A portugál különítmény kész szakasz után csak úszik az árral. Vaitkus bukott, Contador és Klöden pedig az időfutamot várja (meg talán valami hegy is lesz?). Dimitrij a jelek szerint sajna eléggé formán kívül van, az ifjú Renev ellenben belevetette magát a munkába, Demol nagyon dicsérte.
Az állás két nap után:
1 Koldo Fernandez (Spa) Euskaltel - Euskadi 9.28.23 2 Heinrich Haussler (Ger) Cervelo Test Team 0.04 3 Sergio Sousa (Por) Madeinox Boavista 0.07 ... 74 Andreas Klöden (Ger) Astana 89 Alberto Contador (Spa) Astana 101 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana 108 Sergey Renev (Kaz) Astana 117 Sergio Paulinho (Por) Astana 121 Michael Schär (Swi) Astana 147 Benjamin Noval (Spa) Astana 166 Dmitriy Muravyev (Kaz) Astana 4.18
Kaliforniában sprintnapot tartottak, a nap fő eseménye a Főnök ellopott bringájának megkerülése volt. :-) Az állás négy nap után:
1 Levi Leipheimer (USA) Astana 18.33.52 2 Michael Rogers (Aus) Team Columbia - Highroad 0.24 3 David Zabriskie (USA) Garmin - Slipstream 0.28 4 Lance Armstrong (USA) Astana 0.30 5 Christopher Horner (USA) Astana 0.34 6 Janez Brajkovic (Slo) Astana 0.38 7 Thomas Lövkvist (Swe) Team Columbia - Highroad 8 José Luis Rubiera (Spa) Astana ... 31 Yaroslav Popovych (Ukr) Astana 6.09 61 Grégory Rast (Swi) Astana 21.27 64 Steve Morabito (Swi) Astana 22.24
Horner is szorgoskodott, a mezőnymunka mellett még a negyedik helyre is maradt benne kurázsi. Aztán a verseny után elgurult egy gyorskajáldába, és bevágott egy dupla hamburgert extra hagymával, krumplival, kólával és epershake-kel. :-) Az átlag bringás patikamérlegen adagolja a csirkemellet meg a pastát, de Chris barátunkat nem nagyon lehet meghatni a diétával. :-)
Az eredményeket kéretik szkeptikusan kezelni, mert sem az Auszi villanyújságírók (jól fogy a Forster’s...) sem a verseny szervezői (a Budweiser is...) nincsenek formában.
A prológot Cancellara nyerte, ami nem meglepő, tekintve, hogy a világ jelenlegi legjobb időfutamosa. Levi második lett, de a fijjug is kitettek magukért, Lance 10. és Chris Horner-ről is kiderült, nemcsak a verdái glancolásával töltötte az időt. :-)
Tegnap Paco Mancebo magánszáma volt műsoron. Már-már Jacky Durad-i makacssággal vitte el a szakaszt, némi ravaszsággal fűszerezve a végén. A „napfényes Kaliforniai időben” (végül is hó nem volt, szóval kár panaszkodni) a csapat kíméletlen üldözőversenyt folytatott, ki is készültek rendesen. Végül kezelhetőre csökkentették a hátrányt, de a jó öreg Francisco még meg fogja izzasztani Levit. Ami pedig az időt illeti, Johan szerit pont olyan, mint otthon, Belgiumban. :-)
Portugáliában az Algarve-i körön (feb. 18-22) Berci Contador és Klöden Bandi vezeti az internacionalista brigádot:
Alberto Contador, Andreas Klöden, Dmitriy Muravyev, Benjamin Noval, Sergio Paulinho, Sergey Renev, Michael Schär és Tomas Vaitkus.
