Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Al-fan Creative Commons License 2000.04.03 0 0 1341
Jó reggelt!
Larini, most, hogy komoly tapasztalatokra tettél szert ragasztásban, átadhatnád a tudást! A matricás srácot láttam az alsó rakparton péntek éjjel teperni, gondoltam, rákérdezek a ragacsokra, csakhát gyors volt...én meg gyalog!
147 , mondjuk Q4 ?! Az már döfi ! Apám úgyis cserélné a kocsiját "kisebbre", bár a hírek szerint a 156-ból is akartak összkerekest csinálni.
Az újságban lévo tesztekrol : nem kell olaszhoni újságokban keresni(mondjuk, hogy elfogultak ok is)de spanyol lapban láttam ilyen összehasonlító teszteket, érdekes módon ott sem a németek nyernek...
Szegény Fargo! Aki ilyet csinál azt azonnal el kéne gázoltatni a saját kocsijával!
Előzmény: larini (1339)
larini Creative Commons License 2000.04.03 0 0 1340
Fijjuk!
OFF!
Hogy mekkora áll@tok vannak! Biztosan ismeritek a fargo fijút, a Volvos topicból! Van nekijje egy csodaszép 850 T5 kombijja. Az egyik éccaka vmi. b@romáll@t kiszedte a kerékcsavarjait. Másnap a neje megpróbált elindulni a kocsival....

(remélem sikerült belinkelnem, ha nem, nézzétek meg a Volvos topicban)
Állítólag nem is a felnikre pályáztak, csak úgy rongálhatnékuk akadt!
Bocsi az offért, de nem állhattam meg szó nélkül!
ON
larini Creative Commons License 2000.04.03 0 0 1339
Jó reggelt mindenkinek!

Joe 155!
Nem mondod komolyan, hogy nem tudtad, mi szerint a 8 szelepes TS motorokban mind a 8 gyertya tök egyforma!!! A 16 szelepesekben, már tényleg van egy kisebb és egy "normál" méretű! Látod én mindenről tudok egy kicsit, csak semmihez nem értek, ezért viszem még egy izzócserére is a Szamosiékhoz a kocsit! :) Egyébként a "duplagyertyáról" annyit, hogy úgy tudom a Merci is használja ezt a technikát. A viszkihez mélységesen gratulálok!!!
Más!
Hétvégén találkoztam a ragacsos fiúval! Ez négy okból volt jó!
1. Feltette a kocsimra a matrincát! (király!)
2. Ellestem a technikát! (a faterom 33-ra már fel is szereltem egyet!)
3. Kaptam még egy pár darabot Tőle! (lehet egymásra taposni, a készletek végesek!)
4. Olyat mondott, hogy leesett a hajam! Ti. azt közölte, miszerint olyan hírek terjengenek, hogy az Alfa a 147-be betesz egy 2.5-ös V6-os motort, meg alápakol egy összkerékhajtást! Gyermekeim, hogy ebből mi lesz?!!! Új király születik!!!! (ha nem is igaz az info, akkor is legalább fantáziáltam egy kicsit!)
Most nagy izgalmamban csak ennyi jut eszembe!

Inner Circle Creative Commons License 2000.04.03 0 0 1338
Örömmel jelenthetem, hogy néhány órás közelharc után sikeresen frissítettem a honlapomat (www.extra.hu/gtv - nyugi, az unalmas fejem nincs rajta, csak szép Alfák!). Hosszú ideig szenvedtem, mire rájöttem, hogy az Extra nem szereti a .JPG-t, csak a .jpg-t - legalábbis az előbbivel valami érthetetlen hibaüzenetet adott.

