Minden kétbekapcsolós Hammond tulajdonosnak javaslok viszont egy 3. kapcsolót. Naygon egyszerű, ez csak a fő, kockamotort kapcsolja. Ezzel lehet kíváló nyávogtatást elérni, mert az elektronika így nem kapcsolódik le. Ha nagyon lement a motor fordulatszáma és már nem bír visszakapaszkodni (meglepő, milyen mélyről is vissza tudnak jönni egyes motorok) akkor még kikapcsolt állapotban rá kell indítózni. Az visszahozza szinte végig, ahol ismét ráadható a nafta. Gyilkos hang lesz :-)
Köszi a gratulációt! Hát igen, 10 éve álmodom saját eredeti Hammondról, a klónokban nem nagyon hiszek, így ilyesmire sajnáltam volna beruházni, inkább kivártam a tutit. A digitális Hammondok hangja ugyan bejött, de valahogy mégis más érzés egy szinti küllemű dolgon játszani, mint egy eredeti bútoron... :) (régebben volt egy Vermona ET-6-2-esem, szerettem, de azért mégse volt az igazi) Nem, Echolette Leslie volt. A 760-ast egyszer volt szerencsém hallani, de azt L-100-assal, hát tényleg bitangul szólt. Köszi a jótanácsokat, segítséget. Biztos, hogy legkésőbb február március környékén jelentkezem, ha bővül a kincstár egy kis lóvéval de addig is persze aktívabban jelen leszek itt a fórumon. Jövő héten reményeim szerint, ha meg tudom szervezni a szállítást, el is hozom a babát. Már megvcsináltam neki a helyet a szobámban, kicsit zsúfoltan leszünk, de ez legyen a legrosszabb ami történhet velem... :)
Akkor gratulálnék. A billentyűcsere nem téma, természetes. Az M100 közelebbi rokonság a B3-akkal a scanner vibrátó és a hasonlóbb kapcsolású erősítő miatt.
Van trükk rá hogy a chorusvibrátóját még sírósabbra a'la B3 félére lehessen igazítani.
Több helyen árulnak Pesten ilyen road kellékeket, mindennaposak ezek a szerelékek. Lehet hogy akár sajátkezűleg is meg tudod tenni ezt az összezárazást, felszerelést. Tényleg előny a kettészedhetőség.
Gondolom 760-as lezlivel hallottad, ami elég állat. Sok kisebb, olcsóbb európai kétrotorossal is jó eredményt el lehet érni.
A foldback nagyon sokat számít. Nagy munka=nem olcsó, de megéri. Egyben át lehet tenni a perka vezérlését is "szabályosan" az1'-as regiszterre az utolsóelőtti helyett olyan B3, M3 módra. Ja, meg egy Organ Mate csöves rugószengetőt javaslok még bele.
Megnéztem jonlord M-100-asát, nekem bejön, (kicsit morfondíroztam, mivel ketté szedhető darab, de aztán rájöttem, ez nekem épp előny, mert koncertre is vinném) ha minden igaz, jövő héten kipengetem, és elhozom, egyelőre Leslie nélkül. A hangja gyönyörű, szebben szólt Leslie nélkül is, mint az L-100-as Leslievel. Billentyű ügyileg jelentkezem, mert 2 bill. kicsit ki lett égetve cigivel az orgin, ez csak esztétikailag zavar kicsit, de ha már Hammondozunk, adjuk meg a módját. Viszont Leslie érdekelne majd tavasszal, és némi tuning is, mert jutok némi lóvéhoz, és akkor leszek csak nyugiban, ha a Leslie is megvan. (persze egyelőre orig. fatokosok kizárva, de olyan kéne, ami árban nem olyan veszélyes, viszont kétrotoros, és hasít, mint a veszedelem)
Még egy kérdés: ebayen láttam olyat, hogy portable (pontosabban mint itt, ketté szedett) Hammondot ilyen bőröndzár szerű cuccokkal, és fogantyúkkal szereltek fel. Esküszöm, kurva jól nézett ki vele, és a "bőröndzárak" meg masszívan egyben tartották (olyasmire gondolok, ami a kemény gitártokon is van, csak itt ugye oldalanként 2-2, és gondolom masszívabb), ami pl. ilyen Emersonos döntögetéseknél (persze ne ijedj meg, én sem a barbár Hammondosok táborát szaporítom, de a rugós zengető jó ha néha csattan) mégsem hullik ketté a hangszer. Szóval a kérdés: ilyen jellegű "zárakat" tud a Misi, vagy bárki a klubból szerelni rá, egyáltalán van-e ilyen cucc elérető közelben? Mert ha ez is megvan, a billentyűk is okésak, Leslie is adott, akkor egy időre nagyon elégedetten hátradőlök, és elkezdem gyűjteni a zsugát a foldbackre! :)
Ha elöl a fekete lemezen nem látod a Hammond feliratot, az attól még ott van. Legfeljebb annyit tisztították hogy megkopott a matrica. Élből nézve, vagy kézzel kisimítva megtalálható. Vagy ha abszolút nincs, akkor "letakarították" a maradékot onnan. Attól a Hammond eredeti. Még a hátsó dögcédula sem olyan lényeges, az alkatrészek, a típus elárulnak mindent. Meg az egyiken ide teszik, a másikon oda, nincs jelentősége. Jól szóljon, finoman működjön.
