Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LJ Creative Commons License 1999.11.09 0 0 29
Melyik GTV-k, alfino?
A legszebbek IMHO a régi GTV6-ok.... az volt az igazi. Echte Grand Turismo. (http:///www.gtv6.org) Háromliteres V6-ossal lehetett igazán brutális, de nekem elég lenne egy kétliteres gép is.
Csakhát hiába viszonylag olcsó (<400 000), ha egyrészt szinte lehetetlen jó állapotút találni, de még ha találna is az ember, ki a fene tud olyat karbantartani? A szervízben gondolom semmivel se tudnak többet róla mint én, nekem meg nincs itthon egy komplett műhelyem. Van valakinek régi GTV6-a?

Apropó szervíz. A 145-ösünk a Boldizsárhoz jár, eddig szépen gondját viselték. Igaz, ehhez rendszeresen biztosítottuk a műhelyfőnök jóindulatát...

De gyönyörűek a régi GTV6-ok. Néhány hete láttam a Budafoki út - Bertalan Lajos u. sarkán egy '79 körüli darabot, hát az maga volt a tömény szépség. Égő vörös kaszni, króm függelékek, a műszerfal pedig a vezető előtt egy kb. akkora egység volt, mint a régi kis Polskik kombinált műszere.
Abban volt a fordulatszámmérő. Minden más a középkonzol tetején...
Lehidaltam attól a kocsitól, persze nem magyar rendszáma volt. Nem csoda hogy már rajta volt az Autóház Boldizsáros névjegy az ablakán a telefonszámmal, de hülye lenne a tulaj eladni.
Ha mégis, ÉN TÖBBET ADOK ÉRTE!!! :)))

Előzmény: alfino (28)
alfino Creative Commons License 1999.11.09 0 0 28
Köszi a tanácsokat...sajna még van vagy másfél hónapom amíg a biztositó fizet (ha fizet), addig még megrágom, hogy mi is legyen. Bár ezek a GTV-k ANNNNYIRA szépek, hogy tisztára zavarban vagyok ha azon elmélkedem, hogy mi is legyen.
alfino Creative Commons License 1999.11.09 0 0 27
Köszi a tanácsokat...sajna még van vagy másfél hónapom amíg a biztositó fizet (ha fizet), addig még megrágom, hogy mi is legyen. Bár ezek a GTV-k ANNNNYIRA szépek, hogy tisztára zavarban vagyok ha azon elmélkedem, hogy mi is legyen.
jo_lenne_tudni Creative Commons License 1999.11.09 0 0 26
Haverom most vett egy uj kasznis 33ast, tuzpiros, gyarilag ultetve, konnyufem felnik es egyeb csirivirik.
A legjobb az egeszben, mikor a boxer elkezd huzni 4000 felett es 7000is meg sem torpan. Apukam, az hang!

Ket hete a 6on, egy kicsit lepdestunk haza. Nagy forgalom, elol egy 2.8 A6, mogotte mi, es mogottunk egy Felicia. a poppergyerek probalt vakitani a nojenek. Nem jott ossze.... :-)))

A legjobb az Alfakban, hogy eleg agressziv kinezetuek, szerintem. Ha beallsz egy atlag kocsi moge az autopalyan, egybol takarodik le. Na ezt pl. egy Astraval nem tudod megcsinalni...

==> alfino

155! Eloszor mert a kedvencem, masodszor pedig nem legyel olyan gondban, mint a haverom a 3sal. A magyar utakon nagy temponal nem egy eletbiztositas a kis auto, kell a tengelytav, a suly.

Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.09 0 0 25
Sziasztok Alfások!

Bocs, hogy megzavarom köreiteket, nekem egy Lancia Y10 tipusú autóm van, és NEM TALÁLOK EGY OLYAN SZERVÍZT, ahol NEM AZ ÁTB@SZÁS, hanem a KORREKT MUNKA a lényeg. Már évek óta!

Ha esetleg van tippetek, segítsetek... végül is a Lancia is olasz autó... :))

virtually & thnx

Mézgaladár

esez Creative Commons License 1999.11.09 0 0 24
Milyen az alfa érzés????:-)
jeegynullas Creative Commons License 1999.11.09 0 0 23
Az Alfa Romeot legjobban Beta Julia szereti. ;-)
Millennium Creative Commons License 1999.11.09 0 0 22
aragorn

Én az M0-nál próbálkoztam először a javíttatással, de ott nem tudták megjavítani a nyiszorgó műszerfalat (ezt le is írtam a szervíztapasztalatoknál a honlapomon) de viszont nekem a Boldizsárral szerencsém volt. Ott sikerült úgy megcsináltatni, (igaz 3 napig volt ott az autó, mert az első nap szétszedték, a második nap 24 órát száradt az a ragasztó amivel kiöntötték, és csak a harmadik nap tudtam elhozni) úgy hogy azóta nem nyiszog. Azóta különben azt hallottam, hogy az M0 átállt Toyotára, mert összekülönböztek a FIAT-tal.

