Akkor hiába vártam örömmel, hogy hátha találkozom mostanában 4-essel. :-) Nem baj. Legalább tudom hogy januárban meglesz! Majd akkor várom. :)
Jó volt tegnap. Fogassal fel Svábhegyig, onnan 21-essel Normafáig, kb. 20 perc gyaloglás és le a libegővel. Csak lenne már valami szép is benne, mert az idő nem volt valami túl jó. Várom a havat! Majd akkor is kirándulok egy ilyet.
A 6-oska is megkapta azt a vázszerkezeti javítást, mint az 1-es és majdan a 4-es. Nomármost, hogy nincs benne a szelektiv ajtónyitás... csepp a tengerben, és ha szándék és tettvágy lesz reá, várható, hogy utólag beleszerelik.
Tudom, hogy a 6-oska is felújított, de én inkább csak ráncfelvarrásnak nevezném a később felújítottaktól megkülönböztethetőség miatt. Először talán abba kéne legalább az ajtónyitót meg az utastájékoztatót (jegykezelőkkel) beépíteni.
Akkor ilyen van az összes többi elektromos járműnél is (kivéve metró). Azt nem lehet megcsinálni hogy fűtsék a váltókat? Télen annyiból jobb a sikló, meg a libegő hogy ott annyira nem fagyhat be semmi (a kötél mozog, a gurigák forognak, váltó nem mindig kell). :)
pl. a fékdob, amely szabadon fityeg, valamint ha a havat nagyon maga alá tömöríti a kapaszkodókerék, kiemelheti az egész járművet.
Elfagyhatnak a váltók, amelyek ha nem állnak végállásba, akkor a vonatot kisiklatják (aki látott már fogas váltót, az tudja, hogy itt nincs váltófelvágás)
Valamint a felsővezeték ridegülhet el, köré jégburok képződhet, amelynek ellenállása nagyobb a fémeknél és a grafitnál, tehát hő képződik, azaz beég a grafitbetét, és a felsővezeték is hősokkot kap (edzést megeresztés nélkül, tehát rideggé válik)
Túlzottan befagyhat a fogasléc? Vagy miért nem tudnak néha közlekedni? Sajnos még csak most leszek először télen a fogason (meg lehet hogy a libegőn is).
Emlékeim szerint néhány évvel ezelőtt hetekig nem közlekedett a fogas ónosesőzések miatt, illetve később csak a Svábhegyig, később a Művész útig közlekedett, és csak nagyon ritkán állítottak fogaspótló autóbuszokat forgalomba.
Ha Isten is úgy akarja, most fogom megélni a 30. telet a Fogas mentén. A 86/87-es télen a tragikus balesetet követő 1 héten át nem közlekedett a Fogas, ezt leszámitva csak néhány napos zavarok voiltak.
De az rendszeres, hogy a Fogas az egyedüli hegyi közlekedési eszköz, ha hirtelen kiszakad Holle anyó dunnája.
A fogast vezessék ki Normafáig és akkor minek a 21-es? (A busznak télen kipöröghet a kereke, a fogasnak nem.)
1-esen a motort belülről alig hallani, viszont eléggé zörög (mondjuk a többi is). Szilveszterkor ha tényleg lesz fogas éjjel, akkor lehet hogy felmegyek. :)
Remélem, nem fogsz döntéshozó, vagy tanácsadói pozicióba kerülni.
Én? Isten ments! Csak írtam, hogy a kérdés FOGAS-kérdés. Minek a fogas, ha ott a 21-es... Ezért hasonlítottam az 56-ost! Én maradok a fogas mellett, ha félreértettél valamit! :)
A megnevezett szervezetnek és vezetőjének elsődleges célja az embervadászat, a másodlagos és tizedleges célja is ez. De azért reménykedjünk, ha mindenkit levadásztak, akkor ezt is észreveszik.
Hadd keringjen csak üresen szilveszter éjszaka is a töretővonat...
De kénytelen vagyok megállapítani, hogy a Kollega úr is csak hírből, térképről, illetve 1-2 utazása alkalmával ismeri a Fogast, és a Budai hegyvidék domborzati viszonyait...
Odébb van az még. De egy cikluson kívüli javítgatás (pl. a hajtásra) nagyon ráférne. Messziről felismerhető, amikor közlekedik (közlekedett), környékbeli házak omlottak össze nyomában... :-)