De. A C betű a chorusgenerátort jelenti. Ez egy második hanggenerátor, csak fele az elsőnek -nem teljes- és kicsit el van hangolva, mint egy regiszter a tangóharmonkiában, hogy lebegjen a hangja.
A normál TG mellett fexik, külön indító és a téglány futómotorja van.
Ezért lett olyan kövér/mély a B szekrény az A-hoz képest. A C szekrényt eleve olyan mélynek tervezték.
Viszont a jelzésben összegabalyodtak. A C orgona chorusgenerátorral nem CC lett, hanem D.
A tremulánseffektről egy scannerhez hasonló mechanikus forgattmány gondoskodik, de egyszerűbben.
Az E-ben eleve bent volt.
Aztán a szekrény megmaradt, 45-től meg lett a scanner vibrátó, tehát a BV.
Aztán 52-től szelektív V =B2, aztán 55-től a perkás hármas.
Igen és hát az ős playbackről is fogalmat kaphattunk, mert forgószinpadon, URH adó-vevös B3 még nem igen volt.. De maga Ethel esztrád előadása magával ragadó, ha még a végén Tom&Jerry is lett volna ....
Ahhhhhhh, ilyen nincs, es megis!!!! Ethel Smith, es a negyvenes evekbol ilyen hangzassal... hol tartottak ezek az amerikaiak mar ekkor, es az a hangzas!!!
Szines film, szol a Hammond mint a vadallat a latin Cha-Cha szamban, es micsoda ritmizalas, a Hush-t megelozoen vagy 25 evvel:-) Beszaras.... kesz vagyok!
Venni kell Ethel Smith lemezeket, na de honnan itt kis orszagunkban? Na majd en beszerzem, es a Victor Audio-ban fellelheto lesz igerem!:-)
A 125-ös lezli - ha jól tudom - egyrotoros. A turbósítás mit jelent? Benne van a Harangozó-féle lezli vezérlés? Engem érdekelne, kérlek, adj elérhetőséget. Köszönettel... Tamás.
Ez nem Purple topic, de ott is sok Hammond vagyon. Letölthetővé feltettem pár extra számot, ami ki/lelóg a sorlemezekről. Néhányat magam barkácsoltam meg.
- Első az In Rock extrái. Csak hozzá kell illeszteni a 7 standardhoz és kész egy jó hosszú, hallgatható lemez. (mert a hivatalos extrák semmit sem érnek)
Alul meg kell nyomni a free gombot, aztán a bejövő új oldalon várni addig amíg a visszaszámláló nem engedi a letöltést, aztán be kell gépelni az elrejtett karaktereket és indulhat a letöltés.
Azt hittem tonewheel-es, mert akkor lehetett volna kezdeni vele valamit.
Gondolkodtam hogy egy TG-s orgona erősítőjét kicserélném az általam készítettre akkor mi lenne.
OFF a vermona hangja kezd alakulni vele de még finomítani kell. Az a baj hogy csak 6 regiszter van. Sajna a billentyű kontaktok lekorlátozzák. A scanner vibrato viszont kezd jó lenni.ON
Nagyon jó ez a Collegium Musicum. Igazi, eredeti, nem "korszerűsít".
Részben igaz hogy P100-on játszik, de nem teljesen.
Ez egy Porta-B. Ugyanúgy L100 alapú mint a P100, de még kisebb, az erősítője a lábrészben találhat, fönt csak a TG, a perka és vibrátómodul van. Ennél könnyebb, hordozhatóbb csöves, mechanikus Hammond nem létezik. Jórészt az USÁban gyártották, ill. kicsit Hollandiában. Az első változatoknál 1968-ban még a billenő kapcsolók helyett az akkor kifutott jelzetlen drawbarpipákkal készítettek csúszókapcsolókat és a vibrátót jobboldalról szabályozták egy ki/be és egy háromállású forgókapcsolóval. Ezek átkerültek később baloldalra két billenőkapcsolóként talán 1970-ben.
Gondolom minden kapcsoló funkciója ismert, az AMP az mint a második leslie-félhold kapcsolta hogy a hang a kimenetre menjan vagy saját hanxórókon szóljon.
Nemsok Hammond készült amelybe csakúgy be lehetett dugni akár két 147-es lezlit és egyből vezérelve is voltak.
