nem hozzak fel :)
de valoszinuleg nem olvasnam, ahogy a keruleti fidesz lapot sem olvasgatnam szivesen. mert ott is vannak zagyvasagok.
ohegyet olvasok, mert az szol azon problemakrol, amik engem erintenek.
es hidd el, eleg alaposan olvasok, azert mertem leirni, amit irtam neked.
Kedves cc!
„kedves Tiborc,
te oriasi tevedesben vagy, romai part alapvetoen a csonaktulajdonosoke, mindenki mas outsider ez tortenelmileg igy alakult. senki nem mondta, hogy oda hazat kell epiteni, squash palyat kell epiteni. a nanasi uton, a lakotelep iranyaba nagyon helyesen van gat, ha nem elegendo, akkor epuljon oda magasabb gat. akik meg atvagtak a nyulgatat es ezzel megrongaltak a vedmuvet, azok fizessenek.”
Nem vagyok tévedésben.
Van egy helyzet, meg kell oldani.
Van rá terv is, meg kell valósítani.
A bemásolt részleteket el kell olvasni, és vissza kell térni a topic eredeti témájához.
Tiborc
Kedves konrad!
Írt az Óbuda is.
Mást idézek, a plgármester c. kiadványt.
Megpróbáltam a szkennelést egy 2002. júliusi számból, eddig jutottam.
Alultájékozott képviselő – jelölt asszony asztaltársunknak ajánlottam volna, de mentés közben elromlott a szkenner.
Folytassa más, javíthatja is, mert nem szeretnék az egyetlen nick lenni, aki csak adatokkal hajlandó dolgozni
Tiborc.
Nyers szöveg, szkennerből kijövet:
Tarlós István írta 2002 . július 1. – én.
„kül, minden józan gondolkodású ' emberre számítok.
Válaszképp a folyamatos Szegfű-provokációkra, ez alkalommal inkább azt próbálom tényszerűen 'összefoglalni, hogy milyen törekvéseimet sikerült megvalósítanom a képviselő-testület támogatása mel- lett az utóbbi években.
Mi vált valóra az utóbbi években Óbuda-Békásmegyeren?
Önkormányzatunk létrehozta, és megközelítőleg évi 100 millió forinttal támogatja az "Óbuda Közbiztonságáért Közalapítvány"-t. Ennek legfontosabb eredménye a rendőri állomány megtartásán túl a már két éve működő és általunk egyre bővített közterületi térfigyelő rendszer. Üzembe helyezése óta a közterületeken elkövetett bűncselekmények száma 60 %- kal esett vissza.
Összefogva a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal öt jól felszerelt, biztonságos, és védett játszóteret építettünk meg. Budapesten vala- mennyi ilyen játszótér a III. kerület- ben van. Egy ilyen játszótér 40 millió forintba kerül. Valamennyi megvalósítását segítette anyagilag önkormányzatunk, és az utolsó kettő már kizárólag Óbuda pénzén épült.
Komoly harcok és érvelések árán, jelentós előkészítéssel sikerült 2,1 milliárd forintot kiharcolni a szakminisztériumoktól csatorna- és útépítésekre. Ebből 700 millió forint önrész, tehát kereken 1 ,5 milliárd forintot szereztünk. E források eredményei 2002 augusztusától jelennek meg Óbuda-Békásmegyeren új csatornák és utak formájában, két éven keresztül.
1~4.
A Központi Régió Fejlesztési Tanácsának alelnökeként sikerült 100 millió forint régiós támogatást is kiharcolnom kerületünknek. Ebből részben a békásmegyeri Csobánka teret építjük át, részben Óbuda- Újlak szépítésére fordítjuk. Kezdeményezésemre új fejezetként bekerült a régió pályázati rendszerébe 2002-től a társasházak és lakásszövetkezetek felújítása.
1.5.
Hosszú vitákat és alkudozásokat követően a fővárossal közösen, de jelentős kerületi források igénybevé- telével elértük, hogy a Bojtár utcától északra megépült idén a Bécsi úti alapcsatorna. Ez felértékeli a kör- nyékbeli területeket és egyben be- fogadóként nagy körzetben lehetővé teszi a további infrastrukturális fejlesztést. A fővárossal a nehézkes tárgyalásokat végig ketten folytattuk le a gazdasági bizottság elnökével a megvalósításról. Tiborc megjegyzése: Ennek a bizottságnak sem tagja Bihary Gábor.
