Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

R!ck4 Creative Commons License 2017.06.16 0 0 11608

Felejtsd el a gázos gyertyát. Az autóba való gyertyát állítsd be 1mm hézagra. A drága briskból és társaiból nem egy- kettő égett már szét 10-13 ezer km alatt.

Előzmény: takker76 (11598)
takker76 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 11607

Ha a rángatás oka a szelepek kokszosodása, akkor lehet rajta még segíteni szeleptisztító adalékkal?

Érdekes kérdés, hogy jut be a hengerbe az adalék gázos autónál. Nekem ilyenkor nyáron a hidegindításnál is fél perc alatt átvált gázra, melegindításnál is 5-10 másodperc. Gondolom ez a kevés benzines használat nem elég a tisztításhoz.

Esetleg menjek picit benzinnel?

Előzmény: takker76 (11601)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 11606
Előzmény: Hanák07 (11604)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.14 0 0 11605

Mivel Ő forgalmazza (ugyanis kereskedik is vele), nála tudod megrendelni. Az elérhetőségét a nick-jére kattintva megtalálod. Ja és nem típust fog írni, sem márkát, hanem legfeljebb a számlaszámát és az utalandó összeget. :D

Előzmény: Hanák07 (11604)
Hanák07 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 11604

Köszönöm! :)

Jó lenne a 15700ft -os szett, tudnál írni típust, hogy milyent rendeljek?
(..vagy egy linket, ahonnan meg tudom rendelni. :)

Ahogy olvastam a rángatás sok mindentől lehet, haladok szépen sorban, mivel nem tudni mikor volt gyertya + kábel csere ezt mindenképp megcsinálom.


Előzmény: sebike05 (11603)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 11603

embere válogatja én gázos gyertyát a hozzávaló kábellel szoktam beletenni nem nagy az árdiferencia 15700ft a gázos kábel+gyertya a sima legolcsóbb variáció 7500,ha jobb gyertya+normáliskábelt nézünk 11300,gáz sokkal érzékenyebb a gyújtáshibákra ,de nem csak a gyújtás miatt rángathat.

Előzmény: Hanák07 (11602)
Hanák07 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 11602

Szia Sebike!

Még új vagyok itt, nemrég vettem egy 2007 es LACETTI Klan 1.6 benzin-gázos autót.
A rángatás nálam is előjött, mivel még nem volt LPG-s autóm, szeretném megkérdezni, hogy az LPG miatt más gyertyákat vegyek bele, vagy jó az amit a sima benzineshez ajánlottatok?

Előre is köszönöm a választ!

Előzmény: sebike05 (9558)
takker76 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 11601

Gyertya kicserélve, gyújtókábelek kicserélve, de maradt a rángatás :(

A hengerfej a szerelő szerint kizárható.

Gyanakszunk még a gyújtó trafóra, a szelepekre, esetleg a hengerfej tömítésre.

Picit tanácstalan vagyok.

A rángatáshoz annyit, hogy olyan érzésem van, mintha amikor le akar fulladni az autó egy pillanatra, olyan rángatások vannak.

 Ha onnan akarok gyorsítani olyan, mintha picit gondolkodna és nem lenne benne erő. 2500 felett, 1500 alatt úgy érzem rendben van.

Előzmény: sebike05 (11600)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 11600

nálunk megnyekkent a gáz az 1,8on de szerintem lehet odacseszett a motornak is,nagyon úgy néz ki,hogy hengerfej le

 

Előzmény: takker76 (11599)
takker76 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 11599

Igen, ezt már mondtad Sebike, ettől nem is aggódom, de az a fránya rángatás.

Volt hasonló, de sokkal durvább kihagyás a Suzukimnál, az egyik gyújtókábelen az isten se tudja, hogy ment át az áram, annyira el volt oxálódva. A csere után táltos paripa lett mindenféle csökönyösség nélkül.

 

Előzmény: sebike05 (11596)
takker76 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 11598

Az olajat megnézem a gyertyáknál. A szelepfedél engedte az olajat, ki lett cserélve azóta jó.

Holnap délután gyertya csere (gázosra) és a kábelek is újak lesznek. A gyáriak vannak benne és kb 150.000km van az autóban.

Nálam kb. 3500-at ment. 

Ma kicsit próbálgattam elég komolyan jelentkezik a rángatás, ha megy a klíma, de ezt be tudom a nagyobb terhelésnek és a ki-be kapcsolgatásnak.

Klíma nélkül is érezni, de nem annyira. Persze nem folyamatos, hanem néhány másodperc után kezdődik és 1-3 másodpercenként ismétlődik. Gyorsításnál nem érezni semmit 3000-es fordulaton pedig gyönyörűen megy.

