Fargo.
Most néztem meg az egyik tuning cég oldalát, és hát önmaguknak is ellentmondanak a szám szerű adatok. Pl.: Úgy kezdi, hogy szívómotornál 10-15%teljesítmény többlet várható, a turboknál kb. 40%.
Namármost, a T5 210 LE + 40% az= 297 vagyis amit mondasz a kb 300 paci meg is van. Ezek után simán lehoz egy táblázatot , és leirja hogy a T5 250 LE-s a T5-R 260 LE- lesz, a beavatkozás után. De az Alfa 155 Q4 190 LE-ből is csak 210 lesz a táblázat szerint, pedig a +40% nál az is 266 LE. Akkor pedig valaki hazudik.
Aki nem hiszi járjon utána! ( www.megalarm.hu)
Üdv.
Fargo.
Most néztem meg az egyik tuning cég oldalát, és hát önmaguknak is ellentmondanak a szám szerű adatok. Pl.: Úgy kezdi, hogy szívómotornál 10-15%teljesítmény többlet várható, a turboknál kb. 40%.
Namármost, a T5 210 LE + 40% az= 297 vagyis amit mondasz a kb 300 paci meg is van. Ezek után simán lehoz egy táblázatot , és leirja hogy a T5 250 LE-s a T5-R 260 LE- lesz, a beavatkozás után. De az Alfa 155 Q4 190 LE-ből is csak 210 lesz a táblázat szerint, pedig a +40% nál az is 266 LE. Akkor pedig valaki hazudik.
Aki nem hiszi járjon utána! ( www.megalarm.hu)
Üdv.
fargo!
Biztosan megy az 50%, de akkor már bele kell piszkálni a turboba is, nem? En olyat még nem hallottam, mondjuk ez nem jelent semmit, hogy tisztán chippel ekkora teljesítménynövekedést produkáltak volna. Meg azt is hallottam, hogy a chip-tuning csak egy vezérműtengely cserével együtt az igazi.
fargo!
Biztosan megy az 50%, de akkor már bele kell piszkálni a turboba is, nem? En olyat még nem hallottam, mondjuk ez nem jelent semmit, hogy tisztán chippel ekkora teljesítménynövekedést produkáltak volna. Meg azt is hallottam, hogy a chip-tuning csak egy vezérműtengely cserével együtt az igazi.
50 százalék simán elmegy, sôt több is. Ismerek egy fekete 360 lovas kombit, automata váltóval. Egyszer "szerepelt" vele a tulaj, álló helyben nyomott egy padlót, a kerekek elkezdtek füstölve kaparni, majd az automata felváltott 2-be, és csak ekkor indult el a kocsi.
Volt egy 460-as turbom is, az a végén 180 lóerô volt (gyárilag 120), én több mint egy évig jártam vele így, a srác aki megvette, fél éve használja, és nincs vele különösebb gond...
Elsô keréken nem mindig simán megy át a 210 paci sem, kiváncsi leszek a 300-ra.
Al-fan.
120-nál 4000-t ? Az nem igaz ! Vagy a fordulatszám mérő nem jó vagy a km. óra. Ja gondolom 5.ben értetted? A 4 gangos ladák nem forogtak 120 nál 4000-t. Nekem 5. ben 120 hoz 3400/min tartozik.
Üdv.
Alfino :
Ha még nem lenne felvéve az "adatbázisodba" javaslom esetleg a Cross-Boxot is. Nem mondom, hogy a legolcsóbb, mert csak komoly cuccokkal dolgoznak, de azért egy összehasonlításnyit mindenképpen megér. Érteni mindenképpen értenek hozzá...
Más : hétvégén az autópiacon egy Alfás sráccal beszélgetve meglepodve hallottam, hogy a 145 1.6 TS ben 120 nál 3500 -at forog a fotengely. No, az enyémben majd'4000 -et. Van erre vonatkozó tapasztalata valakinek ?
Ja, nekem 850 T5 van, a kisebbik 2 literes motorral. Az enyém gyárilag 210 LE, de egy hónappal késôbb ugyanez a motor már 225 LE-t teljesített, és szintén ugyanez a moci megy a 850R-ben is, átprogramozott elektronikával, 240 LE-vel. A 850 T5R (nem a 850R), az a T5 sportfutóművelés nagyobb kerekekkel szerelt változata.
Igen, csütörtökön megyek, bár még lehet, hogy kútba esik a dolog, bejelentkezett hozzám valaki, úgyhogy elôfordulhat, hogy jövô hétre halasztok. De ha minden jól megy, holnap egy órakor adom le a kocsit és négy körül már 300 lóerôvel zingetek haza :-)))
Fargo.
