Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
Értem, tehát, ha nem beszéltél macskával, akkor ez a kövi lépés. Mégis jobban tud a természettel élni az a síkhülye gyökér, mint az ember...önismeret nélkül...erre varrjál gombot...
Szereld ki magadból az önismeretet, tedd el egy szép, díszes dobozba, mert a macskának sem kell...
Az önreflexió kismacskánál is kialakul, mikor elmegy a tükör előtt... mikor sokadjára is szétkujtorászta előtte-mögötte, alatta, meg ahol még képzeli, hogy a másik macska van, akkor szépen lassan mozog a tükör előtt, és rájön, hogy az a macska pont azt csinálja, amit ő is... és akkor jön rá, hogy az ő...
A macskának is van lelke, meg neked is. Más érdekességet nem tud a lelked, mint a macskáé?
A lélek az, ami azt mondja: vagyok. Nekem, mint szubjektumnak, lelkem van, de csak addig van, amígvagyok és én vagyok. Amikor már nem én vagyok, akkor már lelkem volt, nincs, eloszlik, akár egy álom.
Nincs úgy. Mindig van lelked. A láz az anyagi test jellemzője...
...van másfajta "láz" is, azt meg finom fizikain keresztül lehet közvetíteni... ha egy növényi kivonat, egy gyógyszer meg tudja akadályozni, hogy a láz "átjusson" a finom fizikain, akkor ugye a lélek az attól még volt...
Te most ki akarod dumálni a lelket a testből? ...komolyan?
"Te is fél vagy?" Mi hiányzik hozzá, hogy egész legyél?
Mint EMBER (emberiség értelemben) természetesen igen, hiszen ahhoz, hogy mint EMBER funkcionáljak kell a női fél is, hiszen akkor lesz teljes a pár.
"És minek hiányzik a fele? A félnek? Nem értelek (...)"
Az Isten is két aspektus együttese, név szerint Atya és Anya (Isten).
Ezért szól így a teremtéstörténet első verziója is: Teremtsünk embert a MIképünkre: Férfiúvá és asszonnyá teremté őket...
Olyan világosan van leírva, mint a Nap, mégis mindenáron mindenfélét bele akarnak magyarázni. Pedig a teremtő neve is önmagáért beszél: Elohim. Aki az Anyaisten, Él párja. Persze ezt is mindenütt azonnal letagadják, pedig Elohim valóban nőnemű és az Istennő (Aséra) neve. Ezt még a rabbik is így tanítják - igaz, csak egymás közt...:
"Elokim - egyszer a fenti építőmester, a fenti anya, másszor az alanti építőmester, az alanti sekhina.
[...]
Csak az égi anyát illeti meg egy megnevezés, mely Elokim sajátja: "Világosság és Sötétség""
(Zóhár, A sekhina részt vesz a világ művében c. fejezet)
A Zóhár így ír a "fél" dolgokról:
"...a férfi-princípium önmagában csak fél test... s ugyanígy a női; ha összekapcsolódnak, akkor lesznek csak egyetleneggyé. S ha eggyé lesznek, örvendeznek mind a világok, mert a tökéletes test által mindenre áldás száll. Ez a titok foglaltatik ebben a mondatban: „Ezért megáldá az Úr a sabbat-napot, és megszentelé azt” (2 Móz. 20,11) - ugyanis e nap csak a tökéletes test által az, ami. A Matróna egyesült a Királlyal, egy testté lettek, és az ebből támadó áldások uralják ezt a napot; így azt a testet, amely nem tartalmazza a férfi- és női princípiumot, fél testnek nevezik. És nem szállhat áldás hibás, hiányos dologra, hanem csak tökéletes helyet illet az áldás, nem „fél” helyet, mert fél dolgok nem maradnak meg az öröklétben, és nem szállhat rájuk áldás sohasem." (A női ősprincípiumról és a nemek eredendő összefüggéséről c. fejezet)