Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Soha nem voltam rajongója,de 92-be már örültem hogy összejött neki,néha már tényleg a szerencsétlenség példája volt.Közvetlen,sztáralüröktől mentes figura.
Azt mondják az egyik fia nagyon tehetséges.Bár a másik is versenyzik,de asszem a kicsit tehetségesebbnek tartják.
Hát igen, de ma már F1-es futamon vagy teszten ilyen nem eshet meg. De abba bele kell törődni hogy a technikai sportok veszélyesek. Ahol egy kettő vagy négykerekű szerkezet jócskán 200 tép, ott nincsen 100%-ig biztos cockpit vagy korlát. Évről-évre történnek halálos balesetek csak nem kapja nagyon fel a média. Idén is már több halálos baleset történt ilyen-olyan versenyeken. Tavaly pl, mindenkit megdöbbentett hogy a Moto2-es Shoya Tomizawa elhunyt a San Marino-i GP-n, arról viszont vajmi kevés ember tudott, hogy pl. előtte egy hónappal, augusztusban a 3-szoros hegyi Európa bajnok Lionel Regal meghalt hegyiversenyen egy F3000-es, 650 lovas Lola-Judd V8-al. Vagy hogy tavaly 19 amatőr autó és motorversenyző halt meg a régi 23 km-es Nürburgringen, a Nordschleife-n........ Meg még amikről nem tudunk..
Ezt már nem tudjuk meg sajnos, aki viszont nagyon pórul járt emiatt az Elio de Angelis aki kísértetiesen hasonlóan halt meg Paul Ricardban hat évvel később.
A rossz szereplés miatt egy plusz tesztet iktatott a prográmjába, de felborult az autóval és eltört kulcscsontja miatt nem tudott kimászni az égő autóból így később a kórházban füst mérgezés miatt meghalt.
Az ok ugyanaz: a pályán nem volt személyzet a mentő késett...
Ááááááá... :-( Ez dúrva. Mintha a második képen vérfolyást látnék a korláton. Szerintem ha ott lett volna a mentő 1 percen belül akkor sem tudnak már itt mit csinálni. Ha esetleg életben is marad, élőhalott lett volna belőle.
Igen, ott volt rajtuk a lóhere. :-) De azzal együtt sem volt túl sok szerencséjük. Az Alfákat mindig is körüllengte egy misztikus légkör, a Ferrarihoz tudnám ebben hasonltani.
A dél afrikai pálya az olyan volt, ahol a vak tyúk is talált szemet. Mint az újonc turbós Renault-ok, utána meg szenvedtek egész évben.
Az 1980-as Német Nagydíj előtt egy privát teszten ment az Alfával. Nagyon frusztrálta hogy az összes versenyen kiesett a szezonban addig és nagydobásra készült.
Pontosan senki nem tudja mi történt de két fontos dolog mellett nem mehetünk el.
1. A pályán nem volt kiszolgáló személyzet (értsd pályamunkások és stewardok), így majd 20 perc volt mire a mentő a helyszínre ért.
2. Az autón egy új titániumból készült felfüggesztés volt melytől nagyon sok változást vártak az Alfánál, de a hivatalos nyilatkozat szerint nem ez okozta a balesetet, de közre játszhatott benne...
Két megrázó kép az esetről:
Az első képen Depailler cipője a másodikon a sisak állszíjja.
Nekem van még jópár 1/22-es Protar, meg 1/24-es Starline is, mondjuk ez utóbbi az 50'-es, 60'-as évekbeli Moto Guzzi versenygépeket gyártja, eddig vagy 5-6 típust adtak ki, a V8-ast, 350-est, 500-ast stb..... Szépek azok is. De az IXO-Altaya az ott van a szeren. Sok olyan gépet kiadtak, amit eddig más senki.
Megmondom őszintén nekem is tervbe volt / van véve, csak érted ember tervez......... Én amúgy sajnálom hogy az Alfa Romeo sosem talált igazán magára az F1-ben. Persze az 50'-es évek után értem. A motorjaik akármilyen erősek voltak, ( a V12 ) mindig hagytak kívánnivalót maguk után. Bajos volt a hűtési megoldásuk. De a V6-os Alfa Turbo-k se voltak jobbak...... De így is legendák lettek az Alfa F1-esek. Szegény Patrick Depallier is pont egy ilyen 179-esben halt meg tán Hockenheimben edzésen. Mai napig nem tudni mi lett.
Jó kis írás! Érdekes egy gép volt annyi szent. Motorikusan biztos nem lett volna vele gond hogy ha Cosworth DFV volt benne, mondjuk Chapman azokat használta amióta megjelent a motorkínálatban. Ez a motor akkoriban fél siker volt. De milyen érdekes hogy az első két futamon szabályos, utána meg kiintegetik őket........... Biztos emlékeztek a ventillátoros Brabham-Alfára. Lauda nyert vele Anderstorp-ban, utána meg betiltották törölték az eredményt. Szerintem ha azt akkor nem tiltják be, nemsokára az összes F1-es ventillátort növeszt hátul. :-) Egyébként ez a Lotus 88-as akármilyen jó lett volna, a DFV motornak már lejárt volna az ideje a turbók miatt.
Említetted az Alfa Romeo-kat. Na az tényleg gyenge volt. :-) Pedig egészen szép gép volt, de a V12-es motornak túlmegedési gondjai voltak ha jól tudom. Meg nehéz volt. Ezek után aztán az Alfa nemsokára megunta a szenvedést, és eltűnt az F1-ből.
