Motoros antennat en rendszeresen takaritom, egy kis olajos rongyos/papiros attorles es szepen mukodik amig a motor meg nem adja magat. Egyelore nem akarja. :D
A heten elkezdik szerelni az ozkaros MX-6-omat, az a kis karocska 180e egyelore ugy, hogy en vittem a szelvedot, videken, barati aron. Mondjuk ha azt nezem, hogy egyben kijavitjak a gesztenye okozta seruleseket is... Bal eslo indexem meg mindig nincs, egyelore nem vagyok hajlando 22e-et kiadni a gyariert, ugy, hogy meg az izzo sem tort el, csak a kulso plexi... :(
Igaz én már átigazoltam a Mazdától :-), de a kérdés általános.
Az első "ködlámpa" neve ködfényszóró, extraként szokták emlegetni, a hátsó pedig ködzárófény, ami alap minden autóban. Azért van két visszajelzés, mert két külön lámpát jelez vissza:)
Én anno 323-ba installáltam utólad ködöst előre. A zárófény sárga lámpája addig is működöt(meg a zárófény is), és amikor beraktam a kapcsolót az előre kialakított helyre akkor megszólalt a ződ is :)
A te problémád:
Ha a lámpa jelez, a relé kattan, és a hátsó lámpában meg jó izzó van akkor a hiba a relé meg a kocsi fara között lesz.
Én a relével kezdeném. Ha kattan akkor a relé tekercse működik, kérdés, hogy a kapcsoló érintkezők is rendben vannak-é. Lehet, hogy csak tisztítás kell nekik. Esetleg vezetéklecsúszás, ami bárhol előfordulhat. (A vezeték szakadás - valahol eldugott helyen védve - elég valószínűtlennek tűnik nekem ...) Mondjuk egy multiméterrel az is gyorsan megtalálható. Szal szakadást kell keresni valahol. Szerintem...
UI Ha jól emlékszem biztosíték nélkül a relé sem megy, de azért ellenőrizd le a ködzárófény biztosítékát. Sosem nem lehet tudni ...
már jó régen írtam nem is tudom melyik fórumműködik most igazán, így hát "betámadok" mindkettőn...
A régi jó GC-s full felszerelt 626 GT-t GF esre cseréltem... de finoman szólva sem vagyok elégedett :(
a kezdeti problémák után szerencsére már csak 1-2 nem túl komoly maradt... most a ködlámpáról kérdeznék. Elméletileg van elsö és hátsó is az autón de csak az első működik. A probléma az hogy nem tudom hol kezdjem/folytassam a hiba keresést:
1. az első ködlámpa működik és zöld visszajelző fényt ad a műszerfalon. (lásd kép) de ezt soha nem használom (kövezzetek meg de nem látom értelmét)
2. a hátsó köd lámpa NEM világit, DE hallani hogy kattan egy relé a műszerfalban, bekacsolás után ÉS sárga visszajelző fényt ad a műszerfalon, egészen máshol mint az első ködlámpa (erre lett volna már szükségem...)
-a kapcsolót kiszedtem, nem tartalmaz relét, az valahol máshol van... de hallok valamit kattani bekapcsoláskor. -a ködlámpa izzót kicseréltem az elméletileg jó!
KÉRDÉS -hol lehet a hiba -mit jelent a sárga visszajelző fény és miért máshol világít mint az első ködlámpáé. -hogyan lehetne ezt javítani...
Ha valaki tudna segíteni előre is köszönöm üdv BetonCs
U.I.: Ha valaki tud ilyet, karbantartási tanács érdekelne, az állandóan ki-be huzgált motoros antennára... tartok tóle hogy lassan "beáll" fixre ;) -letörölni róla koszt a zsírt, beolajozni és had menjen?
...aztán abból a pénzből amiből átiratnám rendbetenném (és még hozzá sem nyúltam! - pedíg fantasztikus tuningpéldányokat láttam) a 929-est, abból bent figyelne az "öregasszonyban" egy kompresszor, egy új diffi, meg a nagyobb fékek. Az meg alsó hangon is 200Le felett van, 1200 kg-val meg kit érdekel a kényelem...:)
Megnéztem,de a vízpumpaprobléma még talán nem olyan nagy gond, a váltóhiba az viszont elég aggasztónak tűnik a várható költségek miatt. Ja, és csak egy gyári kép van....:)
Én is nézegettem azt a 929-est még tavaly szeptemberben, de aztán elvitte előlem a jelenlegi tulaj. Azóta meg nekem befigyelt egy X6 V6 fullextra (úgy látszik hasonlít az ízlésünk :) ), tehát jelenleg utazási igényeim, luxusigényeim és autójavítgatásra szánt keretem 100%-ig le ven kötve, azaz a 929-es már nem jöhet szóba. De gondolom mindenki Mazda-tulaj örülne (Te is), ha jó mazdás kezekbe kerülne az a 929-es, és esetleg még a nagy nyári talin is megjelenne majd... :)
929-esből egy uccsógenerációs (1991-es) van fenn most a használtautó.hu-n, 500-ért, ami még elfogadható ár érte (a másik ilyen, majdnem egymillióért nyilván nem véletlenül áll ott háromnegyed éve, az már kicsit sok érte). Ha gondolod, ránézhetsz, klubtársunké, a mazdaklubos honlapon is van róla topic...
