Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16973
Eddig kicsit öntelt voltam, de most már tökéletes vagyok.
Előzmény: Carpy (16972)
Carpy Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16972
Rajtam kívül senki sem tévedhetetlen.
Előzmény: v_peti (16971)
v_peti Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16971
Istán Gyuri tévedne? Érdekes lenne, mert róla feltételezem, hogy nem hisz különböző UL-ekben, csak a tényekben.


Előzmény: vaskerék (16970)
vaskerék Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16970
Jó lenne az újabb UL gyártását elhagyni...

A MÁV szerkesztési szelvényének a magassága 4650mm. Ezt az I. osztályú MÁV gőzmozdonyok elérték, de például a Szergej a 4490mm magasságával már nem.

A mai UIC szabványoknak megfelelő emeletes kocsik magassága még ezt sem éri el...

Vagyis alagutak, és felüljárók alatt MINDENHOL korlátozás nélkül közlekedhetnek ilyen kocsik, ha egy sor egyéb feltételnek megfelelnek. A magasság ennek nem korlátja...
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16969
Kedves Ukker topiktársról is van szó... Úgy tűnik, nem fér a bőrébe és az ünnepi hangulatot is képes rongálni.

Ajánlom a következő cikk hozzászólásait is.
A Miskolc és Mezőcsát közötti vasútvonalat 1906. november 3-án adták át nagy ünnepség keretében.
v_peti Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16968
Nem mennénk csákányozni 2 centinél sem, de pl. a gőzmozdonyok kéménye hogy fért be, ha olyan kicsi az alagút? Nem gondoltam volna. Hát ezt elqrták.

Előzmény: Carpy (16966)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16967

Esetleg egy kis vazelin is segíthet a dolgon.

Előzmény: Carpy (16966)
Carpy Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16966
Miért? Ha csak kettő, akkor megyünk csákányozni? :)
Előzmény: v_peti (16965)
v_peti Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16965
Basszus! Az egy dolog, hogy egy emeletes kocsi+a felsővezeték nem fér el, de egy emeletes kocsi sem drót nélkül?

Hány centiméter hiányzik???
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16949)
Carpy Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16964
"A Credo, Autosan, Alfabusz, Volvo, a használt német buszok nem fognak 15 évig járni felújítás nélkül."

A jövő heti lottószámokat is írd meg nekem légy szíves, ha már ennyire a jövőbe látsz. Jó az, ha valaki már akkor tudja, hogy mi lesz egy típuscsaláddal 15 év múlva, amikor még a legfiatalabb darabok is csak néhány évesek. Kivéve a használt német buszok: azok szerintem simán elmennek 20 éves korukig.
Egyébként én nem mondtam, hogy 15 évig nem kell felújítás.

"Én szoktam buszozni is, de egyáltalán nem ezt látom."

Azt, hogy van-e telephely, meg szerszám, nehéz látni buszozás közben :)

"A Volánbusz egyre inkább a MÁV szinvonala felé tendál"

Ez mondjuk igaz.

"de járt már Zalás kocsi is rozsdásan"

Hát igen, a rozsda az eszi a fémeket, függetlenül attól, hogy papagájszínű, vagy háromszöges a mintája.

"Ez még csak nem is a drágább alkatrész - utánpótlás, készletezés, hanem egy viszonylag olcsó karbantartás."

A rozsdát nehéz karbantartással megállítani.

"Veszteséget nem tűr meg, de vagyonvesztést igen. Semmivel sem jobb."

Dehogynem. 10-20 milliós vagyonfelélések és 80-130 milliárd veszteség között óriási különbség van.


Előzmény: seTTebello (16960)
BOP-309 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16963
pl?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16944)
Krtek Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16962

Minek, van ott kapacitás.

Ma reggel is jött a 3-as csatolt Desiro.

 

Mert ugye csak füstokádó buszkonvojok léteznek :-)

Előzmény: Carpy (16945)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16961

Egy forgalmi kitérő árából százával lehetne buszokat venni.

 

A 2 - esen hiába vennék a buszokat, azok is csak állnának a Pilisvörösvár - Budapest közötti sorban. Különben sem kerülne sokba 2 forgalmi kitérő, csak a biztberre kellene talán komolyabb összeget költeni.


Rákos és a Keleti pu közé se lehet bizonyos időszakokban több vonatot bepaszírozni,

 

Egyáltalán nem azt látom, hogy olyan sok vonat jána a Keletibe. Magyarországon soknak tűnik, de én szoktam állni a Kerepesi úti hídon, van, hogy 10-15 percig még tolatás sincs.

Ehhez képest közúton 20% kapacitásnövelés simán el lehet érni azzal, ha 12 méteres helyett 15 méteres busz megy, csuklósról, emeletesről nem is beszélve.

 

Elméletben igen. Gyakorlatban még nem próbálkoztak helyköziben az emeletes buszokkal, pedig lett volna rá lehetőség.

Előzmény: Carpy (16943)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16960

Egy felújítással elmegy 18-20 évig is. Típusa válogatja.