Öt új kép, és az eddigiek, immár thumbnail formátumban, 640*480-ra nagyíthatóak.
Valószínűleg ennek köszönhetően esett néhány számjegynyit a holnapi zárthelyim eredménye... nem baj, csak negyed kilenckor kezdődik, most van 1:40, még van időm tanulni... :(

Turbo Lada Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1337
Mindenkinek

NÉZZÉTEK AZ EUROSPORTOT

A GTV-s Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1336
A klubkártyákat akkor gyártatjuk le, amikor összejön bizonyos darabszám (asszem 20, de ez tényleg nem az én asztalom), utána kapod meg. Ha addig is akarsz kedvezményesen vásárolni, találkozzunk és odaadom az enyémet. A kártyahiány nem akadályozza a tesztvezetésedet, nem kell félni. A telcsiszámom meg megváltozott (virágnyelven): körzet és az első két szám maradt, a harmadik eggyel nőtt, az utolsó négy meg a GTV6. Ne add ki senkinek, köszi. (be vagyok kapcsolva, nyugodtan lepróbálhatod a megfejtést)
Előzmény: Inner Circle (1334)
A GTV-s Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1335
Joe: (újságírók, cikkek): Ha nem vetted volna idáig észre, a magyar autóslapok mind egy német tükörlapjai. Mitől dicsérné meg egy német újságíró az olasz autót, amikor a germán olvasóknak a germán autókat hirdetik a germán autógyárak a germán újságokban? Elvesztené a fizetését. Inkább úgy tekeri a tesztet, hogy a hazai árut hozza ki győztesenk. Nézz meg egy olasz újságot, ott nem győznek a német/japán/francia/koreai stb autók. (Turbo Lada üzletében mindig van 1-2 olasz újság, ha bemész a gyertyákért vagy a hátsó ütköző gumibakokért, átnézheted.)
Idéznék egy cikket az Alfissimóból, Takács Ákos tollából:

Mit ér egy autó teszt, ha objektív akar lenni?

Azon való bosszankodásom indított e cikk megírására, hogy egy kevésbé olvasott autósmagazinban a 166-osteszteléséből semmit értékelhetőt nem sikerült kihámozni.
Megtudhatjuk az autóról a cikkből, hogy alapáron forgatható a kormány és a hátuljában csomagtartó lapul, amely nem nagyobb az átlag átlagánál. Rokon vonásai vanak a rokonaival és ha gázt adunk, gyorsabban megy az autó. Akerek műszerek jól olvashatók (elképesztő!). Az elődeinek sportos múltja van, amely itt "fehér krómkeretes óralapon fekete számok között bóklászó piros mtatók" képében jelenik meg. Méltó versenytársa lehet, amelyek német gyártmányúak (az angol, svéd, japán stb. modelleket diszkvalifikálta). A jól ismert sztereotip jelzők (sportos szív, lélegzetelállító olasz design, sportosság) éppen hogy csak azt jelzik, hogy 5-6 Alfás cikket elolvasott az újságíró, mielőtt ezen cikket megírta.
Bár végiggondolva az egészet nem is tudom igazán milyen információ szükséges egy átlag olvasó számára egy autó megismeréséhez.
- Egy felsorolásba illő leltár (kormány a helyén, fék fog és a kanyart is be lehet venni), - vagy egy több szempontú, szubjektív, önálló véleményt alkotó, de mégis elfoglatlan nagy szakmai tudást (technikát és a márka múltját valamint a konkrrencia erősségeit ismerő) felcsillantani tudó újságírói bravúr.
T.Á.

Inner Circle Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1334
GTV-ember, mit gondolsz, a klub mikor fogja realizálni a már jó régen beadott jelentkezésemet? Nem tudom, kinek az asztala, de innen te vagy a legközelebb a klubhoz, téged könnyű abajgatni. :)
Tudod, még akkor jelentkeztem, mikor elkísértelek a Megyeri útra. (Csak mert a naptáram valami április 15-ei GTV 3.0 tesztvezetésről szól, azt lehet hogy nem kéne kihagyni.)

A telefonszámod meg a múltkor valami ronda hibaüzenetet generált.

A GTV-s Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1333
Itten vagyok, most értem haza.
Előzmény: Turbo Lada (1332)
Turbo Lada Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1332
Hol vagy GTV-s!?
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1330
Idézet egyik ismerősömtől, akinek volt alkalma rengeteget utazni az illető autótípussal:

"A VW Golf III. Variant 1,4-es a világ legszarabb autója. Nem húz a motor, elfújja az oldalszél, semmi stabilitása nincs, és egy lassú szar."

