Keresés

Részletes keresés

seeman Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2910

Persze, hogy jók. A teleobjektívek eddig is telecentrikus építéssel készültek. :)

A régebbi nagylátóknál és a nagylátó zoomoknál vannak ilyen jellegű hiányosságok. Ha FX érzékelős gépeken használjuk őket.

Előzmény: Aga (2908)
bbm.75 Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2909

Igen. Sarokfényképészeknek nem ajánlottak. :) Kérdés, hogy ez egy képen mennyire fog látszódni a végén.

Előzmény: Kleroo (2907)
Aga Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2908

elméletben igen, a gyakorlatban nem. Régi 180 2.8, 85 1.8 obikat is neztunk 800-on es semmi szegyellni valojuk nincs.

Előzmény: Kleroo (2907)
Kleroo Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2907

Köszönöm az uraknak.
Szóval a digitális érzékelő egy olyan kihívás elé álítja a régebbi obikat, amire azok nem voltak fekészítve tervezésükkor,és így tényleg érdemileg szebb sarkokat rajzolnak filmen mint FX-en.

Jól értem ? :) 

Rolcsiboy78 Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2906

Köszönöm a segítő válaszokat - vegyes irányba terelték az elképzeléseimet :)

Másik kérdésem a vázzal kapcsolatos. Vajon megéri külföldön (pl. Ausztria, Szlovákia) beszerezni?

Van ahol akár 100e Ft a különbség (1-2 év garancia függvénye). Nikon Hu mit kezd a külföldi - "Európai" - garlevéllel?

seeman Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2905

Ne szerénykedj, tudjuk, hogy értesz a technikához. :)

 

Mint az közismert, az FX érzékelők szélein és sarkaiban a pixelárnyékolás hoz létre nemkívánatis jelenségeket. Ezek közüll az ún. "taknyolás" egyáltalán nem javítható leképezési hiba.

Az új nagylátó zoomok és fixek tkp. mentesek ettől a hibától. Ha mégis előfordul némelyiknél, kellő mértékű rekeszeléssel eltűnik. A megoldást a telecentrikus optikai szerkezetek jelentik.

A tervezőknek feladata e téren az, hogy a képalkotó fénysugarak a szélekre és sarkokba is minél meredekebb szögben érkezzenek.

 

Előzmény: fejes.i (2904)
fejes.i Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2904

Nem tudom, mennyire ok, amit írok, nem akarom magam szakértőnek beállítani, csak több helyütt olvastam: állítólag a film sokkal inkább "toleráns" a filmsíkra nem merőlegesen, hanem nagyobb szögben beeső fénnyel, mint a szenzor.  Állítólag ezért, főként nagyobb látószögnél nem az igaziak a filmes obik.

 

A Pro-ság se feltétlen garancia, azért a 17-35/2,8 sem érzi magát annyira jól a nagy felbontású FF vázakon, rekeszelni kell rendesen.

 

MEg még lehetne említeni másokat is.

 

Előzmény: Kleroo (2899)
futoz Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2902

próbáld a jobb egér és email másolása

Előzmény: Törölt nick (2900)
bbm.75 Creative Commons License 2012.11.14 0 0 2901

Nekem van a AF-S 24-85/3.5-4.5G. Ha akarod kipróbálhatod holnap Bp-n (jelenleg nem eladó).

Előzmény: Kleroo (2899)
Kleroo Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2899

Én magamban a 2.8-4-re, a régebbi fényerősebbre gondoltam. Akkor sztornó. :)
De köszönöm a véleményt,akkor ő tuti kiesett a kaalpból. Ha már taknyolgat,akkor legalább zoomoljon is a végtelenbe. :D

Bár az mondjuk nem értem,hogy FF-re nem jó,mert Filmesre tervezték. Bár gondolom ezzel csak arra utaltál,hogy öreg(és ráadásul közel sem PRO) 

Előzmény: fejes.i (2897)
Pan European Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2898

Szia Fejes.i , a 24 - 120  4-et probaltad mar? esetleg arrol velemeny? En a 24-70-et hasznalom, az tökeletes, az 50 , 1,8-at es a 28 - 300 vr-t.

 

tajkepre a regi 18-35 af D-t  de azt jol le kell rekeszelni hogy a szelek , ahogy irod ne legyenek taknyosak. :-)

Előzmény: fejes.i (2897)
fejes.i Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2897

24-85-ből nekem nem az új VR van, hanem a korábbi 3,5-4,5 AFS. Ez:

 

http://www.bythom.com/2485lens.htm

 

Fullframere nem való. Ezt még filmre tervezték, taknyol a széleken és komolyan vignettál. DX-en ezt nem nem nagyon csinálja, ott elég jó, 35 mm felett meg kifejezetten penge éles nyitva is.

 

 

Előzmény: Kleroo (2896)
Kleroo Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2896

24-85 hogy szuperál? Én ezt szemeltem ki nyaralós/allin obinak.  (D700)
85 D és G közötti nagy különbségről én nem nagyon olvastam,csak annyit,hogy azért sikerült javítani rajta/kicsit csiszolni. De a tesztekben lőtt képek alapján azért a D is bitangosan partiban van. :)
Tehát olyan difi kétlem,hogy van mint 501.8-aknál. Na ott bucira veri a G a D-t nyitva,és bokehban is SOKKAL jobb.

Én nemrég vettem 85-öst,de nem biztos,hogy marad a 70-200/2.8 mellett. Csak adok neki egy esélyt,és próbáltam egy fotós talin...hát azóta bennem volt a musthave. :)
De ha nem válik be akkor cserélhetnénk értékegyeztetéssel. Bár nem tudom a 24-85 reális ára pontosan mennyi. 