1991 óta küzdöttem azért, hogy Békásmegyer és Csillaghegy lakóinak, főként az időseknek - ne többszörii átszállással kelljen Belső-Óbudát, így a Szent Margit Kórházat is megközelíteniük. A BKV vezérigazgatójával számos személyes tárgyalást folytatva sikerült elérni, hogy ez évtől - Óbu- 1a Önkormányzatának finanszírozásában - elindult a "Békás-busz". A közeljövőben további fejlesztésre járatsűrítés, megálló-korrekció - számíthatunk. (Hozzáteszem, épp az MSZP- frakció vezetője sokáig nem támogatta a "Békás-busz" gondolatát.)
I.7.
Jómagam is az Árpád Gimnáziumban érettségiztem, így személyes okból ~fájdalmasnak éreztem azt az igazságtalanságot, hogy az ötvenes években az óbudai polgárok téglajegyeiből épített gimnázium- épületet átjátszották egy technikumnak. (Később főiskolának.) Így az Árpád épülete kikerült Óbuda birtokából és a gimnázium albérlő lett saját épületében. Évtizedeken át mozdíthatatlan volt ez a helyzet.
Sok éves tárgyalássorozat végén 2001 decemberében előszerződést, 2002 áprilisában szerződést írtam alá a főiskola és a minisztérium képviselőivel az épület visszaadásáról.
Az Árpád Gimnázium ingatlana , „
Itt megállt a gép, nem érdekel a folytatás, aludni megyek.
Majd Bihary Gábor polgármester – jelölt kommentálja, idézi, befejezi.
Én pedig megfontolt, alapos, tájékozódott döntést kívánok a topic minden részt vevőjének!
Tiborc
ha meg egy gatat is at kellene emelni, az mar tobb mint bemelegites lenne. egy kielboat 50-70 kg.
sajnos a vedelem ellenere a bibic eleg rozoga allapotban volt. egyebkent ez volt az egyetlen emeletes csonakhaz, statikailag a leggyengebb. mar elotte is kordon vedte a jarokeloket, hogy ne esen a fejukre a csonakhaz.
A polgármester – jelölt söpörjön a saját portája előtt!
„Már megint felszínes vagy. A strandot az 1997-ben a Főváros által átadott gát védi.”
Tagadtam?
Nem.
Pár évbe belefér, akkor is, ha az öt páratlan szám.(2202-1997=5, gyengébbek kedvéért)
Az idézetem is pontos volt.
Tarlós: "Szeretném kiharcolni, hogy a főváros építse meg Békásmegyer - Csillaghegy - Rómain a végleges árvízvédelmi művet., amit évek óta halogat. Óbuda csak azt az öt méter magas terméskő gátat ellenezte, amely tönkretenné a Duna - part arculatát, funkcióit. „
Mi a baj, akkor?
Tiborc
allatira meglepodnel, ha osszeszamolnad, hogy hany helyen megy a hajok vizre bocsajtasa motorral mozgatott sinen gurulo alkalmatossagon. a legtobb helyen meg ma is kezi erovel, gumikereku hajoszallitok mukodnek.
en 2 muemlekrol tudok, a Bibic es a Vocsok I. melyikkel tortent baj?
Szerintem a lényegben továbbra is egyetértünk. Én azonban nem azt tartom a fő feladatomnak, hogy a gondjaik orvoslását váró polgárokat kitanítsuk a jogszabályok rejtelmeiről, inkább azt, hogy segítsünk nekik.
A római partot nem szeretném bántani, sőt! Azzal egyetértek, hogy aki hullámtérbe épít, az vegye figyelembe az ezzel járó kényelmetlenségeket. A házakat lábra lehet állítani, a csónakházaknak pedig nem árt az ár. Legalábbis elvben.
