Az a 8 dB-s különbség a dieselmotoros verziók összehasonlításánál volt, ha ugyanarról beszélünk.
Én a dieselmotor kerregését egy Alfában nem hallgatnám.
Itt semmi másról nincs szó, mint a FEELINGRÔL! A felsorolt "kategóriáknak" mind-mind megvan a maga sajátos érzete, amitôl az jó. Az meg magánügy, hogy kinek melyik jön be igazán -- olyan errôl vitatkozni, mint azon veszekedni, hogy vajon a milánói makaróni vagy a bolognai spagetti az istenkirálycsászár...
Nekem a nagy és lomha V8 nem jön be. Glo-glo-glo feeling nem tetszik. Az amerikai autókat nem szeretem, mert kétségkígül van egyfajta feelingjük, de ez nekem annyira idegen, hogy nem tudom magamévá tenni.
A pörgôs Alfa 4 hengeresek már jobban tetszenek, de azt hiszem az Alfának a V6-osai talán méginkább tetszenének. Ami a formaterveiket illeti, talán nem túlzás azt állítani, hogy manapság valahol arrafelé tervezik a legszebb és a legdögösebb autókat. Egy Alfa egyszerűen gyönyörű. Pont.
BMW S6-tal kibékülnék. A BMW, annak ellenére, hogy elég rossz megítélése lett a "törzsközönségének" az utóbbi 10 évben, még mindig nagyon tud formatervezni. Van a kocsijaiknak egy sajátos kisugárzása, ami nekem tetszik, s bár nem valószínű, hogy valaha is Bömösbe fogok ülni, azért mindig megcsodálom ôket, legyen szó akár veterán akár vadiúj gépekrôl. Kicsit elbizonytalanít a nemrég olvasott tartós teszt, ahol a 318-as úgy ette az olajat, mint más a benzint. Nem tudom mre vélni...
A Volvo 5 henger kétségkívül nem a motorépítés iskolapéldája, (ennél már csak a V5-ös a szebb darab :-), de annyira szép hangja, a turbo mián meg annyira jó teljesítményei vannak, hogy végül is meg tudok vele békélni. Elvégre ez már egy fél V10-es, nemdebár? Viszont a Volvo áll legközelebb ahhoz az autó-ideálhoz, ami számomra a menetteljesítmény-kényelem-stílus nehezen összebékíthetô hármasa csak nyújthat.
Egyébként megsúgom Neked, számomra egyetlen kapcsolgatós automata sem különösebben szimpi. Én imádom a kezem a váltón tartani és állandóan azzal vezetni a kocsi hátulját! (BMW szlogen rulez!, csak nekik nem jött be igazán) Az aut-hoz szerintem egy nagy nyomatékos V8, ami kell! A Corvette automatája már rendben volt, bár az is hamarabb felkapcsolt mint kellett volna (motor ujabbra upgradelt, de a váltó az eredeti. Azért 1-ben 118-at ment)
Azért a régi 4 porlasztós dohc Alfának nagyon szép hangja volt, és ahogy szürcsölte-szuszogta a levegöt. A V6-nak megint más, és a sor-6-nak is. Az Alfának ezenkívül van egy nagyon szép érces felhangjuk is. (OFF valamelyik lapban kombikat hasonlítgattak és a 156 SW ellen az volt az egyik kifogás, hogy 8 dB-lel hangosabb mint a leghalkabb, a VW Passat.)
Miért, szerinted nem rosszabb egy magát sportos autókat gyártó cégtöl, hogy közel nem megy úgy az autó, mint a konkurenciáé?! Mert ott nem az az érdekes, hogy pörgeted vagy sem, hanem hogy mennyi alatt van százon, vagy hogy megy egyes tartományokban! (OFF Mellesleg az én V6-osom eredetileg minden fokozatban végig egyenletesen húz. Egyszer már leírtam valahol.)
Oke, ne felejtsuk el, de azert tul naivak se legyunk. Az ilyen 'fuzio'-kat mar tobb helyen kitargyaltuk (a DaimlerChrysler mindig vitaalap volz), a FIAT egyszeruen tul nagy ahhoz, hogy megengedhetne maganak egy olyan hirt aminek 'bekebelezes' szaga van, a GM azert egy csoppet potensebb...
