Azert mert Ő a Kiraly, es megtehette!:-)))
Maskulonben meg marhara eszesen jatszott, es ha nem is tekert mint Joey pl, de nagyon tudta, hogy mit mikor, es hogyan....
Barcsak olyan jobbkezem lenne mint amilyen az Ő balkeze volt:-)
ez nem kalozfelvetel, hanem durva mikrofonerdovel felvett, viszonylag profin kevert koncert. az archive.org az ugyanaz, mint "a zene mindenkie", a tisztesseges kereskedelmet szem elott tarto muveszek/eloadok onkent adjak oda ezeket a cuccokat. egyebkent en is kb. tegnapelott futottam bele :-)
hehe! Az túlzás, hogy tartozol, de örülnék, el tudnád hozni a dolgot, majd meghálálom... 9 előtt nem kezdünk, az tuti.
letölthető Loonie Smith koncert kalóz felvétel, elég friss anyag, az új lemezéről is vannak rajta számok. Stanton Moore az egyik legjobb funk dobos perpill.
Stanton Moore Live at Lincoln Theater on 2006-03-25 (March 25, 2006) tagok: Stanton Moore - drums Will Bernard - guitar Dr. Lonnie Smith - organ
a flac verziót érdemes letölteni, mert az veszteségmentes codec, cd minőség. Igaz a lejátszáshoz kell egy flac codec a winamphez, de lelkes google használóknak ez nem lehet probléma...
Szia Matyi! Hallottam Tehtube mestertől, hogy nagyon jól nyomjátok! Mennyit fogtok játszani? Csak azért kérdem, mert szerdán este nyolcig a Camponában vagyok, 9 előtt tuti nem érek oda. Szívesen mennék, amúgy is már régen tartozom neked valamivel... :)
Egyelőre úgy fest a dolog, hgy lesz orgona. a roadok már megvannak, csak még a busz körül van egy kis zűr, de elég tutinak néz ki a dolog. Kezdés 20-21 óra körül.
Minden kétbekapcsolós Hammond tulajdonosnak javaslok viszont egy 3. kapcsolót. Naygon egyszerű, ez csak a fő, kockamotort kapcsolja. Ezzel lehet kíváló nyávogtatást elérni, mert az elektronika így nem kapcsolódik le. Ha nagyon lement a motor fordulatszáma és már nem bír visszakapaszkodni (meglepő, milyen mélyről is vissza tudnak jönni egyes motorok) akkor még kikapcsolt állapotban rá kell indítózni. Az visszahozza szinte végig, ahol ismét ráadható a nafta. Gyilkos hang lesz :-)
Köszi a gratulációt! Hát igen, 10 éve álmodom saját eredeti Hammondról, a klónokban nem nagyon hiszek, így ilyesmire sajnáltam volna beruházni, inkább kivártam a tutit. A digitális Hammondok hangja ugyan bejött, de valahogy mégis más érzés egy szinti küllemű dolgon játszani, mint egy eredeti bútoron... :) (régebben volt egy Vermona ET-6-2-esem, szerettem, de azért mégse volt az igazi) Nem, Echolette Leslie volt. A 760-ast egyszer volt szerencsém hallani, de azt L-100-assal, hát tényleg bitangul szólt. Köszi a jótanácsokat, segítséget. Biztos, hogy legkésőbb február március környékén jelentkezem, ha bővül a kincstár egy kis lóvéval de addig is persze aktívabban jelen leszek itt a fórumon. Jövő héten reményeim szerint, ha meg tudom szervezni a szállítást, el is hozom a babát. Már megvcsináltam neki a helyet a szobámban, kicsit zsúfoltan leszünk, de ez legyen a legrosszabb ami történhet velem... :)
Akkor gratulálnék. A billentyűcsere nem téma, természetes. Az M100 közelebbi rokonság a B3-akkal a scanner vibrátó és a hasonlóbb kapcsolású erősítő miatt.
Van trükk rá hogy a chorusvibrátóját még sírósabbra a'la B3 félére lehessen igazítani.