VMax

Ettől függetlenül szerintem luxus az év 1-2 napja miatt (mármint aki városban és nem a hegyekben lakik) egész évben 4x4-et használni, emiatt drágább kocsit venni, fizetni a nagyobb fogyasztás miatti benzint stb...

evil_clicker

- Azért az új JTD motorok sok más márka benzines motorjait verik sportosságban.
- Nagy hiba volt kihagynod a 155-öst!

CYRUS

Azért a szétesés talán egy kicsit erős túlzás, nem?

aragorn Creative Commons License 1999.11.08 0 0 21
Jó estét
Szeptember eleje óta van egy 156 1.6-osom.
Álom vezetni, de nyikorog a műszerfal. Nem tudja valaki, ezt javítják.
Amúgy a FIAT SPQR drámai, a Boldizsárról nagyon rosszakat hallottam, most próbálkozom az M5-el (Gyáli út) itt legalább nyitott a szervíz , be lehet menni.
aragorn Creative Commons License 1999.11.08 0 0 20
Jó estét
Szeptember eleje óta van egy 156 1.6-osom.
Álom vezetni, de nyikorog a műszerfal. Nem tudja valaki, ezt javítják.
Amúgy a FIAT SPQR drámai, a Boldizsárról nagyon rosszakat hallottam, most próbálkozom az M5-el (Gyáli út) itt legalább nyitott a szervíz , be lehet menni.
evil_clicker Creative Commons License 1999.11.08 0 0 19
Szasztok,
csak bejelentkezem :-)
és rögtön néhány kér(d)és:
- Alfino, mesélj már a 146ti-ről, milyen volt amíg volt?
- Mit szóltok az dieselmotorhoz az alfában? Nem ellentmondásos egy kicsit?
- Ha már a színek szóba kerültek (rosso rulez imho): Vélemények az alfa-égszínkékről? Szerintem kicsit nyál...
- Spoiler 146-osra? Volt/van valakinek, ha igen, honnan, és van-e értelme az optikai tuningon kívül?
- Szervíztapasztalatok? Gyáli út/vs. Boldizsár, illetve bármimás? Én eléggé rossz véleménnyel vagyok mindkettőről, tud valaki egy független de nem gagyi szervízt?
- Tuning úgy általában? Van amit abszolúte nem szabad kihagyni?

A topicnyitó kérdésre:
Én nem tudnék választani. A haverom most árulta a 155 2.0 TS-ét, kérdezte, nem érdekelne-e, és fogalmam sem volt. Nekem jobban teccik a 146, mintha több stílus szorult volna bele, a 155 kívül olyan nagyautós, oszt annyi, belül szép mahagóni de abszolúte tökéletlenül néz ki a kockás/digitális kezelőszervegyüttes (ezt a 156-ban korrigálták is, szinte a végletekig :-). Viszont + 50 LE az +50 LE. És ha abban ültem, úgy éreztem, jóval keményebb és stabilabb mint a 146-é (lehet hogy csak beállítás kérdése, de mindkettő gyári volt), a 155 nem mászott el a kanyarban, ahogy nekem néha. És persze a több hely, belül is és csomagtérileg is. Végül elment a 155, és máig nem tudom, boldogabb lettem volna-e vele. Viszont kipróbáltuk a haverom új Imprezáját (210 LE) De nem alfa :-)))

evil_cuore

VMax Creative Commons License 1999.11.05 0 0 18
Hogy kell-e vkinek a 4x4, szerintem felfogas kerdese. Azt hinned, hogy a sik koruton minek. Emlekezzunk csak tavaly dec 12-re... full tel, totalis kaosz. A legkisebb emelkedo es eleg egy, aki nem tud lenduletbol felmenni es meghal a forgalom, ahogy (meg meg sokminden mas miatt) tortent ez tavaly is. Persze a legtobb auto nem 4wd-s, es ha beall elotted, akkor meg tok mindegy. Azert tavaly lett volna olyan helyzet, ahol kicsit kevesebbet kellett volna buveszkedni a suzukival. Mivel en hegyen lakom, nem jon am olyan rosszul a 4WD. (igaz ezt most egy niva biztositja)