Mostanában nekem is néhameglódul afantáziam sajna és én is félrekacsintok,meg elképzelem. Az álom az a 3. gen Rx-7,de ha a realitásokat nézzük,akkor egy X6. Azt szívesen "meg is csinálnám":) Nézegettem is azt az átalakított darabot a jómultkor a használtauton, de aztán beletettemmég 300huf-ot a vénasszonyba... (az a Mazdi amúgy végül pécsi lett:)
Ami még nagyon szimpi az egy uccsógenerációs 929 csakez perszemegint beszerezhetetlen...
...úgyhogy nekem is hasonló aproblémám,nincsmostanság értékelhető kocsi a piacon, a sajátomat lehetne ugyan upgradelni még technikailag,főleg kényelmifelszerelések ( gondoltam már hűtőre, DVD-re egyéb luxuscikkekre, ha kész a a moci) de igazság szerint nemtudommi legyen.
Párév múlva kapjam szét abszolute atomjaira,alakítsam át mégjobban és rakjam össze? Vagy vegyek majd egy használt MPS6-ost és keressek egy tisztességes gazdát?
A héten mentem vele egy jó1000 km-t,és igazábólnincs vele semmi baj. Az m6-on végigpörkölt gond nélkül 180-al (akkor fogyasztott is vagy 10-12 ligyit/4800-as fordulat)! Aztán jöttem egy Békéscsabát 100-120-al nem (városban 50:)sprintelgetve+kedves+pocok+telepakolva úgy meg 8 lityi alatt maradt, de hol kapok ma olyan kocsit, amiezt produkálja hasonló méretekkel, kényelemmel,és élvezeti értékkel?
...mert egy kombi passat biztos fasza,de hányan fordulnak utána? :)
köszi az infot! :) keddre van időpontom, lassú a rendszer.. Az enyém csak 1.5-ös, valamivel kevesebb lesz akkor, de.. no, én spec. kicsit sokallom. Mondjuk milliók mennek a vételre ahhoz képest zsebpénz, dehát akkor is :)
Az autoteka2000-es tippet is köszönöm, másoktól is hallottam már hogy jó, fel is veszem majd a kapcsolatot velük.
Pigmy: Érdemes nézni a népítéletet esetleg. Megbízhatónak tűnik, egyedül a soroksári úti szervízt szidják nagyon. Dehát azért is jó hogy Mazdások vagyunk, mert nincs olyan, hogy úristen de drága mondjuk a Jag alkatrész... :D Mert nem drágább a Mazdához képest. BMW-hez sem az, és még sorolhatnám...
" A totalcar.hu-n van egy cikk, nemrég a jaguár arisztokratikussságát vesézték, a megbízhatósággal és hasonlókkal összevetve.-) "
Ugye figyeltünk? :) S-Type-ról beszéltem. Itt már a Ford hozzápasszingolta a megbízhatóságot. Valóban, formára az XJ széria ami etalon. De épésszel nem vennék ilyet, pont a megbízhatósága miatt. Az S és X Type-al már nincsenek ilyen bajok.
Az említett cik még meg is említi, hogy nem beszél az új tipusokról.
Igen, én sajnálom, hogy nincs már "NAGY" Mazda, de az okok érthetőek. Ott áll Ford a háttérben, aki kiosztotta a lapokat. Mazda -> sportosság, Jaguar -> luxus
A totalcar.hu-n van egy cikk, nemrég a jaguár arisztokratikussságát vesézték, a megbízhatósággal és hasonlókkal összevetve.-)
Nekem azért a nem kéne kategória. Én sose voltam az a nagy luxusigénylő kategória. Pedig cégvezető vagyok, de egyszerű ember.
Viszont az élmények sokat számítanak. Így van ez az autónál, meg a nőknél is. Ezért válok, pl, de a toyota se fogja nálam sokáig húzni. -)))
Ahhoz, hogy olyan igazi élményautóm legyen, mint neked pl, sok-sok áldozatot kell hozni. Cégesnek olyat nem vehetek /sajna/ magán autónak meg most a jelenlegi helyzetemben nem tehetem meg. Talán ha a barátnőm suzukiját lecseréljük vmire. Ezen úgyis gondolkodunk.
De mégegyszer 100 lóerő alatti autó nem jön az udvarra, bőven a felettit kell választanunk... Lehetőleg mazdát, /vagy pl hondát/ Az utóbbit csak zárójelben...
