AOTD - Album of the day
EFB - Első felületes benyomás
NFR - Nice fucking refrén (azaz épp nem tudod kitörölni az adott refrént, dallamot a füledből)
MM - Most megy (azaz most épp ezt hallgatod)
Te is a Móriczon dolgozol? Én is most megyek a Hammerba a möhöhőért, no meg az REM kaziért ;.-)))))
nem, en erzsebet korut 50, de majd korbaccsal buzditom a villamosvezetot.
egyebkent, ha mar odamesz, nem birnal valaszolni a nyitast illeto kerdesemre? :-)
"Hogy fogsz rátalálni azokra a demókra, új zenékre, amik esetleg tetszhetnének neked. Jó, te mondjuk rászánsz pár órát a szörfölésre, de akinek nincs annyi szabadideje, azzal mi lesz?"
Ezért kéne már egy mhh site, amin lehetne jó pár eligazító + mp3. iLane megelőzött, én is ua-t akartam mondani, mennyire jó lenne pl. a demokat letölteni (persze csak ha a demos banda is hozzájárul, de ki ne járulna hozzá) + az új anyagokból rosszabb minőségű részleteket (hogy ne legyen copyright probl.), szóval sokan belefülelhetnének így az új zenékbe, az előfizetést, hirdetési tarifákat mind ki lehetne rakni, cikkekből ízelítőt, ráadásul az újság is jobban fogyna, a két média csak erősítené egymást, végülis az internet hozzáférés egyre nő, és pont abban a rétegben, amelyik ilyen zenét (is) hallgat.
Egész jó ötlet ez a CD/mp3 melléklet dolog, amit leírtál.
A probléma szerintem az, hogy a költségek egy részét szintén
a zenekarok fedeznék, mint a Power Hungary esetén.
Azt hiszem, nyugodt szívvel leírhatom az összeget, ami a CD-re
kerülés költsége volt: 100,000 Ft.
Mi csak azért nem vettük igénybe ezt a szolgáltatást, mert pillanatnyilag
anyagilag nem bírtuk. Szerintem nem voltunk ezzel egyedül.
Ezen nem tudom, mennyiben változtatna az mp3.
araya, ha érdekel, hol játszom (ez a link, ha www.-t írsz, akkor nem jön le):
ja, egy mhh homepage mar igazan hianyzik. komplett demok, egy-ket (amugyis kislemezre szant szam) az uj cd-krol, lemezkritikak megatonnai a helyhiany korlatai nelkul, olvasoi forumok, az ujsagba be nem kerult cikkek...
Na akkor az mp3-ról egy pár szót!
Jó supertzar te nem élsz az mp3-al, mert azt az új lemezt hallgatod meg amelyiket akarod. De én egy hónapban max 10 rugót tudnék új lemezre költeni, és ebből a pénzből jó ha három lemezt meg tudnék venni. Úgyhogy maradok az mp3-nál.
Hogy mondta Ice-T, ha nincs pénzed megvenni az új lemezt, akkor lopd el. Ezt most én úgy mondom, ha nincs pénzed megvenni, akkor kérd kölcsön, és szedd le mp3-ba. Az olyan genyót, aki ezt pénzért adja tovább azt én is lelőném.
Hazudnék ha azt mondanám, hogy magyar zenekar cd-jét nem szedem le, mert leszedem. De őket úgy támogatom, hogy elmegyek a koncertjükre, és nem belógok (pedig soxor megtehetném), hanem megveszem a beugrót.
Szerintem a kezdő magyar u/g bandák megmentője lehetne az mp3. Gondoljatok bele, hogy a Hammerhez nem egy párszámos CD-melléklet járna (pedig már ez is nagyon fasza), hanem 15-20 magyar demós csapat teljes demója, a promóciós annyaggal együtt. És ha a kétfülűek megismernék a zenekarokat, a koncertekre is többen járnának.
Tényleg adamskij te melyik bandában játszol?
Supertzar nincs kedved elküldeni a Hammer CD-t. Csak leszedem, és már küldöm is vissza. Jó-jó-jó el ne küldj már Havalyra csak vicc volt :))) (ui. csak a teljes albumokat gyűjtöm :))) Ja és tényleg a Hammert is mindig megeveszem, pedig le is fénymásolhatnám.