No comment. Lehet hogy a IV.-es már jobb. A Lanciával való összehasonlítást nem tartom nagy ötletnek, mert még ha a katergória-különbségektől eltekintünk is, akkor sincs bennük sok közös. A VW hihetetlenül unalmas autó, tele fekete bakelittel, bár biztosan megbízható. Ideális lehet, gondolom én, annak aki tényleg nehéz cuccokkal rohangál. A Lancia ezzel szemben egy ékszerdoboz, gyönyörű autó - aki ezt tényleg áruszállításra használja, az eltévesztette a házszámot. Szóval hogy ez a kettő hogy jön össze... Még egy Golf Variant-Marea Weekend összehasonlítást el tudnék képzelni.

Arról, hogy a VW Golfot Kovács úr, míg a Lanciát Harrison Ford reklámozza, nem is beszélve. :)))

Előzmény: Joe 155 (1328)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1329
T.Lada.
Köszi az infót, Én meg voltam róla győződve hogy az enyémben is különböző a két gyertya ugyanazon hengerben. Mindig tanul az ember.
Üdv.
Előzmény: Joe 155 (1328)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1328
Hi. cabo.
Légy üdvözölve. Nekem úgy rémlik, nincs közöttünk 145 QV tulaj, vagy jól titkolja. Van viszont egy srác akinek 146 ti -je van, és ha nem tévedek, kb mindenben megegyezik a 145 QV-vel. Most a kasznit hagyjuk. Szal ha látogatod a topicot, és látsz egy Tom314 nicknévvel bejelentkező embert, akkor megvan a te embered. Régebbi oldalakon megtalálod a srác bejegyzéseit, és e-mail címét is.
Más.
off
Ma majdnem befontam a hajamat. Megvettem az Auto-Motor és az a2 aktuális számait. Mi van benne?
Lancia Lybra SW. 1.9 JTD vs. Golf Variant 1.9 TDi
. Mit ne mondjak szinte mindenben jobb a Lancia, csak az ára, hát az jóval több, igaz a felszereltség is gazdagabb. Végül is a Golf a jobb vétel mert olcsóbb !!!!!!
A másik ujságban sima teszt a Lancia Lybráról, minden fasza minden jó.... végén kis táblázat a Lancia néhány piaci konkurense felsorolva, úgy mint Audi A4, BMW 3xx, Opel Vectra, nos miután szerintem is ezek a Lancia kategóriatársai, nem értem miért nem ezekkel hasonlítják össze ??!!
Akkor valószínüleg nem lehetne az árat a Lancia ellen felhasználni, mivel Az Audi, BMW 1.5-2 Mill-el drágábbak. Szóval kapja be a sok köcsög ujságíró, elferdítik a valóságot, nem merik leírni hogy gyártanak a német autóknál jobbakat is, illetve ha a szinvonal azonos akkor viszont az Ár-érték viszony sokkal jobb.
on.
Az Alfa 156 Seleseed- ről viszont jókat írnak, gondolom azért mert nem összehasonlító teszt volt. ( Mondjuk én többre nézem a sima manuális váltóval szerelt verziót, szerintem jobb.)
Na kicsit hosszú voltam, de ez a teszt összehasonlítás nagyon felnyomta bennem a pumpát!
Üdv.
Előzmény: cabo (1327)
cabo Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1327
Elobb-utobb csak erre botorkal egy QV tulaj akinek van konyve.
Azert kosz.
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1326
Üdv, Cabo! Isten hozott a fedélzeten! :)
Az Alfa-dokumentációk sajna krónikusan ritkák, lejjebb (pár száz bejegyzéssel) már volt erről egy sor kesergés.

Most épp autót szerelek, csak felugrottam megnézni, milyen képeket tudtam lőni a digitális kamerával. Jelentem, vannak jók, szóval ha minden rendben, estére fellövöm őket a honlapomra.

A szerelés első fázisa után feljöttem a garázsból, és apám orra alá dugtam egy fordulatszámmérőt. A családfő erre elkínzottan kérdezte: "Nem lehetne mégis inkább azt csinálni, hogy ezt eladjuk és megvesszük azt az újabb Alfát?"
IC vigyorogva: "Szó sem lehet róla!"

