Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.09 0 0 65659

A szerelvény megengedett gördülő össztömege 2380kg. A jármű megengedett össztömege 1580kg, a vontatható össztömeg a kettő különbsége. Ez van a kezelési könyvébe. A forgalmiba ez alapján írták be a 800kg-ot.

dokeee Creative Commons License 2020.01.09 0 0 65658

Ezt még mindig nem értem, miért korlátoz a gördülő össztömeg?

Előzmény: Amurcsuka (65657)
Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.09 0 0 65657

Az 1.4 16V 800kg-ot, az 1.5dci 900kg-ot. Nekem az első van, és 850kg lenne a lakó. A horog bírna többet, a gördülő össztömeg korlátozza 800kg-ra. 

dokeee Creative Commons License 2020.01.09 0 0 65656

Ez szerintem hülyeség, de amúgy a Thalia adattábla szerint vontathat 800kg-ot, vagy a vonóhorog műbizonylat miatt?

Előzmény: Amurcsuka (65655)
Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.09 0 0 65655

A B+E megcsinálása, mint a visszaminősítés, de  nem akartam Marbellával húzni amúgy sem. Válalom a +50kg rizikóját, vagy várok egy megfelelő 800kg-osra.

dokeee Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65654

Micsoda?

Előzmény: Amurcsuka (65653)
Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65653

Egyszerűbbnek és olcsóbbnak tűnik, mint az átminősítés :-)

 

Tarzy52 Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 65652

..........ha.....ha......ha....!

Előzmény: speedline (65646)
dokeee Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65651

B+E jogsid van? Mert különben cseszheted a Marbellát :)

Előzmény: Amurcsuka (65649)
triker Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65650

Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65649

Gondoltam kevesebbet csak el bír :-) de az elmondottak alapján inkább

felejtős. Akkor húzom a Thaliával, ha leakasztatják a rend őrei, akkor megmondom, h visszajövök a Seat Marbellámmal (Fiat Panda) és haza húzom, mert papiron legális, de ne menjenek messzire, mert majd helyszinelniük kell.....

ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65648

Van amelyiknél el lehet intézni és van amelyiknél nem. Ez tipustól, kortól és kapcsolatoktól függ.

Kell keresned a tipusodnak megfelelő márkakereseskedőt vagy olyan kereseskedőt akinek kapcsolata van a gyártóval. Ha ez meg van, ő felveszi a kapcsolatot a gyártóval és amennyiben van rá lehetőség némi összeg ellenében kapsz egy új alutáblát és ennek megfelelő igazolást. Ezután jön a műszaki vizsga és amennyiben minden megfelel, az okmányiroda ad egy másik forgalmit.

Előzmény: Amurcsuka (65643)
Nyakas Jakab Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65647

"lakókocsit vissza lehet minősíteni 800kg össztömegűre?"

 

Hogy gondolod? Bemésza az NKH-hoz és szépen kéred? :) Sajnos ez magyarország, itthon nem így működik. A lakókocsi gyártójától kell szerezni egy igazolást a kisebb ösztömegről, új firmatáblát az új össztömeggel......

Előzmény: Amurcsuka (65643)
speedline Creative Commons License 2020.01.08 -1 1 65646

:) Bratyesz Te mindíg nagy mókamester voltál, nem hiába volt kitől tanulnom. Üdv: Öcséd

Előzmény: Boarhunter (65641)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65645

Sziasztok!

 

S ezeknél kellene számolni?

 

Előzmény: SajtFondue (65644)
SajtFondue Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65644

Időnként előkerül ez a matekolás..

 

Miért nem egyszerűbb a BE-s jogsit letenni?

 

Ha meg egyszer lecseréled az autódat, akkor újra indulhat ugyanez a számolgatás :-(

Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65643

Egy 600kg önsúlyú 850kg össztömegű lakókocsit vissza lehet minősíteni 800kg össztömegűre? Nem tervezek bele pakolni. Üresen majdnem meglenne a 2:1 arány, amit ahogy olvastam és a fizika szerint célszerű elérni.

