Ja, most este a Jókai klubban Halsaman szaktárs P100/Dynacord összeállítása igen szépen szólt a Trinity zenekarban a Genezis és saját számban, de nem maradt el tőle az Echoes Of Pink Floydból Alomost Famous Viscount DB3/Solton összeállítása sem Floyd és Waters nótákban. Ilyen zenekarok sokkal több fellépést érdemelnének meg, amit bizonyított a szakmaiságukon kívül a teltház és a wastaps. Zs
Szia. Orgonát orgonából. Ha ennyit szánsz rá, vegyél egy orgit arra és egyéb szintit a többire. A Jon Lord féle torzított hangokat a Roland VK7 tálalja a legélethűbben, még a VK8 sem annyira. Ráadásul ott van még a wheel brake (a hanggenerátor mechanika virtuális le/felkapcsolása) és a ring modulator is a teljesség kedvéért. A Made In Japan-t egy az egyben hozza.
Hallottam ősszel a bemutatón valami Korg Extreme vagy Oasyst egy ügyes srác által bemutatni. Mindaddig teljes elismerésem, míg az orgonás fejezethez nem ért. Akkor megpróbált valami Jimmy Smitheset előadni, hát tök röhely volt. Egy, ő sincs ebben a stílusban (hogy is lenne?), kettő az a méregdrága űrhajó hanxer még kevésbé.
A többi hangra valóban jó választás egy Alesis pl, mert egy amerikai szinti ha önmagában mintha nem is szólna akkorát, de zenei környezetben ellenkezőleg, feléled, ellentétben a japcsikkal. Régen Ensoniq-om volt, csak a legjobbakat mondhatom róla, de az Alesis is olyasmi. Ha érdekel, eladó az Alesis Nanosynth-em, 64 polifónia vagy 5-600 hanxín, zsebméret és mindet tud mint a nagyok, óriási a hangja. Egy ilyennel, meg egy VK7-tel lényegesen olcsóbban kijönnél az általad feltüntetett keretnél.
Szasztok. Rovid leszek. Milyen szintit vegyek? Termeszetesen az elsodleges szempont a Hammond-hangszine. Ezen belul fokepp Jon Lord-fele torzitott Hammond-hangszinek(pl. DP Machine Head album stb.), ill. az ELP-es Hammond.
kb. 450k Ft.-ig.
Amire eddig gondoltam, az az Alesis Fusion ill. a Korg Triton Extreme. Ezekrol mi a velemenyetek Hammond-teren?
Wooooow, a kedvencem!!! Elkepeszto, hogy ilyet valaha latok...csak a lemezeit hallgatom, de azokat gyakran...Ő volt a kezdet, es amai napig nagyon aktualis a zeneje! Mindenki nezze meg, erdemes! Egy spineten nyomja, szerintem M100, vagy L100 + Saxophon, es meg enek, de milyen enek! Rod Stewart, vagy barmi rekedt blues torok eltorpul mellette...
Egyzette is hangjat Bond bacsi eleg rendesen alkohollal, es cigarettaval, sajnos koran meg is halt, ahogy egy detoxikalobol kifele jovet , furcsa okokbol a londoni metro ala esett...:-(
Hatalmas, a mai napig inkabb csak a szakma, es a lemezgyujtok favoritja!!!
Emliteskeppen, reklamozom a www.victoraudio.hu lemezboltot, ahol ezek a ritka cd-lemez csemegek elerhetok! Postazok is mindenfelé, akar el sem kell jonni.
Grahame Bond, és akkori társai: Jack Bruce-Ginger Baker utána a Creamba mentek, Dick Heckstall Smith szaxis meg a Colosseumba. Későbbi társai: Jon Hiseman dobos-Colosseum, John McLaughlin gitár.
Ilyet sem láttam még, egyszerre orgonán és szaxin szólózni :-)
Gyertek szombat este a Jókaiba! Ketten is játszunk a fórumból, bár úgy tudom, csak én leszek ontopik. Kezdés 8-kor, ELPirates, Trinity, Echoes of Pink Floyd!