Hát ha sikerül feltenni a képeket, estére meglátjátok, miért nem! :)))
(Imádom a 145-öst, de azt nem szerelhetném kedvemre.)

cabo Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1325
Hello mindenkinek!
Beleptem a nagyon boldog Alfa tulajok soraba.
Egybol segitseget is kernek mert semmilyen leirast, konyvet nem talaltam a 145 QV-rol, ugyhogy barkinek van a kozelebe ilyesmi az jelezze!
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1324
Már látok a kezemmel... Mikor a főkábelt gányoltam az út szélén, kénytelen voltam megtanulni. A kábel lejön az akkumulátorról, aztán eltűnik a karburátorok alatt egy doboz tetején, amit semmiféleképpen nem tudtam megnézni (amíg a haverom két drótból meg egy helyzetjelző-izzóból össze nem kalapált egy stecklámpát :) ).
Szóval én imádom az autómat, de jobb szeretek más körülmények közt sötétben tapogatózni.

TL: végül is mennyi a motorlélek-elemzés és a maradék két hengerem elindítása, sacc per kábé?
Valami gumitömítés a Solex karburátor és a motorblokk között totál meg van halva (kétliteres motor), számíts be egy új olyat is, tuti hogy cserélni kell. Amúgy amatőr véleményem szerint az első karbi rossz, mert a második két henger egyformán jól megy (amit a második karbi táplál), az első kettő meg egyformán sehogy (erről tehet SZVSZ az első karbi).

Turbo Lada Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1323
A Ts gyertyákhoz...

A "régebbi"(nem 16 szelepes)155-sök gyertyái ugyanannyiba kerülnek, mint a többi Alfához -kb.800-1200 Ft-ig (típustól és bolttól függ)!
Az újabb 16 szelepesekben 2 féle gyertya van ,egy kicsi és egy nagy.A buta Japánok (NGK)csinálták bele,az ára horror! Darabja a FAM-nál olyan 9000!!!/db, "máshol" se olcsóbb sokkal kb.6000 Ft./db.

