A segítségeteket szeretném kérni!
Már két hónapja vívódom, hogy milyen autót kellene vennem, mert a jelenlegi Trabant 601 Special-om szolgáltatásaival nem vagyok igazán elégedett. ;-)
Sokféle használt és új autót néztem végig, míg a múlt hét végén arra jutottam, hogy beruházok egy Suzuki Swift-re, mert az legalább vadi új és tuti, hogy nem kell szervízbe szaladgálnom vele. Már majdnem le is előlegeztem egyet, amikor megláttam egy autókereskedésben egy piros 146-os Alfát. Azóta nem tudok aludni ....
Az autó 1.7-es, 16 szelepes, 1995 VII. hónapi, svájci szervízkönyves, 75000 km-rel. (ABS, szervók, riasztó, klíma, stb ...)
A kérdéseim ezzel kapcsolatban:
- Mik a tapasztalatok a 146-osokkal kapcsolatban?
- Vannak-e típushibák?
- Megbízható-e még egy ilyen 4.5 éves Alfa?
- Mi az előnye, vagy hátránya az 1.7-es motornak? (az 1,6-oshoz képest)
- Mennyit fogyaszthat az autó?
- Mennyibe kerül egy átlagos szervíz? (pl. kötelező)
- Van-e esély, hogy egy ilyen gyönyörű autót nem karcolásznak össze, illetve lopnak el néhány héten belül ?
- Mik azok a dolgok amire egy használt Alfánál mindenképpen oda kell figyelni? (motor, elektronika, korrózió ...)
Üdv mindenkinek! Gondoltam megnézem van-e valami alfás topic, -mert döntés előtt állok- és rátoktaláltam :) Röviden:több éve egy véletlen folytán lett egy alfa 155-öm, de sajnos totálkárosra törte egy cimbi.A véletlen és egy barátom révén hozzájutottam egy lanciakappa2.0td -hez , de ennek immár több mint 3 éve így ideje váltani. Viszont azelőtt (alfa155) német kocsikat koptattam (vwpassatvariant1.6, fordscorpioghia2.0). Alfás cimborám lehetővé tenné, hogy a kappából átüljek egy 166osba (2.5 v6 24v c.a. néhány extrával) :)) Mondjátok el kérlek erről a gépről a véleményeteket.Előre is kösz!
...És kérdeznék valamit Alfás barátaimtól:
A 100. AutóMagazinban (98 szeptember) volt egy kép egy átalakított Gtv Spiderről. Levágták a szélvédőt, befedték az utasülést és a bal egyes feje mögé tettek egy krómozott bukócsövet. Nem tudja valaki, ki követte el? (Az újság szerkesztősége nem tudta biztosan, a pininfarina website zsákutca volt.)
A 155-ös már a közös platform időszak alatt született, most hirtelen nem tudom melyik autóval, de utánanézek. Egyébként királyul néz ki és megy a 155, nekem is megyűlt már a bajom egy 2.0 TS Szuromi tuning géppel, állatul megy. De akkor is Fiat :(
A rohadás meg a Sud óta megszűnt, addig _semmilyen_ koorózió védelmet nem használtak az Alfánál. A Fiat :( meg azért tudta megvenni az állam által birtokolt részvénypakettet, mert "megfenyegette" az államot, hogy kirúg 6000 embert... Ennyit az Agnelli birodalomról. Az olasz Alfaklubok egy jó része nem fogadja be az 1987 utámi Alfákat. De azért ne hidd, hogy utálom a 33-45-46-55-56-64-66, Gtv, Gtv Spider-eket, én mindig villogok, ha találkozom velük.
Gábor
Egyetértek veled, hogy azt azért erös túlzás mondani, hogy a 75-ös óta az elsökerékhajtás miatt már nem igaziak az Alfák. Ráadásul az, hogy egy gyárnak (márkanévnek) ki a tulajdonosa, az egy egész más kérdés. Pár éven belül odajutunk, hogy lesz 5-6 multi, de marad a néhányszáz márkanév. Akkor azokra az autókra vagy az eddig felvásároltakra (Jaguár, Lancia, Maserati, Lamborghini, Bentley, stb... stb... ) azt lehet mondani, hogy már nem igaziak?