Előzmény: Törölt nick (11595)
takker76 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 11597

Benzinen kezdte és most folytatja gázon.

A benzin előtt csak gázon ment mintegy 2000 km-t nálam.

A rúgást meg ne szó szerint értsd inkább egy pici bizsergést érzel mintha egy pici vibro motor lenne benne.

Előzmény: R!ck4 (11592)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 11596

pontosan ,de erre magadtól is rájöttél volna ha értenél hozzá mert ránézel,hova megy a visszavezetés pont a folytószelep mogé....

Előzmény: R!ck4 (11594)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.11 0 0 11595

Milyen gyertyák (pontos típus), mikor voltak cserélve (km) Szelepfedél tömítés engedi-e az olajat (van-e olaj a gyertyáknál, gyertyapipáknál) ?

Előzmény: takker76 (11590)
R!ck4 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 11594

És a kipufogó gázlengés, meg az egr visszadolgozik a szívósorba, és eltekergeti a pillangószelep tengelyét? :D

Előzmény: sebike05 (11593)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 11593

A motortéri kis manó az EGR szelep a kipufogó gázlengések csikálják az ember talpát

Előzmény: R!ck4 (11592)
R!ck4 Creative Commons License 2017.06.11 0 1 11592

Ha gázon baj van, benzinen meg nincs, az lehet egy apró gyújtás gond is. A gázpedál nem nagyon szokott visszarúgni, talán csak akkor, ha a motortéri  kis gonosz, zöld  manó visszanyomja a gázbowdent. 

Előzmény: takker76 (11590)
Nándor Vajóczki Creative Commons License 2017.06.11 0 0 11591

Sziasztok, ha valakinek van bontott de jó állapotú esetleg nem használt garázsban porosodó könyöklője, írjon rám. 

nandor.vajoczki@gmail.com

 

Köszi ;)

takker76 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 11590

Sziasztok!  Röviden vázolnám a problémáim. Pár napja észlelek rángatást az autónál (chevrolet nubira 2006-os 1.6 sw bezin/gázos). Kb. 1500 és 2 300 fordulat között rángat az autó néhány másodperces azonos fordulatú menetnél. Valamint magasabb fordulaton is gáz elvételnél rántást érzek. Járattam álló helyzetben 2000 fordulaton visszaesett 200-300 a fordulat majd visszált és egy picit alig érezhetően rúgott a gázpedálon. 

Alapból gázzal megyek de most, hogy fogyjon a benzin is kB. 300 km mentem benzinnel mivel 3-4 hónapja tankoltam tele és alig fogy. Lehet van köze a benzies hajtásnak, mert előtte nem éreztem. Visszaálltam gázra mentem 100 km de csinálja.

R!ck4 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 11589

Amit írsz a keverékről, azt a lambda szonda elvézgi, mivek ugye ez a feladata. Nincs szükség semmiféle optimalizálásra a tökéleset keverék érdekében, mert minden egyes másodpercen megmondja a lambda, hogy a keverék dús- e vagy szegény, ha ezt felrajzolod egy grafikonra, abból lesz a lambda görbe. Mivel a motor nem tudja ennyire gyorsan követni, szépen kisimul, és azt érzed, tökéletes.... Amennyiben nagyobb teljesítményt akarsz, vegyél lambda emulátort, de akkor hamarabb tönkremegy a katalizátor, ha kevesevv fogyasztást akarsz, elégbek a szelepek. A motorvezérlés a lambda jele alapján a tökéletesre állít mindent,  persze a kopogásszenzor, a map, a tps, és a hőgomba segítségével... Amennyiben nincs több levegőd, akkor nem kell több üzemanyag sem, és így nem is lesz nagyobb teljesítményed.

Előzmény: dovicsin (11584)
tibike99 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 11588

Na igen és a szervizkönyvében írták is a kábelcserét... De hát ki tudja, hogy mi is történt. A logo meg gondoltam, hogy ragasztott, csak nem sikerül alányúlni és olyan érzés, hogy mindjárt eltörik mellette a műanyag... De majd próbálok még valami nagyon vékony valamivel alányúlni.