Joe 155 Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1322
A whisky hatása elmúlt,sajnos! A pörgésre valamelyik klubtalin visszatérünk, de pia nélkül, mert még a végén kifigyel a bevitt anyag.
Azt mondod kész vagyon egy gyertya csere?
Kb. mennyi?
Előzmény: A GTV-s (1321)
A GTV-s Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1321
Twinspark: Én asszem (nekem csak egy vén rozsdahaalmazom van 6*1 gyertyával), hogy a fő és mellékgyertya ugyanabban a hengerben, egyszerre két különböző helyen gyújtja be a keveréket. Ettől hatásosabb lesz az égés, ergo ugyanannyi benzinből több energiát lehet kivenni, és csökken a tökéletesebb égés miatt a károsanyag kibocsjátás. Megerőősítem, tényleg kibírnak 100000 km-t a gyertyák, de a cseréjük előtt inkább érdemes eladni az autót vagy komolyan elbeszélgetni az amerikai nagybácsival az örökségről. Asszem lehidanlál az árától első hallásra. (Turbo Lada mejd megmondja, ha feljön, én amikor hallottam nála, hátast dobtam). Zárójelben: a Volvo is (vagy a Saab???) csinál dupla gyújtást, ők úgy oldják meg, hogy ugyanarra a gyertyára adnak szikrát kétszer. Meg a (tuning) (Crane Hi-6, Hi-7, Hi-8, MSD, Mallory, Accel satöbbi) gyújtáserősítők is úgy dolgoznak, hogy 3000 1/min alatt több szikrát adnak, max 12-t. Ettől, meg a megnövelt szikrafeszültségtől lesznek erősebbek az ilyen motorok. (12000 Volt helyett 40-45000 Volt)
Joe155, VMax: mit szólnátok, ha meginnánk a viszkit és aztán elvinne a hátsókerekes fiú pörögni? Totális orgazmikus tapasztalat lenne. :-))
IC: gratulálok az eredményhez, mi a Turbo Ladával ma nem sok gólt lőttünk. Ha így folytatod, nemsokára te is mindent tudni fogsz a "klasszikus" vagy "régi" vagy "igazi" alfákról. Ez elkerülhetetlen. És nem telik el sok idő és hirtelen észreveszed, hogy már a kezeddel is látsz...
ArianA13 Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1320
Egyszer, még a középiskolában képesek voltunk reggel 7-kor benyomni jó néhány vodkát, hogy a reggel 8-kor kezdôdô dolgozatra megfelelô hangulatban érkezzünk... azok voltak a szép idôk...
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1319
VMax: Nem, csak a nyakunkba küldenek minden marhaságot, a vegyipartól a hegyoldalba telepítendő vasútállomás elhelyezésén és a munkapszichológián át a közlekedési lámpák helyes beállításának képletéig. (Ez olyan sz*r óra, hogy mindenki alszik rajta, gondolom, ezért nincs sehol Budapesten zöld hullám...)
Ilyen marhaságok között az, hogy az említett tárgyból (Gépszerkezettan?) óriáskereket kellett terveznem, már fel sem tűnik. Mindenesetre nem csoda, hogy a whisky túlfűtötte a barátomat, szerintem ha mondjuk matekra megyünk be ilyen állapotban, akkor darabokra tépi a tanárnőt. :)))
Előzmény: VMax (1318)
VMax Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1318
IC: Csak nem gepesz/kozlekkaros vagy/voltal?
Előzmény: Inner Circle (1316)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1317
A whisky csodákra képes:)))
Előzmény: Inner Circle (1316)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1316
Láttál volna a múltkor minket negyed egykor (!)holtrészegen előadásra menni, bár az csak fél üveg whisky volt... A havert alig bírtam visszafogni, hogy ne verje meg a tanárt, mert szerinte valami hülyeséget mondott a fogaskerékáttételekről. :)))
Előzmény: ArianA13 (1310)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1315
Valamelyik klubtalira majd viszek egy üveggel, elpusztítjuk, és úgy pörgünk majd mint a hátsókerekes fiuk, csak mi kocsi nélkül:)))
Előzmény: ArianA13 (1313)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1314
Na jó, most bevallom, azért vettem régi Alfát, mert nem tudtam követni a T-Spark gyertyaméreteit! :)

Szereléshez nekem is van fedett placcom, de leginkább istállónak minősül, mert hiába van betonból a fala, ha a padlója föld, és nemhogy fűtés, akna vagy víz nincs, de világítás sem. :(

Tervezzük hogy upgrade-oljuk a garázst a fenti extrákkal (kivéve fűtés), egyelőre azonban ez van. Szerencsére tegnap nem esett az eső, a napsütésben csodás volt szerelni, és mikor besötétedett, felvettem a bátyám fejlámpáját, ami a fél környéket képes nappali fénybe burkolni. Így van pontosan irányzott világítás (ugye ami a planfonról jön, az nem sokat ér) és a kezeim is szabadok.
Továbbá nem csináltam olyan súlyos melót, mint pl. a gátlószerelés, főleg csak elektromos matatást. De majd ha lesz rendesen felszerelt műhely, majd én is darabra szedek mindent. :)

Előzmény: VMax (1309)
ArianA13 Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1313
IRIGYKEDEM!!!!!!!!!

Most még itt szopok, dolgozom, és kesergek, hogy milyen jó sorod van.

Joe 155 Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1312
Arien.
Te most irigykedsz, vagy piszkálsz. Ugorj le hozzám hátha marad még a másikból, mire leérsz.
Pszt. Nekem 50 perc a rekordom.
Előzmény: Joe 155 (1311)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.01 0 0 1311
Hi V-max.
Én a 12 éves csivaszt birom de nagyon, csak hát kurva drága így hát Grant's -et ittunk. Totál semmi okom nem volt rá, hacsak az nem hogy vendégek voltak nálam.
( marhára oda kell figyelnem a gépelésre)
Üdv,.
Előzmény: VMax (1309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!