Masreszt mostanaban a tisztelt kozlekedesmernokok minden befele vezeto egyiranyu utcat kifele egyiranyusitanak, megszuntetve ezzel az elkerulo utakat. Nem tudom, hogy kozuletek ki Bp.-i, es ki lakik a kulso keruletekben, de ahogy en vettem eszre modszeresen ellehetetlenitik a befele haladokat. A legutobbi huzas az volt, amikor a kedvenc menekulo utcam kozepere ket viragcserepet(!!!) betonoztak, ugy hogy csak egy japan no fer at kozottuk. Dugo volt. En meg kikerultem a francos uttorlaszt. Az mar mas kerdes, hogy a villamossinen at. Kicsit furcsallottak is a megalloban allok :) Persze a varostervezoink hulyesegere nem gyogyszer semmifele 4x4 se alfa se niva. De azert az megiscsak nevetseges, hogy a varosban lassan csak terepjarokkal lehet kozlekedni! Bocsi, csak kifakadtam. Lehet, hogy topicot kene nyitnom errol?

Előzmény: Millennium (10)
ArianA13 Creative Commons License 1999.11.05 0 0 17
Az Alfa 145 természetesen a legeslegszebb „kis”autó.
Két éve Olaszországban figyeltem fel rá, addig itthon valahogy elkerülte a figyelmemet.
Azóta AZÓTA kell KELL nekem egy ilyen, és most jött el az ido, hogy...!
Persze csak használtra van keretem, arra is hitelbol, de...!
A legszebb szín szerintem a:
-ezüst (azt hiszem, ez csak a 2.0-ben van)
-sötétkék
-sötétezüst, ami nem is tudom milyen szín valójában.
A piros nem teccik annyira...
CYRUS Creative Commons License 1999.11.04 0 0 16
Alfa 145??? Legszebb a maga kategoriájában, menjetek már ! Ez nevetséges! Haveromnak is volt 2 Alfája szerette is öket csak mind a kettö miután elérte a 4 éves kort hamar szétesett!
Előzmény: JetBoy (15)
JetBoy Creative Commons License 1999.11.04 0 0 15
hááááát... nekem az alfák a 156 kivételével túl olaszok (értsd: idiótán néznek ki a csőrükkel :))), a 156 viszont gyönyörű! A 166 viszont ronda :(
LJ Creative Commons License 1999.11.04 0 0 14
Eddig nem akartam mondani, de a 145-ös szerintem is magasan veri az összes kategóriatársat megjelenés tekintetében, talán az egy Honda Civic kivételével (azt nem magasan veri, csak eléggé :) ). Pláne a rosso színben. Mint az álom. :)))

Oké azt elismerem hogy a 4x4-ben a legnagyobb vonzerő a kocsi hátulján látható "Permanent" felirat :))) Kicsit komolyabban, gondolom az esetek 80%-ában nem érezhető a 4x4 hatása, szóval az érdekelne hogy megéri-e arra a 20 körüli százalékra kifizetni a többletet.
Bár nem úgy tűnik mintha sokkal drágább lenne, de gondolom többet iszik.

Előzmény: alfino (11)
VMax Creative Commons License 1999.11.04 0 0 13
Az elozohoz: az 1.6 boxer termeszetesen 146-os volt.
VMax Creative Commons License 1999.11.04 0 0 12
Hali kedves alfasok!

Nagyon orulok, hogy vegre valahara megszuletett ez a topic is!

Millenniumnak uzenem, hogy hihhetelen jo a weblapjank a bevezetoje... Mikozben olvastam a hatamon kellemes bizserges futott vegig :)))

De hogy a topichoz is szoljak: tapasztalatok 155-hoz. 93-as 1.8 ts. Edesapam ijesztgeti vele a nagyerdemut, de en is eleg sokat vezettem. Nem o volt az elso tulaj, de az valoszinuleg nem nagyon hajtotta meg, ezt erezni rajta. Amire figyelni erdemes, hogy a regebbi olaj nem volt az igazi, pl. mar igy osszel is elegge csunya hangja volt inditasnal (gondolom a hidro szelephezag-kiegyenlitok inditasnal meg nem allnak a helyzet megaslatan) de ezt sikerult megoldani. A megoldas a selenia 20k olaj kepeben erkezett, raadasul ezzel allitolag a szervizintervallum is nomen est omen 20 ezer km.