Boarhunter Creative Commons License 2020.01.08 0 0 65642

A nehézpótkocsinál nem a tényleges súlyt nézik hanem a megengedett össztömeget. Ahogy itt alant is írta egy olvtárs, az üres autószállítót sem húzhatod adott esetben pedig az akár 750 kg alatt is lehet.

Előzmény: Atis57 (65634)
Boarhunter Creative Commons License 2020.01.08 -3 0 65641

Bükkösmákonya alsón ahol a horgot felrakták meg Rezesvödörménykűpusztán ahol a kocsi vizsgázott boztosan jobban tudtak mindent mint Rüsselsheimben...

 

Hát persze. Ott már nem is emberek élnek...

Hogy te mekkora egy ótvar bunkó vagy öcsém...

Előzmény: speedline (65639)
kanapekamred Creative Commons License 2020.01.07 0 0 65640

 

 

 

Nem jó a súlyhatárt egészen a határáig feszegetve, és így összerakni a szerelvényt. Főleg nem túl tolni valamilyen fusi mókolos módon karakó szörcsögőn, egy elfuseráló műhelyben, mert annál rosszabb lesz a vontatás. Be fog billegni már 60-70 km sebességnél is. Ha ezt sebességnek lehet majd nevezni.

A vontatható súly határ nem véletlenül van odaírva.

Több dologból tevődik össze: Nem csak az autó kuplungja, súlya és motorja a mérv adó. Mert az lehet akár jó is, de ha a horog amit rátettek az egy gyenge valamicske, akkor hiába bírná az autó. 

Ezért van a műbizonylat.

 

Arra kell törekedni, hogy a traktor lehetőleg jóval nehezebb legyen a lakjónál. Akkor lehet biztonságosan haladni. Akkor nem lesz riszálás, billegés és árokban landolás. Azért ha ez hirtelen nem megoldható § akkor csak nagyon óvatosan.

 

 

Jó kamperolást mindenkinek.

 

 

 

 

 

speedline Creative Commons License 2020.01.06 -1 1 65639

Üdv,

 

Azért nem lepődök meg rajta mert volt egy full új Opel Astra H kombim-m, mely eleve úgy lett rendelve a gyártótól, hogy az autó vonóhorgos legyen. Vontatás miatt más fék és hűtő, gyári zárható, levehető horog, eleve 13 pólusú rejtett csati stb. A volt kollégám ugyan olyan motoros ugyan úgy kombi H Astrája melyre utólag raktak fel a sufni bt-nél horgot, ha jól emlékszem 150 kg-mal többet vontathatott papíron. Bükkösmákonya alsón ahol a horgot felrakták meg Rezesvödörménykűpusztán ahol a kocsi vizsgázott boztosan jobban tudtak mindent mint Rüsselsheimben....     

Előzmény: Amurcsuka (65638)
Amurcsuka Creative Commons License 2020.01.06 -1 0 65638

Sziasztok!

Vicc faktor kedvéért írok. Írtam, régebben hogy Renault Thaliammal 800kg-ot vontathatok, ez bekorlátozza a lehetőségeket. (850kg-tól vannak a kinézett lakókocsik)

Van egy Seat Marbellám (89'-es Fiat Panda licence) 903 ccm 39 lóval 680kg önsúllyal. Ezzel 862kg-ot a forgalmi szerint A tudomány mai állása szerint nem hinném hogy biztonságosabb lenne.. 

Pápai Erika Creative Commons License 2020.01.05 0 0 65637

Hagyjuk ! 

 

Boldog Új évet kívánok ! 

 

 

Előzmény: Atis57 (65636)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.05 0 0 65636

Szia!

 Az E ? nehézpótkocsi .

 Egy kamionnál érthető ---személykocsin szerényebb.

 

A féklámpával működtetett hidraulikus fékhenger mit csinál?

