Hello, végre van valaki aki gondolt az igazi Alfákra is. Mert ezek a 145-46-55-56-66, 164 autók már szinte csak a nevükben hordják az Alfa Romeo-t, hiszen 87-ben megette a FIAT (ill.: fiat). _ALFA ROMEO_ imho az hátsókerekes és Alfa75 vagy előtti. Kivéve az Arná-t, mert az Nissan. Nem? Transaxle rulez!
Érzékeny pontra tapintottál. Olvastam valahol, hogy a legtöbb kritika a márka-hű rajongóktól az Alfa Romeo-t azért érte, mert az új GTV-t nem csinálták meg összkerekesben.
Az biztos, hogy akik itt vagyunk, senki sem a legszigorúbb ésszerűség szerint választ autót, mert akkor 1.4-es Opel Astrával járnánk. Csak mindenkinek máshol van az ésszerűség határa, illetve más irányba akar elmenni. Én speciel ha egyre több pénzem lenne, akkor egyre erősebb motorú GTV-re adnám ki a pénzt és nem fizetnék a négykerékhajtásért.
off
egy kis reklám: ha van időtök meglátogathatnátok és írhatnátok a honlapomon most létrehozott on-line fórumba is.
on
A termosztátok hőértéke változó, ezt nem árt megnézni. Nekem is volt már ilyen problémám, télen alig melegedett be, sőt néha vissza is hült az autó. Nem egy nagy dolog kicserélni, kb. 20 perc.
Ha csupán az ésszerűség irányítaná az embereket az autóvásárlásnál, eleve nem venne senki 1500 cm3 fölötti autót városba, nem hogy 4x4-est. Csak itt már bejönnek az érzelmek is. Ugyanolyan kérdés mint az, hogy miért vesznek emberek boxer motoros Alfákat? Többet fegyaszt, mint egy soros motor, gyengébb is, de GYÖNYÖRŰ hangja van. Szóval autó kérdésben csak az gondolkodik tényszerűen akinek az autója csak használati tárgy, nekem pedig nem az.
Válaszaim: nekem, egyszerű embernek, a normál városi közlekedés a mindennapi bp.-i közlekedést jelenti.
Úgy emlékszem csupán annyit írtam, hogy fergeteges érzés, és nem azt, hogy e nélkül nem lehet a városban autózni.
Kedves TOM314,
hasonló „problémáim” nekem is vannak a 145-s ben.
1.
Nekem a hutôvíz 80 fokon pihen meg, a szervizben erre szintén termosztátcserét javasolták, mert szerintük nem a megfelelô van benne (szval nem engedi a motort az üzemi hômérsékletre, 90 fokra emelkedni). A tied szerintem is alacsony. Nem eszik egy kicsit sokat a kocsid?
Nekem van még egy extrám: valahol csöpög a fagyálló (nagyon kicsi, apró cseppekben) rá a forró motorra, ahol aztán szépen elpárolog. Képzelhetitek, mit éreztem a büdös és a motorháztetô alól felszivárgó gôz (füst) láttán elôször...
2. Hasonló élményem volt nekem is: mindhárom csere után nagyon ritkán most is tapasztalom ezt a jelenséget. Beszéltem a szerelôsráccal, és a porlasztó átnézését javasolta, mivel én szinte kizárólag városban nyomulok a kocsival, könnyen eldugul vagy mi, és nem tud a magas fordulatszámhoz mélto benzint elégetni a motor. Valami ilyesmi, egyáltalán nem értek hozzá, ezekzeh hülye vagyok, remélem nem mondtam túl nagy baromságokat.
Szoval a kovetkezo "problemaim" vannak az ALFA-mmal, ami egyebkent egy 146 ti (2.0 TS 16V).
1. A hutovizem normal kozlekedesi modban nem nagyon akar foljebb menni, mint 72-74 C fok, es en ezt egy kicsit alacsonynak talalom (nygtassatok meg, hogy nem az) es a termosztat csere sem segitett tul sokat rajta.