A másik extra, hogy volt ötödik perkája, de nem volt soft perka üzemmódja. Ha a 5. perka rca dugóját átdugtam a perkabox üres aljzatába, lett soft perka, mexűnt az 5. perka :-)
Mindezen extrák mellett azért ez L100, a jellegzetes hangjával, vibrátójával.
Szia. Csak kétrotorost. Ahogy mondod. Ha egybedobozos, mégjobb. Csak nagyobb, nehezebb legfeljebb. Alább olvasható, a crossover vágási frekijét le kell vinni 1200-ról 800-ra kb. Akkor mégjobb. A csöves erősítő is dob rajta.
igen, nekem is ez volt az első döbbenetem amikor igazi Hammondon játszottam, egyből ment rajta az, ami addig nem igazán, ráadásul még úgy is szólt ahogy addig soha. Azt hittem, valami titkuk van, de nem, csak AZT használják.
A titok aztán inkább a finom tuningban és a fííílinges játékmódban rejlik, magyarán a zenében. Üdv, Zsolt
Kis finomság, Collegium Musicum Reunion! 1992. Varga Mester, ha jól látom, P-100-on játszik, Halsamannek ajánlom! Beszarás, mit ki nem lehet hozni egy kis 3.5-ös spinetből, ha nagyon tud az ember! :) Üdv JJ
Megdobogtatta a szívemet a kép. Egyrészt a Syrius miatt, mivel ha magyar bandáról van szó, őket nálam nem veri senki, másrészt ugye az M-100-as miatt, és Pataki Laci miatt, aki kedvenc magyar billentyűsöm ráadásul! :) Egy újabb technikai kérdés: tavasszal milyen Leslie-t vegyek? Jon Lordnál van egy Echolette, árban megfelelne, ha el nem adja addig. Fatokosok (egyelőre) kizárva. Leírnál néhány típust, klónok is jöhetnek, stb., amik abszolút csóringer pénztárcára vannak méretezve, de hozzák azért a brutál hangzást? Csak kétrotorosok. Kilóötvenig. Egyébként az M-100-assal nem tudok betelni. Tudom, hogy van B3, ami überalles, egyszer az is lesz talán, de komolyan mondom, élvezet ez a hangszer. A szomszédok persze nagyon szeretnek, és a család is, de olyan dolgok jönnek ki a kezem alól, amik szintin, Hammondklónokon soha. :) Pont most néztem egy youtube klipet, ami a Hammond történetéről szól, és Emo mondta: "If you go up to the stage, and a Hammond organ is there, it just makes you perform!" (azaz: Ha felmész a színpadra, és egy Hammond van ott, egyszerűen előadásra késztet, (szabadon: életre kel a kezed alatt)! Hát, mit mondjak? Maximálisan egyetértek! Üdv mindenkinek, előre is köszi a tanácsokat Leslieügyben. JJ
Én a CX3 prospektusmásolatot 99-ben kaptam a Kerorgból. A VK7 96-os. Nagyon furcsa volt hogy a CX3-nál pont ugyanazok a paraméterek voltak feltüntetve, pl 2 hangképzés: vintage, clean = betűre ugyanaz a megnevezés. Meg a leakage, wheel brake, a key on és off!! click és a swell mellett a KÉT kontrollerbemenet! Azt is el tudom képzelni hogy a CX motorja a VK-ból van, csak az audió részt és a felületet variálták meg. Ok ez csak feltételezés, de simán lehetett akár 98-99-ben is.
A VK processzorai megvannak, meg a full szervízkönyv, mostmár a CX-esl kéne összevetni :-)
Pont ezért kérdeztem... :) Ugyanis a hangszer kísértetiesen hasonlít az új CX-3-ra, de ez a hangszer csak 2000-ben jelent meg, Earland pedig sajnos még 99-ben meghalt... A régi CX-3 nem lehet, mert azon hátul középen volt a Korg felirat, nem a szélén. Különös...
Nallaci cuccai nagyon szépek, jók, a C3 59-es évjárat, szóval finom.
Érdemes az európai lezlikkel is foglalkozni, kis odafigyeléssel lényegesen fel lehet azokat is tuningolni. Csak amíg nincsen három oldalról a nyílás jórészt lezárva, nem szabad túl közelről mikrofonozni.
Látod Matyi, nem az orgona hangképével volt a hiba! :-)