Sziasztok! Régebben az autókhoz adtak karbantartási tervet. ez tartalmazta, hogy mit és mikor (km/év) kell ellenőrizni cserélni. Én most nem találok a papírjaim közt ilyen dokumentumot. Pontosabban kaptam ugyan szerviz és garanciafüzetet, de abban semmilyen konkrét km, illetve idő adat nincs. Ti kaptatok valamilyen dokumentumot erre vonatkozóan?
Nekünk automata váltós van,kérdez nyugodtan. Ha nyugodt tempóban haladsz akkor jellemzően elváltogat kb 1700/perc környékén,de ha nyomod neki akkor minden sebességet hagy kipörgetni.Mondhatom hogy tényleg a használattól függ.Ebben szerintem kevesebb a tároló hely (nincsenek a műszerfal tetején a nyitható tárolók,az ajtókon lévők is sokkal kisebbek-nem olyan mélyek) de ez az én véleményem.Az újnak c4 gp2 szinte nem hallani hogy dizelben ülsz,max ha kiszállsz.Hirtelen ennyi.
"Elméletileg C4 Picasso II., már ledes nappali fénye van."
Ezt a LED lámpa dolgot nem pontosan fogalmaztam. Az első C4 Picasso-nak is volt LED lámpája, de nem ott volt elhelyezve, ahol a C4 Picasso II-nek. Ez mint írták a fényszóról lámpa fölött egy csíkban látható. Azt hittem a betett képről ez majd egyértelmű lesz. Bocs.
Az itt tárgyalt 2. gen sok mindenben eltér az elődtől. Jellegzetes a (mondjuk így) osztott első lámpák (felül csík led menetfény, alatta külön, lényegében a lökhárítóban a normál, téglalap alakú lámpatest. Hátul is más a lámpa, a réginek függőleges, hoyyzú lámpája van (G4P esetén persze), míg az újnak C-t illetve tükrözött C-t formázó "normál" lámpatest középen. Oldalról jellegzetes még a szürke sáv, ami az első szélvédő aljától, felülről keretezve az ablakokat, hátul, a hátsó oldalablakot megkerülve, az ablak alatt ér véget.
Műszakilag is sok az eltérés (ez nem facelift). Pl nagyobb a tengelytáv, így bár a hosszuk hasonló, az újnak valamivel nagyobb a belső tere. A régiben gyakori volt a hidro-s felfüggesztés is, az újban (egyelőre) ilyen nincs.
A műszerfal is eléggé eltér, az újnak pl nincsenek felnyitható tárolók a tetején (sajnos), cserébe pl nagy, 12"-os színes kijelzőt kapott középen, felül, és érintős, 7"-os tabletet alulra. Illetve a 2 ülés között és a műszerfal alatt vannak tárolók.
Szóval elég feltünők a különbségek, ha a fentiek nincsenek, akkor az I. gen facelift lehet. Ha 2013 okt előtti, akkor szinte biztos (azért szinte, mert pár sajtópéldány előtte is volt már, de nem sokkal)
Automatához nem tudok hozzászólni, bár én úgy tudom az újjal az automata váltó is megújult, általában dicsérik. A manuális pontos, jól kapcsolható, alul elég rövid (2.0 bleHDI diesel-nél legalább is), de feljebb hosszan használható fokozattal. 6-ban kb városon kívül mindenütt elmegy, bár országúton az 5. praktikusabb. Érdemes figyelni, a kocsi mikor ajánlja a váltást, mert ezzel egy még mindig dinamikusnak mondható, de kifejezetten gazdaságos út teljesíthető (az egyik számláló szinte soha nem nullázom, így ott mindig nagy távokkal nézhetem az átlagfogyasztást. Mi esetünkben pl a sima országút a ritka, jellemzően a pár km-es városi és a hosszú pályázások adnak ki kb konstans 5,7-et. Nyáron klímával, gyakran tetőboxxal, púposra pakolva, télen tele, de box nélkül, téli gumival. Rövidebb országutas távokon nem egyszer 4.3-4.5-ös átlagokat is mértünk.
u.i.: bocs az elütésekért, nem nagyon van időm visszaolvasni :P
Egy lehetséges megoldás: Ha az autó szemből nézve, olyan fényszórókkal bír mint a lentebb csatolt 3 kép közül a középső, akkor az az első generációs C4P. Ha pont olyan mint a képen, azaz van raja menetfény és ívelt/lekerekített a Citroen embléma csúcsa, akkor az a faceliftelt változat, de még mindig az első generáció. Az első generáció facelift előtti modelljein nincs menetfény és hegyes a Citroen embléma csúcsa.
Köszi jól megilyesztettél :)Jobb ha nem is tudunk róla.A kép az a picassoról készült?Mert ha jól látom pont a vezető oldalán van.