A valóság az, hogy az egyetlen megmaradt műemlék csónakház a mostani árvízben megroskadt, valószínűleg menthetetlen. Az idegenforgalmi kereslet és kínálat pedig teljesen átalakult a római part eredeti funkciójához képest. A régi üdülők nagyrészt szállodákká alakultak, egyre magasabb színvonalú kínálatot nyújtva, ezzel együtt egyre több adóbevételt lehetővé téve. És míg az épület felemelhető (úgy is építették azokat), addig a park, a kert, a medence, a teniszpályák és sok más létesítmény nem. Ezek jó részét komolyan megrongálta az idei két árvíz.
A partnál lévő büfék, vendéglők is komoly kárt szenvedtek. Ha könnyedén tudomásul vesszük ezek rendszeres elárasztását, akkor az áraikban ezt meg is kell fizetnünk.
Nézzük, mit akadályozna a parton épített védmű! A csónakházak működését nem. Aki ugyanis evezni szeretne és most is több méteres szintkülönbségen emeli a hajót, az az erre a célra épített sínen megteszi a jövőben is. Mellesleg a meglévő sínekre sok helyen egyszerűen pavilonokat építettek az elmúlt években. A büfék, vendéglők teraszait az új védművön el lehet helyezni, tehát a parti jelleg, a látkép továbbra is része lehet a part életének.
Tehát: én nem az üdülőterületen meggondolatlanul és szakszerűtlenül lakóépületet építők miatt tartom fontosnak a végleges árvízvédelmi megoldást. Szerintem az idegenforgalom fejlesztése és a mögöttes városrészek védelme teszi azt szükségessé.
Szeretem, ha önkontroll helyett néha visszajelzéseket kapok.
Megköszönöm, ha ezt asztaltársaim teszik.
Kemény voltam a képviselő – jelölt asztaltársunkkal is.
Nem szeretem a hozzá nem értők hozzászólásait.
Igazam volt?
Kemény kiképzést kaptam, több menetre alkalmasnak találtak.
A felderítők kemény kiképzést kaptak: élet, vagy halál.
Farkastörvény, illeszkedik a jelen elveihez.
Idevaló közénk egy felkészületlen önkormányzati képviselő – jelölt?
Akit eszközként használ a politika, felkészítés nélkül?
Tiborc
Kedves konrad!
„Tarlós viszont minden eredményt a magáénak kiált ki, az mennyivel jobb?”
Nem tisztességes ezt kijelenteni.
Nem ezt teszi, de kénytelen kettős fedezékbe húzódni.
Az tisztességes, hogy az MSZP frakció lapja, - mely frakció vezetője Bihary Gábor – kerületszerte szórt lapjában gyalázza? Pártpolitikává züllesztve a helyi politikát?
Friss betelepülő asztaltársam, és ez nem megrovás, mert nem szokásom a diszkrimináció.
Laktam én valaha Pol – Pot megyében is,(megyeszékhely: Szeged) és láttam az Óbuda III. Kerületi Tanács Pol – Potosodását is.
Ennek megszűnését láttam Tarlós polgármester alatt.
Visszatérni látom Bihary Gábor és remek csapata által.
„Az mennyivel jobb?”
Tiborc
Tetszik a Bihary – csapat e tagja:
„Márai Gabriella vagyok, 48 éves, egy 27 éves gyermek anyja. Szeretem a tisztességes, pontos munkát, utálom a sumákságot, a pontatlanságot és az inkorrekt embereket. Szeretek mindent, ami a szabadságot jelenti és gyűlölöm még a gondolatát is annak, hogy személyiségi jogaimban, életvitelemben, vagy pártállásomban valaki, vagy valakik korlátozzanak Szeretek mindent, ami a szabadságot jelenti és gyűlölöm még a gondolatát is annak, hogy személyiségi jogaimban, életvitelemben, vagy pártállásomban valaki, vagy valakik korlátozzanak.”
Nemes gondolat!
Egykori forgalmi értéke 70- 71 millió forint volt, pármillió ide – vagy oda: „Kicsire nem adunk!”
Én vagyok a pontatlan, mert nem tudok eligazodni, és nekem egymillió ide – vagy oda nem számít, ellentétben az Önök által kisemmizettekkel. Nekik talán 10 Ft,- is a zacskóba zárt életet adó „levegőt” * adja.
*Tárgyi és nyelvi magyarázatok Bihary Gábor polgármester – jelöltnek!
Ők nem az index éltető levegőjét szívják!
Mást.
