretetet.

Tehát szerintem nincs ellentmondás abban, hogy később tanítványainak az egész világon való ’szolgálatot’ hagyta meg, hiszen Istenről elsőként annak lehet beszélni, aki hiszi, de ha nem hallgatnak rá, akkor hirdetheti másoknak is, csak akkor, mint Pál – akit ez félrevitt – belebonyolódik magának az istenség létének magyarázatába.

Előzmény: Domestos (1007)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1007
vegyék észre azt, hogy a felebaráti szeretetre vonatkozó előírás messze megelőzi a rituális és más mondvacsinált parancsolatokat.

Ha így nézem, akkor igazad lehet, tehát a pap és a lévita a Törvény betűje szerint nem vétkezett, csak nem volt felebarátja a bajba jutottnak, de valójában rosszul éltek a Törvénnyel. Ez hihető Jézus szájából, ilyeneket sorba igazított ki.

Samaria azért érdekes, mert egyrészről a kiköldött tanítványoknak azt mondta, hogy ne menjenek be városaikba, másrészről nem tagadta meg a szolgálatot köztük (ok, nem direkt ment arra), holott ha úgy akarta volna, az is kitelt volna tőle.
Előzmény: prklht (1005)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1006
1. A bűnbocsánat még akkor sem fölösleges, ha már automatikus. De még csak nem is az. Ami fölöslegessé vált, az az újból és újból bemutatott áldozat.

2. Úgy érted, a bűnbocsánat adás hatalma, mert Jézusnak személy szerint nem volt szüksége kapni bűnbocsánatot. Csakhogy az áldozat elengedhetetlen volt az igazsághoz. A Törvény nem csak úgy félbemaradt, megszűnt, ezt Jézus cáfolja. A Törvénynek be kellett teljesedni, s ha a Törvény szerint a bűnbocsánathoz vér-(lélek)áldozat kellett, akkor ezt is be kellett teljesíteni.

Egyébként levehetnéd a folyamatos Pált szapuló lemezedet, főleg amikor szóba sem kerül, hanem "csak" Jézusról beszélgetünk. Hidd el, ezredik ismétlés nélkül is tudjuk róla a véleményed.
Egyébként nagyon tévedsz, van szó az evangéliumban engesztelő áldozatról, már Bemerítő János azt mondja Jézusra nézve, hogy ő az Isten báránya, aki elveszi a világ bűneit. (Ján 1,29;1,36), és korántsem véletlen Jézus keresztrefeszítésének az időpontja. Úgyhogy nem Pál, hanem te lőttél bakot.

------------
Szóval nem kötelező szeretni. Hurrá. De ez *miért* romlott gyümölcs?
Azon kívül kibújt a szög a zsákból: mégiscsak van jutalom (annak elmaradásaként büntetés) az örök élet elnyerésével. Ennyire a Törvény is ad szabadságot, pl. házasságot is törhettél, legfeljebb hosszú életet nem élhettél ezután, mert megköveztek.
Előzmény: takarito (998)
prklht Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1005
Ez az elgondolás nem a sajátom, komoly tudományos irodalma van. ( Amely szerint Jézus ezzel is kifejezte abbéli igényét, hogy – lépjenek át a Tórán / vagy kevésbé radikálisan: - vegyék észre azt, hogy a felebaráti szeretetre vonatkozó előírás messze megelőzi a rituális és más mondvacsinált parancsolatokat. )

Számária felé a zsidóság nem az idegen istenek tisztelete miatt fordult ekkora ellenállással, hanem mert féltették Istenüket azoktól, akik maguknak vindikálták azt. Ugyanis azok, magukat tartották az igaz követőknek ( ugye milyen ismerős? ) Ezsdrás II. 14,45 –szemben, állítva, hogy Mózes testvérének dédunokája jegyezte le számukra az igazi tekercset, és írta alá, amely csak a Tórából áll.

Előzmény: Domestos (978)
prklht Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1004
Tisztelt Nemo!

Bizony ez sokkal több annál, de nem filozófia. Az itt később megjelenő írásokra is tekintettel azt tudom válaszolni: Isten létének ismerete és a róla való gondolkodás ma már minden vallás esetében ( van kivétel ) elsősorban írásos alapon nyugszik. Érdekes módon Isten mindenhol visszahúzódott a kulisszák mögé. Ami a jelenlegi általános ateizmus, és emberek által gerjesztett szélsőség felé kormányozza az emberiséget. Hol lehet Isten?

