A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
"Bár nem tudom tudnak e még javítani a futóművön valamit, a motor erő, fék, váltó (kivéve gyorsváltó), nekem így is rendben volt."
Javítani mindig lehet szinte bármin. Mondjuk rontani is :)
A motor teljesítménye és a nyomatéka nekem bőségesen elegendő, sőt biztos vagyok benne, hogy sok is.
A Hayes fékek is tetszenek, még a könnyezős fiaskó ellenére is, de azt a nyergek cseréjével orvosolták a szervizben.
Nálam a gyorsváltó remekül működik, igaz, hogy azt leginkább - de nem kizárólag - akkor használom, ha picit dinamikusabban haladok.
Nem tartom valószínűnek, hogy le fogom cserélni az 1250 ADV-t az újabbra, de azért kíváncsi vagyok én is, hogy milyen is lesz az új. Egy próbakörre biztosan be fogok nevezni.
Örülök, hogy váltottál, és meg vagy elégedve vele! Bár az én időmben éppen hiánycikk volt, de lehet, hogy azóta helyreállt a piac.
Egyébként a DOHC GSA-n Pirelli T A II van fent, ami jól vizsgázott az Alpokban, egyedül az első gumi oldalfala hullámosodott, de most az egyenesekben szépen utána koptatom. Zaj minimális, de a vizesen használtam, és ott nem volt jó.
A szélzaj nagy csapda, és türelemjáték. Elképesztő dolgokon múlik az eredmény. Kocsik mögött minden plexi Xar, én még az oldalsó szélterelő levételét is megpróbálnám, bár a vizes GSA-n nem olyan nagy, mint a DOHC-n.
Érdekes, hogy az R 850 R-en, a Schubertem + füldugó csodát tett, és ott még a forgalomban is csendes, ja és van sisak és ruha szellőzés. Ha a GPS tartót át tudnám helyezni a kormányra, lehet kipróbálom a GSA-t plexi nélkül, úgyis van rajta Touratech műszerfal borítás, talán még emészthető lenne a kinézete.
Akkor még marad az álmodozás! Bár nem tudom tudnak e még javítani a futóművön valamit, a motor erő, fék, váltó (kivéve gyorsváltó), nekem így is rendben volt. Az alap széria is mérvadó, kíváncsi vagyok arról mik lesznek a tapasztalatok!
Ahogy dvorcsakl írja, a Conti Trail Attack III sokkal jobb, mint bármi, különösen a M A Adventure, azzal egyenesen botrányos a zaj.
Mióta nem Adventure A41 van a motoron, hanem TrailAttack3, nincs zaj.
——
Szél:
Kezdek megbarátkozni a plexi kérdéssel. A Givi féle van most fenn.
Ami segített, hogy levettem a kézvédőt.
Most, ha autópályázom, akkor majdnem legfelül van a plexi (mielőtt elkezd a szög változni), ha meg kanyargás van, akkor kicsivel a minimum felett. Kár, hogy nem lehet menetközben állítani.
A Wunderlich merevítőre raktam jeleket, így nagyjából mindig azonos hely(ek)re tudom állítani.
Nem mondom, hogy tökéletes, és sosem bubog a fejem, de egész jó. Autók mögött még mindig nem jó menni, de ez kiküszöbölhető probléma. Viszont most a kézvédőre kell megoldást találnom, mert nyáron nem látom hiányát, de hűvösben jól jönne.
Ha valakit esetleg érdekel, eladó lesz az R 850 R-em, mert a páromnak kicsit nehéz lett. Patika állapot, friss nagyszervíz a Wallisban. Eredeti BMW kiegészítőkkel, mint egykulcsos oldaldobozok és hátsó zárható szövettáska, tanktáska, közepes plexi, olajbetöltő zár is Bmw logós, teljes szerszámkészlet, szervízkönyvvel, és számlákkal. A motor német származású, itthon alig használt, követhető előéletű (82 e km). Ja és ez már 6 sebességes, precízebb ABS-es, brutál fékekkel, és sokkal simább járással, mint az 1150 széria, és természetesen kardán tele és paralever, álom rugózással.
Köszönöm, ha továbbítjátok, nyugodt szívvel ajánlom a boxerrel ismerkedőknek, igazi klasszikus darab.
Köszönöm, igen, 1 évvel később szokták a GSA-t bemutatni.
Remélem azért valami info lesz róla, legalább annyi, hogy az 1400 cm3 lesz?!