Szerintem mukodni fog az egymas mellett eles, lsd. Ford, GM eddigi EU peldai.
Ne felejtsük el, hogy tulképp itt egy részvénycsere történt. A Fiat 20%-a a GM-é, a GM 5%-a Fiaté. Szerintem itt működni fog a "hagyjuk egymást élni" elv. Mert a VW-féle egyenautós egyenbelsős egyenmotoros címkecserélgetős elv nekem nem jön be.
Na jó most lehet hogy eltúlzom a dolgot, és a mai high tech az USA-ban már másról szól
Igy van, eltulzod, mar masrol szol, igaz maradtak a nagyok is, de egesz korszeru 'kis' motorjaik is vannak. Szvsz mi innen Europabol (?) nem nagyon tudjuk megitelni a tulparti helyzetet...
Mindem elismerésem a nagy böhöm Amerikai V8-as motoroké, de ezek a kis fordulatú benzintemetők nekem nem jelentenek semmit. Na jó most lehet hogy eltúlzom a dolgot, és a mai high tech az USA-ban már másról szól, de nekem ez ugrik be ha Amerikai V8 ról beszálünk. SZVSZ egy személyautóba még ha az a legmagasabb luxus kategóriát képviseli, untig elég az 5.0l-es motor. Mi a francnak ennél nagyobb. Ekkora űrtartalomból aki nem tud megfelelő teljesítményt kihozni, az gyártson rollert! Az Amerikaiak meg 5.0l alatt csak bevásárló autót gyártanak, meg golfautót! :)
Ez is izles kerdese, en sokkal tobb 'egyediseget' hallok egy BMW motorhangjaban, igaz tobbet is volt alkalmam hallani, hiszen az alfahoz kepest tomegaru (250 vs. 1M)
Szerintem egyebkent a szep motorhang 6 hengertol kezdodik (a volvo 5 hengere is gyonyoruen szol). Szamomra pl. kiabrandito egy 225-230 loeros Saab motorhangja, hiaba szol a 4 hengerehez kepest gyonyoruen...
/fastcar: a 6 hengeres motoroknak nem feltetlenul kell erosebbnek lenniuk, gondold csak el, mennyivel tobb surlodasi veszteseg, mennyivel tobb mozgo alkatresz van a motorban/
lore
ps: azert elmegyek az audiologiara, bar ilyenincsis :-)
Hali Lore.
"A BMW-knek amugy is gyonyoru hangjuk van (igaz ebben az alfa is otthon van...) "
Engedd meg hogy módosítsak.:)
Az Alfáknak amúgy is gyönyörű hangjuk van, (igaz ebben a BMW is otthon van! )
Sok mindenben el lehet( szokták ) marasztalni az Olasz autókat a Németekkel szemben( szvsz. jogtalanul ) de azt hogy a legszebben az olasz motorok muzsikálnak, nem lehet kétségbe vonni. Aki mégis ezt teszi, annak ki kell utalni egy beutalót az első audiológiára.
Szia Joe :-)
csak attól félek, hogy valami GM V8 bele ne kerüljön a Milánói gépházfedél alá!
Szerintem rosszul iteled meg a helyzetet. A GM nem akarja lerombolni az alfa hosszu evek alatt felepitett (neha megtepazott) hirnevet, image-et. Hat nem hujek, csak uzletemberek :-)
Nezd meg a Saabot, Volvot, Jaguart, de ha igazan jo peldat akarsz akkor a Benz/Chrysler a tema. A japanokrol nem is beszelve...
Amugy sokak szerint V8-ast az amerikaik tudnak igazan... (egy BMW, vagy Merci V8-asa sem semmi :-)
off
a volvo talalkozon volt egy regi 244-es volvo, abba a tulaj a BMW 4.4 literes tuningolt V8-asat applikalta bele, cca. 350LE, 150-nel negyesben meg csikot huz... :-)))))
Na jó de a rendelhetsz, meg a benne van, az két külön dolog! A BMW-kben alapban tobb biztonsagi felszereles van, nem?