"...abszolút egyetértek azzal, hogy a demók terjesztésére a Net kiválóan alkalmas. Ez a módszer megkönnyíti az új bandák számára, hogy eljussanak a zenehallgatókhoz, kiiktatva az olyan közbülső állomásokat, mint a fanzine-ek, újságok, kiadók, terjesztők. Nekem csak az nem tiszta, hogy a Neten már ma is megtalálható irdatlan mennyiségű új zene között hogyan fognak kiigazodni a friss zenékre éhes emberek. Hogy fogsz rátalálni azokra a demókra, új zenékre, amik esetleg tetszhetnének neked. "
Egyetertek! Es milyen jo is lenne, ha az MHH (termeszetesen a demos zk-ok hozzajarulasaval) kozzetenne a sok hozza eljuttatott demot vagy esetleg annak reszleteit.
Ennek szerintem egyetlen akadalya, hogy az MHH nem rendelkezik elegendo emberi es szamitastechnikai kapacitassal. Laci, lehetne ezugyben lepni valamit?
Csatlakoznék iLane véleményéhez, mert tényleg egyre kevésbé
lehet megítélni a dolgokat. Csak úgy juthat valamire az ember,
ha mindig egy szerkesztő véleményéhez igazodik.
Viszont megértem, sőt, üdvözlöm, hogy nincs klikkesedés.
Pl. A Dream és az Emperor szerintem az év két favoritja, és
kevesen adnának mindkettőre 10-est, pedig 100-at is megérnek.
A pontozás kettéválasztása szerintem nem megoldás.
Ugyanis szubjektív szempontok így is maradnak.
Szinte látom magam előtt, ahogy Milán Peti várja már az első
blastbeatet az új Dreamen, míg Cselőtei elolvad a kezdésnél.
Objektív szemszögből mindkét rész tökéletes, de más
ízlés miatt másohgy pontozzák majd.
Technikailag csak egy olyan zenész tudna ítélkezni, mint
pl. Maróthy, Töfi, Matlári.
wice: Te is a Móriczon dolgozol? Én is most megyek a Hammerba
a möhöhőért, no meg az REM kaziért ;.-)))))
Wice, már tudom, hogy ha röhögni akarok, rád mindig számíthatok.
Ez a kiszegecselt botsáska majdnem azt eredményezte, hogy lepadlóztam a székemről:))) Kösz!
Ne kímélj, ne hagyd abba!
latom, tudod, hogy kell az emberekkel banni... egy darab vaj vagyok, hozhatod a piritost :-)
Egyébként ilyen matuzsálemi korban kit tudsz még komolyan venni?
hosszu a lista, nem is hinned, mennyire. az ultrakomoly (ertsd: megkerdojelezhetetlenul valodi) bandakon (neurosis, godflesh, nin, leukemia, ...) tul leginkabb azokat, akik nem veszik tul komolyan onmagukat. komolyan veszem a mindenfajta trendektol fuggetlenul allandoan megujulokat (carcass, voivod [az outer limits-ig...], entombed [hat, most mar ezt sem annyira], ...), a mindenfajta trendektol fuggetlenul hiteles modon allandoan ugyanolyanokat.
hm, asszem a kulcsszo a "hiteles".
trendeket mar nem veszek komolyan. ahhoz tenyleg tul oreg vagyok.
A Hangprobas pontozas hianyossagairol szolnek par szot...
Eleg sokfele zenet szeretek es hallgatok, mindig probalok nyitott maradni mindenre, uj dolgokat beszerezni meghallgatni. Ennek megfeleloen a kedvenceim is folyton valtoznak/valtoztak. (Korulbelul igy: Alice Cooper - Megadeth - Obituary - Morbid Angel - Bathory - Sepultura - COC - Dream Theater - King Crimson - Pink Floyd - Univers Zero)
A ket vegpont kozott az elmult 12 evben eleg sokminden "atment a fuleimen" igy meg tudom erteni az MHH szerkesztoket, amikor nehez helyzetben vannak a pontozasnal.
Van azonban egy masik szempont is, ez pedig az olvaso. Egy black metalost nem fogja erdekelni az uj DT nagyszerusege, es nem erti, hogy hogy lehet az Emperorra es a DT-re is 10 pontot adni. Es valahol igaza is van, mert nem lehet. Illetve nem ugyanazon szempontok szerint lehet, ez azonban egy pontszambol nem derul ki.
A vegso problema tehat az, hogy a tablazat tele van 7-10 kozotti pontszamokkal, es igy az egesz elveszti jelentoseget, mert nem hordoz tobbe informaciot.