Köszönjük az értesítést ! Zsolt,én valamikor a jövő héten tervezem,hogy megyek Bp.re Kérlek csinálj nekem is egy Dvd-t a J.F-ről. Telefonálni fogok ! Srácok !! Ma este BP-n a kongresszusi központban TAKE 6 koncert lesz. Ha hallotatok csodát, akkor ez az ének-együttes az az. Én tavaly hallottam őket németországban, hihetetlen,a hangzásviláguk, harmóniaviláguk,az énektechnikájuk.Ha jól tudom,vagy 10 Grammy-t kaptak már.Ray Charles Stevie Wonder,Quincy Jones,de Bobby Mc.Ferry-n is őket hívja,(ta)ha szükségük van vocal-ensemble-re. Aki teheti halgassa meg !!!! Csodálat,hogy ide is eljöttek. Évek óta a Jazz-Vocal, Soul, koronázatlan csodájaként beszélnek róluk az egész Jazzvilágban. Én hetekig a hatása alatt voltam, amit a 2-és fél órás koncertjükön hallottam. Üdv: posaune
Ahogy Karn Evil szaktárs mondta, alapmű. Nagyon Jimmy Smithes a stílusa, talán még vehemensebben dinamikázik az idősödő feka. Fantasztikus íz. Az elsőn 2 órányi anyag, 1 óra jobbról, 1 óra balról, a másodikon 2,5 órányi fölülről. Annyi szám, hogy lehetetlen felsorolni, vagy 50-60?
Érdekesség még hogy egyszer C3-at használ, de legtöbb felvételen B2-t. A racsnis, régimódi step drawbarokkal és TREKII perkával. A hangzásához nincs mit hozzátenni.
Csatlakoznék az előttem szólalóhoz...! Az Auger koncert csúcs volt, legközelebb is ott leszünk ugye Cső?! Az oldal amit írtál működik, de fizetős a letöltés... (és köszi a nevet!)
Minden várakozást felülmúlt. Hallatlan energiával, dinamikával és feszességgel játszottak. Volt valaha a nagy brit triumvirátus. Emerson, Lord, Auger. Közülük Auger kimagaslóan a legjobb formájában van, pedig a legidősebb. Mások ennyi idő eltelte után már másképp szólalnak meg, nála pont lejött a színpadról a 69-es, 74-es hangzás. Ennek ellenére nagyon is mai volt az előadás. A legjobb és legismertebb számait jászotta kimagasló virtuozitással amiben fia atombiztosan hozta a ritmust, lánya az éneket és egy volt metálos srác a basszust. Tökéletesen aládolgoztak az "öregnek". Ennyire dögös, feszes alapokat ritkán hallani.
Mintha ezek lettek volna(?): Bumpin' On The Street, Truth, Freedom Jazz Dance, Happiness, Compared To What?, Pavane!!!, Light My Fire, Listen To Here, No Time To Live?... A műsor két részben ment le, a szünetben és a koncert után lehetett társalogni velük, nagyon közvetlenek voltak.
Hanxerek:
Amerikai átépítésű, drótlábas, hordozható B3 lábbassz nélkül, egy Korg SG ProX digizongi, amin csak a Rhodes szólt és egy számban a szőnyeget egy X5DR adta hozzá.
Az orgona vonalban ment, mint mindig. Így sokkal nehezebb a játék, nagyobb precizitás, virtuozitás szükséges, nem sokan merik meglépni. Effektként a chorus/vibrátó3-at használta, ill. max a zengetőt. Legtöbbször orgonán szólózott, amit fenderzongival kísért balkézzel, de a többi variációt is meglépte.
A rack tetején volt egy keverő, azzal ő keverte a csapatát kompletten. A hangzás tökéletes volt, rendkívül erőteljes. Nagyon megérte elmenni rá. Attila aki jött, mondta hogyha érdemes volt kétszer elmenni Bécsbe Barbara Dennerleinre, akkor erre háromszor is :-)
Brian Auger egyébként szívesen jönne Magyarországra is ha hívnák, figyeljük a túrabeosztását, szóval intézkedni kéne ezügyben. http://www.brianauger.com/
Szia, igen, tökéletesen. Michael Smokowitz javasolta hogy az egyik perkát szabályozó ellenálláshoz egy másik olyat párhuzamosan kössek, a vibrátó kiemelésénél ugyanúgy párhuzamosítsak, és a magasból kondival vegyek le.