 

Az FBW elmegy 30 évig is felújítás nélkül is, de olyat már nem gyártanak. Hasonlóan jó buszt meg nem akarnak venni a Volánok. A Credo, Autosan, Alfabusz, Volvo, a használt német buszok nem fognak 15 évig járni felújítás nélkül.


Ezek már rendelkezésre állnak minden autóbusz-üzemnél.

 

Én szoktam buszozni is, de egyáltalán nem ezt látom. A Volánbusz egyre inkább a MÁV szinvonala felé tendál, de járt már Zalás kocsi is rozsdásan. Ez még csak nem is a drágább alkatrész - utánpótlás, készletezés, hanem egy viszonylag olcsó karbantartás.


Merthogy a Volánoknál 1 milliós veszteséget sem tűr meg szó nélkül a tulajdonos, a MÁV-tól ennek 10.000-szeresét is elnézi...

 

Veszteséget nem tűr meg, de vagyonvesztést igen. Semmivel sem jobb.

A szóló BZ-s vonalak esetében (ha nincs valami egetverő körülmény) nincs mit gondolkodni, be kell zárni és kész.

 

Szerintem a vonalak hálózati szerepét kellene figyelembe venni.

Előzmény: Carpy (16936)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16959
Ugye-ugye, mik ki nem derülnek... :) :( /a/
Előzmény: orangutan (16958)
orangutan Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16958

Az űrszelvényt is úgy mérik, mint az utasszámot? Vonalszakaszra átlagolva?:))

 

Előzmény: kopaszhaj (16957)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16957

Fizikailag kérdeztem, nem elméletileg :-)

Előzmény: Vendégsín (16955)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16956
A villamos űrszelvény biztosítás abban a csőben ágyazatnélküli felépítménnyel van tervezve.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16949)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16955

Mennyi a difi magasságban?

 

Mennyit szeretnél? Mert a PÜ szabad szelvény nyilvántartása kb. úgy működik.

Előzmény: kopaszhaj (16952)
V63 022 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16954
Mi 29-en voltunk, a vasutasokat nem beleszámítva, ebből 5 a "még döcögünk egyet utoljára" csapat. Az utasok nagy része tekintélyes csomaggal közlekedett. (Mi is, de az a technika volt.)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16953)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16953
Sajnos a mi bejárásunk alatt ugyanezen a vonalon a Bz-ben tíz fő tartózkodott a két vasúti alkalmazottat beleértve, a nyolc utasból pedig két valódi volt egy lengyel pár képében, a többit az általunk alkotott "utoljára még megnézzük ezt a vonalat" csapat jelentette... :( Egyébként a szakasz nagy részén emiatt nem is volt utascsere, Szilvásváradról voltak még páran az első egy-két megállóig, meg Putnok előtt volt felszálló. /a/
Előzmény: V63 022 (16951)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16952
Kár, pedig ide tényleg célszerű lett volna. Mennyi a difi magasságban?
Előzmény: István Gyuri (16948)
V63 022 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16951

"a Szilvásvárad-Putnok vonal szinte üres Bz-je lebeg a szeme előtt."

 

Két hete ott nem ezt láttam. Meg is számoltam az utasokat, alig akartam elhinni, ami kijött.

Előzmény: IST (16939)
Carpy Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16950
Ez elég gáz.
Előzmény: István Gyuri (16948)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16949
Azaz nincs meg a szabványos magasság és a villamosítás sem fog menni. /a/
Előzmény: István Gyuri (16948)
István Gyuri Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16948

RIKA424: Pedig pont a 2-re való az ilyen emeletes vonat, 3-4-5 kocsival.

Hát, az alagútban az emeleten utazóknak be kellene húzniuk a nyakukat... Ezért is nem járt az emeletes vonat a 2-esen.

Előzmény: RIKA424 (16946)
névtelen Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16947
"Egy forgalmi kitérő árából százával lehetne buszokat venni."

És mennyi buszsávot lehet építeni belőle? Természetesen zöldmezőst..:o)
Előzmény: Carpy (16943)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16946

Pedig pont a 2-re való az ilyen emeletes vonat, 3-4-5 kocsival.

 

A Desiro meg oda való ahová 120-140 ülőhely elég.

Előzmény: Carpy (16945)
Carpy Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16945
Igen, nyilván lehetne emeletes vonat a 2-esen, ha lenne. Na de akkor annyi a híres "Desiro effektus"-nak.
Oda a nagyeszűek inkább csilivili vonatot akarnak, mint megfelelő kapacitást.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16944)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16944
Nah, pont a 2-es vonal, aminek a közúti alternatívája képes a teljes beállásra. :) Emeletes busz kellene? Jó, de akkor van emeletes vonat is, bezony. :) A fővárosi vasúthálózathoz meg sok ok miatt hozzá kellene már nyúlni, hogy eltűnjenek az évszázados(!) hiányok belőle. /a/
Előzmény: Carpy (16943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!