Még kérdeznék egyet:Lapozgatom a szerviz füzetet és abban többször említik a karbantartási tervet,de én ilyennel nem találkoztam.Ti kaptatok az autótokhoz? Nekem csak használati útmutatóm van + szervizkönyv+ egy pár oldalas gyors útmutató,mást nem kaptam.Tényleg csak 1 évesen kell vinni az első kötelező szervizre?Nincs köztes olajcsere 2-3000 km-nél.Bocsi hogy ennyit kérdezek,de sok dolog csak menet közben derül ki.
És ezzel kapcsolatos még egy információ, amit nem igazán reklámoznak. Ennek a kondenzátornak a sérülése esetén borzalmas mérgezést lehet kapni. Gyakorlatilag életveszély esete áll fenn.
"Az UCAP veszélye
Az UCAP hermetikusan zárt, háza alumínium. Egy cella 85 ml acetonitril elektrolitot tartalmaz, tehát az UCAP kondenzátorban 170 ml anyag van. Kémiai veszélyhelyzet akkor állhat elő, ha a házból az anyag szivárog, vagy kifolyik. Erős igénybevétel, vagy baleset esetén a ház elveszítheti tömítettségét és káros gázok vagy folyadék szabadulhat ki belőle. Ha az acetonitril bekerül a szervezetbe (lenyeléssel, belélegzéssel vagy érintkezés útján), akkor ciánhidrogén (HCN) vagyciánhidrid sav képződik. A ciánmérgezés elsősorban a légzőszervekre és az idegrendszerre hat.
A tünetek csak húsz-harminc perccel később jelentkeznek és a belélegzett mennyiség függvényében, részegségi tüneteket produkálhat, amelyet erős fejfájás kísér, légzési nehézséggel, majd fulladással járó súlyos oxigénhiány, eszméletvesztés, vagy még súlyosabb következmények jelentkezhetnek. Mindezeket jó ha tudják a tűzoltók és a mentők szakszemélyzete, ahogy a hibridekkel kapcsolatos áramtalanítás is új alapismereteik közé tartozik.
Az UCAP sérülésének gyanúja esetén ellenőrizendő, hogy az elektrolit egy nagyon híg, barna folyadék, nem szivárog-e. Védőkesztyű és speciális szemüveg használata kötelező. A leszerelt UCAP kondenzátort erre a célra rendszeresített, lezárható műanyag zacskóba kell behelyezni, folyóvíztől és közvetlen hőhatástól védve kell tárolni.
Az UCAP kondenzátorban, ha túlfeszültség miatt túlnyomás keletkezik, egyfajta szelep szerepét betöltő membránon keresztül csökkenhet a nyomás. A membrán Gore-tex® nevű mikroporózus anyagból készül, amely lehetővé teszi a vízgőz eltávozását és megakadályozza a vízcseppek bejutását.
Az UCAP kondenzátor várható élettartama 15 év vagy 240 ekm a jármű használatának függvényében. "
Tudomásom szerint ilyenkor nem az akkumulátorról indul, hanem egy borzasztóan nagy kapacitású kondenzátorról. Ezt a kondenzátort töltik folyamatosan menet közben. Persze ha az is kimerül, akkor nyilván az akkuról fog indítani, de nem ez az elsődleges opció.
"Az UCAP kondenzátor elektromos teljesítménye 5 volton 4 kW. Az UCAP kondenzátor teljes feltöltéssel négy újraindítási fázist képes energiával ellátni.
A szuper kondenzátor belső működése teljes mértékben eltér a klasszikus kondenzátorok működésétől. A Continental szuper kondenzátor két, elektrolitba süllyesztett, porózus aktív szén elektródát tartalmaz, amelyeket, a vezetés biztosítására, egy szintén porózus szigetelő membrán – szeparátor - választ el egymástól. Az elektrolit acetonitril, más néven metil-cianid, cyanomethane, etil-nitril. Az elektróda alumínium fóliára felvitt aktív szénréteg, mely óriási felületet képez (2000 - 3000 m² /gramm).
A szuper kondenzátor kapacitása 1200 farad. A két kondenzátor eredő kapacitása 600 farad. Egy kondenzátor maximális feszültsége 2,5 V. Emlékeztetőül: a hagyományos gyújtás kondenzátora 0,3 – 0,5 µF, feszültsége kb. 600 V."
Igen, az bizony gyakori, hogy néha órékon át áll le-indul újra sokszor tlnyleg csak pár méterenként. De hát épp ez a rendszer célja. Ha az akku gyengülne egyébként, akkor a rendszer magától is kikapcsolná. De nálunk (természetesen) a majd 2 éves kocsiban az akki sem mutatja, hogy gyengülne. Szerintem te is hamar megszokod. Fogd fel úgy, hogy alapjáraton ilyen csendes a kocsi :))
A városi használatal semmi bajom,de az automatánál az baj nekem ha csak araszolgatunk 1-2 métert majd megállunk 5-10 másodpercre majd elindulunk.Eközben a start-stop bekapcsol kikapcsol mindegy hogy a féken állok vagy üresbe teszem de ez nem életszerű araszolgatás közben.Ha 10-20 másodpercnél tovább kell állni az oké,de ez a métert előre 5 másodpercre lekapcsol majd megint 1 métert előre hát nem is tudom.Az automatánál is lehet játszani a fékel hogy éppen csak centiket haladjon mert csak akkor áll le ha erőteljesebben lépek a fékpedálra.Szóval szokni kell még az biztos,csak az emberben csak benne van az hogy ez a sok újrainditás mikor teszi be a kaput az aksinak.Elvileg erre találták ki a rendszert majd idővel kiderül.A te akksid hogy birja?