Előzmény: sebike05 (11587)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.09 0 1 11587

kábelek cseréje elő van írva 90.000Km ként szinte senki sem cseréli,a logo ragasztott

Előzmény: tibike99 (11586)
tibike99 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 11586

P300-as tapasztalatot osztanék meg ami engem is utól ért. Szóval előjött a rettegett akód az utóbbi időben nálam is és ez minden egyéb dolgot háttérbe szorított amit talán itt is említettem. Felkészültem a kokszosodási problémára és az aranyárú javításra, de úgy néz ki, hogy nálam is a gyertya kábel okozta a gondot. Az egyiket amikor kihúztuk, bele is szakadt. Valószínű nem sok tartotta idáig is, hacsak nem volt már szakadt és hol adta az energiát, hol nem. Mindenesetre a kábelek cseréje (meg akkor már a gyertyát is cseréltük) után feltámadt a motor és jobban megy mint mikor vettük. Szóval happy van :)

Azonban belementünk egy másik problémába. A fenti megoldáson felbuzdulva, ki akartuk az első díszrács chevy logóját cserélni, de nem tiszta, hogy ez hogy is van rögzítve. Leszedtük a rácsot meg amit lehetett lecsavaroztuk. Hogyan tovább? Bele van ragasztva középen a kereszt? Próbáltam óvatosan mellette esetlegesen alányúlni, de félő, hogy roncsolja a króm keretet mellette.

bingobango Creative Commons License 2017.06.07 0 0 11585

szerintem itt olvad el a tapasztalatokat.
http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=23.0

 

Előzmény: dovicsin (11584)
dovicsin Creative Commons License 2017.06.06 0 0 11584

Sziasztok. Először is, amit írsz részigazság. Tényleg valami hasonló a működése, na de valamit elfelejtetek. Ezeknek az autóknak van egy programjuk, ami szabályozza az üzemanyag, levegő keveréket. Na hogyha ez a program nem igazán tökéletes, és(mint minden típusnál) nem az volt a cél, hogy optimálisan működjön, hanem az hogy megfeleljen bizonyos környezetvédelmi kritériumoknak, akkor ezen nagyon sokat lehet javítani. A Lacetti egy tipikusan ilyen konstrukció. Jól érezhető gázadásnál, hogy túldúsít, és állandó gáznál hogy teljesen kisimul. Az, hogy több teljesítményhez több üzemanyag kell, így egyszerűen leírva nem igaz. Tökéletes működés esetén, ha a teljesítményt növelni akarjuk, akkor növelni kell a megfelelő keverék egységnyi idő alatt történő bejutását a hengerekbe. (pl.: nagyobb szívócső, átmérő, esetleg turbó, de ez már bonyolultabb) Viszont ha egy rossz arányú keveréket juttatunk a hengerbe (túl dús, ami anyitt tesz a levegő üzemanyag arány nem megfelelő, sok az üzemanyag) akkor elég ezt az arányt beálítani, és ezzel a teljesítmény növekedni fog a fogyasztás csökkenni. Ez az arány akár típuso belűl is más és más lehet, kb 100  dolog befolyásolhatja. Tehát ez teljesen létező, és működő dolog, ami lényeges nagyon nagyon kevés ember ért hozzá. Sok az aki pont azzal akar eredményt elérni, hogy több üzemanyagot ad hozzá, és persze ez nem lesz jó.

Na most az én kérdésem, pont erre irányulna, nekem vannak ismerőseim TDI, és HDI optra, de igazi jó benzines gurut nem ismerek. Esetleg van valaki akinek van ilyen ismerőse, mert a kis 1.4 lacettim szeretne szárnyalni :-D, és nem akar 9 litert hozzá 100-on rigotechnél , vagy sásdon járt már  valaki lacettivel?

Nekem az utolsó 4 autóm optolva volt ( fontos nem tuningolva) és erősebb lett kevesebb fogyasztással.

Ha valakinek van pozitív vagy negatív tapasztalata kérem írja meg. A negatív is érdekel, hogy oda ne mennyel.

 

Köszönöm.

Előzmény: R!ck4 (11559)
captainb Creative Commons License 2017.06.06 0 0 11583

Nem kérdeztem mennyi, csak láttam, a Mondeon ventillátort cseréltek, magamban számolgattam akkor, hogy 4500 forintos óradíjjal vajon mennyi lehet a munkadíj. Ha gyorsabban megy, akkor jó. 

Előzmény: R!ck4 (11582)
R!ck4 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 11582

Nemrég a 2003-as Seat Alhambrámban belső fűtőradiátort kellett cserélni, ott is komplett műszerfal ki, és a fűtésbox belsejében volt a fűtőradi, én vittem az anyagot, és 20 ezrest fizettem. Ha helyben lenne valaki, nem is tiltakoznék ennyi összegért.

Előzmény: captainb (11578)
sebike05 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 11581

én  20-30.000ft közt számolnám a munkadíjat+anyag

Előzmény: R!ck4 (11577)
NYISZI2 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 11580

Sziasztok!

1.6 chevrolet tacumanal milyen fogyasztasra számítsak? Szinte kizarolag videki utakon hasznalnank.

Koyzi a valaszokat elore is!

ATóthG Creative Commons License 2017.06.04 0 0 11579

Köszönöm. Akkor jó. :-)

Előzmény: sebike05 (11573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!