Megpróbáltam próbalámpával, hogy az egyik vége test (üléssín) másikat pedig hozzátettem az 1-eshez, ekkor nyitott, az 5öshöz ekkor zárt. Ebben az esetben nem negatív vezérlésű, hiszen testet kapva működik? Köszi. G.
Szia! Nagyon köszi a segítséget, azért megpróbálom leírni érthetőbben, hátha fontos amit méregettem:
"A kapcsolóban a 2. és 4. láb az abban lévő lámpához tartozik. Az 1. 3. és 5. láb tartozik a zár kapcsolásához. Az 1. és 5. lábon tudok mérni 10.8 V körül, ha a multiméter piros kábelét odadugom a feketét pedig az üléssínre. Tehát ebben a kettőben (1. 5.) van áram és ha működtetem a kapcsolót, akkor rövidzárral ellenőrizve a 3. láb sípol. Tehát 1. és 3. láb kapcsol össze. ha nyomom a nyitást, 5. és 3. láb kapcsol össze, ha zárom az autót." A központi zár gomb csatlakozóját ha mérem úgy, hogy multiméter fekete kábele az üléssínen és piros kábele a csatlakozó szálain (rövidzár módban), akkor a 2., 3. és 4. lábnál sípol, ha ráadom a világítást, akkor a 4. lábon már nem sípol. Ugyan ez, ha feszültségmérésre kapcsolok akkor, ha a világítás fel van kapcsolva akkor itt +12 V lesz. Lehet nincs jelentősége... Köszi. G.
Lehet a távírányitót rá kell tanítani i a vezérlő dobozra. A dobozon rajta van a gomb. Megnyomod a gombot a vezérlőn majd a távírányitón is. Persze csak bekapcsolt állapotban. :)
A multimétert szakadásvizsgálóra állítod, egyik merő zsinórt a fehér kábelre, a másikat a sárga kábelre teszed, ekkor még nem sípol a műszer. Majd amikor megnyomod a távirányítót akkor sípolni kell egy rövid ideig. Tehát úgy működik mint egy nyomógomb, amikor a távítányítón megnyomod a gombot akkor zárja össze a két vezetéket, mintha megnyomnád a kapcsolót.
Szia. Sikerült kihámoznom belőle a lényeget, habár nem tudom mit méregettél összevissza, sok benne a katyvasz. Az elején leírod szépen a lényeget, a többit nem értettem miért mértél a testhez (nullához) képest. Összefoglalva:
1-3 as láb a nyitás
5-3 -as láb a zárás
2-4 -es a világítás ( 2 es a negatív , a 4-es a pozitív ez jön a bajuszkapcsolóból de csak akkor ha felkapcsolod a világítást)
Tehát nem kell neked foglalkoznod most a 2-4 -es lábbakkal mert az csak a háttérvilágítás.
És még valami nem negatív triggerelésű hanem pozitív, mert a pozitívot kapcsolod. A rajzon a pozitív triggert nézd ahhoz írom le, hogyan kell bekötni.A rajzon szereplő jelöléseket használom.
A 3 láb a vezérelt ezt kell kötni a vezérlő doboz +12v vezetékeire. Csak le kell közösítened a vezérlő dobozon a két +12v -ost vezetéket és a 3-asal összekötni.
Sárga/fekete és a sárga vezetékeket összekötöd és ezt kötöd a 3 as lábra.
Az 5 -ös és az 1 es a vezérlő, ezt kötöd a vezérlő dobozod a nyitás ill. a zárási vezetékére.
Tehát a Fehér/fekete vezetéket az 1 -es re ez a nyitás. Az Fehér vezetéket az 5- ösre ez a zárás.
Ha így kötöd be, semmilyen + 12v vagy nullát nem kötsz ezekre a vezetékekre!!!!! A kapcsolóból mindent megkap. Csak azért írom a +12v -ot mert a rajzon így szerepel.
Gyújtáskapcsolóról veszed le vörös vezetéknek a + ot. Ott keresel egy vastag kábelt ahol gyújtás nélkül is van 12V -t.
