Keresés

Részletes keresés

C.Miki Creative Commons License 2011.05.02 0 0 243

Hirtelen a kis képen azt hittem hogy egy Beatrice a túrbókorszakból.  :-)  De aztán látom hogy Arrows-Hart.  A Hart az keményen ott volt a sor4-es turbómotorjaival is, de.......

 

Emlegetjük itt sokat a turbókorszakot, nosztalgiázunk az akkori gépekről.  Viszont a hideg kiráz attól hogy belegondolok, 2013-tól sor4-es, 1.6-os turbók fognak szuszogni a pályán.  Én igazat adok azoknak akik a Forma 1 "hangját" féltik.  Már most sem egy nagy szám. :-)  Főleg ha visszaemlékeztek hogy szóltak a 90'-es évek eleji Honda vagy Ferrari V12-esek.  Vagy a 2000 körüli V10-esek 18 ezernél.  Én azokkal is kiegyeznék most. 

Előzmény: blink_182 (239)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.02 0 0 242

Én is örültem hogy VB-t nyert akkor, és valóban olyan ember ahogy leírtad.  Talán ezért is szerették meg a Ferrari szurkolók, a "Tifosi-k", na és a nagy szíve miatt is, elnevezték "Il Leone-nak" ami kis oroszlánt jelent.  Igen a nagyobbik fia asszem Greg Mansell, a Renault formaautó sorozatban ment, vagy még megy is?  Biztos tudjátok hogy tavaly a Le Mans-i 24 óráson elindult a két fiával, az öreg Mansell rajtolt el a géppel, de még egy kört sem tett meg és odacsapta a technikát. 

 

Lesznek motoros képek ígérem, most már nem leszek lusta, feltöltöm a gépet.  És akkor az egész motorgyűjteményt fotózom.  Most ez a 4 új gép is nagy színt fog vinni bele, mert ezekkel kitöltöm az eddigi foghíjt ami a márkákat illeti.  Mondjuk szomorú hogy most már a kétütemű 125-ösökre is úgy nézek majd hogy "na ezt is betiltották"......... De legalább modellben őrzöm az emléküket.  Mint az öreg sárkányokét.  Ez is az egyik szépsége a mi hobbinknak, legyen az autó vagy motorgyűjtés.  Van egy kis házi múzeumod. 

Előzmény: Törölt nick (238)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 241

Nem áradozok róla a másik topicba már megtettem Ti meg tudjátok hogy kötődöm a pilótáimhoz :)

Előzmény: Törölt nick (238)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 240

Szépek az új gépeitek!

Néha rakhatnátok róla körbefotózott képeket,mert mindig csak ilyen vitrines képeket látni mindenfelé róluk.

Előzmény: C.Miki (216)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 239

Ezt lőttem ma haza fele kétezeré':

 

 

Bocsi a minőségért telefonos. Ma amúgy megjött a Hill is holnap megyek érte a postára.

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 238

:-)

Soha nem voltam rajongója,de 92-be már örültem hogy összejött neki,néha már tényleg a szerencsétlenség példája volt.Közvetlen,sztáralüröktől mentes figura.

Azt mondják az egyik fia nagyon tehetséges.Bár a másik is versenyzik,de asszem a kicsit tehetségesebbnek tartják.

Előzmény: C.Miki (237)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.02 0 0 237

Ja. :-) Bajusz bácsi.  Úgy tudom hogy most nincs neki.  Gyermekkorom egyik nagy kedvence volt, Prost, Senna, Berger stb.. mellett. 

Előzmény: Törölt nick (236)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 236

Hejj tényleg Miki!:-)))

 

Előzmény: C.Miki (235)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.02 0 0 235

Ezt kivételesen tudom.  Nigel Mansell ül a BMW-ben valami Angol bemutatón. 

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 234

Sebastian Loeb arcvonásai vannak.

 

Előzmény: blink_182 (232)
nanemonddmaa Creative Commons License 2011.05.02 0 0 233

Június elején itt is lesznek szépségek! http://www.youtube.com/watch?v=lCkVslVZoaw

blink_182 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 232

Hát már megint milyen kép ez? :) Szokásos kérdés, ki ül az autóban? :)

 

 

blink_182 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 231

Igen, hát a média az úr már minden felett...

 

Boldog száguldozást az egekben minden elhunyt autóversenyzőnek!