 

 

Feljelentettek--------vmi hivatalnok törölte .Nem állt meg a bizonyitás során.

Előzmény: Pápai Erika (65635)
Pápai Erika Creative Commons License 2020.01.05 0 0 65635

Elég bonyolult történet .

 

 

 

Végül is mi történt ?

 "A Nissan CITY VAN  mikrobusznak vizsgáztatva  önsúly 2510kg ,raksúly? 8 személy.

húztam egy nehéz utánfutót --2 tengelyes -  összesen 50kg  vasanyaggal (pár 6m hosszó cső )"

 

 

A futód súlya ezek szerint több volt,mint 3500 kg -2510 kg = 990 kg ( a rakomány súlya nem számít ) . elég komoly tréler .

 

 

 "Na ezek  kiszámoltak mindent;--- nem vezethetem B kategóriával, a+E nehézpótot sem huzhatom -ezzel a kocsival.

Igy "megrakva" A fékezése ráfutósnak kellene lennie ? nem  villamos hidraulikusnak  ."

 

Milyen az a villamos hidraulikus fék ?

A forgalmiban csak fékezett és fék nélküli kategória van . 

Még ,mindig nem tudom mi az a a+E kategória ! 

A 3 fékezett helyzetről sincs tudomásom. 

 

Írd  meg kérlek , hogy végül is mire jutottál. 

 

 

 

 

 

Előzmény: Atis57 (65634)
Atis57 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 65634

Szia!

 

 Igen összeakadtam egy rendőrjárőrrel , akik a közizlést , a jómodort ,meg a törvényértelmezést egy személyben képviselték,?

 

 A Nissan CITY VAN  mikrobusznak vizsgáztatva  önsúly 2510kg ,raksúly? 8 személy.

húztam egy nehéz utánfutót --2 tengelyes -  összesen 50kg  vasanyaggal (pár 6m hosszó cső )

 

Na ezek  kiszámoltak mindent;--- nem vezethetem B kategóriával, a+E nehézpótot sem huzhatom -ezzel a kocsival.

Igy "megrakva" A fékezése ráfutósnak kellene lennie ? nem  villamos hidraulikusnak  .

 

Tehát még egy Gabonaforgalmi telepre is elmentünk -leméretni. Lefényképezni.

Mivel a helyszini birság helyett feljelentést kértem .

 

Ezek ránézésre látták, hogy a Műszaki vizsgán tévedtek  mind aza utó--mind a pótkocsi esetében is.

 

Ha  valaki kifog egy ilyet ---külföldön?

Előzmény: Atis57 (65625)
fekvőrendőr Creative Commons License 2020.01.04 0 0 65633

Kiegészítes: ez már a nyaralásból hazafelé történt. Orebicben / Horvátország, Peljasac félsziget / voltunk, és Balatonszéplakon tárolom a lakót.

Előzmény: fekvőrendőr (65632)
fekvőrendőr Creative Commons License 2020.01.04 0 0 65632

A célállomás előtt két kilométerrel, 900 kilométer levezetése után jött a defekt, a lakó teljesen leült a kerékre. Nagyon fáradt voltam már, le akasztottam, elmentem a végállomásunkra, aludtam egy jót, és világosban kipihenten kicseréltém a kereket.

Előzmény: SajtFondue (65631)
SajtFondue Creative Commons License 2020.01.04 0 0 65631

Nem volt pótkereked, vagy nem volt kedved bíbelődni vele?

Előzmény: fekvőrendőr (65628)
kanapekamred Creative Commons License 2020.01.04 0 0 65630

 

 

 

 

 

Az egyik közeggel elbeszélgettünk , hogy jó lenne neki is  egy ilyen .

 

 

Sok év alatt most volt dolgom elösször sünnel. Az is azt mondta: jó lenne neki is ilyen.

 

Előtte semmi nem volt ok. Megúsztam.

 

 

 

 

 

Előzmény: Pápai Erika (65626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!