Meg lehet nézni a zsanérokat, néhány típusnál ha kikoptak, egyszerűen cserélhetôk, ez orvosolja az ajtó lógását és nyikorgását.
Én is szívtam tavaly ilyen nyikorgással, de nem az ajtó volt az, hanem az ajtókárpit. Az egyik Tasztaltárs szerzett nekem egy csodaszert, ezzel befújtam, egybôl elmúlt a nyikorgás. Ez valami láthatatlan molibdénes filmet képezô spray, úgy hívják, hogy Gleitmo300. Ne kérdezd, hogy hol lehet kapni...
Mikor nyikorog, ha kinyitod, vagy ha menetközben rázkódik a kocsi és attól nyiszog? Mert ha az utóbbi akkor a szilikonozás csak látszat javítás, a probléma az, hogy laza az ajtó felfüggesztése a zsanéroknál és attól mozog menetközben. Ennek javítása karosszérialakatost kíván.
Ha csak így kell, akkor tökéletes. Rendkívül brutális tud lenni.
Biztos, hogy nem az mert az enyémbe még Németországba hátúlról elég keményen belejöttek... egymás után háromszor. Szerencsére a biztosító fizetett a totálkárra, bár csak kétszer. Az a hihetetlen még számomra is, hogy az egészben tényleg nem volt bunda.
Egyébként a törött autót leadtuk a bontóba és rögtön vettünk egy gyönyöru szép piros Giuliettát (2.0 szintén)
Veletlenul nem egy kecskemeti kereskedesben adtad le? Ugyanis amit irtal 100%-ig illik az altalam kiszemelt autora. Ma egyebkent voltam a "sarki" alfasnal, kerdezgettem a tipusrol. Nem is tudtam, hogy hatsokerekes. Meg, hogy ez is negy karbis, mint a 33 volt korabban. Azt hiszem azert elmegyek megnezni. Ja, azt nem mondtam, hogy tulzott elvarasaim azert nincsenek, leven "zuzoautonak" kell. Azert a 145-ost megiscsak feltem ilyesmire, es bar eleinte Skodat akartam, gondoltam Fiat/Alfa-buzi leven megnezem mar mi a felhozatal. Ja, es talaltam egy elado Bertone X1-est... menten elolvadok..... csak azt is sajnalnam. Szoval lemegyek Kecskemetre es megnezem hogyan ketyeg. Aztan majd meglatjuk. Koszi az infokat, es ha barkinek lenne meg tapasztalata, hat ne tetovazzon megosztani!
Hááát nem is tudom jó-e az neked, ha írok egy-két tapasztalatot. Az elso autóm ti. pont egy 83-as két literes (barna) Alfetta volt.
Nem is tudom lehet-e azt tanácsolni, hogy keress jó állapotban lévot, mert olyat elég nehéz taláni.
Hát azért néhány tanács: az összes elektromos berendezést próbáld ki, ami csak létezik rajta, kontrollámpa stb. Váltó: az Alfások már tudják is mire gondolok. Azért megijedni nem kell, ha recseg, az összes régi Alfában recseg.
És az összes olyan dolog persze, amit a régi kocsikban meg kell nézni. A legfontosabb szerintem az elektromos rendszer és esetleg a futómu.
Alfa bontót fejbol már nem tudok, de az autós ujságokban viszonylag sok hirdetést találsz és elég jól lehet bontott alkatrészt találni hozzá.
A hangja viszont gyönyöru és elég jól fel is van szerelve.
Volt errol egy teszt az auto-motor-und sport magyar kiadasaban. Ott a fiatok es az alfak inditasgatoljat (brava, 156 vagy 166) bombnabiztosnak iteltek, ellenben nevetsegesen gyoirsan fel lehet torni az autot. Nekem lizingcegnel meseltek, hogy nalunk pl. a bravokat sokkal jobban lopjak, mint barmelyik alfat. Ha istennek ugy nez ki, nem kapos. Lekopogom.
Van arról információtok, hogy mennyire lopják a 145-ös, 146-os Alfákat? Megbízható -e az indításgátlója annyira, hogy csak elvontatják, vagy esetleg ki tudják játszani?
Segitseg, illetve tapasztalatok kellenenek. Ugy alakult, hogy kiszemeltem magamnak egy 83-as, 2000-es benzines Alfettat. Kerlek benneteket, ha valakinek volt/van tapasztalat ezugyben, ne habozzon megosztani velem. Gondolok itt elsosorban az ilyenkor varhato hibakra, mennyire elerheto potalkatresz bontott (ki tud egy alfa-bontot?) vagy csak kepviseleten keresztul meregdraga gyari? Na, szoval regeljen mindenki!!!
Szerintem nincs vele gond. Egy villantas meg nem a vilag. Aki ezen idegeskedik, hat tegye.
Azert avval egyetertek, hogy nezhetik pl. "elengedlek, menjel haver"-nek. Nyilvan ha egyenrangu keresztezodesben talalkozunk es egy góly (hehe!) jon jobbrol, nem kell villogni, meg felreerti.