Nos ott, ahol Illés idejében is volt. Az oltár alatt. ( zsidó írások szerint az oltár alatt elbujt emberek gyújtották meg a tűzet ) – persze nem így volt, felette volt.

De visszatérve szavaidra, mindig volt és van legalább egy személy a világban, aki azon az úton jár, vagy rátalál – a nincsre tekintettel újat épít -.

Előzmény: Nemo (976)
prklht Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1003
Csakhogy itt nincs szükség vitára. A gondolatmeneted takarító azért nem fogadja el, mert – meglátásom szerint – azt kifogásolta, hogy a törvény értelmezhető és betartható szeretet nélkül is, tehát NEM vezet el szükségszerűen Istenhez! ( Ez nagyon fontos. ) Miközben azt is mondja, hogy akiben már megvan a szeretet, az megfelelően értelmezi a törvényt, mint Jézus, meglátva annak általad említett: Jézus által kimondott haszna(’t), hogy a szeretetben foglalható össze.

Magam alapjaiban is mást állítok: mindenkinek, akiben szeretet van, nincs szüksége sem törvényre, sem kereszténységre. Ezek csak egyre bonyolultabbá váló tanok, amelyek sehová sem – inkább rossz helyre – vezetnek.

A szeretet megélése tesz boldoggá, és hozza el az üdvösséget. / Ez azonban valóban más Jézus, mint amit a történelem és a teológia ma tanít. Viszont az igazi. /

Előzmény: Nemo (975)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1002
Az a baj, hogy aki rászorul, az nem mindig tud segítséget kérni (sőt), van olyan is, aki nem beszámítható, és megtörténhet, hogy én figyelmetlenül, de jóhiszeműen nem vettem észre az ejtőernyődet. Szóval hiszek én a szabadságban, de nem mindig olyan egyszerű alkalmazni.
Előzmény: Törölt nick (994)
esefi Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1001
Ó értettem én.
Előzmény: takarito (1000)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1000

Egyszerűsítem a példámat, hogy megértsed.

A puding próbája az evés.

A tanítás igazolása pedig a gyakorlat.

Jézus igazságát csak akkor fogod meglátni, ha tanításait megcselekszed, nem pedig ha csak hiszel benne. Amíg csak hiszel benne addig az egész tanítás csak elmélet.

 

 

Előzmény: esefi (990)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 999

A Malakiás ugyan a törvény szellemében fogalmazódott még meg, de már ott fontos volt különbséget tenni az igaz és a gonosz között.

 

Jézus után ez sokkal érzékenyebben történik, amelyhez mércének nem a Mózes törvényei bizonyulnak, hanem az élet megértése.

 

Különbséget kell tenni a törvény betöltése és a törvény érvényessége között.

Még a  Malakiásban is látjuk, hogy adta Isten a törvényt Izraelnek. Nem vontakoznak a törvények tehát a körülötte való népekre.

Másik dolog. Határideje is van, ez pedig Keresztelő János. Maga Jézus mondja, hogy a törvény Keresztelő Jánosig tart, onnantól pedig az isten országa hirdettetik. Lukács 16,16.

Nem állítható tehát, hogy Jézus azért jött, hogy Mózes törvényeit bevezesse az egész világon. Holott a keresztények erre törekednek.

A vonatkozó személyeket illetően garantálta Jézus, hogy a törvény minden pontja be lett vagy lesz teljesítve. El is kezdte teljesíteni, akiket a törvény megsértése miatt Isten büntetése vagy átka beteggé tett, azoknak megbocsátott, és meg is gyógyultak. Mondhatnám minden "károsultnak" feloldozott. Minden szerződés megszűnésével is rendezni (kifizetni, betölteni) kezdik a kifizetetlen számlákat.

 

Jézus maga kezdte módosítani Mózes törényeit. Persze, hogy azért, mert már nem érvényesek. Azért mondja Jézus megmondatott a régieknek.

