Tegnap a párom használta a kocsinkat (2002-es, 2.0 benzines SW) és miután megállt valahol egy fél órára, utána már nem volt hajlandó többet elindulni a kocsi.
Áram van, mert köszörül kitartóan az indítási próbálkozásokra, a műszerfal és a lámpák világítanak, ráadott gyújtásnál az elektromos kormányszervó is működik.
Ugyanakkor olyan, mintha egyáltalán nem kapna üzemanyagot, mert a "bepöccenésnek" még a jelét sem adja.
Milve én nem voltam elérhető, ezért egy Autóklubos szerelőt hívott a párom, aki jó pár indítózás meg telefonálgatás után azt "diagnosztizálta", hogy meghalt a komputer. Hogy melyik, azt a párom már nem tudta átadni, neki csak, mint komputer-t említették.
Tudom, hogy itt vannak igen tapasztalt régi motorosok (Jena, Zolysys, Smíró .) - nektek mi a véleményetek erről?
Nézessek meg a kocsin mást is (gyújtótrafó, stb.), vagy egyből a komputer-cseréről kell intézkednem? Állítólag az nem lesz könnyű móka, mert régi a kocsi, s nem is a legelterjedtebb ez a motortípus...
Olyan gondom lenne vele hogy rázkódik az úton kisebb sebességnél végig.
Egyik oldalt cseréltem a rugót és az lengéscsillapitót, a masik oldalon meg csak a rugót.
Nem tudom mi lehet a gond, a másik oldalra is új lengéscsillapitó kéne?
Köszi az infokat. Meglatom meg hogyan lesz, aztan kesobb megirom a forumba.
Mas: Navi hogyan mukodik a 307-ben?
Kaptam egy lemezt a kocsihoz, de eleve el van torve :(
Szuper elvagyok telefonnal, de szeretnem tudni a gyari milyen?
Terkep meg ugy-ahogy frissitheto? Sajnos sosem lattam a 307-eset, terkepet mutat -e, miket tud..
Illetve meg:
Oszinten az 5008-as mellet a 307cc-bol egyetlen extra hianyzik, a kihangosito! :)
Egyaltalan nem szeretek telefont nyomkodni utkozbe, inkabb fel sem veszem, ha megis hat a beepitett telefonkihangosito eleg gyenge!
Szeretnek tanacsot kerni valami jo termekrol. Radio-t nem akarok cserelni jo az ami van.
Gondolom csak egy kulon kutyu johet szoba igy, olyat keresek ami a 307-be is konnyen elhelyezheto (stabilan) es jo minosegu illetve toltheto a kocsirol, hogy
ne kelljen allandoan arra emlekeznem, hogy vigyem haza tolteni...
Tudom, hogy többen raktatok az ajtókba bitumenlapokat.. Aki a kárpitra is rakott belülről, az meg tudná mondani, hogy kb. milyen vastagság fér el szépen, úgy hogy vissza is lehessen pattintani a helyére?
Szia! Nekem nem tűnik annyira gáznak, hogy ne lehessen vele 600 km-t megtenni. Én úgy mentem az enyémmel 300-at hogy az 1-3-5 fogaskerékcsoporton lévő meghajtó fogaskerékből letört egy darab (a főtengely a 2-4-R-t hajtja). A végére már nem nézett ki szépen az 1-3-5 nem is működött egyáltalán, de 2-4-ben eljártam vele, persze utána kuplung kuka mert sokat mentem vele városban, ill. indultam emelkedőn. Ez sokkal rizikósabb volt, mert benne volt a pakliban, hogy beszorul a törmelék a fogak közé és akkor leblokkolnak a kerekek (bár jobban belegondolva, valószínűleg előbb törik ropira az egész). Képeket küldtem be még korábban. Egy ilyen Németország-Magyarország úton elképzelhető, hogy kevesebbet kell váltani, mint nekem városban haza-meló-haza távon. Volt Megane I kombim, annak csinálta kb. ezt a jelenséget a váltója amit te leírsz, viszont nem tudom mi lehetne a megoldása, mert úgy adtam el. Nagyon sokat jártam vele úgy.
En csak annyiban csatlakoznek ehhez, hogy 307 SW utan en sem talaltam masikat ami megfelelt volna. Kerestem egy ujabb csaladit eladas utan, lett 5008-as.
Aztan szerettem volna egy szaladgalos, de egyben valami sportosabb jarganyt.. persze 4 szemelyest.
