Boxer motorban ajánlani tudom Boári Botondot, Gyöngyösön lakik, van egy szervize, gázt is szerel és 33-sal versenyez II. osztályban. A száma: 0620-959-0170
Felni: Ital-Autó vagy Botond.
Sziasztok!
Ez az első fórum, amibe beleszólok, talán nem véletlen ...
Én is imádom az alfákat, főleg mióta megvan a 33 1.5 IE. Ez az első alfám, de nem az utolsó.
Szeretnék egy kicsit tuningolni rajta, így lenne egy-két kérdésem:
1. Erre a típusra lehet-e, érdemes-e chiptuningot csináltatni?
2. Milyen áron és hol lehet szép könnyűfém felniket kapni. Elsősorban a használt vagy bontott(?) érdekel.
3. Az első dolog biztos, hogy a kipufogó, illetve a légszűrő lesz, tudtok ajánlani típust?
Jössz egy sörrel...
Ha felhívsz, akkor megbeszélhetünk vasárnap délelőttre egy randevút, kiviszlek egy raktárba (ne féljen senki, a klubtagok tartják ott a téli álmot alvó kedvenceiket, meg az alkatrészbázisunk egy részét (főleg 75, GTV)), lehet mazsolázni, meg dumcsizni. OK?
Ablak, váltógomb, cs.zár, ülés stb. mind megoldható, csak annak baj, aki megijed egy kis bütyköléstől. Te asszem nem ez vagy, és belecsöppentél a pesti GTV-s társadalom krémjébe. Minden (!) segítséget megkapsz tőlünk.
Más.
Ahogy ígértem, előkerítettem a másik kipufogós elérhetőségét. Ő csinálta a rozsdamentes (végig) duplacsöves rendszert a barátom GTV-jére, számla nélkül 90 kFt-ért.
: Szarka Antal mh:290-4175 (Az otthonit nem adom meg, mert nincs felhatalmazásom.)
Ma már nem lttam, az utca nevét sajna nem tudom. A felsô rakpartot köti össze a Fô utcával, kicsivel a Francia Intézet elôtt. A felsô rakparton áthajtva itt lehet a Lánchíd elôtt lemenni az alsó rakpartra.
No miután a topickezdés napja óta itt lebzselek, itt volt az ideje hogy egy beújítsak egy saját Alfát (eddig "a családban van egy" alibivel voltam itt). Akkor meg már illik letenni a névjegyet.
Szóval a paraméterek:
Alfa-Romeo Alfetta GT 2000L
Évjárat: 1977-78
Szín: fekete (útban a lakatos- és fényezőműhely felé)
Teljesítmény: >130 LE
Extrák: Majdnem az összes ablak nyílik. Két cserélhető váltógomb (ha az egyik a kezedben maradna). Állítható magasságú vezetőülés, amely azonban hosszirányban nem állítható. Rossz gyújtógyertyák az ülés alatt. Csomagtartózár (a kesztyűtartóban). Lökhárító (helye).
Feeling: hatalmas!
Családi felháborodás: elképzelhető. :)
(Special thanks to GTV-s)
Más: fargo, az a szerencsétlen megzúzott GTV nem tudod ott áll-e még? Annyira nem vagyok ott ismerős, esetleg egy utcanévvel megdobnál?
Al-fan.
Szerintem ekkora eltérést semmiképpen sem okozhaz,
4000-nél kb. 140-nel kéne mennie. Az még érdekes lehet- na nem azért hogy kipróbáld- hogy a végsebességhez mekkora fordulatszám tartozik, ill ha elérted a max.fordulatot 5.-ben mit mutat a sebesség mérőd. Nem ijesztegetés képpen mondom de a nagybátyámnak XR2i Fiesta-ja volt és hasonló jelenség volt tapasztalható. 160 fölé nem akart vánszorogni a mutató és késöbb ez fokozódott mégpedig úgy hogy percekbe tellet mire visszaállt nullára.
Ki kellett cserélni az egész műszeregységet.
Üdv.
Alfino :
Cross - Box:407-2566 A Bökényföldi úton vannak kint Mátyásföldön.
JOE 155:
Most ugyan téli gumi van rajta , ami 185/65 -ös a gyári 185/60 helyett. Ez okozhat ilyen eltérést ?