Hogy-hogy 145-öst vennél? És mi van a 155 QV tervekkel?
Ne nyissunk vitát arról, hogy mi számít igazi Alfának! Én ugyan nem vagyok egy nagy autószakértő, és ha Te mondod, hogy a hátsókerékhajtás a király, elhiszem. De amikor azt mondják, hogy a 155 csak a nevében Alfa, akkor kicsit rosszul érzem magam!! De persze lehet, hogy Neked van igazad, mint mondtam én nem értek hozzá, csak azt tudom, hogy a ragyogó 75,GTV és a többi király transaxle is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy annak a csúnya FIAT-bácsinak lehetősége adódott megvenni az ALFA ROMEO-t. Meg azt is tudom, hogy azóta eladhatóak újra az Alfák, amióta gyártják azokat a "nemigazialfa" elsőkerekes autókat. Meg azóta nem rohad ki alólad az Alfád. Szóval amikor azt a rohadt FIAT-ot, meg az elsőkerekes szutykokat szídjuk nem kellene ezeket az apróságokat elfelejteni. De azért ha Te mondod, hogy nem igazi Alfa az autóm azért elhiszem!!!
Vipex
Örülök, hogy olyan valaki véleményét hallottam, akinek van összehasonlítási alapja! Én csak a technikai adatok ismeretében nyilatkoztam, de ezek szerint az élet más. Ennek én csak örülök, ui. most szeretnék venni egy 145-t. Király az a kocsi!!! Gratulálok hozzá!
Szerintem nem csak a hangja szép egy ALFA boxernek. Én egy 1.6-os 145 ie vel járok, de a munkahelyemen az OPEL Astra 1.6 16V Ecotec a módi.
minkét autó 103 LE telejíményű, de az Astra körübelül 0.5-1 l benzinnel többet eszik, a húzóereje viszont nincs akkora mint az ALFA-nak.
Hello, végre van valaki aki gondolt az igazi Alfákra is. Mert ezek a 145-46-55-56-66, 164 autók már szinte csak a nevükben hordják az Alfa Romeo-t, hiszen 87-ben megette a FIAT (ill.: fiat). _ALFA ROMEO_ imho az hátsókerekes és Alfa75 vagy előtti. Kivéve az Arná-t, mert az Nissan. Nem? Transaxle rulez!
Érzékeny pontra tapintottál. Olvastam valahol, hogy a legtöbb kritika a márka-hű rajongóktól az Alfa Romeo-t azért érte, mert az új GTV-t nem csinálták meg összkerekesben.
Az biztos, hogy akik itt vagyunk, senki sem a legszigorúbb ésszerűség szerint választ autót, mert akkor 1.4-es Opel Astrával járnánk. Csak mindenkinek máshol van az ésszerűség határa, illetve más irányba akar elmenni. Én speciel ha egyre több pénzem lenne, akkor egyre erősebb motorú GTV-re adnám ki a pénzt és nem fizetnék a négykerékhajtásért.
off
egy kis reklám: ha van időtök meglátogathatnátok és írhatnátok a honlapomon most létrehozott on-line fórumba is.
on
A termosztátok hőértéke változó, ezt nem árt megnézni. Nekem is volt már ilyen problémám, télen alig melegedett be, sőt néha vissza is hült az autó. Nem egy nagy dolog kicserélni, kb. 20 perc.
Ha csupán az ésszerűség irányítaná az embereket az autóvásárlásnál, eleve nem venne senki 1500 cm3 fölötti autót városba, nem hogy 4x4-est. Csak itt már bejönnek az érzelmek is. Ugyanolyan kérdés mint az, hogy miért vesznek emberek boxer motoros Alfákat? Többet fegyaszt, mint egy soros motor, gyengébb is, de GYÖNYÖRŰ hangja van. Szóval autó kérdésben csak az gondolkodik tényszerűen akinek az autója csak használati tárgy, nekem pedig nem az.
Válaszaim: nekem, egyszerű embernek, a normál városi közlekedés a mindennapi bp.-i közlekedést jelenti.
Úgy emlékszem csupán annyit írtam, hogy fergeteges érzés, és nem azt, hogy e nélkül nem lehet a városban autózni.