A mi fajtánk egyébként is erősen kötődik érzelmileg az autóhoz, és ahogy mondani szokták, ezeknek lelke van :) Most érzem csak igazán, mióta összetört, hogy mennyire nem találok más autót helyette, és akárhogy is paraméterezem a HA-t, mindíg Peugeot, és Citroen lesz a vége. A biztosító gazdasági totálkárt állapított meg, és most erősen dilemmázom, hogy mégis csak javíttassam, vagy cseréljem le - ha már így hozta a sors - egy kicsit fiatalabbra, de sajnos a sok befektetett gondoskodást (Ineo ECS, 2 évente ATF csere...) nem tudom kamatoztatni, ha elbontom "roncsnak". Amúgy ezen a vonalon haladva, a "nagy testvérrel", C4 Grand Picassoval szemezek, ami egy kicsit komfortosabb 307SW. Egyébként érdekelne valakit faceliftes 2.0 HDI SW (RHR) alkatrésznek? Elől-hátul törött, de motorikusan renden volt mindíg, garantáltan jó 6 sebességgel tiptronic automatával. Vagy engem érdekelne hátsó ajtó, első - hátsó lökhárító, légzsák "szett", komplett hűtő-homlokfal, bal első sárvédő.
Ne húzd fel magad, nem éri meg. Én az ilyet mindig átlépem - mostanában... megöregedtem:) A 2. 307 SW-t hajtom, és ha egyszer megtehetem, akkor is maradok a Peugeotnál. És nagy ívben..., ki hogy aposztrofálja a "fos franciát". Nekem bevált. 306-om nem volt, de hogy nem lehetett jobb a 307-nél, az tuti. Én csak a legjobbakat tudom mondani, most lesz a hónap utolsó napján 12 éve forgalomba helyezett a verdám, a vizsgán úgy ment át, hogy előtte át sem nézte szerelő. 205 ezer van benne.
Az biztos, hogy az első (2002-es) kocsim zörgött kissé rossz úton, henger kihagyással szívatott, de el nem tántorított és vettem a felvarrottat más fajta motorral. Ez meg nagyon bevált, mondjuk oda is figyelek az időbeni szervizekre, olaj- és egyebek cseréjére. Meg is hálálta idáig. Tuti van szopóág is, általában a használt kocsi miatt, mert nem minden tulaj olyan, mint itt a legtöbben, akik vigyáznak az autójukra. Azok ki i szálltak talán még időben a verdából, aki meg ilyet vett meg utánuk, na az szidja. 2Y tagtárs például 3 db 307-est is tart - és elégedett velük:)
Az érintett cikkben egyébként nekem nem (csak) negatív dolog jön le, a felsorolt benzines hibák sem vészesek, de sajnos igazak. Régen jobban pörgött a topik, és írogattunk teszteket, most is összedobhatna valaki egy excelt arra, hogy az adott motorú és korú verdában mikor mit cserélt/javított, és rögtön kiderülne, hogy mi a gyenge pont. Korábban gumi típust, olajat is írtunk hasonló táblázatba, érdekes volt. Lehet, hogy Robi oldalán még meg is van.
Szóval hagy fújjon csak bolond lyukból a szél... szerintem.
Mert köcsögség idejönni a 307 FÓRUMRA gyalázni a téma autóját, aztán kioktatni a másikat egy szó miatt, csak azért, mert neki 306-ost sikerült vennie. De látszik a többi FÓRUMOS hozzászólásán, hogy milyen radikális, így majd biztos ezért a hozzá szólásért én is megkapom. De mind1. Nekem volt 605, 206, 306, 307, és most C3 is. Van viszonyítási alapom. A minőség és a vezetési élmény kb. úgy növekszik szerintem, ahogy jöttek ki az újabb modellek. De persze mindig vannak olyanok akik szerint régen minden jobb volt, egyébként is a francia autók szarok, és vesszen Trianon!, stb...
Igazad van, az egesz rizikos, talan muszaj lesz itt javitattani. Raadasul szetszedes nelkul senki nem is tudja biztosan, hogy a valto rossz!
Tenyleg az sem biztos, hogy a valto. De akkor mi mas? Egyaltalan nem kell kettesbe indulni, tokeletesen mukodik az egyes is.
1. Finoman indulsz, mondhatnam ugy is "normalisan" semmi hang, tokeletesen veszi a sebesseget, a fordulatot, valtas teljesen problema mentes fel vagy eppen vissza. Semmi hang, semmi rendellenesseg.
2. Picit emberesebben indulsz mar-mar "megkapartatod" recseg-ropog pontosan akkor amikor a kuplung fog! Berazza a kocsit, mintha darabos lenne a tarcsa (bocsanat lehet hogy ez total marhasag, nem ertek hozza csak igyekszem leirni) vagy kaparna a kerek. Ez is abban a pillanatban megszunik, amikor mar a kuplungot elengedtem. Nincs hang, nem razza a kocsit, de van egy zaj ilyenkor ami a fordulattal aranyosan novekszik. Ahogy kuplungot nyomok a zaj nincs, tehat feltengely vagy diffi nem lehet.