Előzmény: fejes.i (2894)
fejes.i Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2895

Hiszek Neked ebben, vita nélkül :)

A 180-on én is gondolkodtam sokat, de végül is DX-en nem nagyon kell nekem, kb ugyanitt vagyok a Voigtlanderrel - annak csak azt kell megbocsátanom, hogy full manual.

 

Előzmény: seeman (2893)
fejes.i Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2894

Pontosan ez a helyzet. Mostan el is vagyok a 12-24/4 zoommal, 125/2,5 fixxel, a 24-85 még megvan, de sosincs nálam. Nagyon nézegetem a 85/1,8-at, az AF-D- is szeretem nagyon, a G -s meg, mindenki mondja, sokkal jobb lett.

Megvan még a Sigma 28/1,8, egész jó "alap" bár inkább csak 2,8-tól jó DX-en is.

Már ez is sok cipelni.

Előzmény: czy (2891)
seeman Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2893

Szia! A három szuperzoom közül csak a 24-70-est használtam. Igen jó objektív és ugyanez vonatkozik a másik kettőre is.

Egy idő után mégis megváltam tőle, mert soknak (nehéznek) találtam a hordozandó szerkó tömegét.

Mostanában a 28mm f1,8G - 85mm f1,8G - 180mm f2,8D fix triót használom. Teljesen elégedetten. Az új 1,8G fixek nagyon jól sikerültek. Minden lapkán jók.

A 180-as fix is bevált minden FX érzékelőn (12 - 24 - 36 mpixel)

Előzmény: fejes.i (2890)
semgza Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2892

én pont most pakoltam át hátizsákba ezeket +vaku és egyebek, úgy már jól lehet cipelni.

 

a vállamon meg elviszem a majdnem üres táskát,
és amikor akció van akkor abból operálok, egyébként meg  háton viszem,

mert feladta a derekam az évek során a küzdelmet úgy érzem.
csak esetleg tanulság vékonyabb alkatúaknak akiknek még nem fáj, ne oldalt cipeljenek FF szetet :)

 

Előzmény: czy (2891)
czy Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2891

Ennyi zoomtól (és a géptől) úgyis leszakad a karod, megfájdul a hátad,...

 

Előzmény: fejes.i (2890)
fejes.i Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2890

Igen, akkor értettem meg, hogyha FF, akkor 14-24, 24-70, 70-200... ez már sok volt a "lelkemnek".

Azóta mondjuk lettek értelmesebb, nem csillagászati áru fixek is, még mielőtt zoom fetisisztának bélyegez itt valaki.

 

Előzmény: czy (2888)
czy Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2889

Egyébként a D300-on nehéz hibát találni, és az APS-C sem olyan rossz méret.

Előzmény: fejes.i (2886)
czy Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2888

Jót kell gyűjteni :-)

Előzmény: fejes.i (2886)
seeman Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2887

:) 

Előzmény: fejes.i (2886)
fejes.i Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2886

Aztán mire összegyűjtöd, addigra meg az aktuális FF vázakhoz kevés lesz... nekem kb sikerült így járni... papíron FF obik, tök jók voltak a D300-on. Rátettük D700-ra, rögtön elpityeredtem. Eladtam az obik egy részét és maradtam DX-nél...

(Tamron 17-35, Nikkor 24-85 AF-S, Nikkor 80-200/2,8 kétgyűrűs, Sigma 28/1,8 EX DG)

 

Előzmény: czy (2885)
czy Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2885

Én először gyüjtögetném össze a FF objektíveket, és amikor megvannak, vennék FF gépet. Az objektív nem fog elavulni, nem lesz olcsóbb, a váz viszont olcsóbbodik.

Előzmény: Rolcsiboy78 (2878)
semgza Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2884

én is furcsállottam, hogy DX-eseket listázol, de nem akartalak kioktatni.

a DX-es lencsék full frame gépre csak vészhelyzet, átmeneti állapot, vagy anyagi okok miatt valók.

bár minden ilyen esetben tulajdonképpen remekül müködnek.

FX-re nyilván drágább lesz az üveg is, de ha nem akarsz FX lencsét venni, akkor minek D800?

Előzmény: Rolcsiboy78 (2881)
Zonat Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2883
Tamronokhoz még annyit, hogy volt VC-s és anélkül is 17-50-em,utóbbi jobban tetszett. 90mm jól teljesít a D800-on is.
Előzmény: Rolcsiboy78 (2878)
Zonat Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2882
Fx-én a 24-70 remekül használható. Ne keverd össze a dx-és optikakkal. Nagyjából ugyan azt a tartományt fedi le, csak a teljes szenzor használna, ellentétben a 17-50-nel.
Előzmény: Rolcsiboy78 (2881)
Rolcsiboy78 Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2881

Igen, gondolkoztam én is rajta, de valahogy nekem ez a tartomány sehova nem passzol.

Se nem tele, se nem nagylátó... Kvázi ezért célzom meg a 17-50, 70-200 tartományokat, a fix 35 igazából a rajzolat miatt (bokeh,szép háttérmosás) szeretném. 70-200 + 17-50 együtt meg lenne kb. 350-ben, a 24-70 meg önmagában 300... (meg ha nagyon fáj, akkor a 16-85 majdnem ugyanott fedne le)

Előzmény: semgza (2879)
semgza Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2880

DX-es üvegek azért kompromisszumosak, a keresöben látod a szélét is, zavaró amíg nem szoksz hozzá.

Előzmény: Rolcsiboy78 (2878)
semgza Creative Commons License 2012.11.13 0 0 2879

a tamron 24-70VC-t is érdemes megnézni.

Előzmény: Rolcsiboy78 (2878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!