Az ellenállások helyett trimmereket tettünk Misivel és azzal játszottuk be gyakorlatilag tökéletesre a vibrátót. Egy picit hangosodik a hang és chorus módban a mély és magas még ki is emelődik. Tehát mind a perkát, mind a vibrátót tetszés szerint alakíthatom. A bevált értékeket visszaküldtem neki további felhasználásra.
sajnos a mélyhangokat szinte teljesen levágja és egyenlőre nem is tudok vele mit kezdeni így nem is csináltam több felvételt. A legalsó oktávon a 16' alig hallható.
A trekII-nél sikerült megoldani a hang vastagítását?
Egyenlőre nekem nincs máshol felvétel, csak a volt zenekarom honlapján. Ott a letöltések közt van 3 lemez. Az első 2001-es stúdió és az élő, az Roland VK7 és Allsound LA2700 lezli, míg a 2005-ös stúdió meg már az A102 és a 351-es lezli.
lemezfelvételhez keresek hammond orgonát és/ vagy leslie-t(külön a leslie is érdekel mert van egy Roland Vk-7-em), ha tudtok valamilyen bérlési vagy egyéb lehetőséget kérlek írjatok ide, vagy a benkodavidjanos@gmail.com címre, vagy hívjatok a 06-20-454-1480 számon! előre is köszönöm: Benkő Dávid
Lassan nekem is kell nyitni egy feltevős oldalt, de van egy, melyet lehet hogy felfejlesztünk.
Misi kész lett a szimmetrizálással, és az új vezérléssel. Ebben az a lényeg, hogy eddig 3 drót kellett a 3 sebességes lezli vezérléséhez. Most az egy szabadon maradt 5. elég a hatból és mégis megvan. A két lezlit elég rádugni, aztán hadd szóljon!
A TREKII finomszabályozása is befejeződött. Méghogy nem úgy szól egy tranyós Hammond mint a csöves??!! :-D
122 <->147 leslie erősítő:
Elvileg a lényeg, a 122-es szimmetrikus bemenetű 40W, így nem kell neki előerősítő külön, az A0-28 elég izmos jelet biztosít számára.
A 147-es meg asszimmetrikus (mint egy monó jack) ~35W, oda kell a preamp pedál ami külön zajforrás, jel színezés.
Van mégegy, a 251-es erősítő. Gyakorlatilag egy kicsit visszavett 147-es ~30W, ami mellé még egy 10W-os külön végfokot is beillesztettek a zengetős csatornának. (ami tök felesleges)
Egyéb difik: A 122-es ECC82-es előfoka 130V-ot kap, míg a 147-esé 115V-ot. A 122-esben egy második ECC82 cső van félig kihasználva a csendesebb motorkapcsolás érdekében, míg a 147-nél egyszerűen a nagyfesz csapdossa a váltórelét.
Szemmel láthatóan kisebbek a 147-es tápegység és kimenőtrafói mint a 122-é. Kb 5%-al.
A fentiek tükrében érthető hogy egy B3-mal a 147-es miért szól kissé torzabban, meg kissé halkabban, ami lehet jó, ízlés kérdése. Ennek ellenére Misi úgy megbűvölte a 147-et, hogy utolérte a 122-esemet néhány kapcsolás módosításával. Mind magasban, mind mélyben sokat erősödött a hangkép. Igaz a 122-est tovább lehetett volna húzni vagy 60-70W-ra, de a hanxórókat is féltem, eddig is elég hangos volt, meg így egyformán szólnak a lacikák. Egyetlen kis hátránya a 147 tuningnak, hogy a végfokcsövek élettartama 30 évről lecsökken kb. 15 évre :-) Ennyi meg szerintem belefér. Szóval drága a 147-es erősítő, de a 122 egy picit méginkább ugyanolyan állapotban. Bárki akármelyikhez hozzájuthatna, ragadja meg az alkalmat, mert nagyon jó cuccok.