A megoldas nehez, mert tudom, hogy en is ugyanugy adnek 10 pontot Morbid Angelre, mint DT-re, viszont azt is tudom, hogy az en szubjektiv izlesem nem sok informaciot nyujt az olvasonak. Ezert talan szet kellene valsztani a pontszamokat egy objektiv (tartalmi, zenei) es egy szubjektiv (izles) reszre es mindket szamot lekozolni.
Ez egy zsenge otlet, biztos lehetne jobbat kitalalni, de az teny, hogy a jelenlegi rendszer egyre kevesbe informativ.
(Hol vannak mar a Boz Cordolla-s, Molnar Peter-es idok!?? :)))
l.laci, v valaki, tudnatok mondani, mikor nyit a zenebarlang? ja, es h telleg kaphato-e mar az uj cd-s mhh. ma, kajaszunetben tervezek atugrani, ugyhogy fontos a korultekinto szervezes. :-)
Az mp3 és a 'leszedjük más zenéjét, CD-t másolunk és eladunk'
dologban tökéletesen egyetértek, supertzar.
Mint a zenekészítésben érintett, azt hiszem, az összes magyar
u/g banda nevében mondhatom, hogy Mo-n a zenélés teljes mértékben
hobbi, a szerződéssel rendelkező zenekarok közül is csak páran
képesek keresni vele.
Ezek után ha valaki odajön hozzám, hogy hadd írja át a CD-nket, vagy
begrabbelje, lazán elküldöm Hawai felé. Egyszerűen érje meg neki
is megvenni, mert egyébként nem tudjuk csinálni.
Rohadt keményen meg kell dolgozni egyrészt a felvételért (ami Mo-n
egyébként sem egyszerű, ismerve a stúdiók felszereltségét, a hangmérnökök
viszolygását a rockzenétől - tisztelet a kivételnek: Töfi, Lojzi),
másrészt a terjesztés és egyáltalán a média felé küldés is elég súlyos
terhet ró egy kezdő zenekarra, főleg, ha még nem ismeri, hogyan
intéződnek a dolgok itt, kis hazánkban. Itt szerencsés megoldás az mp3.
A magyar u/g sajnos haldoklik, alig van mozgás. Nem kell messzire menni,
már Csehország vagy Szlovákia is annyival előttünk jár, hogy évtizedekkel
mérhető a különbség.
- Valóban gyakran előfordul, hogy az ember pár héttel, pár hónappal később már más pontszámot adna egy lemezre, mint a pillanat hevében, de azért gyökeres változások nem szoktak történni. Sajnos a hazai Hangpróba nem úgy történik, mint a kinti (Hammer, RockHard és társaik). Ott a kiadók minden Hangpróbás CD-ből annyi példányt küldenek a szerkesztőségbe, ahány pontozó van, így mindenki kedvére hazaviheti és elmélyedhet az adott lemezben. Nálunk még ma is igen sokszor saját vagy bolti példányok kerülnek meghallgatásra és ott helyben, első hallásra kell pontot adni az irodában. Ez nem a legszerencsésebb megoldás, de változásra egyelőre nem is lehet számítani.
- Az mp3-ról. Én magam nem élek vele, sőt az írt CD-ket sem kedvelem igazán, de abszolút egyetértek azzal, hogy a demók terjesztésére a Net kiválóan alkalmas. Ez a módszer megkönnyíti az új bandák számára, hogy eljussanak a zenehallgatókhoz, kiiktatva az olyan közbülső állomásokat, mint a fanzine-ek, újságok, kiadók, terjesztők. Nekem csak az nem tiszta, hogy a Neten már ma is megtalálható irdatlan mennyiségű új zene között hogyan fognak kiigazodni a friss zenékre éhes emberek. Hogy fogsz rátalálni azokra a demókra, új zenékre, amik esetleg tetszhetnének neked. Jó, te mondjuk rászánsz pár órát a szörfölésre, de akinek nincs annyi szabadideje, azzal mi lesz? Ő továbbra is beéri majd azzal, amit elétesznek egyes site-okon, és akkor minden marad a régiben. Vagy tévednék?
- Más kérdés az mp3-ak esetében a jogvédett dolgok Netre helyezése, terjesztése. Világos, hogy én is használok magnókazettákat, van is vagy pár ezer, amit az évek során vettem fel. Egyértelmű, hogy a mai zeneáradatot egyetlen fanatikus sem követheti megvásárolt CD-kkel, ez a bakelit lemezek idejében sem volt másképp. Vettem, felvettem, majd eladtam, cseréltem. Csak azokat tartottam, és tartom meg ma is, ami igazán fontos.