Szükségem lenne még egy kis segítségre, sajnos nem boldogulunk. Méregettünk, ezt osztanám meg veled. A képeken látható a kapcsoló és annak csatlakozója. A kapcsolóban a 2. és 4. láb az abban lévő lámpához tartozik. Az 1. 3. és 5. láb tartozik a zár kapcsolásához. Az 1. és 5. lábon tudok mérni 10.8 V körül, ha a multiméter piros kábelét odadugom a feketét pedig az üléssínre. Tehát ebben a kettőben (1. 5.) van áram és ha működtetem a kapcsolót, akkor rövidzárral ellenőrizve a 3. láb sípol. Tehát 1. és 3. láb kapcsol össze. ha nyomom a nyitást, 5. és 3. láb kapcsol össze, ha zárom az autót. A csatlakozót nézve, ha úgy mérek, hogy üléssín és lábak (rövidzárral), akkor a 2., 3. és 4. lábnál sípol, ha ráadom a világítást, akkor a 4. lábon már nem sípol és feszültséget nézve, ha világítás fel van kapcsolva akkor itt +12 V lesz. Szóval azt gondolom, hogy valahova a 2. vagy a 3. lábra kellene kötnöm egy vezérlőszálat az új egységből, de ebben nem vagyok biztos. Ezen kívül adnék neki egy +12V-t a gyújtáskapcsolóról illetve egy testet valahonnan, viszont nem tudom, hogy az új vezérlő két testkábelét hová kell kötnöm. Másik problémám, hogy a vezérlőn próbáltam kimérni melyik gomb megnyomására melyik vezetéken megy jel, de itt nem boldogulok. Úgy csináltam, hogy piros vezeték az akksi pozitívra, fekete vezeték az akksi negatívra illetve 20V-ra állítva a multimétert annak fekete kábele az akksi negatívra és a pirossal próbáltam a vezetéket keresni. Itt szerintem valamit nem jól csinálok. Tudnál segíteni kérlek? Nagyon köszönöm. G.
Igazad van, egy rosszul beállított lámpa nagyon zavaró. Mindegy hogy ledes, vagy hagyományos, a ledes fehér fénye persze jobban vakít. A kismotoromban 2 éve ledes világítás van, a régi helyére csak be kellett tennem. Az volt az első dolgom hogy leellenőriztem a tompított fény rajzolatát a fehér falon. Megnyugodtam, mert teljesen megegyezett a hagyományos izzóéval. Nagy előnye ennek a világításnak, kismotoron mindenképp hogy azóta senki nem hajt ki elém, ami azelőtt többször is előfordult. A fehér fényt látják az autósok.
Sajnos a Clio eleje csak majdnem olyan de mégsem mint Thaliáé. Ezt még a szerelőm meg a karosszériás is beszopta. Megrendelték, megjött, megnézték szuper. Aztán mikor a már kilakatolt autóra fel akarták tenni, kiderült hogy nagyon nem illeszkedik. Van ahol nem elég hosszú és azok a rögzítő fülek pont nem kellenek oda. Most visszük vissza, mert szerencsére visszaveszik ezt:
A lámpa testen van egy manuális állítási lehetőség is. Azzal be tudod lőni a magasságot. Ha zavar hogy 1 esbe kell kapcsolni a magasság állított. A rugón vannak szinkodok, nem mindegy hogy 1.2 es motorral szerelt, vagy 1.5 dízellel a súly végett. Lehet hogy az új és a régi között van egy szineltérés a rugón. Ha jól emlékszem 4 szinkodos de ez nem biztos. Plusz lehet bele venni erősítettet is.
Kimaradt az előző írásomból. Az volt a baj hogy a tömítő anyag hogy bár a használati utasítás szó szerint követtem a termék ahogy belekerült a vízbe szép lassan csomósodott. Nagy rögök nem lettem de elég hogy megakadjanak egy apró helyen és szépen feltorlódjanak. Mint kiderült az ár nem volt minőségképző. Az okát én sem tudom. De egy vízkőmentes tiszta rendszerben nem kellett volna ilyennek megesni.
Na a ledes az a téma amit rühellek de nagyon. A led sugárzása és az izzó sugárzása teljesen más. Saját személyes tapasztalatomból tudom milyen az amikor egy full ledes autó olyan mintha refivel jön. Jeleztem neki. Jött a refi felkapcsolása közelről. A vaku mellette kutyagumi volt. Gondolhatod hogy 5 percig csak foltokat láttam.
Addig jó amíg beérsz a szervizbe. Nekem napok teltek el a betöltés és a hf. tömítés hiba közt. Ez volt a mákom.
Bevállalom a rizikót. Természetesen a lámpát precízen be fogom állíttatni ha kicseréltem. Sajnos valamiért felfelé ver most is. 1 kell hagynom a manuális magasságálltót. Volt egy rugócsere azóta ilyen lett. Lehet a régi rugók miatt magasabbra lettek állítva?