Valóban a szürke minden árnylatát lehet kapni, és még! :-))) Na jah, izlesek es pofonok :-)))
OFF, de a Lancia Y pl. 112-féle színben volt kapható Ez nem meglepo, egyszeruen tobb adminisztracio es annyi. Egy 5-ost viszont sose rendelnenek flamingo-pink szinnel...
A 156-ban kétféle a tiptronicon túlmutató extra váltó kapható. A 2.0-hoz Selespeed, a 2.5 V6-hoz pedig a Q-System. Bocs, rosszul irtam, a BMW steptronicnak hivja. A tiptronic a VW csoport es a Porsche valtojanak a neve. A porsche tiptronic egyebkent mar kb. 5-6 eve kaphato kormanyrol kapcsolhato valtozatban...
Lehet, hogy en kizarolag csak elfogult irok cikkeit olvastam, de nem voltak elragadtatva az alfa-automataktol, igaz a selespeed kettoskuplung+gazfroccse mindenkinek tetszett, szvsz a bmw rendszere egy csoppett finomabb.
off neked tetszik a 156-os kormanyara illesztett 2 gomb? Lattad mar, hogy a Porsche kormanyan hogy helyeztek el? A modena Schumi-kapcsoloirol mar ne is beszeljunk :-))on
Presztizs az amit bele akar magyarázni valaki. Errol van szo! Ha jobban megnezed en is ezt irtam, kinek mi, mennyit er/szamit.
És tudod miért volt egyenesebben követhetö az Alfák vérvonala a 75-ös és a 90-esig, mert ezek voltak az utolsó saját fejlesztésü, önállóság alatt született modelljeik. Onnantól a Fiat konszern márkastratégiájának volt alávetve a cég (vö. Maserati értéktelen Biturbo sorozata a 80-as évek folyamán. Most meg kapar a Fiat, hogy visszaszerezze a Ferrari védelmében elfecsérelt "presztizst".), s bár megörzött sokat az egyéniségéböl, sokat elvesztett, vagy volt kénytelen feláldozni a konszern oltárán. Így jár az, aki a mai globalizációs világrendben nem ér el egy bizonyos termelési szintet. Persze, hogy tudom. Az alfa nekem egy olyan 'szerencses' eset, aki ugyesen kilabalt, visszaszerzett valamit a regi fenybol pl. a 156-al.
Egyébként már évek óta a BMW is közel áll ahhoz, hogy valakihez betagozódjon. Igen, bar sokszor allitjak, hogy ok meg epp a hataron vannak. Talan ha nem buknak bele a roverbe akkor... Szerintem elobb utobb valamelyik amerikai vagy netan Piech behappolja oket is.
Ja! Az csak a Copy-Paste hibája! természetesen az 1.9 JTD annyi, ami az elöbbinél is szerepel. Az 1.6-osoke sem stimmelt...
Tudom, hogy miben különbözik, pont ezért nem értem a dolgot! 3 Nm különbség, mindegyik hengerenként 4 szelepes, 5 LE hátrány ? :-)) En pl. rogton eszreveszem a hangjan, hogy nem egy 4 hengeresben ulok, ez is fontos nem? A BMW-knek amugy is gyonyoru hangjuk van (igaz ebben az alfa is otthon van...)
Ráadásul rosszabb az autó dinamikája. Mar megint nem tetszik a fogalmazasod. Megnezted a ket motor nyomatek-gorbejet? Lehet, hogy a BMW mar parszazzal hamarabb leadja a max.-ot, lehet, hogy sokkal simabb stb. (persze lehet, hogy nem)
**********
Szamomra teljesen mas teszta a ket auto, a BMW a sportossag mellett a kenyelemre, luxusra is utazik (oke, 'nemet ertelemben'). Ki kell probalni mindkettot, utana nyilatkozni. A proba utan is lesz akinek ez, masnak amaz fog tetszeni, hiszen mindenki mas alapjan itel es ez igy van rendjen. Emiatt nem lehet elvarni, hogy egy ilyen forumon mindenkit meg lehet gyozni.