Ami kell a létezéshez.
Nem az ön által preferált Szigeti – rendezvényeknél láttam.
Ment a manusz az úton. Légszomja volt a zöldövezetben, mert nylonzacskóban az otthonról hozott oxygént szítta. A zacskó belégzési ütemben dagadt és lankadt, tehát abból éltette magát.
Botor emberek aztat mondták: Kábítószeres.
Nem hiszem, hogy igazat mondanának.
Ha igaz lenne, Márai Gabriella régen kiszúrta volna:
„Szeretem a tisztességes, pontos munkát, utálom a sumákságot, a pontatlanságot és az inkorrekt embereket. Szeretek mindent, ami a szabadságot jelenti és gyűlölöm még a gondolatát is annak, hogy személyiségi jogaimban, életvitelemben, vagy pártállásomban valaki, vagy valakik korlátozzanak.”
Minden kábítós annyit tesz, amennyi az általa kiszorított erkölcs súlya.
Csak azért, hogy ezt se értse.
Tiborc
Szeretem a humoros dolgokat.
Megvádolnak holmi IRL mocskolódó levélírással, és az ON után következik az önreklámozás:
” Ha már kedvenc, valamint egyetlen nickecskémet így feláldoztam a politika oltárán, azt hiszem, lassan ideje belehúznom a kampányolásba (+ az IRL ajánlószelvények gyűjtögetésébe).”
Vannak, akiknek mindent szabad?
Nem kértem a feláldozást, magánügy.
Kampányolni szabad, a kampányban mocskosan fellépő személy állításai ellen fellépni nem szabad hivatalosan?
Ha nem lennék indexes nick, saját nevemen adtam volna be azt a reklamációt.
Csak az a baj, hogy első rendszabálynak megtanultam, és tiszteletben tartom az anonimitást. Sok nicket ismerek személyesen is, van, akit egyoldalúan, van, akivel kölcsönös az ismertség.
Nem okozott eddig problémát, és nem mondható, hogy „fikanickek” nevei mögé bújva bárkit mocskoltam volna. Tiszteletben tartom asztaltársaim ez irányú óhajait, én nem nem szoktam polgári neveiket elárulni.
Aki VIP, az sem bújhat el az elöl, amit kapni fog, ezt már többször megvitatták asztaltársaim
Mivel asztaltársnőnk is azzal a nem titkolt szándékkal lépett be közénk:
” ideje belehúznom a kampányolásba (+ az IRL ajánlószelvények gyűjtögetésébe).”, számítson rá, hogy megkapja a kritikát, mint az általa ajánlott polgármester – jelölt is megkapta.
Olvasson egyébként szegfűt, és akkor talán megérti, mi nem tetszett az MSZP rágalmazó stílusából.
A mocskolódást ott találja, nem nálam.
Elolvasva az itt adott bemutatkozását, azt kell látnom, hogy tájékozatlan, és ekkor remélem, finoman fogalmaztam.
Írja: ”Az Aquincumi híd várhat, mert többe is kerül és fontosabb, hogy a 11-es és a 10-es útra legyen elég pénze és kedve a Főv. Önkorminak, + a full csatornázás. Ha csak erre a három dologra össze tudjuk koldulni a pénzt a közp. kormányzattól + a fővárostól, akkor máris többet tettünk Óbudáért, mmint Tarlós egész ténykedése alatt.”
Nyelvtanilag tisztában van ugye a „tettünk” idejével? Megint az ismerős szöveg, „12 éve nem történt semmi”
Korrektebb fogalmazás, hogy tennénk, ha ott lennénk.
Kénytelen vagyok pár percet a szkennelésre fordítani.