Nem véletlenül nem használja egy rendes szerelő sem. Kitakaríthatatlan, mocsok szemét valami. Ha nepper vagy és kell valami megoldás, mert sajnálsz pár ezret egy hűtőre, na arra való. Ez a fűrészpor a motorba és az újságpapírral megtaknyolt lyukas küszöb rokona.
Ne haragudj, de ezt nehéz elhinnem. A tömítő folyadékot tűszerű lyukak eltömítésére találták ki. Nagyobb nyílás eltömítésére nem alkalmas. Ott Nálad biztos más játszott közre. Már volt pár hengerfej a kezemben, egyszerűen lehetetlen hogy az a kevés szárazanyag, ami a folyadékban van, dugulást okozzon. LEHETETLEN! Érted?
Ha jobb világítást szeretnél a kocsidba, nem gondolkodtál ledes világításon?
Ha mégis xenont raksz, szerintem ne vegyél nagyon kéket, minél alacsonyabb színhőmérsékletűt vegyél inkább, azzal is látsz, de nem vakít annyira mint a kékesebb(6-8-10-12ezer K-es) 4500-5000 szerintem elég. Valószínű, így is megtalálnak. :-(
Pont azért akarom én is kicserélni ami ad sok pluszt. Távolságot nem de előbb tűnik fel az ember éjszaka főleg ha sötétben van Igen pont Osramok vannak. Ha jól tudom szigetvári vagy és ismered az én pici falumat Zádort. Bár lehet tévedek. Elég sok vad van az úton és az út mellett is. És féltem a tikpotyadékos életemet. Nem is kell biztatni ez már nálam tény. Csak informálódok hogy tényleg jót is vegyek. Esetleg amit te vettél nem emlékszel a márkára?
Nekem sajna okozott majdnem nagy bajt. Eldugult egy csatorna a motorban amiben víz kellett volna keringeni. És csak a szerencsémnek volt köszönhető hogy a tömítő kezelés után nemsoká átéget a hengerfej tömítés. Akkor derült ki a dugulás is. Sejtheted mi lett volna hosszú távon a motorral.
Ezt valahogy fel kellene dolgoznom, a pici agyammal. Mi tesz tönkre, mit? Vagy eltömíti azt a pici lyukat a tömítő massza, vagy nem. Másnak hogyan ártana 1-2 dl. a 4 liter folyadékban? Vagy szerinted mindenki hülye hozzá, az összes mérnök, kémikus? Te tudod egyedül a frankót, akkor írd meg légy szíves hogy minek árt.
Ezt nem igazán értem... Nálam nem világított messzebb, csak mivel más volt a szín hőmérséklete (vagy mi a bánat, 4300k) ezért főleg esőben volt nagy a különbség, hogy az út szélén lévő dolgokat előbb vettem észre. Ez úgy volt beállítva, hogy ha előttem ment valaki, egyáltalán nem vakította. A gyereknek meg pláne. Van különbség utólagos xenon és utólagos xenon között is nem is kicsi. Én nem bíztatok senkit sem arra, hogy betegye, mert nem szabályos. Sima tükrösben meg, ha gagyi a xenon, az nagyon tud vakítani. Vegyél bele rendes izzót(osram night breaker laser) nagyon jó izzó, ha tényleg jó a lámpa, akkor elég lesz ez is...
Akkor meg fogom magamat ajándékozni eggyel. Mert azért egy picit ciki utolérnek és a refik a kocsimban gyertyánnak tűnnek. Foncsor bura izzók rendben vannak. Mondjuk el is engedem őket mert teljesen megvakítanak.
Még 2011-ben vettem, akkor kb.28-30eft volt a készlet. Ez egy elég jó minőségű volt. Bent volt majdnem 5 évig. A kpm szólt, hogy valamit kéne kezdenem vele. ;-))) Azt modták, ha van normális (nem tükrös,hanem rendes xenonos) lámpa + mosó, akkor már nem szólnak érte, ha rendesen be van állítva, hogy ne vakítson. Egyébként ez sem vakított, csak a felkapcsolásból vették észre, hogy nem sima H7. Nem büntettek meg, elengedtek, ha azt az állapotot megszüntetem (ismertem a rendőrt is). Akkor ki is vettem. A gyerek kapta meg az autót, ő viszont vett rendes clio xenon lámpákat, az van most benne...
Ez is pont 2002 februári vásárlás fűthető tükörrel Bal első bontott vagy utángyártott sárvédőt eddig sehol nem találtam hozzá . Ha itt lenne valakinek ilyen ne tartsa magában. Szín nem számít