A hatso dob belul valahol atlyukadt, mert szornyu csorgo hangot ad. Igaz, hogy egy ideig sokszor volt keves, rovid uton hasznalva, igy meg nem csoda ha belulrol szeteszi a dobot a viz. Itt az ideje egy remusnak :))

Az egyik hatso ajtozar lett meg morcos egyszer, nem volt hajlando reteszelni. Szetszed->megolajoz->no problem.

Kicsit kemeny a futomuve, ez raadasul fokozza a belter zorgeset, de jo minosegu uton nagy tempoval haladva ugysem zorog semmi. Persze ez egy alfasnak inkabb elony.

A minap ultem egy 97-es 1.6 boxerben, asszem 106 paci... hat a tulaj elegge meghajthatta.... alfahoz kepest kicsit lomha volt, a kipuf. rendszer itt is eresztett, valahol elol.

En egyebkent (mint majdnem mindenki) trabival kezdtem, majd jott egy 1.3-as suzuki, ami az en
hasznalati modom mellett 1 ev alatt anyagfaradas miatt gariban kerult volna a kasznishoz. Nyar ota egy rokon-autot egy 1.6-os Bravat terelgettem, egesz addig amig egy buszos kollega be nem toretett velem egy vedokorlatot, ami elrepesztette a blokk ontvenyet. Most ugyintez a bizostito.... Addig is keresek egy jo allapotu max 1 eves 145-ost......

Ja: kinek mi a kedvenc alfa-szine? (tudom, hulye kerdes, de talan van akinek nem csak a Rosso Alfa jut eszebe :)))

Előzmény: alfino (-)
alfino Creative Commons License 1999.11.04 0 0 11
Nekem 2 évig egy 33-as 4x4 volt. Ezalatt az idő alatt nem kellett egyszer sem hozzá nyúlni a 4x4-hez. Nekem sokkal inkább a váltóval voltak problémák, ami ha jól tudom a 33-nál típus betegség.
Azért én a 145-re nem mondanám, hogy kis aranyos, szerintem kategótiájában a legszebb, erőröl nem is beszélve...

A kérdésem a 155-nél főleg a turbora vonatkozott - még sosem használtam turbos autot hutamosabb iseig...Van valamilyen gyenge pontja?

Millennium Creative Commons License 1999.11.04 0 0 10
Vezetni nem vezettem 4x4-est, (mármint Alfát, mert mást igen), így erről nincs közvetlen tapasztalatom, de szerintem a mai városi közlekedési viszonyok között nincs olyan helyzet, ami indokolná egy 4x4 jogosultságát. (persze az autógyárak marketing szakemberei szerint biztos más a helyzet)

Előzmény: LJ (9)
LJ Creative Commons License 1999.11.03 0 0 9
Először én is pont olyanra gondoltam, mint a tied, csak aztán megfogott a Permanent.
Biztos több baj van vele, összességében több a költség, de ha vezettél már 4x4-est, hogyhogy nem látod az előnyét? :)
Előzmény: Millennium (8)
Millennium Creative Commons License 1999.11.03 0 0 8
kilo

Kösz a dicséretet!

vicky

Ha csinos lány vagy, akkor könnyü pótolni a hiányosságokat, szívesen elviszlek egy kis kirándulásra, csak egyeztessük az idöpontot!

LJ

Nekem az elözö Alfám egy 90 utáni (új karosszériás) 33-as volt. Igaz nem 4x4-es, hanem egy sima 1.5-ös. 98 LE-s volt, ment mint a golyó. Az évek alatt gyakorlatilag semmi baj nem volt vele, egyszer döglött be, de akkor nagyon. Még garanciális idöben az injektor. Az volt a baj, hogy pont Balatonon nyaraltunk, és ott senki sem tudott hozzányúlni és tréleren kellet felhozni Bp-re. Szerencsére a garancia idön belüli hiba miatt a szállítás sem a mi zsebünkre ment. Én nem igazán vennénk 4x4-est, nem látom az elönyét, de kisebb a csomagtér, nehezebb az autó, és a bonyolultabb a szerkezet.

kilo Creative Commons License 1999.11.02 0 0 7
Amore Sportivo!

Először is hadd gratuláljak Millenniumnak azért a bevezető pár mondatért az Alfa honlapon - azt hiszem, ennél tökéletesebben nem lehet megfogalmazni az Alfa életérzést.

Nekem éppen most (a 156 2.0 Selespeed mellett, ami kicsit drágácska még) a 164-ek tetszenek - V6 3.0, amikor az a motor duruzsol!