Idézet:
„2.2.p Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata adósságmentes, sőt komoly tartalékkal rendelkezik. Ez a tény a jelenlegi fővárosi viszonyok mellett jelentőséggel bír. Így, figyelembe véve az elmúlt évben elnyert, közel kétmilliárd forint értékű céltámogatást is, tervezem az infrastrukturális fejlesztések folytatását, fokozását. Mindenekelőtt a csatorna és az útépítésekre, valamint a parkosításra gondolok. Ezen munkálatok egész sorozatának megkezdéséről részletesen értesülhettek a legutóbb megjelent Óbuda újságból. Az infrastruktúra fejlesztésének két fajtájával is találkozhatnak majd. Az egyik városrendezési tervekhez kötődik, a másikat a közvetlen lakossági (önerős) igények fokozatos teljesítése jelenti. A nemrég kiharcolt 2,1 milliárd forint céltámogatás mellé, az utóbbi hetekben újabb 1,3 milliárdot nyertünk pályázaton. Így már egyedülálló lehetőség elé nézünk a következő két évben. A Belső-óbudai és békásmegyeri fejlesztések mellett például teljes Csillaghegyet és Rómait csatornázni tudjuk. Ez utóbbi programot arra ís építhetjük, hogy közben a Főváros is vállalta a Királyok útján és a Mátyás király úton a befogadó megépítését.”
Ezt a Polgármester kiadványból szkenneltem.
Megjelent 2002. augusztus 11.-i dátummal, nekem 2002. augusztus 20. – án adta ide öreg barátom.
Ma 2002. augusztus 27. van.
Sajnálom asztaltársnőnket.
Eddig Bihary Gábor sem cáfolta a megjelenteket, sőt örül, hogy a netesek nem a tényeket, hanem az ö szavait falják.
Tarlós István szavait, - leírta, senki nem cáfolja – kénytelen vagyok tényként elfogadni.
Ezek után idekeveredik egy civilben valószínűleg kiváló szakember hölgy, és engem mocskolódással vádolva megereszt egy olyan vágyálmot, amely a teljes hozzá nem értését, tájékozatlanságát bizonyítja.
Tisztelt „borzimorzi” nick!
Nemcsak önkormányzati képviselőnek, hanem tájékozott indexes hozzászólónak is alkalmatlan.
Ilyen kontár hozzáállással kérem, ne szálljon bele még a vitatkozásba sem.
Alkalmatlan erre.
Máskor tényeket, valót írjon, és az Óbuda újságot, a polgármesteri ismertetőt ne oda helyezze, ahová az én levelemet, hanem azokból tanuljon!
Én pedig köszönöm, hogy levelem ilyen elit környezetbe került az Ön szemetesében, ez számomra megtiszteltetés!
Tiborc, a gyerekszobátlan nick
Nem javulsz, továbbra is tényként állítasz valótlanságot. A fejlesztési koncepció elkészíttetésére vonatkozó döntést ugyanis a bizottság még elnökségem idején előkészítette. A testület pedig döntött: a 2001. évi költségvetésben 20 millió forintot határozott meg a feladatra felhasználható keretként. Nem történt semmi. Vajon kinek a feladata a költségvetés végrehajtása?
Ha már ilyen szépen összegyűltek a topicban a jelöltek, hadd írom le néhány elképzelésemet a kerület fejlesztéséről. Ezek többsége ugyan teljesen utópisztikus (mondhatni, inkább csak kívánságlista), de hosszú távon még fontossá válhat a megvalósításuk.
Előrevetésül: Óbuda-Békásmegyer az elmúlt években egy helyben toporgott. Ha átpillantok a túlpartra, Angyalföldre, azt látom, hogy nem mindig átgondoltan, nem mindig ésszerűen – de fejlődik. Rólunk ez nem mondható el.
------
A közúti közlekedés fő problémája a reggeli és délutáni ingázók növekvő száma, akik az agglomerációba való kiköltözéssel egyre hosszabb utat tesznek meg minden nap. (És jó részük autóval…)
Mivel igen sokan élnek Szentendrén, Pomázon, stb., én az M0 hídjának megépítését helyezném előtérbe. Már ennek átadása is csökkentené a Szentendrei út forgalmát, hiszen egérutat kínálna nekik. Viszont bármilyen új közút átadása csak a tömegközlekedés erős fejlesztésével együtt képzelhető el, különben tovább romlik a már most sem túl kedvező arány a kettő között.