 

Nem mintha Máté idézeteit nagyon fixen kellene kezelnünk és úgy beállítani, mintha Jézus csak ezeket és csak így mondhatta volna a hegyi beszéd alkalmával. Mindent az evangélium szellemében kell megvizsgálni, de hogy ezt megtehessed, meg kell érteni az evangélium szellemét, ahhoz persze kapcsolatba kell kerülni vele. És még az is kiderülhet, hogy valamelyik evangélista idézett pontatlanul, vagy emlékezett rosszul. Mint mondottam a tovább lépéshez el kall szakadni attól a gondolattól, hogy minden ami le van írva a Bibliában az Isten szavának a leírása.

 

Ennek ellenére Pál apostol szabályosan megrontotta az evangélium minden tanítását és úgy tanított. Mi több sőt megváltoztatta a lényegét!

(Ezeket boncolom  a topicnyitó tanulmányomban is)

De nem mondom hogy Jézus bármelyik tanítását ne cselekedd. Sem azt, hogy ölj. Sem azt, hogy törj házasságot.

Reméltem, hogy ezen egy keresztény túl van de képtelen a tovább lépésre. Ha képtelen maradjon Mózesnél.

 

Előzmény: Paleokrites (989)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 998

Két helyen sántít a tökéletes áldozat dolog.

 

1. Nem az áldozat mennyisége a fontos, hogy egy áldozattal, vagy sok áldozattal, esetenként  vagy minden esetre engedik el a bűnöket, hanem az, hogy az áldozat általi kifizetéssel örökre fölöslegessé tette Pál a bűnbocsánatot.

 

2.Jézus nem az engesztelés által bocsáthatta meg a bűnöket, hanem az igazsága miatt adatott neki minden hatalom mennyen és földön, a bűnbocsánat is.

Azt mondja Ésaiás 54,14: Igazság által leszel erős.

 

Minimum említi az evangélium lépten nyomon az engesztelő áldozat fontosságát, ha a kereszthalál után az lesz az elsődleges és nem a tanítása. Minimum feleslegesen adja le a tanítását, ha kereszthalála után Pál apostol tanításait kell majd követniük.

Ráadásul a feltámadása után is bűnök bocsánatát adja hirdetésbe Jézus és nem az engesztelő áldozatot.

Az evangélimban szó nincs az engesztelő áldozatról. Pál ezzel óriási bakot lőtt.

 

---------

Nem kell szeretni senkit, átgázolhatsz mindenkin, ha romlott fa akarsz lenni teremjél romlott gyümölcsöket.

Erről van szó: nem kötelező.

De ha az örök életre be akarsz kerülni tartsd meg hogy nem gyilkolászol, nem lopkodsz, nem teszel hamis tanúbizonyságot és nem törsz házasságot.

 

Előzmény: Domestos (988)
Nemo Creative Commons License 2006.06.02 0 0 997
Harmadszor is elmagyaráztam neked, mire kéne felelned, de te váltig megmaradsz a magad gondolati köreiben. Nem Pált kellett volna cáfolnod, hanem az eléd tett szillogizmust. De nem erőltetem tovább, elbúcsúzom, s egy ideig csak olvasok. Van jobb dolgom is, mint hogy a falnak beszéljek.
Előzmény: takarito (980)
esefi Creative Commons License 2006.06.02 0 0 996
Már elnézést! Az én odavetésem takarító érvelésének inkoherenciája miatti tarthatatlanságáról szólt.
Előzmény: Törölt nick (992)
esefi Creative Commons License 2006.06.02 0 0 990
Szép is lenne, ha az Isten országának létezése kizárólag attól függne, hogy az emberek hogyan viszonyulnának hozzá. :-))))))

A Biblia Istene mindenható és abszolút szuverén. A te istened pedig tulajdonképpen nincs is, ha nem hisznek benne,
Előzmény: takarito (984)
Paleokrites Creative Commons License 2006.06.02 0 0 989

Egy pár bibliai gondolat....