Több helyen árulnak Pesten ilyen road kellékeket, mindennaposak ezek a szerelékek. Lehet hogy akár sajátkezűleg is meg tudod tenni ezt az összezárazást, felszerelést. Tényleg előny a kettészedhetőség.
Gondolom 760-as lezlivel hallottad, ami elég állat. Sok kisebb, olcsóbb európai kétrotorossal is jó eredményt el lehet érni.
A foldback nagyon sokat számít. Nagy munka=nem olcsó, de megéri. Egyben át lehet tenni a perka vezérlését is "szabályosan" az1'-as regiszterre az utolsóelőtti helyett olyan B3, M3 módra. Ja, meg egy Organ Mate csöves rugószengetőt javaslok még bele.
Megnéztem jonlord M-100-asát, nekem bejön, (kicsit morfondíroztam, mivel ketté szedhető darab, de aztán rájöttem, ez nekem épp előny, mert koncertre is vinném) ha minden igaz, jövő héten kipengetem, és elhozom, egyelőre Leslie nélkül. A hangja gyönyörű, szebben szólt Leslie nélkül is, mint az L-100-as Leslievel. Billentyű ügyileg jelentkezem, mert 2 bill. kicsit ki lett égetve cigivel az orgin, ez csak esztétikailag zavar kicsit, de ha már Hammondozunk, adjuk meg a módját. Viszont Leslie érdekelne majd tavasszal, és némi tuning is, mert jutok némi lóvéhoz, és akkor leszek csak nyugiban, ha a Leslie is megvan. (persze egyelőre orig. fatokosok kizárva, de olyan kéne, ami árban nem olyan veszélyes, viszont kétrotoros, és hasít, mint a veszedelem)
Még egy kérdés: ebayen láttam olyat, hogy portable (pontosabban mint itt, ketté szedett) Hammondot ilyen bőröndzár szerű cuccokkal, és fogantyúkkal szereltek fel. Esküszöm, kurva jól nézett ki vele, és a "bőröndzárak" meg masszívan egyben tartották (olyasmire gondolok, ami a kemény gitártokon is van, csak itt ugye oldalanként 2-2, és gondolom masszívabb), ami pl. ilyen Emersonos döntögetéseknél (persze ne ijedj meg, én sem a barbár Hammondosok táborát szaporítom, de a rugós zengető jó ha néha csattan) mégsem hullik ketté a hangszer. Szóval a kérdés: ilyen jellegű "zárakat" tud a Misi, vagy bárki a klubból szerelni rá, egyáltalán van-e ilyen cucc elérető közelben? Mert ha ez is megvan, a billentyűk is okésak, Leslie is adott, akkor egy időre nagyon elégedetten hátradőlök, és elkezdem gyűjteni a zsugát a foldbackre! :)
Ha elöl a fekete lemezen nem látod a Hammond feliratot, az attól még ott van. Legfeljebb annyit tisztították hogy megkopott a matrica. Élből nézve, vagy kézzel kisimítva megtalálható. Vagy ha abszolút nincs, akkor "letakarították" a maradékot onnan. Attól a Hammond eredeti. Még a hátsó dögcédula sem olyan lényeges, az alkatrészek, a típus elárulnak mindent. Meg az egyiken ide teszik, a másikon oda, nincs jelentősége. Jól szóljon, finoman működjön.
Vannak szép cserebillentyűk Misinél L100, M100, E100-hoz, ha aktuális, jelentkezz.
Szóval valami M, L lesz a jövevény? :-) A foldback nagyon kléyneges!
Elsősorban az itthoni "öreg rókák"hoz, Hammond-professzorokhoz (Tehtube, és Laurens) szólna az alábbi kérdésem:
Jelent-e az valamit, hogyha egy Hammondon nincs rajta a márkajelzés elöl a két manuál között, azaz a Hammond felirat elöl hiányzik? (ezzel együtt hátul mondjuk benn van hogy Hammond, a sorszám, a típus, a gyári szám, minden). Ez esetleg azzal függ össze, hogy amerikai eredeti, vagy európai gyártmány, de ezen felül nincs jelentősége?
Több ilyen képet láttam most spinetekről az ebayen, ill. más oldalakon, az egyiken rajta van, a másikon nincs, miért van ez?