Kedves TOM314,
hasonló „problémáim” nekem is vannak a 145-s ben.
1.
Nekem a hutôvíz 80 fokon pihen meg, a szervizben erre szintén termosztátcserét javasolták, mert szerintük nem a megfelelô van benne (szval nem engedi a motort az üzemi hômérsékletre, 90 fokra emelkedni). A tied szerintem is alacsony. Nem eszik egy kicsit sokat a kocsid?
Nekem van még egy extrám: valahol csöpög a fagyálló (nagyon kicsi, apró cseppekben) rá a forró motorra, ahol aztán szépen elpárolog. Képzelhetitek, mit éreztem a büdös és a motorháztetô alól felszivárgó gôz (füst) láttán elôször...
2. Hasonló élményem volt nekem is: mindhárom csere után nagyon ritkán most is tapasztalom ezt a jelenséget. Beszéltem a szerelôsráccal, és a porlasztó átnézését javasolta, mivel én szinte kizárólag városban nyomulok a kocsival, könnyen eldugul vagy mi, és nem tud a magas fordulatszámhoz mélto benzint elégetni a motor. Valami ilyesmi, egyáltalán nem értek hozzá, ezekzeh hülye vagyok, remélem nem mondtam túl nagy baromságokat.
Szoval a kovetkezo "problemaim" vannak az ALFA-mmal, ami egyebkent egy 146 ti (2.0 TS 16V).
1. A hutovizem normal kozlekedesi modban nem nagyon akar foljebb menni, mint 72-74 C fok, es en ezt egy kicsit alacsonynak talalom (nygtassatok meg, hogy nem az) es a termosztat csere sem segitett tul sokat rajta.
2. Ha pl. kettesben 1500-2000 tol padlo gazzal gyorsitok, akkor 4300-4400 korul egy kicsit mintha megtorpanna. (benzinszuro+gyertya+legszuro csere megvolt)
Nem is azert kell 4x4 a varosba, hogy szaguldozzunk vele. Ugyanugy "el lehet szallni" egy osszkerekes autoval, mint egy elso/hatsossal, csak tovabb marad stabil az auto, es nagyobb tempora osztokel, igy a vegen meg nagyobb lesz a baj. De az teny, hogy pl. nedves uton kanyarban 50 km/h-nal is erezheto kulonbseg van az elso es az osskerekhajtas kozott. En ugy vettem eszre, hogy ha az osskerekes auto megcsuszik, 100%-ig uralhato, tehat csuszva is oda iranyitom, ahova eredetileg szerettem volna. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell kozben kormanyozni ugye :)) Vedd meg ehhez hozza, hogy nem csak kanyarban, hanem gyorsitaskor (neajdisten kanyarban gyorsitaskor) az auto nem "huzza" maga utan a karosszeriat, sodrodo, kiporgo kerekekkel, hanem viszi maga alatt az utat. Szerintem az a fel liter tobbletfogyasztas mindenkepp megeri, fogd fel biztonsagi tartaleknak.
Aki pedig kicsit is emeledon lakik, annak ugy nem kell ecsetelnem a dolgot igy telviz idejen. Egyebkent amikor leesett az elso nagy ho, osszkerekkel voltam. Azokon a mellekutcakon, ahol akkora volt a ho/meredek volt, hogy mas nem tudott kozlekedni, gond nelkul hazaertem este, kozben meg fel is huztam az Istenhegyi utra egy Fordot egy mellekutcabol. Ilyenkor mindkinek 4x4 kene, es nem volnanak dugok...
Ja, csak hogy teljesen korrekt legyek: meg nem volt szerencsem imprezahoz, a fentiek egy Niva mellett tortentek. A 145-ost otthon hagytam :( Vajon miert???
Csak megismételni tudom, amit az akkori hozzászólásom után irtam 2 hozzászólással később, hogy nem igazán tudom, mik azok a tényszerű adatok, amelyek normál városi körülmények között indokolnák a négykerék meghajtást. A normál városi körülmények között nem azt értem hogy 40 km/h sebességgel poroszkál az ember, de nem is a 20 centis havat, és nem is azt, hogy 110-el hogyan lehet murvás úton bevenni a kanyart. Persze szívesen meghallgatom az érveket arról, hogy ki mit nevez normál városi közlekedésnek, és hogy abban hogyan segíti, és milyen előnyöket nyújt a négykerékmeghajtás.