Vannak szép cserebillentyűk Misinél L100, M100, E100-hoz, ha aktuális, jelentkezz.
Szóval valami M, L lesz a jövevény? :-) A foldback nagyon kléyneges!
Elsősorban az itthoni "öreg rókák"hoz, Hammond-professzorokhoz (Tehtube, és Laurens) szólna az alábbi kérdésem:
Jelent-e az valamit, hogyha egy Hammondon nincs rajta a márkajelzés elöl a két manuál között, azaz a Hammond felirat elöl hiányzik? (ezzel együtt hátul mondjuk benn van hogy Hammond, a sorszám, a típus, a gyári szám, minden). Ez esetleg azzal függ össze, hogy amerikai eredeti, vagy európai gyártmány, de ezen felül nincs jelentősége?
Több ilyen képet láttam most spinetekről az ebayen, ill. más oldalakon, az egyiken rajta van, a másikon nincs, miért van ez?
Apropó, ha minden igaz, hamarosan én is eredeti Hammond tulaj leszek... napok kérdése.
Csak kicsit körül akarom járni a kérdést.
Másik kérdés:
Spinet billentyűket (L-100, M-100) tud-e valaki cserélni, ha megsérültek? Hozzá lehet jutni ilyen billentyűkhöz, az itthoni Hammond guruk tudnak ilyesmit szerezni?
DECEMBER 9én,most szombaton óriási PINK FLOYD buli a Benczúr klubban(VI.ker, Benczúr utca 27.), este 8tól, a HitRock PINK FLOYD Tribute Band és az ILARINON zenekarok közreműködésével!!!! Rendhagyó, különleges buli!!!
Igen, totál kamu volt, de ezt nem érzékelik??? Való igaz, a jogdíjakből többeknek 8 számjegy jön évenként. Mellette minek erőlködni, mondanák. Hát csak a jó zene öröméért, önbecsülésért, egy jó estéért.....
Off: pszichológia. A "sztárt" a rajongók tartják el. Nem azok, akik csak egyszerűen szeretik. A rajongó rajongása által függő viszonyba kerül az előadóval. Vagyis mexűnik szuverén személyiség lenni. Az "élelmes előadó" meg akor kezdi énekelni hogy: nyisd ki a zsebed :-))) On
Eddig diplomatikusan mindig jót vagy semmit írtam személyeskedés nélkül, de lehet hogy szóvá kéne tenni egyes unHammondos játékstílust személyre szabva hogy figyelem, kamu, tessék tanulni!
( Nem rajzolgatni a drawbarokkal, nemcsak szöszmötölni-zongorázni a billentyűzeten, a swell pedált is feltalálták, és nem karate stílusban glissandózni a teljes 5 oktávban! )
Csak eccerűen megtanulni a Jimmy Smith, Jimmy Foster, Jack McDuff és társai iskolát, amit a nagy rokkerek Lord, Emerson is kijártak.
Trambi, köszönöm a leslie-s tanácsokat, majd meglátjuk.
A lényeget kihagytam az előbb, mivel valaki megdícsérte a legutóbbi koncertajánlómat, most egy más típusú bulira invitálnálak benneteket.
Dec. 13. Gödör Kluban fellép a TrioQuartet és utána a Triton. A dobos és én mindkét bandában játszunk, és még nem tuti, de talán lesz B3. Ha lesz szólók. A bandákról egy kis ismertető:
John Scofield és MMW számok alkotják a repertoár gerincét néhány saját számmal kiegészítve. Sok improval, kísérletezgetéssel, és nagyon laza, groove-os stílusban, ha nem izgulunk... http://trioquartet.atw.hu
Vázsonyi János etno funk-jazz zenekara a Triton: http://www.vazsonyijanos.hu Triton elektromos formációja, a Triton Electric Octopus (TEO) fog fellépni.