A 155-ről nem sokat tudok, valahogy olyan "sötét ló" nekem - azt viszont, hogy a 156-ot milyen vezetni... na azt tudom: álom.

Az a baj, hogy órákig tudnék itt ömlengeni 8-)))

kilo

LJ Creative Commons License 1999.11.02 0 0 6
Alfa Romeo...Szerelem? AZ!!!

3 éves 145-ös? Határeset, lehet boxer és T-Spark, nem mindegy. A boxernek gyönyörű a hangja, de a T-Spark a jövő.
1,4-es 145-ös T-Sparkról vannak tapasztalatok.
Hogy tényleg jó-e? Hahaha, ezt most komolyan kérded??? :) Hihetetlenül.
A kis motyorkája miatt elég olcsó a fenntartása, viszont azzal is 103 lóerős. Elég abba a kocsiba, de ha kicsivel nagyobb a pénzügyi keret, az 1,6-ossal még jobban jársz.
Egyéves, eddig a lambda-szondát cserélték rajta garanciában.
Ha bővebben érdekel, fenntartási költség meg ilyenek, rád uszítom édesanyámat aki jár vele, csak győzd végighallgatni. :)
Nagy hátránya viszont hogy ahol megállsz vele, ott 90% hogy valamelyik autóstárs gilisztás lesz és versenyezni akar, mert egyszerűen álló helyzetben is pimaszul néz ki!!! :)
Amúgy tudásához képes szinte ingyen adják. Hasonlítsd össze mondjuk egy VW Polóval ami még kisebb is...

Én per pillanat 33-as Permanent-en gondolkodom. Érdemes rászánni a többletpénzt a 4x4-re? Néhány kevésbé jó dolgot hallottam róla. Használt már valaki ilyet, mit tudtok a '90 utáni 33-asokról?

Cuore Sportivo!

Előzmény: ArianA13 (1)
Millennium Creative Commons License 1999.11.02 0 0 5

Üdv minden Alfistinek!

off
Az a helyzet, hogy már régóta gondolkozom azon, hogy nyissak-e egy Alfa Romeo témájú topic-ot, ha már van Audi, BMW-E30 stb. Föleg amiatt, hogy van egy saját Alfás honlapom a www.extra.hu/alfa-romeo címen, csak arra gondoltam, hogy pont emiatt mondjátok majd, hogy önreklámot csinálok.
De így már más a helyzet.
on

alfino

Szerintem azt az autót vedd meg, amelyikhez a szíved húz, hisz pont ez a lényeg.

Előzmény: alfino (-)
alfino Creative Commons License 1999.11.02 0 0 4
Hát ez sok mindentől függ, mondj néhány közelebbi adatot a kocsiról amit venni akarasz:
motor méret, felszereltség, hol volt szervízelve...
Azt hiszem, ha 3 éves akkor az még az első szériák között jöhettett ki. A 146-al a kötelező szervízen kívül semmi bajom nem volt az egy év alatt amíg használtam.
ArianA13 Creative Commons License 1999.11.02 0 0 3
Szerintem egy fenék arra való, hogy rácsapjanak....
De komolyan: nekem a kis Alfák teccenek a leginkább per pillanat (fiatalság, bolondság...).
Kb. mennyi az üzembentartása szerinted egy ilyen járgánynak?
alfino Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2
ArianA13,

szerintem ez tényleg így van, bár én a 145-t nem szeretem a csapott feneke miatt.
Nekem utóljára egy 146ti volt, sajnos 3 hete ellopták, úgyhogy amíg a biztosító nem fizet, gyalogosan vagyok kénytelen közlekedni. Ezért is tettem fel kérdésemet az alfákkal kapcsoltaban - a 155 220LE-vel nagyon megfogott, csak nem ismerem a tipust.

ArianA13 Creative Commons License 1999.11.02 0 0 1
Kedves Alfino!
Rokonlélek!
Bár én még nem vettem Alfát, de igencsak a küszöbén vagyok annak, hogy megszerezzek eegy 3 éves 145-öst.
- TUDOM, hogy nem olcsó autó

De mégis, gyönyöruuuuuuuuu
És tényleg jó is?
TÉNYLEG jó?

Érdekes, ma ugyanezt mondta nekem valaki:
„Én 5 évvel ezelőtt ültem Alfába először, azóta nem is veszek más tipusú autót...”, komolyan!
Lehet benne valami...

vicky Creative Commons License 1999.11.02 0 0 0
0 a tapasztalatom, Alfában sem ültem még.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!