Ami szvsz. nagyon hiányzik az Alfa palettáról az egy igazán erős nyomatékos V8-as motor. Persze az már más kérdés hogy ezt a gyárban is így gondolják-e, de nekem hiányzik. Bár olvastam már róla, hogy a 2002-ben bemutatkozó új GTV és Spider sorozat csúcsmodeljei már V8-as motorral és hátsókerék hajtással akarják meghódítani Amerikát, csak attól félek, hogy valami GM V8 bele ne kerüljön a Milánói gépházfedél alá!
Ja! Az csak a Copy-Paste hibája! természetesen az 1.9 JTD annyi, ami az elöbbinél is szerepel.
Tudom, hogy miben különbözik, pont ezért nem értem a dolgot! 3 Nm különbség, mindegyik hengerenként 4 szelepes, 5 LE hátrány ? :-)) Ráadásul rosszabb az autó dinamikája. Mellesleg a BMW honlapja elég kevéssé informatív, mert a felszereltségröl, illetve a technikai jellemzökröl is csak alig vagy egyáltalán nem ad felvilágosítást.
Na jó de a rendelhetsz, meg a benne van, az két külön dolog!
Valóban a technikai paraméterek nem minden, de azért hasonló kategóriát képvisel a két autó (direkt csak egymással összevethetöket írtam). De azért az elgondolkodtató, hogy a high tech német autógyártás ott tart a teljesítményben, ahol az Alfa 20-30 éve járt, 4 szelep, meg egyebek nélkül!!
Én megnéztem a BMW (magyar) honlapján a színválasztékot. Valóban a szürke minden árnylatát lehet kapni, és még! :-)))
BMW 3-as limuzin: 15-féle szín
Alfa 156 Modell Year 2000: 12-féle, 15-féle kárpiozás vagy a sportkit esetén még Recaro belsö
Alfa 156 esetében választhatsz a titán müszerfal (bör kormány + sebváltó), vagy a fa müszerfal között.
Valóban az Alfát nem engedik akármilyen kombinációban összerakni külsö illetve belsö térben, ez igaz, tehát valamennyire korlátozza a variációs lehetöségeket. (OFF, de a Lancia Y pl. 112-féle színben volt kapható)
A 156-ban kétféle a tiptronicon túlmutató extra váltó kapható. A 2.0-hoz Selespeed, a 2.5 V6-hoz pedig a Q-System.
Presztizs az amit bele akar magyarázni valaki. Az Alfa már rég túl volt az összes elérhetö autóversenyzési címen, mikor a BMW elkezdett autókat gyártani. Söt az alapvetö motor, a soros 4 hengeres, dupla vezérmütengellyel, félgömb égéstérrel is készen volt már böven. Úgyhogy számomra ez nagyobb presztizs, mint az hogy Németországban rakják össze.
És tudod miért volt egyenesebben követhetö az Alfák vérvonala a 75-ös és a 90-esig, mert ezek voltak az utolsó saját fejlesztésü, önállóság alatt született modelljeik. Onnantól a Fiat konszern márkastratégiájának volt alávetve a cég (vö. Maserati értéktelen Biturbo sorozata a 80-as évek folyamán. Most meg kapar a Fiat, hogy visszaszerezze a Ferrari védelmében elfecsérelt "presztizst".), s bár megörzött sokat az egyéniségéböl, sokat elvesztett, vagy volt kénytelen feláldozni a konszern oltárán. Így jár az, aki a mai globalizációs világrendben nem ér el egy bizonyos termelési szintet. Egyébként már évek óta a BMW is közel áll ahhoz, hogy valakihez betagozódjon. (BMW éves 1 millió autója már most is a minimum az önálló fennmaradáshoz. Az Alfa évi 200-250 ezret gyárt)
Most latom csak (ha mar reagaltam ra, gondoltam el is olvasom :-)))) egy-ket nyomatek-adatot hibasan gepeltel be az alfa rovasara, ugye nem provokacio? :-)))
Ja, azt meg ugye neked nem kell magyaraznom, hogy miben kulonbozik egy 6 hengeres egy 4 hengerestol (2.0)? :-)))