Előzmény: C.Miki (230)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 230

Hát igen, de ma már F1-es futamon vagy teszten ilyen nem eshet meg.  De abba bele kell törődni hogy a technikai sportok veszélyesek.  Ahol egy kettő vagy négykerekű szerkezet jócskán 200 tép, ott nincsen 100%-ig biztos cockpit vagy korlát.  Évről-évre történnek halálos balesetek csak nem kapja nagyon fel a média.  Idén is már több halálos baleset történt ilyen-olyan versenyeken.  Tavaly pl, mindenkit megdöbbentett hogy a Moto2-es Shoya Tomizawa elhunyt a San Marino-i GP-n, arról viszont vajmi kevés ember tudott, hogy pl. előtte egy hónappal, augusztusban a 3-szoros hegyi Európa bajnok Lionel Regal meghalt hegyiversenyen egy F3000-es, 650 lovas Lola-Judd V8-al.  Vagy hogy tavaly 19 amatőr autó és motorversenyző halt meg a régi 23 km-es Nürburgringen, a Nordschleife-n........ Meg még amikről nem tudunk..

 

Jó éjt! 

Előzmény: blink_182 (229)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 229

Ezt már nem tudjuk meg sajnos, aki viszont nagyon pórul járt emiatt az Elio de Angelis aki kísértetiesen hasonlóan halt meg Paul Ricardban hat évvel később.

 

A rossz szereplés miatt egy plusz tesztet iktatott a prográmjába, de felborult az autóval és eltört kulcscsontja miatt nem tudott kimászni az égő autóból így később a kórházban füst mérgezés miatt meghalt.

 

Az ok ugyanaz: a pályán nem volt személyzet a mentő késett...

Előzmény: C.Miki (228)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 228

Ááááááá... :-(  Ez dúrva.  Mintha a második képen vérfolyást látnék a korláton.  Szerintem ha ott lett volna a mentő 1 percen belül akkor sem tudnak már itt mit csinálni.  Ha esetleg életben is marad, élőhalott lett volna belőle. 

Előzmény: blink_182 (226)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 227

Igen, ott volt rajtuk a lóhere. :-)  De azzal együtt sem volt túl sok szerencséjük. Az Alfákat mindig is körüllengte egy misztikus légkör, a Ferrarihoz tudnám ebben hasonltani. 

A dél afrikai pálya az olyan volt, ahol a vak tyúk is talált szemet. Mint az újonc turbós Renault-ok, utána meg szenvedtek egész évben. 

Előzmény: blink_182 (224)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 226

Az 1980-as Német Nagydíj előtt egy privát teszten ment az Alfával. Nagyon frusztrálta hogy az összes versenyen kiesett a szezonban addig és nagydobásra készült.

 

Pontosan senki nem tudja mi történt de két fontos dolog mellett nem mehetünk el.

 

1. A pályán nem volt kiszolgáló személyzet (értsd pályamunkások és stewardok), így majd 20 perc volt mire a mentő a helyszínre ért.

 

2. Az autón egy új titániumból készült felfüggesztés volt melytől nagyon sok változást vártak az Alfánál, de a hivatalos nyilatkozat szerint nem ez okozta a balesetet, de közre játszhatott benne...

 

Két megrázó kép az esetről:

 

 

    

 

Az első képen Depailler cipője a másodikon a sisak állszíjja.

Előzmény: C.Miki (221)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 225

Nekem van még jópár 1/22-es Protar, meg 1/24-es Starline is, mondjuk ez utóbbi az 50'-es, 60'-as évekbeli Moto Guzzi versenygépeket gyártja, eddig vagy 5-6 típust adtak ki, a V8-ast, 350-est, 500-ast stb..... Szépek azok is.  De az IXO-Altaya az ott van a szeren.  Sok olyan gépet kiadtak, amit eddig más senki. 

Előzmény: pedrito77 (222)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 224

Hát az újkori Alfa csapat tényleg elég hulladék volt, legnagyobb sikerük 1983-as Dél-afrikai Nagydíj 2-ik helyezése.

 

 

De az autók nagyon szépek voltak. :)

Előzmény: C.Miki (217)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 223

Igen, itt az újabb évforduló........ Élénken emlékszem a Telesport műsorra amikor Palik bemondta a hírt.  Persze akkor már tudtam. 

 

1 versenyhétvége alatt 2 életet követelt az Imola-i pálya.  Persze mindenki Senna-ról beszélt inkább, pedig ott volt Ratzenberger is. 

Előzmény: blink_182 (220)
pedrito77 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 222

Apróbb különbségek azért vannak, de tényleg csak alig észrevehetőek. Motogp 1:24-ben ár/érték arányban mindent visz az Altaya.

Előzmény: C.Miki (216)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 221

Megmondom őszintén nekem is tervbe volt / van véve, csak érted ember tervez.........  Én amúgy sajnálom hogy az Alfa Romeo sosem talált igazán magára az F1-ben.  Persze az 50'-es évek után értem.  A motorjaik akármilyen erősek voltak, ( a V12 ) mindig hagytak kívánnivalót maguk után.  Bajos volt a hűtési megoldásuk.  De a V6-os Alfa Turbo-k se voltak jobbak...... De így is legendák lettek az Alfa F1-esek.  Szegény Patrick Depallier is pont egy ilyen 179-esben halt meg tán Hockenheimben edzésen.  Mai napig nem tudni mi lett. 

