Felejtsd el a gázos gyertyát. Az autóba való gyertyát állítsd be 1mm hézagra. A drága briskból és társaiból nem egy- kettő égett már szét 10-13 ezer km alatt.
Ha a rángatás oka a szelepek kokszosodása, akkor lehet rajta még segíteni szeleptisztító adalékkal?
Érdekes kérdés, hogy jut be a hengerbe az adalék gázos autónál. Nekem ilyenkor nyáron a hidegindításnál is fél perc alatt átvált gázra, melegindításnál is 5-10 másodperc. Gondolom ez a kevés benzines használat nem elég a tisztításhoz.
Mivel Ő forgalmazza (ugyanis kereskedik is vele), nála tudod megrendelni. Az elérhetőségét a nick-jére kattintva megtalálod. Ja és nem típust fog írni, sem márkát, hanem legfeljebb a számlaszámát és az utalandó összeget. :D
embere válogatja én gázos gyertyát a hozzávaló kábellel szoktam beletenni nem nagy az árdiferencia 15700ft a gázos kábel+gyertya a sima legolcsóbb variáció 7500,ha jobb gyertya+normáliskábelt nézünk 11300,gáz sokkal érzékenyebb a gyújtáshibákra ,de nem csak a gyújtás miatt rángathat.
Még új vagyok itt, nemrég vettem egy 2007 es LACETTI Klan 1.6 benzin-gázos autót. A rángatás nálam is előjött, mivel még nem volt LPG-s autóm, szeretném megkérdezni, hogy az LPG miatt más gyertyákat vegyek bele, vagy jó az amit a sima benzineshez ajánlottatok?
Igen, ezt már mondtad Sebike, ettől nem is aggódom, de az a fránya rángatás.
Volt hasonló, de sokkal durvább kihagyás a Suzukimnál, az egyik gyújtókábelen az isten se tudja, hogy ment át az áram, annyira el volt oxálódva. A csere után táltos paripa lett mindenféle csökönyösség nélkül.
Az olajat megnézem a gyertyáknál. A szelepfedél engedte az olajat, ki lett cserélve azóta jó.
Holnap délután gyertya csere (gázosra) és a kábelek is újak lesznek. A gyáriak vannak benne és kb 150.000km van az autóban.
Nálam kb. 3500-at ment.
Ma kicsit próbálgattam elég komolyan jelentkezik a rángatás, ha megy a klíma, de ezt be tudom a nagyobb terhelésnek és a ki-be kapcsolgatásnak.
Klíma nélkül is érezni, de nem annyira. Persze nem folyamatos, hanem néhány másodperc után kezdődik és 1-3 másodpercenként ismétlődik. Gyorsításnál nem érezni semmit 3000-es fordulaton pedig gyönyörűen megy.
Ha gázon baj van, benzinen meg nincs, az lehet egy apró gyújtás gond is. A gázpedál nem nagyon szokott visszarúgni, talán csak akkor, ha a motortéri kis gonosz, zöld manó visszanyomja a gázbowdent.
Sziasztok! Röviden vázolnám a problémáim. Pár napja észlelek rángatást az autónál (chevrolet nubira 2006-os 1.6 sw bezin/gázos). Kb. 1500 és 2 300 fordulat között rángat az autó néhány másodperces azonos fordulatú menetnél. Valamint magasabb fordulaton is gáz elvételnél rántást érzek. Járattam álló helyzetben 2000 fordulaton visszaesett 200-300 a fordulat majd visszált és egy picit alig érezhetően rúgott a gázpedálon.
Alapból gázzal megyek de most, hogy fogyjon a benzin is kB. 300 km mentem benzinnel mivel 3-4 hónapja tankoltam tele és alig fogy. Lehet van köze a benzies hajtásnak, mert előtte nem éreztem. Visszaálltam gázra mentem 100 km de csinálja.
Amit írsz a keverékről, azt a lambda szonda elvézgi, mivek ugye ez a feladata. Nincs szükség semmiféle optimalizálásra a tökéleset keverék érdekében, mert minden egyes másodpercen megmondja a lambda, hogy a keverék dús- e vagy szegény, ha ezt felrajzolod egy grafikonra, abból lesz a lambda görbe. Mivel a motor nem tudja ennyire gyorsan követni, szépen kisimul, és azt érzed, tökéletes.... Amennyiben nagyobb teljesítményt akarsz, vegyél lambda emulátort, de akkor hamarabb tönkremegy a katalizátor, ha kevesevv fogyasztást akarsz, elégbek a szelepek. A motorvezérlés a lambda jele alapján a tökéletesre állít mindent, persze a kopogásszenzor, a map, a tps, és a hőgomba segítségével... Amennyiben nincs több levegőd, akkor nem kell több üzemanyag sem, és így nem is lesz nagyobb teljesítményed.