Természetesen 5. -ben gondoltam. Azért megnézem mégegyszer hazafelé.
alfino:
ATC: 1163 - Batsányi j. utca 18
Telefon: 403-4772
Joe 155:
A Megalarm "Superchips" nevű cuccot árul, ami nem igazi, mert elôregyártott chipet raknak be a kocsiba, azaz elvész az egyedileg programozott elektronikában rejlô elôny. Így érthetô, hogy kisebb teljesítményt hoznak, mint az ATC, ahol a kocsit padon próbálva készítik hozzá a chipet.
Mellesleg a turbos autók teljesítmény-növelésének szinte csak az üzemanyagellátó rendszer kapacitása, a motor alkatrészeinek mechanikai tűrôképessége (hengerfejtömítés, hajtókarok, dugók, stb.) szab határt. Ha nem félted a motorodat, akár 100 százalékkal is meg lehet emelni a teljesítményt. Persze kérdéses, hogy ezt a hatalmas igénybevételt bírja-e a váltó, a kuplung, az AC pumpa, a hengerfej. A turbot nem nagyon kell félteni, nagyon túl van méretezve, ha rendesen kap olajat és nem sütik meg, az bírni fogja.
Ha kész lesz a kocsi, felrakom a teljesítmény- és nyomatékgörbéket...
Fargo.
Most néztem meg az egyik tuning cég oldalát, és hát önmaguknak is ellentmondanak a szám szerű adatok. Pl.: Úgy kezdi, hogy szívómotornál 10-15%teljesítmény többlet várható, a turboknál kb. 40%.
Namármost, a T5 210 LE + 40% az= 297 vagyis amit mondasz a kb 300 paci meg is van. Ezek után simán lehoz egy táblázatot , és leirja hogy a T5 250 LE-s a T5-R 260 LE- lesz, a beavatkozás után. De az Alfa 155 Q4 190 LE-ből is csak 210 lesz a táblázat szerint, pedig a +40% nál az is 266 LE. Akkor pedig valaki hazudik.
Aki nem hiszi járjon utána! ( www.megalarm.hu)
Üdv.
Fargo.
Most néztem meg az egyik tuning cég oldalát, és hát önmaguknak is ellentmondanak a szám szerű adatok. Pl.: Úgy kezdi, hogy szívómotornál 10-15%teljesítmény többlet várható, a turboknál kb. 40%.
Namármost, a T5 210 LE + 40% az= 297 vagyis amit mondasz a kb 300 paci meg is van. Ezek után simán lehoz egy táblázatot , és leirja hogy a T5 250 LE-s a T5-R 260 LE- lesz, a beavatkozás után. De az Alfa 155 Q4 190 LE-ből is csak 210 lesz a táblázat szerint, pedig a +40% nál az is 266 LE. Akkor pedig valaki hazudik.
Aki nem hiszi járjon utána! ( www.megalarm.hu)
Üdv.
fargo!
Biztosan megy az 50%, de akkor már bele kell piszkálni a turboba is, nem? En olyat még nem hallottam, mondjuk ez nem jelent semmit, hogy tisztán chippel ekkora teljesítménynövekedést produkáltak volna. Meg azt is hallottam, hogy a chip-tuning csak egy vezérműtengely cserével együtt az igazi.
fargo!
Biztosan megy az 50%, de akkor már bele kell piszkálni a turboba is, nem? En olyat még nem hallottam, mondjuk ez nem jelent semmit, hogy tisztán chippel ekkora teljesítménynövekedést produkáltak volna. Meg azt is hallottam, hogy a chip-tuning csak egy vezérműtengely cserével együtt az igazi.
50 százalék simán elmegy, sôt több is. Ismerek egy fekete 360 lovas kombit, automata váltóval. Egyszer "szerepelt" vele a tulaj, álló helyben nyomott egy padlót, a kerekek elkezdtek füstölve kaparni, majd az automata felváltott 2-be, és csak ekkor indult el a kocsi.
Volt egy 460-as turbom is, az a végén 180 lóerô volt (gyárilag 120), én több mint egy évig jártam vele így, a srác aki megvette, fél éve használja, és nincs vele különösebb gond...
Elsô keréken nem mindig simán megy át a 210 paci sem, kiváncsi leszek a 300-ra.
Al-fan.
120-nál 4000-t ? Az nem igaz ! Vagy a fordulatszám mérő nem jó vagy a km. óra. Ja gondolom 5.ben értetted? A 4 gangos ladák nem forogtak 120 nál 4000-t. Nekem 5. ben 120 hoz 3400/min tartozik.
Üdv.