 

 

 

Előzmény: blink_182 (218)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 220

Nem tudok elmenni a dolog mellett sajnos, engedjétek meg kérlek:

 

 

 

 

Egyikőjük se volt a kedvencem, de haláluk a mai napig befolyásolja a hozzáállásomat a legcsodálatosabb autó lovagokhoz.

 

Nyugodjanak békén!

blink_182 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 219

Köszi amúgy!

Előzmény: C.Miki (217)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 218

Ne is mondd!

 

Imádom ezt az autót, igaz 6-7 évesen nem értettem hogy ez alfa motoros McLaren vagy mi a szösz? De aztán okultam és már imádom ezt az autót!

 

Tervbe is van megszerezni 1/43-ban de Cesarissal a volánnál!

Előzmény: C.Miki (217)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 217

Jó kis írás!  Érdekes egy gép volt annyi szent.  Motorikusan biztos nem lett volna vele gond hogy ha Cosworth DFV volt benne, mondjuk Chapman azokat használta amióta megjelent a motorkínálatban.  Ez a motor akkoriban fél siker volt.  De milyen érdekes hogy az első két futamon szabályos, utána meg kiintegetik őket........... Biztos emlékeztek a ventillátoros Brabham-Alfára.  Lauda nyert vele Anderstorp-ban, utána meg betiltották törölték az eredményt.  Szerintem ha azt akkor nem tiltják be, nemsokára az összes F1-es ventillátort növeszt hátul. :-)  Egyébként ez a Lotus 88-as akármilyen jó lett volna, a DFV motornak már lejárt volna az ideje a turbók miatt. 

Említetted az Alfa Romeo-kat.  Na az tényleg gyenge volt. :-)  Pedig egészen szép gép volt, de a V12-es motornak túlmegedési gondjai voltak ha jól tudom.  Meg nehéz volt.  Ezek után aztán az Alfa nemsokára megunta a szenvedést, és eltűnt az F1-ből. 

 

Előzmény: blink_182 (212)
C.Miki Creative Commons License 2011.05.01 0 0 216

Sziasztok! 

 

Nem volt túl jó kedvem ebben az esős időben, de ezen képek láttán már rendesen vigyorgok. :-)  Örök hálám!  Tudod mennyire szerettem volna már ezeket megkaparintani, főleg a két királykategóriás gépet.  Ezek igazi színfoltjai minden gyűjteménynek, úgy gondolom.  A Proton sosem volt igazán sikeres, akárcsak ezek a korai négyütemű Suzuki GSV-R-ek, nem igazán tudtak labdába rúgni egy olyan mezőnyben, ahol a Honda RCV-k, Ducati-k, M1-es Yamaha-k versenyeztek.  Külsőre nagyon tetszetős gépek, főleg a Suzuki kétoldali kipurendszere tetszik, szokatlan egy GP gépen.  Meg a klasszikus színösszetételek.  A két kis kétütemű is igen komoly.  Ez is nemsokára történelem, ugyanis ez az utolsó éve a 125-ös kétüteműeknek........ Nem lesz többé recsegés meg füst a warm up-okon.  :-(  Pedig bevallottan a kétüteműeket sokkal nagyobb kihívás megmotorozni mint a kezesebb négyüteműeket. 

 

Amúgy nagyon egyre jár az agyunk, mert nekem is tetszik a Tamada féle Konica Minolta RCV 211V.  :-)  Elég erős kontraszt volt eközött meg a full gyári RCV-k közt. :-)  A másik gép, az a superstock 1000-es GSX-R meg külön csemege.  Le Mans-i 24 óráson futott.  Aki a GSX-R-t szereti, rossz ember nem lehet.  És király a dobozka is, sose láttam még ilyet ezekhez a motorokhoz.  Viszont azt tudd, hogy ezek amiket a képeken mutattál, ( tehát az enyémek is ) semmiben nem különböznek az IXO-tól, csupán a nevük más, és hogy nincs hozzá a kis fekete IXO dobozka.  De amúgy 100% IXO-k. 

 

Ha már itt szóba kerültek a kétüteműek, számomra ez jelenti a non-plus ultrát:

Rossi 2001-es NSR500-as gyári Hondája.  Plusz az 1/22-es Protar modellek képei, megvan mind a kettő nekem.  Egyik a gyári festésű, másik pedig a Mugello-i Olasz GP-n használt festés. 

 

 

Előzmény: pedrito77 (213)
pedrito77 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 215

Amúgy meg tényleg ne parázz! :-) Egy topic nem a világ... Én is fogok majd írogatni, mint dilettáns és akkor már négyen leszünk.

Előzmény: C.Miki (211)
pedrito77 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 214

Magamnak is többet rendeltem és már "össze is kevertem" a többivel, de itt az aktuális kedvenc:

 

 

Ez még engem is meglepett (Altaya "díszdoboz"):

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!