T5, vagy T5R? Végül is részletkérdés, mind a kettő vaddisznó. És csütörtökön mész is?
Megírhatnád! Igaz emiatt a hétvégi kiruccanásom miatt csütörtök du.-tól vasárnap estg nélkülöznöm kell eme nemes topicot, de remélem nem fogom megbánni.
Üdv.
fargo!
Ugye Neked van a T5 Volvod? Az már magában is vaddisznó, csáp-tuninggal meg főleg! Ha megejtetted a dolgot, megírhatnád! (igaz, hogy ez Alfa topic, de nem baj)
Fargo.
Nekem szerencsére nem szól a dolgaimba az anyósom, igaz egyszer már megautóztattam, volt is mindenféle baja, azóta nem nagyon erölteti a közös kocsikázást. Egy pár tízezres tételt még az asszony is el képes viselni, igaz hogy nem veri a seggét a földhöz örömében, de ez az Ő baja!
Fél milla viszont már az a kategória amit bizony nem viselne el, főleg azért mert " minek gyorsabban menni" haszontalan dolognak tartja. 160 fölött egyébként is mindig dumál, bár van amikor hiába.
Larini.
A péntek idő közben realitássá vált, tuti hogy megyek, remélem az ATC.-nél is tudnak fogadni.
Majd felhívom őket ma, és utána dumálunk.
Üdv.
Joe 155!
Drukkolok, amint tudsz vmit. írjál vagy hívj a jól bejáratott mobil kommunikációs csatornán!
fargo!
Na az sem rossz, amit leírsz! De nálunk ez úgy működik, hogy megbeszéltük: mivel a feleségem nem egy autó-őrült -nem ért hozzá, csak az a lényeg, hogy szép (szerintünk), télen jó meleg, nyáron nem sül bele és mindig menetkész-, nem szól bele mikor, mennyit költök rá. Így nem kell egy sportkipu, vagy egy csáp-tuning létjogosultságát megmagyaráznom. Bár a futóműtuningtól félek, mert "az már nagyon kemény és ráz" (itt labdába sem rughat az a tipikusan férfi érv, hogy: viszont 120 téphetek fel a budai oldalon a Lágymányosira), de majd csak megoldom vhogy!
Aha, ez a házisárkány érzés ismerôs. Nekem az anyósom tesz folyamatosan keresztbe, mióta vettem egy jobb kocsit (ami nagyobb és szebb, mint az övé). Tök ciki, mert teljes erôbôl nekem akart esni a bestia, de én félre álltam, és akkorát koppant a falon (persze képletesen értve), hogy azóta az egész rokonság rajta kacag. Ostoba hárpia.
Az efféle gondok kezelésére a határozott fellépés a legjobb ellenszer. ("Konyhabútort akarsz, drágám? Leteszed az árát az asztalra, oszt mehetünk is megvenni. Ja, hogy én tegyem le?!")
Az anyós ellen, csak miheztartás végett, még a kezdetek kezdetén a hozzávágott kisszék a legjobb ellenszer -- legalábbis volt egy rokon, egy igen bölcs ember, akinek ez bejött ;-) De esetleg elviheted egy körre az Alfáddal a városba, esetleg a visegrádi szerpentinre, hogy szokja a kiképzést...
GTV-s.
Baromira irigyellek, hogy megteheted a gépeddel amiket leírtál. Én sajna nehezebb helyzetben vagyok, mivel a házisárkányom nehezen viseli el ha az autómra költök, mivel " nagyobb ház kell, ruha kell,konyhabútor" meg ilyenekkel ostromoz.
Gondolom neked ilyen gondod nincs, vagy jól le tudod kezelni. De szeretem olvasni a technikai jellegű írásaidat, megtudhatom belőle hogy nagyjából milyen lehetőségeim lennének.
Üdv.
TOM314, VMax!
Kipufogó ügyben nagyon tudom ajánlani a GTV-s által már említett Kipufogóklinikát! (tel.:06 1 3838055) Szerinten korrekten dolgoznak, és nem is drágán. Vannak saját gyártmányaik is, de forgalmaznak Remust, és Supersprintet is.
A Magnumról csak annyit: voltam náluk, valami kerti sufniban végzik áldásos tevékenységüket, a feltett kérdésekre sem tudott a csóka normális választ adni, ugy hogy én aképp döntöttem: nem megyek oda többször. Csupán úgy éreztem, hogy nincsenek arra megfelelően felkészülve, hogy ilyen dolgokkal foglalkozzanak.