Csak ezután van szükség az aquincumi hídra, aminek jórészt helyi forgalmat kellene lebonyolítania. El kéne kerülni a Lágymányosi híd+Déli vasúti híd-jellegű vizuális torzókat, ezért kétszintes vasúti-közúti hidat kellene építeni, egyszersmind megragadni az alkalmat a vasútvonal felújítására és a Piliscsabai HÉV kiépítésére. Én ezt nagyvasúti rendszerben képzeltem el, de adott esetben a BKV hálózatához is kapcsolódhat. A mostani Óbuda állomás fölösleges, helyette a 10-es út csomópontjában (ahová vasúti felüljáró szükséges) lehetne vasúti megállót létesíteni. A Bécsi utat és a Szentendrei utat összekötő, 2x2 sávos útba lehet csatlakoztatni a vasutat keresztező Kunigunda útját is, ami sok, eddig elzárt részt feltárna a csillaghegyi Határ út és a Bojtár utca között.
Az aquincumi híd lehajtójához csatlakozó, Jégtörő utcai tehermentesítő út hasznos, de nem szabad, hogy pl. a Szerémi úthoz hasonló „autókanálissá” váljon. Ez a terület Budapest egyik legértékesebb ingatlanfejlesztési területe, ahol a Graphisoft Parkhoz hasonló igényességű irodaépületek mellett lakóházak is elférnek a Duna felé eső részen, nem szólva a platánok alatti parti sétányról. A Gázgyár műemlék tornyai köré én szívem szerint elhelyezném a még mindig kiállítótér nélkül vegetáló Magyar Technikatörténeti Múzeumot, körötte természetesen közpark jönne létre. (A szennyezett talajt amúgy is ki kell cserélni előbb-utóbb.) Ez nyilván nem kerületi beruházás, de azt hiszem, az egész Mozaik utcáig nyúló területet csak egységes egészként érdemes kezelni.
A Hajógyári-sziget északi végét gyalogoshíddal a parthoz kötve egységes Duna-parti pihenőövezeti sáv jönne létre. A sziget megközelítése egyébként is nehézkes: a kerület legnagyobb közterülete, és mindössze egy rozoga hídon lehet bejutni.
Régóta bosszankodom azon, hogy mi, városlakók szabályosan el vagyunk zárva a Dunától: a két rakpart elvágja a korzókat a vízzel való közvetlen kapcsolattól. A rakpartok szélesítésével még messzebb kerülnénk a folyótól. A megoldás drága ugyan, de teljesen átrajzolja Budapest városképét: 2x2 sávos autóalagút a jelenlegi rakpartok befedésével, ami fölött gyalogos sétány és kerékpárút lenne. Így a zaj és a szennyezés eltűnne (a felszínről), maradnának a fasorok és a parthoz kikötött állóhajók, kerthelyiségek, stb. Ha sor kerül a szélesítésre a közeljövőben, nagyon nem kéne elpuskázni a lehetőséget arra, hogy az Árpád hídtól Lágymányosig egybefüggő parti sétány jöjjön létre. Mivel a rakpart építése nyilván több lépcsőben történik, és a Margit hídtól indul, van idő felkészülni az óbudai szakasz (át)tervezésére. Föld alatt az Árpád hídig érdemes vezetni a rakpartot, innentől a Mozaik utcáig ezt semmi nem indokolja. Új, különszintű csomópontok kellenek a Nagyszombat utcához és az Árpád hídhoz.
Fontos lenne (nem, most már muszáj!) a Bécsi út rendezése. Ezt a II. kerülettel együttműködve lehet csak elvégezni, de halaszthatatlanul szükséges. Ha Újlakot a hibás rendezési koncepció maitt sikerült is elrontani, még nincsen minden veszve. A maradék, üres telkekre parkolóházakat ill. mélygarázsokat építve, szigorú fizetőparkolási rendet bevezetve eltüntethető az autóáradat. A közterületet vissza kell adni a gyalogosoknak és a villamosközlekedésnek. Személy szerint a Nagyszombat utcától a Kolosy térig sétálóutcát (középütt villamossal), onnét egyirányú, csillapított forgalmú utcát létesítenék a Török utcáig. Így tágas sétálóutca kötné össze a fürdőket, kórházakat és a Margit körutat az északi szórakozó- és üzleti negyeddel. Miért ne lehetne kiterjeszteni idáig a Margit körútnál véget érő bel-budai zónát? Ez nyilván együtt járna az ingatlanok jelentős felértékelődésével, a foghíjak gyors beépülésével, stb.