2. Ha pl. kettesben 1500-2000 tol padlo gazzal gyorsitok, akkor 4300-4400 korul egy kicsit mintha megtorpanna. (benzinszuro+gyertya+legszuro csere megvolt)
Nem is azert kell 4x4 a varosba, hogy szaguldozzunk vele. Ugyanugy "el lehet szallni" egy osszkerekes autoval, mint egy elso/hatsossal, csak tovabb marad stabil az auto, es nagyobb tempora osztokel, igy a vegen meg nagyobb lesz a baj. De az teny, hogy pl. nedves uton kanyarban 50 km/h-nal is erezheto kulonbseg van az elso es az osskerekhajtas kozott. En ugy vettem eszre, hogy ha az osskerekes auto megcsuszik, 100%-ig uralhato, tehat csuszva is oda iranyitom, ahova eredetileg szerettem volna. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell kozben kormanyozni ugye :)) Vedd meg ehhez hozza, hogy nem csak kanyarban, hanem gyorsitaskor (neajdisten kanyarban gyorsitaskor) az auto nem "huzza" maga utan a karosszeriat, sodrodo, kiporgo kerekekkel, hanem viszi maga alatt az utat. Szerintem az a fel liter tobbletfogyasztas mindenkepp megeri, fogd fel biztonsagi tartaleknak.
Aki pedig kicsit is emeledon lakik, annak ugy nem kell ecsetelnem a dolgot igy telviz idejen. Egyebkent amikor leesett az elso nagy ho, osszkerekkel voltam. Azokon a mellekutcakon, ahol akkora volt a ho/meredek volt, hogy mas nem tudott kozlekedni, gond nelkul hazaertem este, kozben meg fel is huztam az Istenhegyi utra egy Fordot egy mellekutcabol. Ilyenkor mindkinek 4x4 kene, es nem volnanak dugok...
Ja, csak hogy teljesen korrekt legyek: meg nem volt szerencsem imprezahoz, a fentiek egy Niva mellett tortentek. A 145-ost otthon hagytam :( Vajon miert???
Csak megismételni tudom, amit az akkori hozzászólásom után irtam 2 hozzászólással később, hogy nem igazán tudom, mik azok a tényszerű adatok, amelyek normál városi körülmények között indokolnák a négykerék meghajtást. A normál városi körülmények között nem azt értem hogy 40 km/h sebességgel poroszkál az ember, de nem is a 20 centis havat, és nem is azt, hogy 110-el hogyan lehet murvás úton bevenni a kanyart. Persze szívesen meghallgatom az érveket arról, hogy ki mit nevez normál városi közlekedésnek, és hogy abban hogyan segíti, és milyen előnyöket nyújt a négykerékmeghajtás.
Üdvözletem minden Alfa barátnak! Most találtam meg ezt a topicot és igen kedvemre való! Alfa 155 rulez!!! A sajátom is ilyen.
Millennium
Olyan összkerekest is vezettél amibe egy "kicsit" erősebb motort építettek? (pl: Impreza turbo)
Ha vezettél, nem értem miért vonod kétségbe a 4x4 létjogosultságát a városi utakon, ha pedig nem vezettél akkor sürgősen próbáld ki. Először mondjuk a 155 Q4-et, én próbáltam! Besz@rás!!!
Drukkolok neked!
Én is emlékszem ilyen "mindig benne van" darabra:
- Volt egy Porsche 911 C4, Strosek tuninggal, na azt vagy 2 évig ott árulták. A Francia Intézetnél szokott állni.
- Másfél éve szeretne megszabadulni egy fickó a 850-es kombi Volvojától, '95-ös, fekete T5-ös verda. Elôszôr 6.5M volt az ára, most már csak 4.2, de 4-ért el lehet hozni. Sajna a szervízkönyve nem eredeti, és motorikusan sem tuti. Mikor megnézettem a márkaszervízben, elsôre nem találtak rajta semmit. Aztán véletlenül ottfelejtették alapjáraton ketyegni, 5 perc múlva akkora füstöt produkált, hogy majd' megfulladtak a szerelôk a műhelyben. Szerintem nem fogja eladni...
Akkor bizonyára sokáig fog még a KAE-ben lakni szegény verda.
OFF
(Rendszeres olvasók emlékezhetnek néhány "mindig benne van" darabra:
- 800LE-s nitrós Chevy dragster
- sokáig a 929-es Mazda oldalról fotózva
- AMC Eagle 4x4
- szinte mindig a garázsba építhető padlófűtő szál
- katonai sátor
- legalább szeptembertől novemberig kitartott egy 33-as Alfa, közben 930-ról 880 ezerre esett
- újra benne van a Lotus Elise, kissé olcsóbban.)