Na igen és a szervizkönyvében írták is a kábelcserét... De hát ki tudja, hogy mi is történt. A logo meg gondoltam, hogy ragasztott, csak nem sikerül alányúlni és olyan érzés, hogy mindjárt eltörik mellette a műanyag... De majd próbálok még valami nagyon vékony valamivel alányúlni.
P300-as tapasztalatot osztanék meg ami engem is utól ért. Szóval előjött a rettegett akód az utóbbi időben nálam is és ez minden egyéb dolgot háttérbe szorított amit talán itt is említettem. Felkészültem a kokszosodási problémára és az aranyárú javításra, de úgy néz ki, hogy nálam is a gyertya kábel okozta a gondot. Az egyiket amikor kihúztuk, bele is szakadt. Valószínű nem sok tartotta idáig is, hacsak nem volt már szakadt és hol adta az energiát, hol nem. Mindenesetre a kábelek cseréje (meg akkor már a gyertyát is cseréltük) után feltámadt a motor és jobban megy mint mikor vettük. Szóval happy van :)
Azonban belementünk egy másik problémába. A fenti megoldáson felbuzdulva, ki akartuk az első díszrács chevy logóját cserélni, de nem tiszta, hogy ez hogy is van rögzítve. Leszedtük a rácsot meg amit lehetett lecsavaroztuk. Hogyan tovább? Bele van ragasztva középen a kereszt? Próbáltam óvatosan mellette esetlegesen alányúlni, de félő, hogy roncsolja a króm keretet mellette.
Sziasztok. Először is, amit írsz részigazság. Tényleg valami hasonló a működése, na de valamit elfelejtetek. Ezeknek az autóknak van egy programjuk, ami szabályozza az üzemanyag, levegő keveréket. Na hogyha ez a program nem igazán tökéletes, és(mint minden típusnál) nem az volt a cél, hogy optimálisan működjön, hanem az hogy megfeleljen bizonyos környezetvédelmi kritériumoknak, akkor ezen nagyon sokat lehet javítani. A Lacetti egy tipikusan ilyen konstrukció. Jól érezhető gázadásnál, hogy túldúsít, és állandó gáznál hogy teljesen kisimul. Az, hogy több teljesítményhez több üzemanyag kell, így egyszerűen leírva nem igaz. Tökéletes működés esetén, ha a teljesítményt növelni akarjuk, akkor növelni kell a megfelelő keverék egységnyi idő alatt történő bejutását a hengerekbe. (pl.: nagyobb szívócső, átmérő, esetleg turbó, de ez már bonyolultabb) Viszont ha egy rossz arányú keveréket juttatunk a hengerbe (túl dús, ami anyitt tesz a levegő üzemanyag arány nem megfelelő, sok az üzemanyag) akkor elég ezt az arányt beálítani, és ezzel a teljesítmény növekedni fog a fogyasztás csökkenni. Ez az arány akár típuso belűl is más és más lehet, kb 100 dolog befolyásolhatja. Tehát ez teljesen létező, és működő dolog, ami lényeges nagyon nagyon kevés ember ért hozzá. Sok az aki pont azzal akar eredményt elérni, hogy több üzemanyagot ad hozzá, és persze ez nem lesz jó.
Na most az én kérdésem, pont erre irányulna, nekem vannak ismerőseim TDI, és HDI optra, de igazi jó benzines gurut nem ismerek. Esetleg van valaki akinek van ilyen ismerőse, mert a kis 1.4 lacettim szeretne szárnyalni :-D, és nem akar 9 litert hozzá 100-on rigotechnél , vagy sásdon járt már valaki lacettivel?
Nekem az utolsó 4 autóm optolva volt ( fontos nem tuningolva) és erősebb lett kevesebb fogyasztással.
Ha valakinek van pozitív vagy negatív tapasztalata kérem írja meg. A negatív is érdekel, hogy oda ne mennyel.
Nem kérdeztem mennyi, csak láttam, a Mondeon ventillátort cseréltek, magamban számolgattam akkor, hogy 4500 forintos óradíjjal vajon mennyi lehet a munkadíj. Ha gyorsabban megy, akkor jó.
Nemrég a 2003-as Seat Alhambrámban belső fűtőradiátort kellett cserélni, ott is komplett műszerfal ki, és a fűtésbox belsejében volt a fűtőradi, én vittem az anyagot, és 20 ezrest fizettem. Ha helyben lenne valaki, nem is tiltakoznék ennyi összegért.