Újlak és Belső-Óbuda tömegközlekedése jelenleg teljesen kaotikus. Ahhoz, hogy Dél-Budára utazzanak, sokan az 1-es villamos-M3-47-es villamos kitérőre kényszerülnek, mert a dugóban vergődő 86-os busz egyszerűen nem működik a Margit hídtól délre. Ezért fontosnak tartom a budai észak-déli, jobbára zártpályás villamostengely kiépítését, ami nem csak a 17-19 villamosvonalak összekötéséből állna, hanem a Pacsirtamező utcai vonal visszaépítéséből is. Ekkor az utcát helyszűke miatt egyirányúsítani kellene, a szembeforgalmat a szintén egyirányúsított Árpád fejedelem útjára lehetne terelni (és persze az Árpád hídnál is csomóponttal ellátott alsó rakpartra). A Pacsirtamező utcai vonal Óbuda központját szolgálná ki, így tökéletesen kiváltva a 86-os buszt, és részben a 6-ost. E villamosvonalnak lehetne a végállomása a Flórián téren, de inkább a Köles utcánál építenék ki a HÉV-vel közös peronos végállomást.
A Lajos utcában csökkenő autóforgalom esetén meg lehetne fontolni a Moszkva térrel való közvetlen kapcsolat helyreállítását, vagyis a 84-es busz újraindítását is.
A jövőben érdemes lesz kiépíteni az 1-es villamos pályáját a Gábor Dénes főiskoláig, ahol (nagy, ingyenes és őrzött!) P+R parkolóval és a vasútra való átszállással számos befelé tartó autóst meg lehet fogni.
A HÉV korszerűsítését régóta tervezi a BKV. Ha 4 percre csökken a szerelvények követési ideje (bár a 3 sem lenne luxus), elérkezik az ideje a Szentendrei úti autóforgalom csökkentésének. Erre jó eszköz lehetne a Békásmegyer állomás mellett P+R parkoló.
Jelentem, az SZDSZ tagjaként és annak támogatásával indulok. Lehet, hogy ez elrettent egyeseket, akik beetethetők a Tarlós-féle álfüggetlenségről szóló mesékkel, de ez van, mit sem tehetek ellene.
Igen, jól vetted ki, a 19.-ben. Ha van olyan igényed, amely a közvetlen környezeted állapotát érinti és tutira a helyi önkormira tartozik, szívesen venném felvetéseidet akár ide, akár magánban. (Ide érdemesebb, mert itt több szem többet lát, jobban meg tudjuk vitatni.) Ne érts félre, nincs nálam az önkormi bukszája, de ha Páll Attilának (szintén SZDSZ) sikerült keresztülvinnie a parkosítást Békáson és az SZDSZ-es és MSZP-s tagokat szépen + tudta győzni róla, hogy Békás feljavítása nem épp az ördögtől való gondolat, akkor hátha nekem is sikerülni fog, természetesen csapatmunkában.
Lehet, hogy ezzel csak kezdő voltomat bizonyítom a szemedben, de őszintén reménykedem benne, hogy a jó és jó érvekkel +támogatott 5letek mellé jobbról is + lehet nyerni embereket. Persze, a tuti egy SZDSZ-MSZP többség lenne a képviselő testületben. A baj az (is), hogy eddig az MSZP részéről delegáltak közül nem mindig voltak ott elegen a szavazások alkalmával. Ezt legutóbb Márkus úr (helyi MSZP-elnök) is elismerte és hozzátette, hogy ezúttal szorgalmasabb és munkabíróbb jelölteket állítottak, különösen ott, ahol mi is támogatjuk a jelöltjeiket, akik ezzel szinte tuti nyerők. Úgy legyen, csak mi is legyünk elegen, mert szvsz bizony kell melléjük a kontroll. Hm?
jöjjenek naponta 2x.
ahol dolgozom már kifigyeltük: megállni tilos, jönnek délelött egyszer-> büntetnek, délután egyszer-> büntetnek. 5-6 autós tuti meg van / menet.