(De ezek a felvételek saját használatra születtek. Na jó, még pár havernak :-)) )
Amelyik zenész, zenekar ma a site-ján hozzáférhetővé tesz zenéket, az nyilván azért teszi, mert ezt minél szélesebb körben terjeszteni akarja. Viszont, aki ezt nem teszi meg, mert szerződtetett csapat, bolti terjesztéssel, annak Kovács Pistike miért húzhat ki a zsebéből pénzt azzal, hogy a nótákat mp3-ban felteszi a site-jára vagy valami szerverre.
Ellentétben az agyatlan popzenékkel, ahol max. 2, esetleg 3 sláger van egy új lemezen, valamint 8-10 totál töltelék, a rockzene mindig is album műfaj volt, vagyis a teljes lemezt kellett hallanod. Ezért a mi világunkban az mp3 kevesebb kárt okozhat a bandáknak, mint a bojgruppoknál. De kár azért okozódik.
És itt most nem a kalózfelvételekről, a koncertekről, demókról, japán bónusznótákról beszélek, hanem a teljes albumokról. Ezek mp3-as netes terjesztése joggal aggaszthatja a zenészeket is, nemcsak a kiadókat.
Különösen amikor valaki ezt még nem is brahiból csinálja, hanem pénzért. Gyárt mp3-as CD-ket és meghirdeti eladásra. Ez olyasmi, ami végképp nem pártolható. Egyszerűen ellopja más tulajdonát.
Bár magam nem néztem körül ez ügyben, de úgy tudom, a Metallica az S&M megjelenése előtt pár nappal igen széles körben hozzáférhetővé tette a Neten a teljes új anyagot. Nyilván nem tökéletes minőségben, viszont ahhoz elég nagy nyilvánossággal, hogy a belőlük pénzt csinálni szándékozók ne tudják értékesíteni a fanatikusok között a promo CD-kről (ezek rendszerint a megjelenés előtt pár héttel kerülnek ki a médiához) készített mp3-jaikat.
Ez okos húzás volt, valószínűleg sokan követik majd a példájukat.
Ez egy komoly téma, lehet róla vitatkozni, talán lehetne is ebben a topicban, de azt azért hozzátenném, hogy sok mindent nem lehet előrelátni. Az mp3 a jövőben még inkább megmozgatja majd a kiadókat, némelyekre rá is fér ez, de hogy pontosan milyen változásokat idéz elő, azt szvsz még csak találgatni lehet.
Szemelyszerint utalok mindenfele penzehes mediat, de meg ha igaz az amit a Black/Death/Doom topicban leirtal, az MHH eseteben akkor is eltekintek tole mivel:
- ez az egyetlen Mo.-n kaphato igenyes femzenei magazin, egyszoval nincs tulkinalat
- a legtobb interjut az MHH-sok forditjak, nem ok keszitik
- nem tul nagy divat manapsag a metal, igy ne is szamits ultraszuper kepminosegre. Ha az kell vegyel raver meg hajzer magazint, az a divat ott megengedhetik maguknak hogy ultraszuper kinezetu lapot csinaljanak
a szardarabozast meg abba lehet fejezni...olvasni is lehet a topicot, nem muszaj hozzaszolni
Kiadói akadálya nincs, mi több, az új möhöhö egyik posztere épp az új DT album borítója.
Bár igaz, alul azért fejek is vannak, hogy mindenkinek jó legyen. - Vagy senkinek sem:)))
Na ez egy rohadt jo otlet amit Vizi mondott. Pl az uj Typeo borito gyongyoru vagy a Cannibal Corpse :) Netan Marduk, Darkthrone boritok! Ez tok jo otlet hogy egyik fele legyen borito a masikon meg black metal :)))))
Ja es szerintem tok hulyeseg a kis poszter. Tehat mikor az egyik oldalon 2 van...Kicsit hulyen jon ki a Nightwish enekesnoje Dani Filth mellett a falon szetszabni meg olyan genyosag egy ilyen posztert :)
Kiadói akadálya nincs, mi több, az új möhöhö egyik posztere épp az új DT album borítója. Bár igaz, alul azért fejek is vannak, hogy mindenkinek jó legyen. - Vagy senkinek sem:)))
Inkább az a gond, hogy ritkán sikerül a borítóról jó min. diát szerezni, a CD-borító nyomat felhúzása pedig erős min.romlással jár.
Nem lehetne az eddigi fejeket abrazolo posztereket ezentul kiraly
lemezborito - kepekre cserelni ? Olyanokra gondolok mint pl , a Death
legutobbi boritoja , vagy valami Emperor , Samael , Opeth, Nevermore
stb boritora, rengeteg kiraly cucc van . Kurvajo lenne ilyen nagy,
hangulatos kepeket
kirakni a falra az emberi testeket abrazolo kepekkel ellentetben.