A gfx tervezest meg szerintem szivesen vennenk, ahogy idid engedi :)
>matricában csak ki csinálja és, hogy jut el itt mindenkihez?
Ismeros nyomdat azt hiszem tudok keriteni. Viszont fel kene merni, megis hany darab kellene. Mert bar a nyomda ismeros, nem hiszem,, hogy ingyen kinyomnak :( Viszont minel tobb kell, fajlaosan annal olcsobb.
>Az említett 145-öst a Sport Autó xy számában láttam, ha konkrétan érdekel, akkor megkeresem melyik szám.
A Sport Autot sajna csak alkalomszeruen veszem, ha mar az osszes tobbi autosujsagot kiolvastam, es mincs mas... Szepek a kepek, de tul sok infot nem ad. De ha megnezned, melyik az a szam, orulnek neki!
Nos, matrica-témában ezennel fejalánlom segítségemet, ha már lesznek konkrét elképzelések. Megtervezem az emblémát, ingyen és bérmentve, merthogy tipográfus és reklámgrafikus vagyok vagy mi. Egy 145-ösben...!
A villantással való köszöntés pedig nem igazán jó szerintem... elég sok mindent jelent ebben a kis magyar közlekedés horroban, csak éppen nem a barátságos közeledés jelét....
Örülök, hogy nem halt meg a topic míg pihenni voltam.
Én benne lennék a matricában csak ki csinálja és, hogy jut el itt mindenkihez?
Vmax: Zender weblapja www.zender.de egy német tunningműhely amely általában olsz autókkal foglalkozik. Az említett 145-öst a Sport Autó xy számában láttam, ha konkrétan érdekel, akkor megkeresem melyik szám.
Jo otlet! Legfobb ideje, hogy egy kis joerzest vigyunk a mindennapi vezetesbe, hogy lassuk, na, ez tenyleg egy kollega . Mar ha lehet vezetesnek nevezni azt a csatat, vagy tulelesi gyakorlatot ami manapsag van.
Vagy mit szolnatok egy maticahoz? Nem valami hatalmas lakkrombolora gondolok, inkabb valami kicsi, de izleses jelre, amirol felismerjuk a masik tasztaltarsat. Olyan Cuore Sportivo stilusban!
hát nemtom, hamár alfa, akkor '70-es GTV. amilyen a régi olasz filmekben a zsaruknak volt... szvsz gyönyörű autó. mondjuk én eléggé elfogult vagyok a '68-'70 között gyártott autókkal kapcsolatban.
Szerintem köszöntsük egymást villantással, úgy mint Németországban az Alfások. (Vagy régen volt motoros koromban a P20-asok az is ment ám mint a búbánat) Mit szóltok hozzá?
Na és ez?
1997-es
155 2.0Ts Super
Metál fehér(Bianco Argento Metallico) A Kód szerint, szerintem meg gyönyörű.
Hát az első szerelmem meg egy 33-as 16 szelepes volt.
van Magyarorszagon Alfa club, a Fiat Boldizsarnal van a kozpontja (XI. Boldizsar ut 1.) - itt lehet jelentkezni is. Rendszeresen tartanak programokat, van Club ujsag is.
Meglepetes lesz a web cim is (bar ellegge kezdetlegesaz oldal) www.alfaromeoclub.hu .
A www.alfaromeo.hu tartalmaz egy listat a vilagszerte mukodo alfa clubokrol, elerhetoseggel.
Van hasznalt auto adatbazis, szuresi feltetelekkel. Beszosszentettem a felteteleid es 14 db jott ki, ebbol a leg OK-sabb, egy 92-es 1.5-os 33-as. De ha felmesz 1.2M-re, mar ketezres 164-est kapsz. Na, tessek valogatni!
Állítólag létezik Magyarországon Alfa Klub. Sajnos a NET-en nem találom az e-mail címüket. Nnna. Az elég hihetetlen, hogy nincs nekik, (A FIAT Magyarország sem tudja) szóval, ha bárki tud erről vmit, lécci küldjetek egy mailt. Off Mit gondoltok (tudom hogy ez Alfa topic, 1000 bocs) van annyi Lancia az országban, hogy érdemes egy klubot létrehozni? Megtisztelnétek, ha őszintén és reálisan, és szubjektíven elmondanátok a véleményeteket. Vagy inkább csináljunk egy Olasz Autók klubját, nehogy "mán" a közvélemény csak a fapados német autókat tekintse megbízhatóóóónak. Még 1x 1000 bocs az off ért, válaszokat köszönöm. Ha a Lancia Klub nem jön létre, veszek egy Alfát ;)
Mindenesetre elég bamba lehetett a Viper soförje, de azért a 145 sem biztos hogy 120 LE volt, lehetett egy 2000-es Zender által kicsit megbolondított változat amiről már jobban elképzelem a szitut.