Apropó, ha minden igaz, hamarosan én is eredeti Hammond tulaj leszek... napok kérdése.
Csak kicsit körül akarom járni a kérdést.
Másik kérdés:
Spinet billentyűket (L-100, M-100) tud-e valaki cserélni, ha megsérültek? Hozzá lehet jutni ilyen billentyűkhöz, az itthoni Hammond guruk tudnak ilyesmit szerezni?
DECEMBER 9én,most szombaton óriási PINK FLOYD buli a Benczúr klubban(VI.ker, Benczúr utca 27.), este 8tól, a HitRock PINK FLOYD Tribute Band és az ILARINON zenekarok közreműködésével!!!! Rendhagyó, különleges buli!!!
Igen, totál kamu volt, de ezt nem érzékelik??? Való igaz, a jogdíjakből többeknek 8 számjegy jön évenként. Mellette minek erőlködni, mondanák. Hát csak a jó zene öröméért, önbecsülésért, egy jó estéért.....
Off: pszichológia. A "sztárt" a rajongók tartják el. Nem azok, akik csak egyszerűen szeretik. A rajongó rajongása által függő viszonyba kerül az előadóval. Vagyis mexűnik szuverén személyiség lenni. Az "élelmes előadó" meg akor kezdi énekelni hogy: nyisd ki a zsebed :-))) On
Eddig diplomatikusan mindig jót vagy semmit írtam személyeskedés nélkül, de lehet hogy szóvá kéne tenni egyes unHammondos játékstílust személyre szabva hogy figyelem, kamu, tessék tanulni!
( Nem rajzolgatni a drawbarokkal, nemcsak szöszmötölni-zongorázni a billentyűzeten, a swell pedált is feltalálták, és nem karate stílusban glissandózni a teljes 5 oktávban! )
Csak eccerűen megtanulni a Jimmy Smith, Jimmy Foster, Jack McDuff és társai iskolát, amit a nagy rokkerek Lord, Emerson is kijártak.
Trambi, köszönöm a leslie-s tanácsokat, majd meglátjuk.
A lényeget kihagytam az előbb, mivel valaki megdícsérte a legutóbbi koncertajánlómat, most egy más típusú bulira invitálnálak benneteket.
Dec. 13. Gödör Kluban fellép a TrioQuartet és utána a Triton. A dobos és én mindkét bandában játszunk, és még nem tuti, de talán lesz B3. Ha lesz szólók. A bandákról egy kis ismertető:
John Scofield és MMW számok alkotják a repertoár gerincét néhány saját számmal kiegészítve. Sok improval, kísérletezgetéssel, és nagyon laza, groove-os stílusban, ha nem izgulunk... http://trioquartet.atw.hu
Vázsonyi János etno funk-jazz zenekara a Triton: http://www.vazsonyijanos.hu Triton elektromos formációja, a Triton Electric Octopus (TEO) fog fellépni.
Hát az orgona mozgatás még nem biztos, mert sajnos ehhez a gázsimból kell áldozni a rakodó emberekre (esetleg önkénteseket szívesen foglalkoztatok :-). De mivel két zenekarral is játszom egymás után, van rá esély, hogy sikerül rávenni a lusta trehány bandáját.
A magyar öregekkel pedig talán az a baj, hogy rájöttek arra, hogy a jogdíjakban van a pénz. Ezért vesznek haknira minden fellépést, ezért adnak ki inkább lemezeket, meg írnak nótákat a fiatalabb "sztároknak". Emellett az élő játékra, gyakorlásra nem marad idejük, anélkül pedig a legnagyobb "Király"-nak sem mehet. Emellett azért vannak kivételek, nem minden ún. "nagyöreg" használhatatlan, csakhogy azok jó része vagy már kevéssé népszerű (lásd a 60as koncert főhősét), vagy külföldön boldogul...
Egy jótékonysági esten volt szerencsém egy zongorát megosztani Presser Picivel nekem is. Mi megélhetési jazzt játszottunk :-), ő meg a Szilvásgombóc c. dalt. Hát tragikus volt, nem is részletezem (de mégis: kamu zongorázás, kamu rekedt éneklés, utána jó kis luxus vacsi bedobása, hazakocsikázás)...