Üdvözletem minden Alfa barátnak! Most találtam meg ezt a topicot és igen kedvemre való! Alfa 155 rulez!!! A sajátom is ilyen.
Millennium
Olyan összkerekest is vezettél amibe egy "kicsit" erősebb motort építettek? (pl: Impreza turbo)
Ha vezettél, nem értem miért vonod kétségbe a 4x4 létjogosultságát a városi utakon, ha pedig nem vezettél akkor sürgősen próbáld ki. Először mondjuk a 155 Q4-et, én próbáltam! Besz@rás!!!
Drukkolok neked!
Én is emlékszem ilyen "mindig benne van" darabra:
- Volt egy Porsche 911 C4, Strosek tuninggal, na azt vagy 2 évig ott árulták. A Francia Intézetnél szokott állni.
- Másfél éve szeretne megszabadulni egy fickó a 850-es kombi Volvojától, '95-ös, fekete T5-ös verda. Elôszôr 6.5M volt az ára, most már csak 4.2, de 4-ért el lehet hozni. Sajna a szervízkönyve nem eredeti, és motorikusan sem tuti. Mikor megnézettem a márkaszervízben, elsôre nem találtak rajta semmit. Aztán véletlenül ottfelejtették alapjáraton ketyegni, 5 perc múlva akkora füstöt produkált, hogy majd' megfulladtak a szerelôk a műhelyben. Szerintem nem fogja eladni...
Akkor bizonyára sokáig fog még a KAE-ben lakni szegény verda.
OFF
(Rendszeres olvasók emlékezhetnek néhány "mindig benne van" darabra:
- 800LE-s nitrós Chevy dragster
- sokáig a 929-es Mazda oldalról fotózva
- AMC Eagle 4x4
- szinte mindig a garázsba építhető padlófűtő szál
- katonai sátor
- legalább szeptembertől novemberig kitartott egy 33-as Alfa, közben 930-ról 880 ezerre esett
- újra benne van a Lotus Elise, kissé olcsóbban.)
ON
A hamzsabégi Aral-kútnál rohadt le egy Zagato? Nahát, miért nem szóltál, onnan grátisz elvittem volna a roncsot haza, és a németnek semmit nem számláztam volna érte! Sőt, hogy lássa milyen a magyaros vendégszeretet, vettem volna neki egy Zsigulit, abban sokkal tágasabban hazamehetett volna. Hogy örült volna, ha ezt felajánlottam volna neki! :)))
A Zagatoról azt hallottam, hogy külföldrôl hozták be sz@rrá törve, és meg csak nem is rendesen pofozták helyre. Szóval aki igényes, nem veszi meg. Errôl árulkodik az is, hogy én legelôszôr még 6.5 millióért láttam, azóta 1M-t esett az ára -- gondolom terjed a híre. Én is beindultam rá, mármint a fantáziám, egyszer láttam egyet élôben, valami német kiscsákóé volt és a hengermalom úti Aral kútnál próbálta életre pofozni, de sajna eldurrant a hűtôrendszere, valószínűleg a hengerfejnek is annyi volt, vasárnap délután nem tudott mit kezdeni vele :-(
Az aktuális Képes Autó Expresszt kézbe véve, megdöbbentően sok 145-öst láttam. Sőt, minden Alfás figyelmét felhívhatta magára a Zagato, nem egy hétköznapokba szürkülő autó, csekély 5,5 milláért. (Állítólag ez volt a BNV-n is kiállítva.) Talált pénz! :)
Üdvözlet!
Jó ideje Alfa Romeo rajongó vagyok, és mint azt már valaki írta, nekem is megdobban a szívem, amikor meglátok egyet! Sajnos még nincs birtokomban a hőn áhított 145-ös, de ami késik, nem múlik! Ha tudtok eladó 145-ösről, akkor kérnélek Benneteken, hogy dobjatok meg egy mail-el! Az 1.6-os változat érdekelne, de a nagy álmom a QV! Előre is köszönöm!