Mondom: általában leáll nekünk is, kifejezetten ritka, mikor nem. Pl nyáron volt párszor - pihenőben vagy pl dugóban a pályán - hogy jelezte, hogy eco mode off, és nem állt le, ilyenkor mi is járatjuk kicsit leállítás előtt, ahogy illik. Na de ilyenkor volt vagy 35 fokos a levegő kint (az aszfalt meg vagy 60:P), és a klíma is ment rendesen. Szóval tuti, hogy figyeli a rendszer a hőmérskletet.
Mondjuk sztem nem csak a motorhő számít, hanam a külső-belső különbség is, mert egyszer ugyan ezt csinálta -18 fok körül.
Amikor leáll, hát leáll. Nagyon bízok benne, hogy jobban tudja :D
Manuális váltónál egyébként akkor áll le, ha kiveszed üresbe és felengeded a kuplungot (1x km/h alatt). Szóval végül is leget vele játszani, mert ha nem lépsz le a kuplungról, akkor nem áll le.
Én egyébként szeretem a start-stop-ot. Főleg városban sokat ér.
Csak azért kérdeztem meg mert konkrétan a kezelési könyvben erről semmit nem találtam.A lényeg hogy mentünk le zalakarosra és Tárnoknál meg kellett állni, sos pisilni kellett :) Amint megálltam egyből stop üzemmódba kapcsolt hiába tetem ezután parkolóba ekkor sem indult be egyből,hanem le kellett állitanom majd újra indítanom.Ez a hercehurca kb 20s volt utána újra járt a motor igy volt kenése a turbónak.Akkor nem volt ilyen hideg mint most,ma konkrétan le sem állt reggel -10 fok volt.Biztosan figyeli a külső hőmérséletet is meg még egy csomó dolgot.Szép estét.
Nekünk ugyan manuális, de ha nagy meleg van, akkor s Start&Stop nem állítja le a motort pl pályázás után rögtön. De ilyenkor ha beállunk pihenőbe, jellemzően rendben lekapcsol. Szerintem (remélem) figyeli a hőmérsékletet. De van rajta mé több, mint 5 év gar, bár nem szetetném erre hasznáémi :D
Arról szeretnék érdeklődni hogyha autópályázok,és megállok egy pihenőben akkor a motor egyből megáll amint N-be vagy P-be teszem.A turbónak nem lesz baja?Vagy az elinduláskor kapcsoljam ki az eco funkciót?Ezt még szoknom kell,az előző is turbós volt,de robotizált váltós.Azzal begurultam a parkolóba és még kb 1 percig járatam és ez után állítottam le.
Nem kellene tartós teszt.Csak kicsit használni az eszüket ha van?Sokba kerülne valamilyen bevonat?Nem hinném de ez van.Mindegy amúgy teljesen meg vagyok elégedve az autóval teljesen más az előzöhöz képest.
Hát elég zavaró volt eddig :) Ma délután felpattintottam rá a disztárcsákat,most már nem látom.Valamivel lekezelheték volna,a másik picsu 8 évesen nem nézet igy ki,mint ez 3 hetesen.
Fóton nem jár valaki közületek?Reggelente mindig látok két grandot is szintén fehérek mint az enyém.
A franciák jellemzően nem csinálnak hosszas tesztelést egy új tipus piacra dobása előtt, mint pl a premium márkák némelyike. Ezért árban is sokkal kedvezőbbek. Lényegében mi csináljuk ezt a tesztet :) Cserébe viszont - különösen az új tipusok esetén - nagyon hatékonyan követik az esetleges hibákat, és - tapasztalatom szerint - azonnal és vita nélkül csinálnak mindent.
Egyébként a legt9bb gyártó ugyan ezt csinálja, csak nem mind vallja ezt be :P
Mellesleg a miénk majdnem 2 éves, és tényleg elégedettek vagyunk vele, amiket korábban írtam, annyi, azóta semmi.
Igen olvastam ezekről a hibákról.Ilyenek ezek a citroenek :) Az előzö autónk is gpicasso volt,és azt is imádtuk.Azt a fórumot is követem és ott is sokan panaszkodtak kisebb nagyobb hibák.Lekopogom minket elkerültek,egyedül a tompitott izzókat kellett cserélgetnem 1-2 havonta.De ahogyan olvasom ez itt nem áll fenn.Azért csak van egy boszantó dolog:3 hét után tiszta rozsda mind a 4 kerékagy csapágy,ez normális?Próbálok képet feltölteni.