Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Nagyon szépen köszönöm az infókat,ezek alapján már tudok indulni!Ez a saját alkotású járgány is ott fog álni valamelyik rámpánál rakodásra várakozva,több kissebb-nagyobb társával együtt :-).Remélem nem veszitek rossz néven a fotót.
Köszönöm, az elsőt megtaláltam már, csak azzal az a gondom, hogy nem kapcsolja össze, csak odarakja, kvázi a közelébe a másik vágánynak. Másrészt nekem ilyenkor, hiába csak néhány sínt jelölök ki, a program automatikusan kijelöli az egészet.
A második viszont hasznos! No akkor még egy kérdés. :) Olyat lehet, hogy egy különálló vágány, vagy vágányszakaszt fülön fogok és valahová odaillesztem?
Ha először a bal egérgombbal, majd utána a jobb egérgombbal a sínrészre kattintasz és kiválasztod a "Verschieben mit der Maus" feliratra kattintasz, akkor utána tudod mozgatni az adott sínrészt.
Ha meg két szakaszt akarsz összeilleszteni, akkor kattinst az egyik szakasz végére, majd a jobb egérgombbal a sínszakaszra és válaszd a "Gleise verschieben zu Gleis" menüpontot, majd kattint arra a szakaszvégre ahová kapcsolni szeretnéd.
Közben látom megválaszolták: igen, minden sínen elmennek a vonatok. Az 'U' profilú (úgynevezett "kalapsínek") a régebbiek, az 'I' profilú az újabbak, a Roco, Trix, PIKO-A, Teiilig mind ilyenek. Ezek szerintem össze is kapcsolhatóak. De a PIKO-A -ban van olyan sín is pl. ami a régi 'U' profilt az újabb 'I' profillal teszi összekapcsolhatóvá.
Egy gyors kérdés: hogyan lehet Wintrack-ben arrébb rakni egy sínt?? Pl. van egy vágányrész, kiveszek egy sínt belőle, a maradékot összekötném - hogyan?
Illetve nem tudom, kinek melyik vágánytervező jött be jobban? Piko A-val terveznék.
(Eddig használtam a Raily-t, mert egyedüliként támogatta a régi Piko U-profilt. Elméletileg támogatná a Piko A-t is, de szegény fejlesztők kihagyták a síntipusok egy részét... :)
Ha nagy domborzatkülönbségeket akarsz, akkor érdemesebb csak a vágányzat és az épületek alá rétegelt lemezt rakni és a többit megcsinálni mondjuk hungarocellből.
H0 terepasztalt szeretnék épiteni 560 x160 cm méretben , asztalt vázát elkészitetem ,de itt elakadtam ,pályaterv ötletbe kérnék segitséget , az asztal vázát teljesen le kell fednem rétegelt lemezel vagy csak ahova a vágányzat készülne ? Segitséget előre is köszönöm
Nem lelkendezve mesélést vártam,és mint írtam körül is néztem visszaolvastam,de nem mindig esik szó arról amit én nem értek még,lehet hogy aki régen csinálja az már unja ezeket a kérdéseket,és nevet rajtuk.....de mindenki kezdte valahol,senki nem úgy született,hogy ezeket ránézésre is vágja!Szóval nem csak reményteli készválalsz várásról van szó!
Próbáltam a keresővel találni letölthető épületterveket,de nem adott találatot.Ha tudtok segítsetek,tudom.hogy már sokszor írtatok róla,de most jött el az ideje,hogyfoglalkozzak vele és nem tudok többszáz hozzászólást végigbogarászni!
Nem érzékenykedek,és vissza is olvastam mielőtt zavarkodtam,csak azzal az volt a gond hogy a sínek tipusáról nem mindig esik szó,áltban csak a építési módszerekről,ezeket próbálgattam is már.Az ár meg nem vág földhöz de nem feltétlen újat akarok venni,ezért kérdeztem mi párosítható össze!A V43 kedvenc mozdony ez tuti rajta lesz,töltést megoldom gumi ágyazatos nem élethű,és akkor konkrét kérdés....elmegy ez a Fugi gép a Trix,Roco,vagy éppen vegyes,stb. gyártmányú "I" profilú sínen?Lényegében ez a fő problémám,szóval hogy bármilyen sínen elmegy e bármelyik mozdony?
Nos : a két db , egyenkét 55x30 cm-es alaplemez - merevítő bordákkal - készen áll, azaz a "munka dandárja", az asztalosmunka kész.
(Sokat szenvedtem vele... :)
A funírlemez - "százezer" süllyeszett facsavarral :))) - a merevítő lécekhez van erősítve. (Mivel a csavarfejek kissé kiállnak, így kartonlemezzel beborítottam a "0 szintet". A sínek áramellátó vezetékei felforrasztva a sínek aljára, az alaplemez kifúrva - a vezetékek elvezetésére.
Most olyan műveletek következnek, amivel nagyon el lehet rontani az egészet - ezért is húzom-halasztom - a sín- és talpfafestés, majd az ágyazatkészítés, ezután a sínrögzítés és a felsővezeték oszlopok rögzítése jön.
Hulladék síneken már próbálkoztam a festéssel, de sem a sínek oldalának rozsdabarna színe, sem a talpfák - "betonaljak" szürkésfehér színe nem az igazi : ráadásul folyton olyan helyre is került "fösték", ahova nem kellene. ( "Sín-szín" a betonaljra, illetve betonalj-szín a sínre.)
Most - az igazi síneknél az "éles festéshez" - maszkolószalaggal próbálkozom, de nem igazán tudtam jól lefedni a nem-festendő területet - ezért vacillálok, nehogy elrontsam az egészet... :)
(Azért az hiszem, a jövő héten belefogok.... :))))
Pedig nincs kézenfekvőbb, mint visszaolvasgatni a topikokat a témában. Lehet, hogy mondjuk egyvalaki válaszol, és annak van egy kedvence: meg fogod venni, mert neki az tetszik? Arra pedig ne számíts, hogy több tucatnyian elkezdenek lelkendezve mesélni; megtették máskor, például itt, a vasútmodelles topikokban. És nem szeretik ismételgetni ugyanazt.
Tehát a legokosabb, hogy kész válasz reményteli megvárása helyett kicsit körülnézel, aztán döntesz.
A V43-as az fővonali gép. Azt a masinát nyiltvonalon megilleti egy jó töltés, amit jól elkészíteni, szóval macera, pláne, ha nem a vasútról szól a leendő terepasztalod, jobban jársz a töltéses sínrendszerekkel. Valószinüleg nem sok sín lesz az asztalodon, tehát nem vág földhöz a magasabb ár. Hogy melyik? Amelyik jobban tetszik.
És ne érzékenykedj, mert Te nem adtál meg leendő részleteket, így én is csak találgatok, hogy Neked mi lenne a jó. Rizmajer.
Hát akár segítségnek veszed, akár nem / megjegyzem a mondatom végén ottvolt a smiley :-D / tényleg rengeteg féle sín van és mindenkinek más jön be. Kinek a Tillig, mert az a legszebb, kinek a gumiágyazatos Roco mert van ágyazata és strapabíróbb, Nekem speciel a PIKO-A, mert viszonylag olcsó, minden fajta egyenes, ív, kitérő kapható és jól is néz ki.