Ja és az első kerék felől feljövő zajt (gumi gördülési vagy valami rezonancia) remélem kiküszöbölik. Ezért van most 1200 GSA DOHC-m, mert azon béke barátság, szinte semmi zaj sincsen, és azon nem kényszerülök akkora terpeszbe, mint a vizeseken.
Felfelé nem figyelek a gázra, max annyit, hogy 2-3 között gyorsuljon a motor. Onnan felfelé meg nagyjából mindig megy, de jellemzően csak húzom a gázt, aztán váltogatok. Szóval simán lehet, hogy a markolat nem “mozdul”, de ez nem szándékos.
Lefelé inkább akkor érzem jónak a váltást, ha dolgozik a motorfék. Ha nem akar váltani, mert alacsony már neki a fordulat, akkor kis gáz, elenged, vált.
Shiftcam: én anno úgy olvastam, hogy nem fix fordulattól “kapcsol be”, hanem valahogy a terheléstől függően.
A 2018-as gyorsváltójával egészen összebarátkoztam. Néha egyesből kettesbe is gyorsváltózok, és azon kívűl, hogy kicsivel nagyobbat ránt, teljesen használható. Sokmindent összeolvastam, hogy hogyan kellene váltani vele, két dolgot találtam, ami igaznak tűnik és használom is. Az egyik, hogy amikor felfelé váltasz, azt stabil gázon tedd, azaz váltás közben ne változzon a gázkarállás, egy kicsit sem. Ezt normál esetben nem figyeljük, és egy kicsit azért mozog ide-oda. Ezt sikerült megoldanom, hogy felfelé váltáskor néhány újjamat ráteszem a fékkarra, ezzel stabilizálom a gázállást. Olyan 3500 felett szépen vált így. Lefelé váltáskor ugye csukva van a gáz, csakhogy állítólag 2250 alatt elkezd hozzáadagolni egy kis üzemeyagot, készül az alapjáratra. Nem tudom, ez igaz-e, de állítólag ebből az következik, hogy 2250 felett kell visszaváltani és működik, ha más miatt is. Nekem már oda vissza jó a gyorsváltó, ezekkel a trükkükkel, meg kiegészítve azzal, hogy ennek a 2018-asnak sokkal jobb a váltója, mint az 1250-esnek volt. Már csak egy dolog zavar (de együtt tudok élni vele), hogy lefelé gyakan akad középen, mintha két menetben mozogna a váltókar, akadásig és tovább, még kb. ugyan akkora úton. De ezt csinálta az összes amit próbáltam, kissebb nagyobb mértékben. Ami a pötgetést illeti, a BMW App megmutatja, hogy adott szakaszon mennyi volt a max fordulatszám. Ha nem pörgeted rendszeresen a Shiftam váltási fordulaszám feletti tartományába (magam nem teszem), elég lehet egy 2018 utáni 1200-as, ugyan az minden, a motor kivételével.
Mikor vissza ültem az unokaöcskös , SV1000-eséről , az R1200R-re úgy éreztem , hogy a Boxer egy villanymotor ! :) De azért vannak a "villanymotorságnak" is fokozatai . Vannak ismerőseim , akiknek kimondott nem tetszett , hogy a sorhatosnak nincs "motorhangja" Ez az ő kifejezésük... Meg hogy nem reszket . Hát ja ! Kinek mi... Én is sokat motyogtam , hogy a Boxer így meg úgy , aztán rájöttem hogy nekem nem az az ideális . Most is van Boxerem , több is , de messzebbre a K16-ossal megyek , mert nekem az a komfortos... Meg régebben többen mondták , hogy robogót vegyek ! És tényleg :) Mióta kipróbáltam , rájöttem hogy az a másik ideális kialakítás a számomra :) Így az utam végén , megtaláltam az ideálisat...
Cseréljél sor4-es vagy 6-osra ! A kevés henger nagy köbcenti az ilyen darabos . Pedig az 1250-es még istenes . Mentem kanyargós úton 1250-es Boxerrel , meg a K16-osal is , és nekem sem jött be a Boxer reszketése . Van olyan , akinek meg pont ez tetszik ! Hát az legyen boldog avval , én meg a sorhatossal...
Attól, hogy normális, nekem még nem tetszik. És nem volt nagy emelkedés, plusz csak egy közepes ember, plusz a két oldaldoboz is üres volt. Több erőt vártam na.
Amúgy tegnap is, ma is végre mociztam egy-egy rövidkét. Nagyon lassan, de talán alakul a derekam. De nagy túra idén még biztos nem lesz. 100-130 km megy még csak.