 

Malakiás

3,

" 14. Azt mondtátok: Hiábavaló az Isten szolgálata, és mi haszna, hogy megtartjuk törvényeit, és hogy alázatosan járunk a Seregeknek Ura előtt?
  15. Sőt inkább magunk hirdetjük boldogoknak a kevélyeket; hiszen gyarapodtak, noha gonoszságot űznek, és megszabadulnak, noha kisértik az Istent!
  16. Akkor tanakodtak egymással az Úrnak tisztelői, az Úr pedig figyelt és hallgatott, és egy emlékkönyv iraték ő előtte azoknak, a kik félik az Urat és becsülik az ő nevét.
  17. És azon a napon, azt mondja a Seregeknek Ura, a melyet én szerzek, tulajdonommá lesznek és kedvezek nékik, a mint kiki kedvez a maga fiának, a ki szolgálja őt.
  18. És megtértek és meglátjátok, hogy különbség van az igaz és a gonosz között, az Isten szolgája között és a között, a ki nem szolgálja őt. EndB()

 

4,

 4. Emlékezzetek meg Mózesnek, az én szolgámnak törvényéről, a melyet rendeltem ő általa a Hóreben, az egész Izráelnek rendelésekül és ítéletekül.  "

 

Máté

5,

17. Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.....

19. Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen....

 

Mi a véleményed?


 

Előzmény: takarito (939)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 988
Pál egyértelműen tanítja, hogy az egyszeri tökéletes áldozat miatt nincs többé áldozás, hanem "csak" a bűnbocsánat, épp erre az egy tökéletes áldozatra hivatkozva. Eszerint Jézus azért bocsáthatta és bocsáthatja meg a bűnöket, mert azok büntetését magára vállalta. És most elsősorban nem a pogányokról beszélek, hanem a (még akkor) a Törvény hatálya alatt élő zsidókról.

Viszont lehet, hogy nem voltam érthető, nem erre irányult a kérdésem, megpróbálom egyenesebben: miért szeressek egyáltalán, miért ne gázoljak át mindenen és mindenkin a magam tetszése szerint legfeljebb a retorziók miatt korlátozva magam?
Előzmény: takarito (987)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 987

3 Mózes 6,7:

Így szerezzen néki engesztelést a pap az Úr elõtt, és megbocsáttatik néki mindaz, a mit cselekedett, és a miben vétkezett.

 

Megítélésem szerint a törvény idején az engesztelést az áldozatokkal lehetett elérni. Függetlenül attól, hogy ezt az eljárást m inek minősítjük.

 

A probléma az, hogy amikor Jézus megbocsátást hozott, irgalmasságból, ami annyit tesz, hogy nem kell áldozatot tenni azért, hogy megbocsásson, Pál ezt teljesen figyelmen kívül hagyta, vagyis a törvényt akarta érvényre juttatni, azaz Krisztus halálából engesztelő áldozatot csinált.

 

Pedig ő maga is kijelenti:

Zsidó 10,18:

A hol pedig bűnök bocsánata vagyon, ott nincs többé bűnért való áldozat

 

Csakhogy nem értette ezt Pál igazán, megfordította a történetet, hogy az áldozat elméletet igazolja, és úgy vette ki az ötletet ebből, hogy ahol pedig bűnért való áldozat vagyon ott a kegyelem nem lehet bocsánatból, hanem fizetségből.

A levél tehát máris Krisztus vérének engesztelő áldozatként való használatával folytatódik tovább.

Jézus tehát megbocsátást hirdetett, Pál engesztelő áldozatot. Egyik kizárja a másikat. Pál maga filózik sokat hogy ingyen kegyelem vagy fizetségből van a kegyelem, de saját csapdájába esett, mert saját maga változtatta fizetségre a kegyelmet.

 

 

 

 

 

Előzmény: Domestos (985)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 986
Ez így rendben is volna. Csakhogy sajnos ott marad a többség által evidenciaként átlépett kérdés: miért?
Előzmény: takarito (984)
Domestos Creative Commons License 2006.06.02 0 0 985
Úgy egyáltalán, miért is kellettek a törvényben a bűnért való áldozatok? Dilis volt Isten, amikor azt a szövetséget adta Mózesen át?
Előzmény: takarito (983)
takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 984

Példa tehát mégegyszer:

 

Ha megérted, hogy a cserepedbe ültetett virágot öntözni kell, akkor a virágod ki fog hajtani. Ha ezt nem érted meg, de azt gondolod, hogy a virág a hite által meg fog élni, ne öntözzed, de vizsgáld meg az eredményt néhány nap múlva.

 

A virág az isten országa, az öntözés Jézus tanítása. Ha  megérted, hogy Jézus tanításait meg kell cselekedni, akkor az Isten országa ki fog virágozni.

 

 

Előzmény: Domestos (982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!