Hiába, a mostani erkölcs csak a saját magadat ismeri. Ha elmennek melletted mert a földön fekszel, roncsban heversz, ne csodálkozz, ha ilyen hozzáállást tapasztalsz.
Aki magánban vásárolt pick upot, mert telkes járatnak jó volt, ingyenesen mehetett a telekre, nem kellett fizetni az elkerülőért, hídon való átmenetelést?
Ha a munkaeszközöd, akkor fájó a plusz sarc, mert azt is ki kell termelned. Tehát drágábban fogsz szolgáltatni. Milyen jó lesz nekünk, hogy áttételesen fizethetünk az útért sarcot.
Szegíny pickuposok, akik cégesbe' vették a gépet, de magáncélra használják, és csakezé dupla díjat kell fizetniük.
Szegíny mások, akiknek munkaeszköze a kocsi.
Szegíny megint mások, akik viszont nem munkára, hanem magáncélra használják, szegínyek.
És a 30 gyerekes nagycsaládosok, akik busszal ingáznak Budaörsről Budapestre, és emiatt többet kell fizetniük 30 fő szállítása után, mint másnak, ha kettőt szállít.
Tarlós Istvánban a hétvégén időközben lefutott a dugódíj-kalkuláció, mert míg múlt hét csütörtökön azt mondta, hogy dugódíj nélkül elveszik a 4-es metró EU-s támogatás (budapest.hu:"A Hungária-gyűrű lesz a dugódíj zónahatára"), hétfőre már változott a véleménye, a legújabb ötletük, hogy dugódíj helyett hídpénzt szednének, a hídon való áthajtásért kellene fizetni. Nyilván olcsóbb arra kevés budapesti hídra a kamerákat kiépíteni, mint az összes, a zónába vezető utat, utcát mellékutcát bekamerázni.
"Tarlós szerint ezt a megoldást az unió is elfogadhatja". Nafene, még sincs ez akkor betonba öntve?!
Az EU a környezetvédelmi célok miatt fogadta be a behajtási díj ötletét, nem azért, mert az állam kivonul a BKV finanszírozásából, és kellene évi 20 milliárd forint. A hídpénz milyen környezetvédelmi céloknak felel meg? Tehermentesíti a a Belvárost?
Nem lenne könnyebb kiállni, és elmondani, hogy elkúrtuk a tárgyalásokat a kormánnyal, és kell 2013-ben 20 milliárd forint a BKV-ra? Nem vagyunk ostobák, viszont nem szeretjük, ha hülyének néznek, nyugodtan lehet hivatkozni Demszkyre meg az EU-ra, csak napi ötletelgetéssel már nagyon kilóg a lóláb.
Az Önök dugódíja, ha tényleg megvalósítják, pontosan annyi napot fog megérni, mint a nagy sikerű buszsávjuk az M1-M7 bevezető szakaszán. Három napot.
Tarlós István múlt héten az alábbi szavakkal indokolta , hogy miért is kell Budapesten 2013. július 1-től bevezetni a dugódíjat:
"A dugódíjat azonban muszáj bevezetni, mert az előző városvezetés által kötött 180 milliárdos EU-s támogatásokról kötött megállapodásban[...] Bővebben!Tovább »
Anno régen, amikor még a 15-ös villamos járt a Bp. Pozsonyi úton, reggelente egy erősen mozgássérült két mankós merev lábú, ráadásul vak öregúr szállt fel a villamosra. Megvolt a saját helye, balra a vezető mögött, mert leülni nem tudott
Két megállót ment az AluTrösztig
Méghogy autó, meg akadálymentesités! A rezsicsökkentést persze Lfelejtik megköszönni/ezt csak kín-humorbol mondom/
Levelet kapott Orbán az útdíj miatt a mozgáskorlátozottaktól
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartja az újonnan bevezetett útdíjat, ezért arra kéri a kormányt, hogy legalább a városi utakat tehermentesítő gyorsforgalmi utakon és a nagyáruházak elérését biztosító autópálya-szakaszokon szüntesse meg a díjfizetési kötelezettséget, valamint mentesítse az útdíj alól a támogató szolgálatok gépjárműit.
"A kormány korábban megszüntette a súlyos mozgássérülteknek járó közlekedési támogatást, majd úgy alakította át az őket érintő gépjárműszerzési támogatási rendszert, hogy a választható gépkocsi típusok egyike sem felel meg a kerekesszékesek jelentős részének. Az orvosszakértői minősítési rendszert pedig úgy módosította, hogy a mozgássérültek 60 százaléka nem megy át a vizsgálaton, emiatt súlyos mozgási nehézségekkel küzdő emberek maradnak parkolási kártya, gépjárműadó-kedvezmény vagy gépjárműszerzési támogatás nélkül" - olvasható a közleményben.
Felhívjk a figyelmet arra, hogy a közösségi közlekedés nem akadálymentes, így a súlyosan mozgáskorlátozott emberek csak személyautóval tudnak közlekedni, más választásuk nincsen. A bevásárlást többségük csak a városok peremére települt, sokfajta fogyasztási cikket forgalmazó nagyáruházakban tudja elintézni, mert azok – más kereskedelmi egységekkel szemben – akadálymentesek, tágasak, kerekesszékkel jól bejárhatók és megfelelő mosdókkal, parkolóhelyekkel vannak ellátva.
Ezeket az üzleteket az esetek jelentős részében januártól már csak fizetősen lehet megközelíteni. A mozgássérült embereket iskolába, munkába, orvoshoz szállító támogató szolgálatok mikrobuszai után pedig dupla összegű útdíjat kell fizetni, ami újabb csapás a támogató szolgálati rendszerre, amely amúgy is az összeomlás szélén áll az elmúlt évek egyre csökkenő állami támogatása miatt.
A mozgássérült embereket számtalan hátrány éri, havi jövedelmük átlagosan mintegy egyharmada a magyar átlagjövedelemnek, ebből már nem tudnak újabb és újabb adókat fizetni, az amúgy is nehezített közlekedésüket pedig nem ellehetetleníti kéne, hanem minden lehetséges eszközzel támogatni - írják.
Korábbi lakhelyem közelében a főúton 5 különböző busz járt, reggel mindegyik totálisan tömve volt rendszeresen, igen gyakran választottam inkább a 15 perces sétát a metróig.
Ha éppen nem rohad le valami, nem lopják el a kábelt:) A megállók feladata, hogy a vonat ott álljon meg. Nem feladata az ésszerűség. Ahhoz a tervező kell:)))