Hát az orgona mozgatás még nem biztos, mert sajnos ehhez a gázsimból kell áldozni a rakodó emberekre (esetleg önkénteseket szívesen foglalkoztatok :-). De mivel két zenekarral is játszom egymás után, van rá esély, hogy sikerül rávenni a lusta trehány bandáját.
A magyar öregekkel pedig talán az a baj, hogy rájöttek arra, hogy a jogdíjakban van a pénz. Ezért vesznek haknira minden fellépést, ezért adnak ki inkább lemezeket, meg írnak nótákat a fiatalabb "sztároknak". Emellett az élő játékra, gyakorlásra nem marad idejük, anélkül pedig a legnagyobb "Király"-nak sem mehet. Emellett azért vannak kivételek, nem minden ún. "nagyöreg" használhatatlan, csakhogy azok jó része vagy már kevéssé népszerű (lásd a 60as koncert főhősét), vagy külföldön boldogul...
Egy jótékonysági esten volt szerencsém egy zongorát megosztani Presser Picivel nekem is. Mi megélhetési jazzt játszottunk :-), ő meg a Szilvásgombóc c. dalt. Hát tragikus volt, nem is részletezem (de mégis: kamu zongorázás, kamu rekedt éneklés, utána jó kis luxus vacsi bedobása, hazakocsikázás)...
Olvasás közben én is felhördültem. :) Igazatok van. Bár nem voltam jelen, Presser Pici egy korábbi Hobo koncerten elkövetett zongorázása is szégyen folt lehet a kárrierén... Nekem úgy tűnik, hogy a magyar régi idők szakijai hajlamosak eltunyulni. A korábbi teljesítményüket méltatják, de a jelenben sokszor hagy némi kívánni valót a munkájuk. Így voltam Tátraival is egy szekszárdi koncerten pl. Mint személyiség, ember rendkívül távol áll tőlem, a futamait "elismerem", az egoját viszont továbbra sem. Hasonló a helyzet Benkő L.-val is. A rendszer progresszív csapatának teljesítménye vicc számba megy. A sok kisegítő zenész helyett inkább kierősített mp3 lejátszóval a nyakban kéne turnézzanak. Na, hagyjuk. Senkit nem akarok megbántani, de ez a véleményem. Van kb. 50 nagy név a magyar régiek közül akiket emlegetnek és büszkének kéne legyünk rájuk. Hát, én nem vagyok.
Miért van az, hogy egy pl. amerikai zenész le tudja játszani a 20-30 évvel ezelőtti dolgait, egy magyar (a többség) meg nem? Örök rejtély.
No ezért nem megyek Piramisra, meg Demjén 60-ikra /vagy 600-ikra ebben most már nem vagyok biztos/ Ergóra meg végképp. Viszon Glissandó doky szakmai magyarázata figyelemre méltó a zenei elittel kapcsolatban,ahol szinpadi onanisták ,erekció nélküli hallgatóknak muzsikálnak/ ez betegség is , vagy nem? /
És ennek egyetlen gyogymódja hogy tudomásul kell venni hogy "Király" csak akkor lehet valaki, ha van alatvalója /közönsége/ , és hát valahogy ugy kéne énekelni a "Királyoknak",hogy az egyszerü alatvalónak is legyen kedve vele énekelni....
Javaslom vígasztalásnak a dec.13-át a Gödör klubban. :-) Trioquartet.
Hozol igazi B3-at littlebiq Matyi?
Még a koncerthez, igazán muris hogy bizonyítottan valaha jó zenészek nem képesek 4-5 egyszerű számot megtanulni és normálisan lejátszani. Én még két dobost is odasorolnék Veszelinovon kívül.
A Kareszt nézve nem is olyan sok az a hatvan, pedig neki nemcsak a zenével kellett foglalkoznia hanem MINDENNEL.
Hát én is voltam a tegnapi Frenreisz koncerten. A legjobb kifejezés rá, hogy "megvolt". Ezután a mi kis zenekarunk hibái bőven elmennek, ilyenformán megnyugodtam, ugyanakkor óriási csalódás volt az egész.