Alfino :
Ha még nem lenne felvéve az "adatbázisodba" javaslom esetleg a Cross-Boxot is. Nem mondom, hogy a legolcsóbb, mert csak komoly cuccokkal dolgoznak, de azért egy összehasonlításnyit mindenképpen megér. Érteni mindenképpen értenek hozzá...
Más : hétvégén az autópiacon egy Alfás sráccal beszélgetve meglepodve hallottam, hogy a 145 1.6 TS ben 120 nál 3500 -at forog a fotengely. No, az enyémben majd'4000 -et. Van erre vonatkozó tapasztalata valakinek ?
Ja, nekem 850 T5 van, a kisebbik 2 literes motorral. Az enyém gyárilag 210 LE, de egy hónappal késôbb ugyanez a motor már 225 LE-t teljesített, és szintén ugyanez a moci megy a 850R-ben is, átprogramozott elektronikával, 240 LE-vel. A 850 T5R (nem a 850R), az a T5 sportfutóművelés nagyobb kerekekkel szerelt változata.
Igen, csütörtökön megyek, bár még lehet, hogy kútba esik a dolog, bejelentkezett hozzám valaki, úgyhogy elôfordulhat, hogy jövô hétre halasztok. De ha minden jól megy, holnap egy órakor adom le a kocsit és négy körül már 300 lóerôvel zingetek haza :-)))
Fargo.
T5, vagy T5R? Végül is részletkérdés, mind a kettő vaddisznó. És csütörtökön mész is?
Megírhatnád! Igaz emiatt a hétvégi kiruccanásom miatt csütörtök du.-tól vasárnap estg nélkülöznöm kell eme nemes topicot, de remélem nem fogom megbánni.
Üdv.
fargo!
Ugye Neked van a T5 Volvod? Az már magában is vaddisznó, csáp-tuninggal meg főleg! Ha megejtetted a dolgot, megírhatnád! (igaz, hogy ez Alfa topic, de nem baj)
Fargo.
Nekem szerencsére nem szól a dolgaimba az anyósom, igaz egyszer már megautóztattam, volt is mindenféle baja, azóta nem nagyon erölteti a közös kocsikázást. Egy pár tízezres tételt még az asszony is el képes viselni, igaz hogy nem veri a seggét a földhöz örömében, de ez az Ő baja!
Fél milla viszont már az a kategória amit bizony nem viselne el, főleg azért mert " minek gyorsabban menni" haszontalan dolognak tartja. 160 fölött egyébként is mindig dumál, bár van amikor hiába.
Larini.
A péntek idő közben realitássá vált, tuti hogy megyek, remélem az ATC.-nél is tudnak fogadni.
Majd felhívom őket ma, és utána dumálunk.
Üdv.
Joe 155!
Drukkolok, amint tudsz vmit. írjál vagy hívj a jól bejáratott mobil kommunikációs csatornán!
fargo!
Na az sem rossz, amit leírsz! De nálunk ez úgy működik, hogy megbeszéltük: mivel a feleségem nem egy autó-őrült -nem ért hozzá, csak az a lényeg, hogy szép (szerintünk), télen jó meleg, nyáron nem sül bele és mindig menetkész-, nem szól bele mikor, mennyit költök rá. Így nem kell egy sportkipu, vagy egy csáp-tuning létjogosultságát megmagyaráznom. Bár a futóműtuningtól félek, mert "az már nagyon kemény és ráz" (itt labdába sem rughat az a tipikusan férfi érv, hogy: viszont 120 téphetek fel a budai oldalon a Lágymányosira), de majd csak megoldom vhogy!
Aha, ez a házisárkány érzés ismerôs. Nekem az anyósom tesz folyamatosan keresztbe, mióta vettem egy jobb kocsit (ami nagyobb és szebb, mint az övé). Tök ciki, mert teljes erôbôl nekem akart esni a bestia, de én félre álltam, és akkorát koppant a falon (persze képletesen értve), hogy azóta az egész rokonság rajta kacag. Ostoba hárpia.
Az efféle gondok kezelésére a határozott fellépés a legjobb ellenszer. ("Konyhabútort akarsz, drágám? Leteszed az árát az asztalra, oszt mehetünk is megvenni. Ja, hogy én tegyem le?!")
Az anyós ellen, csak miheztartás végett, még a kezdetek kezdetén a hozzávágott kisszék a legjobb ellenszer -- legalábbis volt egy rokon, egy igen bölcs ember, akinek ez bejött ;-) De esetleg elviheted egy körre az Alfáddal a városba, esetleg a visegrádi szerpentinre, hogy szokja a kiképzést...