Minden nap, 20 perc alatt kész, majd rájönnek, h szabály az szabály :)
az a baj, hogy a buntetes teljesen egyed fuggo. lattam olyat, aki minden ablakra tett bunteto cetlit, volt aki nem, csak azzala tulajjal kezdet veszekedni, amelyik eppen in situ tartozkodott. a gond leginkabb is a motorcsonaktulajdonosokkal van, akik ugy erzik, hogy nekik joguk van bemenni az elzart teruletre is, hogy leeresszek a csonakot, utana pedig nem huznak ki a sasba. ettol persze verszemet kap a tobbi autos is.
kedves Tiborc,
te oriasi tevedesben vagy, romai part alapvetoen a csonaktulajdonosoke, mindenki mas outsider ez tortenelmileg igy alakult. senki nem mondta, hogy oda hazat kell epiteni, squash palyat kell epiteni. a nanasi uton, a lakotelep iranyaba nagyon helyesen van gat, ha nem elegendo, akkor epuljon oda magasabb gat. akik meg atvagtak a nyulgatat es ezzel megrongaltak a vedmuvet, azok fizessenek.
"Szerintem a gát jó ott, ahol most van, legfeljebb lehetne pár méterrel magasabb és készülhetne valami stabilabb anyagból. Akinek meg a hullámtérben van ingatlana, az legyen tanulékony."
Pontosan.
"A nosztalgia és a megszokás egyrészt kellemes dolgok, másrészt meg valamit mégiscsak változtatni kellene a Római-parton is, hiszen még nem tökéletes. Főleg a száguldó biciklisták / andalgó családok / autóval behajtók súrlódásait kéne oldani."
Nem ártana valami rendes burkolat, amitől sétány jellege lehetne, illetve a kerékpárút elkülönítése. Autók -- elvileg -- most sem hajthatnak be, csak külön engedéllyel (mint a Várban, vagy a belvárosban).
Más kérédés, hogy eddig összesen egyszer, 1-2 hónappal ezelőtt, egy vasárnap délután láttam, hogy egy bringás járőrpár szépen sorban, kivitél nélkül minden behajtó autóst megbüntetett.
Ez mondjuk nem megoldás, inkább kib***ás, mert egész évben úgy tesznek, mintha nem tartatnánk be a szabályokat, aztán évente egyszer jól megsápolnak mindenkit.
Valaki megint mellébeszél.
Az ORTT máskor visít, ha az ellenfelet nem hallgatják meg, az ATV - nek lehet egyoldalúan tájékoztatni?
Terve a tervezőnek, és a megrendelőnek van.
Illetékes a főváros.
Tarlós a terméskő gát ellen tiltakozott.
Demszky elfelejtett tájékozógni.
Ennyi.
Tiborc
Tiborc
A nosztalgia és a megszokás egyrészt kellemes dolgok, másrészt meg valamit mégiscsak változtatni kellene a Római-parton is, hiszen még nem tökéletes. Főleg a száguldó biciklisták / andalgó családok / autóval behajtók súrlódásait kéne oldani.
Szerintem a gát jó ott, ahol most van, legfeljebb lehetne pár méterrel magasabb és készülhetne valami stabilabb anyagból. Akinek meg a hullámtérben van ingatlana, az legyen tanulékony.
Tisztelt Hölgyem, a nick!
Ajánlom, szokja meg az itteni szokásokat, ismerje meg a nickeket, szokásaikat, a MM által biztosított jogokat, kötelességeket!
Én is visszautasítom, amiket rólam leírt.
Kisérletezni lehet, az elektronikus média és az ított média közötti átmenet keresése nem bűn.
Ha politikusok szóba állnak nickekkel, nickek elektronikus kéréseit teljesítik, akkor mi baja van Önnek?
Voltak jogos kéréseim, pl. Nyári Krisztián válaszolt, továbította illetékesnek, teljesítették.
Azt hiszem, ha Nyári úrnak írnék levelet, és nicknevemen írnám alá, korrektnek tartaná.
Nem tetszik, amit tettem? Tiltakozzon ott, ahol erre esélyt lát.
Amit itt hozzászólásában leírt, nem tartom korrektnek, és most a vágyaira utalok.
Nem írt valót, ennyi.
Tiborc, a nick
Na, a végén kiderül, hogy mindannyian politikusok vagyunk (na jó, én egy egyszerű Óbuda szülötte vagyok) - ezért is volt olyan élvezhetetlen a 10 001-ik topik... :)(