Olvasás közben én is felhördültem. :) Igazatok van. Bár nem voltam jelen, Presser Pici egy korábbi Hobo koncerten elkövetett zongorázása is szégyen folt lehet a kárrierén... Nekem úgy tűnik, hogy a magyar régi idők szakijai hajlamosak eltunyulni. A korábbi teljesítményüket méltatják, de a jelenben sokszor hagy némi kívánni valót a munkájuk. Így voltam Tátraival is egy szekszárdi koncerten pl. Mint személyiség, ember rendkívül távol áll tőlem, a futamait "elismerem", az egoját viszont továbbra sem. Hasonló a helyzet Benkő L.-val is. A rendszer progresszív csapatának teljesítménye vicc számba megy. A sok kisegítő zenész helyett inkább kierősített mp3 lejátszóval a nyakban kéne turnézzanak. Na, hagyjuk. Senkit nem akarok megbántani, de ez a véleményem. Van kb. 50 nagy név a magyar régiek közül akiket emlegetnek és büszkének kéne legyünk rájuk. Hát, én nem vagyok.
Miért van az, hogy egy pl. amerikai zenész le tudja játszani a 20-30 évvel ezelőtti dolgait, egy magyar (a többség) meg nem? Örök rejtély.
No ezért nem megyek Piramisra, meg Demjén 60-ikra /vagy 600-ikra ebben most már nem vagyok biztos/ Ergóra meg végképp. Viszon Glissandó doky szakmai magyarázata figyelemre méltó a zenei elittel kapcsolatban,ahol szinpadi onanisták ,erekció nélküli hallgatóknak muzsikálnak/ ez betegség is , vagy nem? /
És ennek egyetlen gyogymódja hogy tudomásul kell venni hogy "Király" csak akkor lehet valaki, ha van alatvalója /közönsége/ , és hát valahogy ugy kéne énekelni a "Királyoknak",hogy az egyszerü alatvalónak is legyen kedve vele énekelni....
Javaslom vígasztalásnak a dec.13-át a Gödör klubban. :-) Trioquartet.
Hozol igazi B3-at littlebiq Matyi?
Még a koncerthez, igazán muris hogy bizonyítottan valaha jó zenészek nem képesek 4-5 egyszerű számot megtanulni és normálisan lejátszani. Én még két dobost is odasorolnék Veszelinovon kívül.
A Kareszt nézve nem is olyan sok az a hatvan, pedig neki nemcsak a zenével kellett foglalkoznia hanem MINDENNEL.
Hát én is voltam a tegnapi Frenreisz koncerten. A legjobb kifejezés rá, hogy "megvolt". Ezután a mi kis zenekarunk hibái bőven elmennek, ilyenformán megnyugodtam, ugyanakkor óriási csalódás volt az egész.
Igazából az ünnepeltet sajnálom, mert Ő odatette magát, aranyos volt, viszonylag jól nyomta. Az egészet át kellett volna szőnie a buli jellegénél fogva a meghittségnek, ennek a nyoma sem volt meg.
A billentyűsök produkciója - és most nem csak a Hammondra gondolok - volt talán a leglesújtóbb. Ez egyrészt a keverőpultnál ülő "szakik" teljesítményének köszönhető, másrészt a szóban forgó zenészek egyszerűen nem voltak ott, együtt a zenekarral. Annak meg, hogy élvezték volna - ahogy Tehtube kollega is megírta - nyoma sem volt.
Ennél gusztustalanabb csak az volt, amikor Tátrai belépett, és nem tudta az egyébként szólista sztár mivoltát csekély mértékben sem levetkőzni. Egy fél számon át csak a technikusoknak mutogatott, majd egy csók dobásával jelezte, hogy most már gitár-onániára alkalmas a helyzet. Egyről feledkezett csak meg, nem róla szólt a koncert.
Még folytathatnám A4-es íveken keresztül.
Végezetül sajna ez csak annyiban volt Hammondos koncert, hogy ott volt Zsolt orgonája. Kár.....