A képen egy barátom Pölöskei muskotály lugasa látható. Nem szabad ennyire terhelni, mert nem, vagy nem kellően érik be. Szeptemberi szőlő, sokáig tőkén tartható, amit én nagyon fontos jótulajdonságnak tartok. Nekem tavaly termett először, idővel én is lugasnak nevelem majd. Jóízű, enyhén muskotályos, fürtje laza, kiválóan tisztogatható evés előtt. Kicsit vastag a bogyó héja, ez van akit zavar, de talán ezért is ellenálló a betegségekkel szemben. Az azért túlzás, hogy permetezés nélkül termeszthető, a lisztharmattal vigyázni kell. Tipikus lugasszőlő, gyorsan befutja a támrendszert.
Pölöskei muskotályt lugasként tart valaki? Olvastam róla a neten sokat,de szívesen venném ha eligazítanátok az információk áradatában.Fontos, hogy nagyon kezdő vagyok a szőlőművelés területén.
Ha arról van szó, hogy valaki értékesíteni akarja másnak a borát akkor sztem előszőr ki kelle kipróbálnia, hogy amit majdan forgalmaz arról legyen valami összképe, hogy mit is árul.
Én felvenném a kapcsolatot a termelővel és elmondanám a szándékaimat kapcsolataimat és elmagyaráznám a kölcsönös előnyöket. Aztán kiderül lesz-e üzlet belőle.
Nem tűnik nagyon kidolgozottnak ez a koncepció :) Ha bort akar árulni akkor azért illik tudni, hogy melyik borvidékekről, milyen fajtákat és milyen stílusú borokat akar árulni milyen árkategóriában és legfőképp kinek. Magyarországon évről évre szerintem több ezer tétel vörösbort palackoznak.
Tulajdonképpen mindegy melyik, csak finom legyen, nívós csomagolásban meg ilyesmi. (Ebböl már láthatod, hogy nem nekem kell, egy ismerösöm számára, internetes értékesítésre keresem.)
Sziasztok, egszer már írtam, de sajnos visszhang nélkül maradt. Kérném a segítségeteket olyan magyar vörösbortermelö(k)nek a fölkutatásában, akik üzletszerüen, esetleg külföldi értékesítésre palackoznak vörösbort. Kösz Tao
Sörös darázscsapda 1 hét után. Lassan cserélnem kell a sört, mert az újak már nem férnek hozzá. Van ebben sok fajta "cukormániás", főleg légy, darázs és ...még sokan mások.