Igazából az ünnepeltet sajnálom, mert Ő odatette magát, aranyos volt, viszonylag jól nyomta. Az egészet át kellett volna szőnie a buli jellegénél fogva a meghittségnek, ennek a nyoma sem volt meg.
A billentyűsök produkciója - és most nem csak a Hammondra gondolok - volt talán a leglesújtóbb. Ez egyrészt a keverőpultnál ülő "szakik" teljesítményének köszönhető, másrészt a szóban forgó zenészek egyszerűen nem voltak ott, együtt a zenekarral. Annak meg, hogy élvezték volna - ahogy Tehtube kollega is megírta - nyoma sem volt.
Ennél gusztustalanabb csak az volt, amikor Tátrai belépett, és nem tudta az egyébként szólista sztár mivoltát csekély mértékben sem levetkőzni. Egy fél számon át csak a technikusoknak mutogatott, majd egy csók dobásával jelezte, hogy most már gitár-onániára alkalmas a helyzet. Egyről feledkezett csak meg, nem róla szólt a koncert.
Még folytathatnám A4-es íveken keresztül.
Végezetül sajna ez csak annyiban volt Hammondos koncert, hogy ott volt Zsolt orgonája. Kár.....
Annó Frenreisznek a metróban volt egy nótája "A PÉNZ", márhogy a" pénzzér te nem kapsz semmit", meg egyebek. Gondolom az evolució , meg a rendszerváltás, meg az "öregség" azért ezen nézeteit átformálta. És ez nagy kár mert a lelkes amatör zenészekből / akik monoton hétköznapokban is lelkesedét,és hitet adtak
valamiben, bármilyen infantilis is volt/ profikká váltak , és sajnos nem jó értelemben.
Ezért jó hallani néha "no name" zenészeket, zenekarokat akik öntudatlanul is ráéreznek a "csodára"....
Tegnap lement a Frenreisz 60 éves koncert. Skorpió, Metró, LGT1, ÚjSkorpió.
Frenreisz Karesz nagyon jó zenész, óriási energiákat fektetett a műsorba, a színpadon felvonulók majd' fele -érdemeik elismerése mellett- méltatlan volt vele szerepelni. Többen mintha nem is "örültek volna" hogy egy komoly koncerten zenélhetnek.
A B3 lezlije érdekes helyen, a színpad mellett volt.
A hallottak alapján felvetődött bennem hogy nálunk sok együttesben sok "billentyűs" használ orgonát, orgonahangot, és nagyon kevesen tudnak közülük rendesen Hammondozni, csak zongoráznak rajta. Más szakmában ezt nem kontárkodásnak hívják???
Zsolti! a 3sat oldalán http:\3sat.de van egy közönségoldal, ahol lement músorokat lehet postán megrendelni emberbaráti áron! Mikor mi rendeltünk James Moody koncrtfelvételt még csak VHS-en müxött, de szerintem már DVD is játszik. Ha tudsz dajcsul, megy a dolog könnyen! :) Üdv!
Szinte az egyetlen klón ami eleve többmanuálosra lett kiépítve. Szelektív vibrátó hatállású választóval, szelektív presetváltó, mindközül a lexebb csöveshangú torzító, waterfall billentyűzet, állítható pedal sustain, állítható leakage/motor noise, állítható keyclick, jó műlezli, vastag, meleg hang. Kifejezetten élő játékra termett, fölé jól pakolható, mert nincsenek gombok.
Az upper memory gombok programozhatóak, megegyeznek egyébként a B3 fekete presetváltóival.
A lower és bass presetek fixek, de függetlenül, azonnal választhatók. E presetek hangereje állítható.
Tetszőleges layer, split, vagy mindkettő ha kevesebb a billentyűzet.
6 bankban 6 komplett orgonaféle menthető el. Több mint elég.
Sajnos a TV felvetel valami Francia raktarban porosodhat, nekem sincs meg, mit meg nem adnek erte....de a cd, originalban itt van nalam a boltban! Oriasi hammond tepesekkel, es futamokkal sokkolja majd a gazdajat...aki kapja marja:-) 1 darab amig a "keszlet tart" ritkasag... Te tudod Zsolti, vettel mar belole legutoljara amikor lent jartal Kecskemeten... Wild Bill Davis
Készült Wild Billről tévéfelvétel? Azt jó lenne megnézni. Jimmy Smith a Hammondozás apja, Wadbéla meg a nagyapja!!! Tényleg ő volt az első Fats Waller után.