Nem volt túl jó kedvem ebben az esős időben, de ezen képek láttán már rendesen vigyorgok. :-) Örök hálám! Tudod mennyire szerettem volna már ezeket megkaparintani, főleg a két királykategóriás gépet. Ezek igazi színfoltjai minden gyűjteménynek, úgy gondolom. A Proton sosem volt igazán sikeres, akárcsak ezek a korai négyütemű Suzuki GSV-R-ek, nem igazán tudtak labdába rúgni egy olyan mezőnyben, ahol a Honda RCV-k, Ducati-k, M1-es Yamaha-k versenyeztek. Külsőre nagyon tetszetős gépek, főleg a Suzuki kétoldali kipurendszere tetszik, szokatlan egy GP gépen. Meg a klasszikus színösszetételek. A két kis kétütemű is igen komoly. Ez is nemsokára történelem, ugyanis ez az utolsó éve a 125-ös kétüteműeknek........ Nem lesz többé recsegés meg füst a warm up-okon. :-( Pedig bevallottan a kétüteműeket sokkal nagyobb kihívás megmotorozni mint a kezesebb négyüteműeket.
Amúgy nagyon egyre jár az agyunk, mert nekem is tetszik a Tamada féle Konica Minolta RCV 211V. :-) Elég erős kontraszt volt eközött meg a full gyári RCV-k közt. :-) A másik gép, az a superstock 1000-es GSX-R meg külön csemege. Le Mans-i 24 óráson futott. Aki a GSX-R-t szereti, rossz ember nem lehet. És király a dobozka is, sose láttam még ilyet ezekhez a motorokhoz. Viszont azt tudd, hogy ezek amiket a képeken mutattál, ( tehát az enyémek is ) semmiben nem különböznek az IXO-tól, csupán a nevük más, és hogy nincs hozzá a kis fekete IXO dobozka. De amúgy 100% IXO-k.
Ha már itt szóba kerültek a kétüteműek, számomra ez jelenti a non-plus ultrát:
Rossi 2001-es NSR500-as gyári Hondája. Plusz az 1/22-es Protar modellek képei, megvan mind a kettő nekem. Egyik a gyári festésű, másik pedig a Mugello-i Olasz GP-n használt festés.
A korábbiakban már említettem a Lotus 88-at. Az egyetlen ikerkasznis F1-es autó, amely végül soha nem versenyezhetett és nem mutathatta meg a benne rejlő potenciált.
Ez az autó készült a Lotusnál az 1981-es szezonra és mint oly sokszor Chapman most is valami újat talált ki. Ez volt az úgynevezett ikerkaszni, mely nagyon egyszerűen fogalmazva, két karosszériát jelent az autó alvázán. Valójában azonban inkább egyik a másikban. A belső hordozta az aerodinamikai elemeket és a cockpitet valamint ez vette fel a légpárnahatás nyomását. A külső kasznin nem voltak szárnyak hanem egy hatalmas légpárna generáló egység volt a kocsi elejétől a végéig mely már önmagában is hatalmas leszorító erőt produkált. A kocsi másik sajátossága volt hogy a megnövekedett szerkezeti súly miatt, a belső kaszni elemeit nagyrészt karbonszálas anyagból készítették (hasonlóan a McLaren MP4/1-hez). Az autót Ford Cosworth DFV-vel szerelték.
Az első három futamra (USA, Brazilia, Argentina) el is vitte a csapat az autót. Az első két futamon megvisgálták és szabályosnak találták, de mindkétszer a pénteki szabadedzés közben fekete zászlóval kiintették őket, így az előző évi modellel kellett versenyezniük.
Argentinában aztán a szabadedzésig se jutottak mert a FISA emberei úgy ítélték meg hogy az autó szabálytalan és be is tiltották a használatát. Chapman nyomást próbált gyakorolni a szövetségre és ezért nem mentek el az idény negyedik futamára San Marino-ba, de ezzel csak maguktól vett el egy lehetőséget a pontszerzésre.
Az autót közbe áttervezték és a Brit Nagydíjra (9. futam) elkészült a B variáns. Az eredmény nem volt más mint az első két futamon. Szabadedzés majd kizárás, sőt azonnali betiltás...
Az autó végül soha nem állhatott rajthoz így nem tudjuk meg mi lett volna ha...
Egy érdekes adat a végére. Egy éveleji teszten Paul Ricard-ban az akkoriban harmat gyenge Alfa Romeokat egy másodpercel verték. Kérdés hogy ezért a hőstettért egyáltalán érdemes volt-e küzdeni.
Valószínűleg az autó soha nem lett volna igazán versenyképes, de olyan technikai újításokatt honosított volna és honosított is meg amik az akkori vezetésnek (FISA/FOCA) nem állt érdekében a turbo korszak hajnalán.
Végül pár kép!
a belső kaszni a külső kasznia külső kaszni az alvázzal
Én azt mondom, ne így fogd fel. Nézd azt, hogy itt vagyunk mi 3-an és szeretjük azt amit csinálunk. Ha lehet egy személyes javaslatom. Írogass te is meg Ener is azokról amik megvannak nektek modellbe, azok valódi másairól, különleges dolgokról, amik indukálhatják a beszélgetést.
Egyszer már abba hagytunk egy oldalt és én nem szeretnék megint...