Ha valto, akkor miert nincs hang ha normalisan, finoman hasznalom, miert csak ha picit durvabban indulok?
Ha kuplung, akkor detto miert csak ekkor?
Kettesbe indulok nincs hang, nincs semmi. Olyan, mintha csak az egyes sebesseg lenne rossz, de meg olyan fazisba van, hogy "csak" akkor ha jobban terhelem. Ehhez kepest masoktol azt hallom, hogy a valto inkabb ugy szokott elromlani, hogy nem veszi a sebessegeket vagy 1 bizonyosat vagy ha bug akkor az mar mindig bug, zorog..
Az osszes sebesseget tokeletesen beveszi, oda-vissza. Mashogy nem tudom sajna megfogalmazni, ha emberesen indulsz recseg, berazza a kocsit es van a fordulattal aranyos hang.
Ha meg szepen-lassan indulsz semmi gond a vilagon.
A váltóra akkor is adnak garit, ha nem ők szerelik be? Úgy gondolom, ez sarkalatos kérdés. II-ből indulva le lehet nyomni a 600 km-t talán, inkább az aggasztana, hogy beszereléskor/után mi a helyzet. Mert hogy felújított váltóról van szó, nem gyáról... Helyben meg ott a garancia is rá, ha valami mégsem 100-as az alkatrész. Szerintem.
Regebben mar irtam ez ugyben, mostanra kiderult, hogy sajnos a valtom rossz.
Egyesbe nagyon recseg illetve hangosan bug, tobbi sebessegben (meg) nem hallani, mas problema nincs.
Konnyeden veszi a sebesseget es ha lassabban indulok + nem huzatom ki, akkor gyakorlatilag a hangot sem hallom.
Ez ugyben erdeklodnek.
1.Egyreszt gondolom valtocsere, 2004 -es 307cc 177 PS -rol van szo. Ugy tudom ehhez ritkabb a valto, ez igaz?
En Nemetorszagban lakom, itt mar utanajartam nagyjabol 380 Euro egy elvileg jo valto (sajnos a valtom kodjat nem tudom, de motorkod/alvazszam alapjan azt mondtak oke)
Erre garanciat kapot, azt mondtak arrol van szo, hogy hasznalt valtokat szednek szet es a hibas alkatreszeket ujjal helyetessitik es ezt aruljak garival.
Azt nem tudom, hogy mindez mennyire allja meg a helyet, soha nem rendeltem toluk meg semmit, azonba a garancia nem rossz.
Nem tudom azt sem, hogy ez az ar nagyon sok -e; bar ha igaz, hogy Magyarorszagon keves van akkor tul sok opciom nincs ugyanis nem tudom ott hagyni az autot hetekre.
2. Nehez kerdes, de honnan tudhatom mennyit mehetek az autoval?
Ha beszerzem a szukseges alkatreszeket en mennek Magyarorszagra (ez nekem 600 km), mert ott van egy szerelo akibe bizok es nagyon szeretnem
ha ezt az autot o szervizelne (elozo 3 Peugeot is o tette rendbe!)
Viszont, ha nem javallott 600km-t lenyomni egy hibas valtoval akkor talan nem kockaztatom a trailerest es javitottam itt Nemetbe.
Halisten nem egyesbe kell lenyomni a 600 km -t :) illetve hajlando vagyok lassan, kimeletes tempoban autozni. Nem problema.
Tapasztalatokat vagy barmi hasznos tanacsot szivesen meghallgatok.
Igen valoban igy van ... mar tobb szerelonel is voltam , de eddig azt tanácsolták, hogy vagy szedjem le a sarut mikor leállok (😂😂) csinaltam is nem kicsit hülyén érezve magamat! vagy azt, hogy par nap elteltével indítsám be es menjek vele ha kell ha nem:-(
mondjuk egyik sem kimondottan autovillamossagi szakértő volt.
Tudnátok ajánlani egy-két megbízható szerelőt - akár márkafüggetlen szervizt, akár Peugeot specialistát - Budapesten (lehetőleg a pesti oldalon)? Egy 306-os típus az alany. Örülnék egy megbízható és nem túl drága (akár privát) gurunak, aki ismeri és szereti a típust.
Sziasztok! 2001-es 5 ajtós 1600cm3 5 ajtós benzines 307-esen van ... 1 eve kezdődött, h 1 het állás utan teljesen lemerul az akksija:-( mar szinte minden ki lett cserelve benne es merül ... Ugyhogy csak használni nem tudom.
valakinek van valami ötlete, hogy mi szívhatja le titokban megis?
Nekem nem volt elég csak a tömítés csere + a harmadik csavar berakás. Néhány hónapra rá megint vizes volt a szőnyeg. A gyári radiátornak a csatlakozó felülete hibás volt, szóval ment bele egy utángyártott és azóta nincs vele gond.