ON
A hamzsabégi Aral-kútnál rohadt le egy Zagato? Nahát, miért nem szóltál, onnan grátisz elvittem volna a roncsot haza, és a németnek semmit nem számláztam volna érte! Sőt, hogy lássa milyen a magyaros vendégszeretet, vettem volna neki egy Zsigulit, abban sokkal tágasabban hazamehetett volna. Hogy örült volna, ha ezt felajánlottam volna neki! :)))
A Zagatoról azt hallottam, hogy külföldrôl hozták be sz@rrá törve, és meg csak nem is rendesen pofozták helyre. Szóval aki igényes, nem veszi meg. Errôl árulkodik az is, hogy én legelôszôr még 6.5 millióért láttam, azóta 1M-t esett az ára -- gondolom terjed a híre. Én is beindultam rá, mármint a fantáziám, egyszer láttam egyet élôben, valami német kiscsákóé volt és a hengermalom úti Aral kútnál próbálta életre pofozni, de sajna eldurrant a hűtôrendszere, valószínűleg a hengerfejnek is annyi volt, vasárnap délután nem tudott mit kezdeni vele :-(
Az aktuális Képes Autó Expresszt kézbe véve, megdöbbentően sok 145-öst láttam. Sőt, minden Alfás figyelmét felhívhatta magára a Zagato, nem egy hétköznapokba szürkülő autó, csekély 5,5 milláért. (Állítólag ez volt a BNV-n is kiállítva.) Talált pénz! :)
Üdvözlet!
Jó ideje Alfa Romeo rajongó vagyok, és mint azt már valaki írta, nekem is megdobban a szívem, amikor meglátok egyet! Sajnos még nincs birtokomban a hőn áhított 145-ös, de ami késik, nem múlik! Ha tudtok eladó 145-ösről, akkor kérnélek Benneteken, hogy dobjatok meg egy mail-el! Az 1.6-os változat érdekelne, de a nagy álmom a QV! Előre is köszönöm!
Ha nem lathato feluletet akartok zajmentesiteni, pont erre talatak ki a Noise Killer, meg hasonlo nevu spray-ket. Mondjuk ebbol egy flakon ugy 7ezer, de van van mas neven ugyanezt tudo szinten amerikai termek kevesebbert is. Olyasmi, mint a purhab, csak sokkal vekonyabban lehet felhordani, mellesleg mindenfele vibraciot, korroziot, stb. megeloz. Bar igazabol autohifis celokat szolgal, de ha ugyis az ajtopanel ala szeretned fujni akkor ennel jobbat szertintem nem talalsz.
En itt vettem, kb. 3 ezerert:
Meg lehet próbálni, hátha segít. A nagytakarítás szerintem nem mossa le, már ha az ajtókárpitot kezeled, mert akkor ugyi az ajtó és a kárpit közötti részt kell befújni (miután leszedted a kárpitot), ott ahol a kettô érintkezik, így nem súrlódik, nem nyikorog.
Mindenesetre elôbb fel kellene deríteni a nyikorgás pontos forrását, ahgy VMax is mondta, vagy úgy, hogy rázós uton ül melletted valaki, aki keresi a nyöszörgést, lefogja, megütögeti a gyanús elemeket. Elôször én is a műszerfalra gyanakodtam, de ilyen módszerrel sikerült beazonosítani az ajtópanelt.
Az is igaz, hogy a zaj sokszor máshonnan hallatszik, mint ahonnan ered. Egy hétig vizslattam a jobb elsô ajtót, mire rájöttem, hogy a bal hátsó ülés rögzítôkallantyúja a ludas...
Ugye nem gondolod, hogy egy Gleitmo-fújásért pénzt fogok kérni? Vagy akármit is? Nahát...
Banalis dolog, de nekem az utolagosan beszerelt motorter nyitaserzekelo tartokonzolja nyikorgott, es megis kozeptajrol hallottam.
Egy teszt: nyisd ki az ajtokat (vagy huzd le az ablakot), motorhaztetot, vagy ahonnan sejted, hogy jon. Kezd el ringatni a kasznit, mintha a lengescsillapitokat "vizsgalnad", az ajtoknal, a huto felso tartolemezenel, vagy ahol gondolod es nem okoz gondot. Kicsit konnyebb igy lokalizalni a doglokat, mint menet kozben fulelni. Jo munkat!
Nem tudom, segít-e a dolgon. Ha igen, megköszönném a segítségedet, persze nem csak úgy, ingyér gondolnám.
Egyébként ezt az izét utána nem mossa le az elso nagytakarítás?