Larini, Joe 155:
A teljes motortuningom 500E alatt lesz (pontos árat még nem tudok, de nem is mondhatom meg), ebben benne van a 2,5-ről 2,8 átalakítás, hengerfej, szelepek, főtengely, lendkerék. Új gyári (164 QV) dugókkal. A kipuf. már adott, a 4 dobos rendszerem került a Klinikán 83000 Ft.-ba, egy délután alatt legyártották. A motor szabadidőben készül, november vége óta (ja, könnyű annak, akinek van tartalék motorja), márciusra lesz kész, amikor vizsgáztatni kell. Aztán következik a gyújtás, motorvezérlés, ha a 3.0 ECU nem lenne elég. Szűrőt a már anyiszor idézett barátomnál érdemes megkérdezni, (Ital-Auto lásd lejjebb), rugót az RR Racingnél (Alfaklub tagoknak -10%), gátlót a Kárászi cégnél: sárga Koni. Nekik van kapcsolatuk rugókovácsal, oda is érdemes elnézi a gyári rugó összenyomása, ergo keményítés és ültetés ügyében. Kérdezz rá az Ital-Autónál, nincs-e ötlete más változat rugójára kicserélni. Kipufogó ügyben is tudnak segíteni, van címük, ahol a custom made kipufogót elkészítik hozzáértéssel.
Tom 314: Ital-Auto, hetente járnak Olaszba alkatrészért, amit kedd délig megrendelsz (némi előleggel) csütörtökreitt van, bontott is.
Off
Ismerősöm az Ital-Auto-ból a Domokos Csaba, de nem ezért ajánlom, mióta megismertem, tényleg soha nem megyek máshova vásárolni, annyival jobb árakat kapok.
On De hosszú lett...
larini: ultetes ugyben probald meg az R&R Racing-et, eibach rugokat forgalmaznak. En anno bravahoz kerdeztem, ugy 50e korult volt. Fel eve mentem egy ultetett 145-tel, 16-os OZ kerekek, remus, amit akarsz. Gatlo=gyari.... Fel is utott, pedig probakor volt, ugyhogy csak modjaval mentem vele.
Mi a bajod a magnummal? A csalad masik alfajat epp mostanaban vinnenk oda kipuff. cserere. Ha valami nem koser veluk meg elotte szeretnem tudni!
Cgo: az altalad emlitett arak saccperkb ket kiloval konnyebbek a magyaroraszagi araknal. Nalunk a 145QV 5 millio korul alakul, szoval egy 146ti 4-ert nem rossz, legalabbis innen nezve.
Joe: Opeles ismeros ment az ATC-hez, de nem sok jot meselt roluk chiptuning ugyben :( De nem akarlak eltantoritani. Vegulis ok legalabb fekpadon mernek, mig masok belenyomjak a superchips-fele generalszoszt. Az elektromos kompresszoraik viszont teccenek!
Larini.
Bocsesz, de úgy alakult hogy délután le kellett ugranom Szarvasra. Kiskunhalas-Szarvas 1'02 Rulez!
A fiuk itt halason a fiatnál nagyon jól dolgoznak, pár éve kirugták a teljes bandát és most új csapat dolgozik. A szervíz vezető valamelyik N csoportos rally csapatnál melózott, én nagyon meg vagyok velük elégedve. Nem is drágák, és még soha nem volt panaszom náluk!
Tudom ajánlani mindenkinek aki nem túl messze lakik.
Üdv.
alfino!
Nem mondassz vadat! TS már létezett a 75-ben is. Igaz, hogy csak 8 szelepes volt. Ezeket, némi módosítással, szerelték a 155,164-be 1995-ig, amikor kijöttek a 16 szelepesek. Sőt a 145 QV-t és a 146 ti-t, amikor a többi még boxer volt, szerelték 16 szelepes TS motorral.
Gratula a 146 ti-hez, biztosan vaddisznó!
a 146-ost csak ajánlani tudom. Én egy éven keresztül vezettem egy 146ti -t (1.5 évesen vettem), de szervízbe csak a kötelező átnézésekre kellett vinni. Ezért típus hibáról nem tudok beszámolni, bár lehet, hogy ez csak a kocsi fiatal életkora miatt nem jött ki. Alfa szerelőktöl is azt hallottam, hogy a 145/146 a legjobban eltalált sorozat.
Novemberben lopták el...
Viszont örömmel tudok beszámolni, hogy múlt hét pénteken volt lehetőségem átvenni egy teljes új példányát a 146ti-nek. GYÖNYÖRŰ!!! Egyetlen zavaró tényező, a gyári magnó mögött valami zörög veszettül. Csere lesz eszközölve.
Én úgy tudom, hogy TS-el szereltek már alfákat 98 előtt is, lásd első 146-om 97 júniusi volt és az is TS-es volt.Lehet, hogy vadat mondok the 155/164-ben is létezik TS amiknek 96-ban beszüntették a gyártását.