A szerelvény megengedett gördülő össztömege 2380kg. A jármű megengedett össztömege 1580kg, a vontatható össztömeg a kettő különbsége. Ez van a kezelési könyvébe. A forgalmiba ez alapján írták be a 800kg-ot.
A B+E megcsinálása, mint a visszaminősítés, de nem akartam Marbellával húzni amúgy sem. Válalom a +50kg rizikóját, vagy várok egy megfelelő 800kg-osra.
Gondoltam kevesebbet csak el bír :-) de az elmondottak alapján inkább
felejtős. Akkor húzom a Thaliával, ha leakasztatják a rend őrei, akkor megmondom, h visszajövök a Seat Marbellámmal (Fiat Panda) és haza húzom, mert papiron legális, de ne menjenek messzire, mert majd helyszinelniük kell.....
Van amelyiknél el lehet intézni és van amelyiknél nem. Ez tipustól, kortól és kapcsolatoktól függ.
Kell keresned a tipusodnak megfelelő márkakereseskedőt vagy olyan kereseskedőt akinek kapcsolata van a gyártóval. Ha ez meg van, ő felveszi a kapcsolatot a gyártóval és amennyiben van rá lehetőség némi összeg ellenében kapsz egy új alutáblát és ennek megfelelő igazolást. Ezután jön a műszaki vizsga és amennyiben minden megfelel, az okmányiroda ad egy másik forgalmit.
"lakókocsit vissza lehet minősíteni 800kg össztömegűre?"
Hogy gondolod? Bemésza az NKH-hoz és szépen kéred? :) Sajnos ez magyarország, itthon nem így működik. A lakókocsi gyártójától kell szerezni egy igazolást a kisebb ösztömegről, új firmatáblát az új össztömeggel......
Egy 600kg önsúlyú 850kg össztömegű lakókocsit vissza lehet minősíteni 800kg össztömegűre? Nem tervezek bele pakolni. Üresen majdnem meglenne a 2:1 arány, amit ahogy olvastam és a fizika szerint célszerű elérni.
A nehézpótkocsinál nem a tényleges súlyt nézik hanem a megengedett össztömeget. Ahogy itt alant is írta egy olvtárs, az üres autószállítót sem húzhatod adott esetben pedig az akár 750 kg alatt is lehet.
Nem jó a súlyhatárt egészen a határáig feszegetve, és így összerakni a szerelvényt. Főleg nem túl tolni valamilyen fusi mókolos módon karakó szörcsögőn, egy elfuseráló műhelyben, mert annál rosszabb lesz a vontatás. Be fog billegni már 60-70 km sebességnél is. Ha ezt sebességnek lehet majd nevezni.
A vontatható súly határ nem véletlenül van odaírva.
Több dologból tevődik össze: Nem csak az autó kuplungja, súlya és motorja a mérv adó. Mert az lehet akár jó is, de ha a horog amit rátettek az egy gyenge valamicske, akkor hiába bírná az autó.
Ezért van a műbizonylat.
Arra kell törekedni, hogy a traktor lehetőleg jóval nehezebb legyen a lakjónál. Akkor lehet biztonságosan haladni. Akkor nem lesz riszálás, billegés és árokban landolás. Azért ha ez hirtelen nem megoldható § akkor csak nagyon óvatosan.
Azért nem lepődök meg rajta mert volt egy full új Opel Astra H kombim-m, mely eleve úgy lett rendelve a gyártótól, hogy az autó vonóhorgos legyen. Vontatás miatt más fék és hűtő, gyári zárható, levehető horog, eleve 13 pólusú rejtett csati stb. A volt kollégám ugyan olyan motoros ugyan úgy kombi H Astrája melyre utólag raktak fel a sufni bt-nél horgot, ha jól emlékszem 150 kg-mal többet vontathatott papíron. Bükkösmákonya alsón ahol a horgot felrakták meg Rezesvödörménykűpusztán ahol a kocsi vizsgázott boztosan jobban tudtak mindent mint Rüsselsheimben....
Vicc faktor kedvéért írok. Írtam, régebben hogy Renault Thaliammal 800kg-ot vontathatok, ez bekorlátozza a lehetőségeket. (850kg-tól vannak a kinézett lakókocsik)
Van egy Seat Marbellám (89'-es Fiat Panda licence) 903 ccm 39 lóval 680kg önsúllyal. Ezzel 862kg-ot a forgalmi szerint A tudomány mai állása szerint nem hinném hogy biztonságosabb lenne..
A célállomás előtt két kilométerrel, 900 kilométer levezetése után jött a defekt, a lakó teljesen leült a kerékre. Nagyon fáradt voltam már, le akasztottam, elmentem a végállomásunkra, aludtam egy jót, és világosban kipihenten kicseréltém a kereket.