A kedvesem is látja a mazda iránti rajongásom, tudja is, hogy a kis 323-asom is mennyire szeretem. Csalk már nem az enyém, legfeljebb néha egy-egy körre.-D
Az MX-6-nak az arányai nem tetszettek, a hosszához képest túl keskeny (vagy a szélességéhez túl hosszú?) Egy világosszürke belsős Milleniába, vagy akár Xedos 9-be viszont én is szívesen beleraknám az alsó fertályomat... csak anyagi okok tartanak vissza, mint Titeket. Nincs mese, a Mazda mindig is egy kisebb japán gyár volt, sosem versenyzett eladási darabszámokban pl. a Toyotával, minőségi és szép autókat gyártott, azokat azonban viszonylag drágán. De a szépséget meg kell fizetni, ha már szenvedni nem is kell érte az autóknál :)
Hát igen, a Jaguár... S-type, X-type... Bár pont azt mondták, hogy megjelenésekor a Xedos 6 pont úgy nézett ki, mint egy kis Jaguar. Jó kombináció: japán minőség, angol formatervezés. Mostanában miért nincsen ilyen?! Hahó, Mazda bácsi, New Xedos-ot akarok!!! Vagy lehet más is a neve, de végre legyen újra mazdás kompakt luxusszedán!!!
Drága volt, 24 Ft/ccm. Januárban írattam át a Xedos 6-ost (2.0 V6), a köbcentis átírási illeték kapásból kb. 48000 Ft, az új forgalmi, egyéb meg még 12 eFt. Azaz kb. 60 eFt volt összesen.
m626: én is így voltam az MX6 2.5V6-tal is, sőt, még most is elfogadnám, de aztán a józan ész 626 mellett döntött. De tényleg kevés van belőlük, nem nagyon akarnak tőlük megválni :) De ha meglátok egyet, lehet, hogy egy gyenge pillanatomban elcserélem :))
Hát ne utáljatok emiatt, de 3 milla körül és Jaguar S-type-ot vennék használtan! 4L V8, és luxus ahogy kell, egész baráti fogyasztással. Ez abból adódik, hogy a Mazda előtt nagyon nagy Jaguar fan voltam, és még most is az vagyok... Természetesen az RX-7 mellé, tőle sosem válok meg. Tehát megvan a pörgős, gyors, kéziváltós, kemény futóműves, kompromisszummentes élményautóm, mellé mindenképp egy nagyköbcentis, nagyon kényelmes, automata luxuslimuzint akarok. Az angolok érzik a luxust. Ez ugye nem vita tárgya. A Jaguar Conoly bőr és nemesfa szaga... A stílus, a látvány... Imádom a Lexust is fantasztikus autó, de nem lehet a belsejét egy angol arisztokratával összehasonlítani... És 3mill környékén már lehet kapni 2000 évjárat körüli S-Type-ot...
Jah, meg ugyanúgy a Fordhoz van köze, mint a Mazdának :D Szóval......
Természetesen erősen szubjektív és OFFtopik volt a hozzászólásom, ezért elnézést kérek!
Szerintem nagyon sokan bizalmatlanságból, félelemből vesznek újautót, és tulajdonképpen csak megbízható autót szeretnének. Néhány évesből mindig lehet ilyet találni jóval olcsóbban, csak nincs mindenkinek autószerelő ismerőse, meg ideje, meg akármije, na meg a marketing is nagy úr, és ha valaki a legújabbra kattan rá, akkor nincs menekvés. Na most nem tudom mit akartam mondani :)
nos, lehet, hogy én vagyok finnyás, de nemigan van 6 millió alatt olyan új autó, amivel egyáltalán szóbaállnék, és lehet rám azt mondani, hogy sznob vagyok, de akkor is így gondolom. Nincs is rá pénzem ;-))
egyébként pedig azt gondolom, ha 5, 6, 7 milliód van, mindig tudok olyan 1-2-3 éves használtautót mutatni, amit abból a pénzből megkapsz, és tulképpen nagyobb/erősebb autó, csak hát az a kérdés, hogy használtat, vagy újat...
Engem is akkor fenyeget legjobban a veszély egy Xedos9-essel, ha rámszakad pénz valahonnan, szóval szintén anyagi okok tartanak vissza (egyelőre). Bár ha azt nézem, hogy 3-3.5 millióért már be lehet hozni németektől kevés km-rel, regadóval együtt, és ennyiért már egy fapados újsuzukit is lehet kapni... :) Amúgy pont ezen a kerülőúton kezdtem el nézegetni ezeket, hogy elgondolkodtam újautón is, ami meg 4millió alatt reménytelen, annyiért meg már adnak 2001-es Xedos9-est is, és hát... :)
Hát veszel egy Xedos9-est, 2003-asat, így tíz évvel kitolod a választást, utána meg már lesznek villanyautók, amikből kiröhögjük a mai benzineseket :) Meg úgyis elfogy az olaj :))