Frankföldön pedig a kazah könnyűlovasokkal megerősített spanyol armada indul harcba, méghozzá baszk kapitány pálcája alatt a Tour du Haut Var viadalon (feb. 21-22)
Haimar Zubeldia (Spa) Daniel Navarro (Spa) Jesús Hernández (Spa) Assan Bazayev (Kaz) Alexandr Dyachenko (Kaz) Maxim Iglinsky (Kaz) Roman Kireyev (Kaz) Berik Kupeshov (Kaz)
Namármost, a csapat versenynaptárában szerepel még az Omloop Het Volk fél-klasszikus február 22-i dátummal. Még szerencse, hogy valójában csak 28-án lesz a hivatalos Belga évadnyitó, mert 22-én bizony csak meglehetősen sovány csapatot tudna kiállítani Bruyneel. Bár Andrjúsa Zeits bizonyára örömmel vállalná a kapitányságot, de csak két szárnysegédre futná mellé a létszámból, Dimitrijev és raimbekov személyében. :-)
28-ára viszont már szinte a teljes klasszikus sor szabad lesz, csak a Svájciaknak lesz otthon jelenésük a Gran Premio dell'Insubria egynaposon. Az Insubria Nagydíj érdekessége, hogy bár svájci bejegyzésű, és a cél is Svájcban (Lugano) van, de szinte teljes egészében Olasz földön fut az útvonal. Comoból rajtolnak és meglátogatják a Varese-i VB-pályát is, mielőtt északnak fordulnának. A verseny névadója a történelmi Insubria régió, mely a Milánói Hercegség része volt, napjaiban pedig Eurorégió státuszt élvez. A verseny léte feltehetően ez utóbbinak köszönhető.
RBA: Yaroslav, why did you leave Silence-Lotto so abruptly? It was a big surprise for many people. YP: It was kind of a surprise for me too! I had a 1 year deal with them and a two year option for renewal. The initial indications from Silence-Lotto were positive, and after the Tour I was expecting to have my option picked up through 2010. But I kept waiting and waiting and waiting and nothing came...it was 'wait another week, another week'. So eventually, after the Giro di Lombardia, I got an offer from Silence-Lotto, but it was for a lot less than the two option years were supposed to be for. At that point it was really late in the season and it was very hard to find a good contract for 2009, with all the problems going on in cycling. So I called Johan and luckily he had a place for me. We worked out a good deal and I am happy to be back home with the guys at Astana.
Ezek szerint Szlava számára legalább akkora meglepetés volt elhagyni a Lottot, mint a publikum számára. Egy éves szerződése volt, két éves hosszabbítási lehetőséggel. A Tour után jelezte is a csapatnak, hogy szeretne hosszabbítani, de válasz csak nem jött. Végül a Lombardiai kör után kapott ajánlatot a Lottotól, de nem nyerte el a tetszését, viszont már elég késő volt új csapat után nézni. Felcsörögte Johant, és szerencsére volt számára hely, így "hazatért" a tékozló fiú. :-)
Jani a vállára vett némi nyűgöt, ugyanis besegített a Kazahoknak az UCI/WADA számára küldendő mikorholtartózkodommajd jelentések elkészítésében. Nem volt könnyű menet, meg kellett küzdeni az orosz nyelvel és a ciril betűkkel, de végül sikerült. Legalább is reméli... :-)
Pedig milyen jó móka lett volna elküldeni a vámpírokat mondjuk Novaja Zemlja-ra. Onnan úgyse jöttek volna vissza elmondani, hogy nem volt ott akit kerestek. :-)))
A tábornak csaknem vége, Lance már lelépett a szélcsatornában és a pályán csiszolgatni az üléspozíciót, míg Rubiera és Morabito csak most érkezett a Kaliforniai körre.
Apropó Kaliforniai kör, amint azt sejteni lehetett Gregory Rast fog rajthoz állni Michael Schär helyett. Michael gyorsan javul, de mégis inkább Portugáliában folytatja a szezont az Algarve-i körversenyen.
Így a Kaliforniai csapat: Leipheimer, Armstrong, Horner, Popovics, Morabito, Rubiera, Rast és Brajkovic.
Tájékoztatásul, a gépek ára Magyarországon egymillió-hétszázezer és kétmillió-ötszázezer forint között mozog, boltja válogatja. És van ahol még van képük szállítási költséget is kérni... Ilyenem se lesz egyhamar...
Janit kicsit kevesebben is boldoggá lehet tenni, elég egy kép otthonról: