lore, a hiba nem a te keszulekedben van. En nem olvastam vissza, pedig mar a topic indulasa ota olvasgatom. Aki alfat vezet, rossz ember nem lehet, de nem mind rossz ember, aki nem vezet alfat ;))
mittudoméneztet: a feleseged (ha felesegeid szama>0) nem feltekeny? Ahelyett, hogy ot dedelgetned ;) Najo, asszem mi aztan teljesen megertunk :)
Tegnap este nem bírtam már kivárni , hogy szombat legyen végre valahára és este elmentem autókázni, hát a végén megkerültem a Pilist és az egész Dunakanyart és hajnali 3-ra értem haza... Azt hiszem az előző autóimmal ezt nem tettem volna meg...
Jol van, akkor mégsem írtam olyan nagy hülyeséget. A GTV-s kollegát asszem lehetetlen überelni akár milyen kérdésben.
Lore. Attól még hogy nincs alfád lehet sport szived ( coure sportivo ), én szivesen olvasom a véleményeidet.
Üdv.
Feltettem vóna én is neked címezve nyilvánosan, de nem 'tom, hogy kell. Megyek korrepetálásra. Bezzeg egy motorcsere a GTV6-ban 1 óra alatt megvan. (másodmagammal)
...Itt megy a banner, de egy éves könyörgésbe telt, mire a klubot megtámogatták kicsit. Pedig asszem, ott jó helye van a reklámjuknak. Idén még a logo és felirat használat jogát is el akarta venni a FAM a klubtól, de azt azért nem hagytuk már... Sőt, az idei Berger-tanpálya rendezvényt is megfinanszírozzák.
Köszi GTV-s! Láttam egy-két háromliteres americát bőrrel, klímával ált. fekete színben, és nekem nagggyon tetszik!
VMax!
A reklám feltűnt :))))
Asszem ugyanarról beszélünk!
VMax nem olvasol figyelmesen vagy én nem fogalmazok korrekten (akkor ezer bocs)! Néhány szót az autóbuzi lore-ról: A legtöbbet opelt vezetett, egy éve viszont szorosabb kapcsolat fűzi a Volvo-hoz. Sajnos soha nem volt alfa a kezem között. Csak éppen baromira tetszenek már a régi olasz filmekből is. Amióta a minőség is bárhol megállja a helyét, ugyanakkor a stílus nem veszett el... szóval azóta még jobban. Közelebbről is megismerkedtem vele. Autót kellett választanom a cégnek (Étsanyám részére) és három autó maradt fenn a rostán (S40, 156, A4). Audi jó de lopják, szóval elvetve. 196/110-es méretemmel a 156-os is kiesett, főleg a hátsó hely kicsi. Az S40 is az de tán nem annyira, és beleszagolva jobban tetszett.
Elviselném azt a 120 LE-s egyhatost a 40-esben mert ezt az alapot meg kellett toldani :)
Szóval bocs a félreértésért, nem vagyok Alfa tulaj. Azér ugye nem kell takarodnom lsd....:)))?
Joe: Van egy olyan sanda gyanúm, hogy ebben a klubban a "20 éves lerobbant verdát dédelgetők" erre olyan büszkék hogy csuda! Legalábbis eddig csupa (klinikai eset) őrülttel találkoztam. :)
Én a 22 éves lerobbant verdámat dédelgetem (ma írattam át), de az 1.4-es 145-ös láttára ma éppúgy megdobbant a szívem, mint mikor először találkoztunk. Ha végre a kezem közé kaparintom a verdámat, ugyanolyan villantást fog tőlem kapni a GT Junior és a dízel 33-as.
Az Alfa mellett a Volvo a kedvencem, sokat tépelődtem egy négyüléses 480-as turbó fölött. BMW-t vagy Audit sosem vennék, persze nem utálom akinek olyanja van, de nem az én stílusom.
VMax: Az Alfás hirdetésen megakadt az én szemem is (naná!), de csak most tudatosult bennem - csak mi kapjuk ilyen dózisban, bejelentkezés alapján? Cookie, cookie, Nagy Testvér szemmel tart! :)
Ide másoltam a modellek azonosítását egy amerikai site-ról. Remélem segít az azonosításokbaan. Attn: jórészt csak az amerikába importált modellek szerepelnek benne!
Model Identification for Alfa Romeo
This chart is provided as an aid to precisely identifying your Alfa Romeo. Find your car's body number (usually found on a plate in the engine compartment) and compare it to the numbers in the chart. For 1955-59 Giulietta, use your engine number (beside the distributor) for identification.
Alfa model designations are sometimes confusing. In general: Berlinas, Supers and TI's are four-door sedans; Sprints and GTs are two-door coupes, and Spiders are two-door convertibles.
Note: This table concentrates on models sold in the USA.
750 Series Giulietta, 1300cc, 1955-59
Engine No.Model
1315.00.001 to .09.002 750B Sprint
1315.50.001 to .74.950 750C Berlina
1315.40.001 to .45.854 750D Spider
1315.30.001 to .33.000 750E Sprint Veloce
1315.30.001 to .33.000 750F Spider Veloce
102 Series, 2000cc, 1958-62
Body No. Model
102.00 Berlina
102.04 Spider
102.05 Sprint
101 Series Giulietta, 1300cc, 1959-64
Body No. Model
101.00 Berlina
101.02 Sprint
101.03 Spider
101.04 Spider (USA)
101.05 Sprint (USA)
101.06 Sprint Veloce
101.07 Sprint Veloce
101.11 Berlina TI
101.13 Berlina TI (USA)
101.17 Sprint Speciale (USA)
101.20 Sprint Speciale (SS)
101.22 Station Wagon
101.24 Sprint Veloce (USA)
101.25 Spider Veloce (USA)
101.26 Sprint Zagato (SZ)
106 Series, 2600cc, 1962-67
Body No. Model
106.00 Berlina
106.01 Spider
106.02 Sprint
106.12 Sprint Zagato
101 Series Giulia, 1600cc, 1962-65
Body No. Model
101.12 Sprint
101.18 Spider Veloce
101.21 Sprint Speciale
101.23 Spider
101.23.374639 to 374935 Gran Sport Quattroruote
105 Series Giulia, 1600cc, 1965-68
Body No. Model
105.02 Giulia Sprint GT
105.03 Spider 1600 (Duetto)
105.08 TI
105.11.750007 to 113 Tubolare Zagato
105.11.75 TZ-2
105.16 TI Super
105.26 Super (sedan)
105.32 GTA
105.36 GT Veloce
105 Series Giulia, 1300cc, 1965-72
Body No. Model
105.30 GT Junior
105.39 1300 TI
105.59 GTA Junior
105.91 Spider Junior
105.93 Junior Zagato
105 Series 1750, 1968-71
Body No. Model
105.48 Berlina (Euro)
105.44 GTV (Euro)
105.57 Spider (Euro)
105.71 Berlina (USA)
105.51 GTV (USA)
105.62 Spider (USA)
105, 115 Series 2000, 1972 on
Body No. Model
105.12 Berlina (Euro)
105.21 GTV (Euro)
105.24 Spider (Euro)
115.00 Berlina (USA)
115.01 GTV (USA)
115.02 Spider Veloce (USA)
115.41 Spider Veloce (USA, 75-on)
105.64 Montreal (V-8)
115.24 Junior Zagato 1600
116 Series Alfetta, 2000cc, 1975-80
Body No. Model
116.15 Calif. GT, GTV, Sprint Veloce
116.29 GTV
116.33 Sedan
116.34 Calif. Sedan
116.58 Sport Sedan
116 Series GTV6, 1981-86
Body No. Model
116.69 GTV6 2.5
116.70 GTV6 Balocco 2.5
161 Series Milano, 1987-89
Body No. Model
161.14 Milano Silver 2.5
161.16 Milano Gold 2.5
161.36 Milano Platinum 2.5
161.24 Milano Verde 3.0
164 Series 164, 1991-93
Body No. Model
164.33 164 and 164L 3.0
164.43 164 California 3.0
164.33E 164S 3.0
lore:
Az America jelentése európában, hogy a gép 75 V6 3.0. Ezeket a kocsikat főleg amerikai piacra készítették, ugyanazon a soron, de más specifikációknak kellett megfelelniük: 15 km/h frontális ütközést el kell viselnie maradadó károsodás nélkül (a harmonika a lökhárítókon a látható jel, meg a lökhárító rögzítése is gázos teleszkóppal van megoldva), 3 utas kat ('82-ben!), más magasság (az egységes lökhárító magasság miatt), mph skálázású műszerek, károsanyag kibocsátás miatt megváltoztatott motor (ezígysánta, szóval vannak mindenféle csövek, amik a kartergázt, a kipufogó gázok egy részét visszavezetik, aki látott már európai V6-ost, azlátja akülönbséget), ajtókban oldalvédelem stb.
A nevük Amerikában egyébként Milano volt. Volt 2.5 motorral szerelt, 3.0, a konkrét tipsszámok a kocsimban vannak, úgyhogy a Milano, M. Verde, M. Gold, M. Platinum pontos azonosítását csak holnapra vállalom.
>Ja, én hidegkúti vagyok és errefelé lakik egy tűzpiros 146-os fekete felnikkel, pont jó spoilerekkel, talán ültetve is van, erről beszéltek?
Igenigen. A heten vmelyik nap a szokasos reggeli 8-9-es dugoban jott a varosbol kifele a dilihazi postanal. Sajna a reggeli dulakodasban nem sok idom volt megnezni, csak az tudatosult bennem, hogy valami magyon szep suhant el balrol.
lore, milyen szinu/tipusu vagy? Lakik itt egy par alfa, jo volna legalabb latasbol ismerni egymast.
Tényleg nem nézem, nem vagyok mazo, de mára offolok.Az asszony is dumál hogy a billentyűk helyett mást kéne nyomkodnom, úgyhogy mára jó éjjt mindenkinek.
lore.
Ezzel szerintem mindenki így van, hogy egy adott márkából megvan a kedvenc típusa. Én 92 óta vagyok a 155 rabja. Élőben akkor láttam elöszőr Görögországban és akkor azt mondtam hogy nekem lesz egy ilyen autóm. Ez a vágyam végül is a múlt évben teljesült. Nekem pl. jobban tetszik a 156-nál. Nem azt mondon hogy szebb mert nem igaz, de ebben a típusban van valami( lehet hogy az aggreszív külső) amitől egyáltalán nem hétköznapi,
és magával ragad. Arra késztet hogy nyomd neki, énekeljen csak a kipuffancs.Bocs ha elragadtatom magam. Nem biztos de az Amerika felirat talán az USA-ba szánt egyedeket jelöli. Én közerről csak egyet láttam, abban mp/h osztású volt a műszerfal.
Aztán lehet hogy jó nagy hülyeséget írtam!?
Egyetértek Joe!
Egy volvo találkozón először a 700-asokra vetném magam egy alfáson pedig a gtv (és ez nektek lehet, hogy nem szimpatikus) és a 75-ösok (pl. 3.0 V6) dobogtatnák meg először a szívem.
Akkor ezek szerint nem nyúltam mellé Larinivel, megvárom.
A 75-ösnél az america mit takar (pl. 3.0V6 america)? Amerikai kivitel?
Ja, én hidegkúti vagyok és errefelé lakik egy tűzpiros 146-os fekete felnikkel, pont jó spoilerekkel, talán ültetve is van, erről beszéltek?
lore.
Klubtag vagyok, de katonásan szolva, kopasz.
Első klubtalira márc.17.-én készülök menni.Remélem jól fogom magam érezni, sok más alfás kollegával. Remélem nem lesz igaz az hogy csak a öreg alfa a F@asza alfa. Itt a topicban már olvashattál erről. Nekem az Alfasud is olyan alfa mint a 166, itt a dolog nem a vagyoni különbségekről kell hogy szoljon. Egy klub akkor igazán jó ha a tagok egyenlő félnek tekintik azt aki a 20 éves lerobbant autóját dédelgeti, vagy a legújjabb 10 millás géppel állít be. Szerintem nem szabad elszeparálódni egymástól ezen a téren legalábbis nem.
Larini cimbi többet tudna mesélni a klubról, de azzal asszem meg kell várni a hétfő reggelt.
Üdv.
Vmax.
Igen ott voltam. Beálltak a műhelybe, kivették az egész vezérlő dobozt KB.2 perc alatt, majd a vezérlőchipet kivették az alaplapból, gondolom megnézték a beleégetett programot. Majd átvitték a gépet egy másik műhelybe, ahol a fékpad is van,
és bemérték. Ezek után ismét kivették a vezérlő chipet és a főnök elvitte magával. Kb. 5-10 perc mulva visszahozta, betette, mért fékpadon,kielemezte az adatokat, majd megint elvitte a chipet, azt mondta finomít még rajta.
Amikor visszahozta mért megint és azt mondta hogy kb. ennyit érdemes pluszba kihozni a mociból. Ezután elküldött egy próbakörre, és mivel semmi rendellenességet nem tapasztaltam összerakták es kész is volt. Az egész úgy másfél órát vett igénybe. Én meg vagyok elégedve az eredménnyel.
A tapasztalataimat már megírtam, gondolom olvastad. Más.
Azt a 146-ot én is láttam, és bár a kép nem igazán adja vissza( kicsi, fekete fehér stb.)az valami gyönyörű lehet életbe. Nem is érem hogy lehet szive a tulajnak megválni tőle.Biztos nagyon meg van szorulva. Sz'al én még ilyen szép 146-ot nem láttam!Szépségdíjat érdemelne.
Azér egy pl: nekem pl. a 155-ös és a 164-es teccik és ezek elérhetőek is (ez példa, ha a volvoban lennénk akkor a 740-760-ról szólna a móka). Nekem egy corsám van amit szinte mindig a feleségem vezet, én a családi cég vectráját, ritkábban a volvo-t használom. Csak a corsa felett rendelkezhetek. Tfh. eladom a corsát és veszek másfélért egy jó állapotú 155-öst vagy 164-est. De: nem a feleségemnek való (néha szvsz a corsa is túl nagy) + többe kerül a fenntartása mint egy 96-os (őszi) corsáé. Hogy unalmas gondolatmenetemet összegezzem. Hiába repes a szívem valamiért, addig amíg kétszer annyit nem engedhetnék meg magamnak mint amit akarok, addig az észérvek az elsők.
Könnyebb a dolga turbo-fargonak (bocs): neki már olyan a gépe ami valszeg nem döglik le félévente és nem idegesítik havonta előjött apró hibák. Neki is csak 'eccer lesz 740 estate-je'. Lehetett volna most is, de nem az lett! Fogtad?
Visszautalva: tudom, hogy nem a V6 a legjobb 155-ös, de a hangja: Mmmmm....!
Joe van konkrét tanácsod is klub ügyben? Te klubtag vagy? Írjatok!
Joe, ATC ugyben: gondolom vegig ott alltal a jargany mellett. Kivancsi volnek, mit lattal, mit csinalnak. Gondolom ugy kezdtek, hogy kiszedtek valami eprom-felet a motronic dobozbol, jol sejtem?
Mas;
A 145-os hatso resze baromira koszolodik, a jelen szutykos idoben a tiszta auto hatso ablakan 5 km utan lehet torolgetni. Lattam hatso szarnyat a qv-n, meg egy masikon bontex-felet is. Segit valamit a spoiler a szutyok eltereleseben? Tapasztalat?
UI: lattam tegnap a huvosvolgyi uton egy piros, korbespoilerezett 146-ot.... ott olvadtam el :)
Nem valamelyikotoke?
Lore.
Jól teszitek. Végül is valahova kötődni kell.
Volvo-ból is aránylag kevés van nálunk, nem árt szerveződni. Gondolom ti is kötődtök a kocsitokhoz érzelmileg (Fargo biztosan) és többet jelent nektek sima közlekedési eszköznél.
Gondolom ezért nem jártok pl.:Opel Asztra 1.4i- vel.
Nem?
Lécci olvass át egy picit a volvo-ba. Szóval lehet, hogy egy volvo-klub alakul...
Látom te kapcsolatban vagy egy alfa-klubbal. Hogy működik? Ez egy alfa topic, mesélj az alfa klubos-tapasztalatokról stb..
Te hogy állnál hozzá?
OFF
Én is beleolvastam a "BMW kontra Audi" topicba. EMBEREK valóban ennyi tapló él közöttünk? (És még autóba is ül.)Egyfolytában azon gondolkodtam, hogy akik ott írnak honnan ismerik egyáltalán az internetet? Nézzétek meg érdemes, utána olyan megnyugtató érzés ide visszatérni. Azt hiszem élve felkoncolnának azok a kedves emberek ha valamelyikünk benyögné ott, hogy Alfás :)
ON