Igy sokkal inkabb megerne az ujsag az arat. A lap egyik oldalan
maradhatna zenekart abrazolo kep de legelabb a masikra kerulhetne
borito. Vagy ennek van valami kiadoi akadalya?
Kiegészíteném, pontosítanám az iLane-nek írottakat, miután az irodában rákérdeztem pár dologra.
Utánvéttel postázva a CD melléklet 1000 Ft.
Az MK-s verzió meg az újságosoknál lesz kapható a hét végétől.
.Nyilván a Dynamo fesztiválon sem véletlenül volt a Manowar az egyik fő banda. És épp ez a szép az egészben. A Manowart kitette a multi kiadó (a sokadik), nincsenek egyik ker. tévében sem, és mégis őket választják főbandának,
Biztos nem volt egy aranyat tojo tyuk a multik számára, a manowarnak meg meg van a maga fanatikus rajongotabora akikre lehet szamitani.Az, hogy a világ LEGhangosabb LEGkeménytökübb LEGdemagogabb zenekara volt a headliner Dynamon biztos a nagyszámu német részeg hösies rokkerek nyomásának köszönhető.Egyebként Dynamon Neurosis is volt fözenekar nem is tul régen (96) pedig ök még fele annyira sem ismertek.
Az összes H-Blockx rajongóból hirtelen fulltime metalista lenne.
Uristen az a H-Blockx mekkora trágya MADE IN GERMANY :)
Ráadásul a CD esetében nemcsak az előállítás drágább, mint az MK-nál, hanem még a jogdíj is magasabb.Ezeket a jogdíj kifizetéseket vállalhatták volna át a kiadók, de azt mondták, hogy nem éri meg nekik.
Ezt kurvára nem értem minek kell ide jogdij ? A kiadok sajat maguknak kellene fizetni jogdijjat ?!?! Egyszerüen mondjanak le a jogdijrol
ez nekik reklám :) Vagy ugye az internetrol le lehetne szinte minden hivatalos oldalrol tölteni 1-2 szam felet.A jogdij akkor is olyan magas lenne ha nem teljes számok lennének a cdn ? Több férne fel ( Ilyen volt a zenemagazin cdje is ...)
Ha lenn vagy a Nemesis/Mood/Nevergreen bulin jövő héten, akkor egy-két sör mellett talán jobban megérthetnénk egymást:))
Megint úgy érzem ugyanis, hogy olyan dolgokat tagadsz vagy állítasz, amit én nem állítottam vagy nem tagadtam.
Pl. azt írod: “A HRHM felirat pedig nem a metal fénykorában tűnt el.”
- Egyetlen árva szóval sem állítottam olyasmit, hogy a Nemzetközi Hard Rock És Heavy Metal Magazin alcím a metal fénykorában tűnt volna el. A metal ún. fénykora mondjuk úgy 1992-ig tehető, a Leghangosabb Rockmagazin! alcím pedig 1996 nyarán jelent meg először, miután az olvasók nem kis hányada állandóan arra hivatkozott, hogy mit keres egy NHRHM magazinban Tankcsapda, Marilyn Manson, RATM, Ministry, Bad Religion, Rancid, Dog Eat Dog, Bon Jovi, STP, Green Day, Exploited, Kurt Cobain, Biohazard, Red Hot Chili, satöbbi satöbbi. Úgy gondoltuk, hogy a lapban a kezdetek óta megjelenő rokon stílusok - pl. No.4. vagy 5. MHH: No For An Answer (straight edge HC) - jelenléte jobban érthető, ha a sokrétűbb Leghangosabb Rockmagazin! alcímet használjuk.
“Azért írtam azt hogy az újság minden divathullámra ráugrott, mert ezt gondolom. Ha a Prodigy nem volt divat, akkor semmi sem.
Természetesen a válasz megvan: a Prodigy dolog működött, az év a legsikeresebb MHH száma született meg. Kedves supertzar, most akkor ki lovagol a példányszámon?”-
- A Prodigy akkor egy igen felkapott, ha úgy tetszik divatos zenekar volt, ahogy korábban a Rage Against (a “Tócsával”), a Nirvana, előtte meg az Enter Sandman-es Metallica.
Ez tény, nincs vita:))
Feltételezem, hogy jártál rockklubokba akkoriban, ha nem, elárulom, hogy a Prodigy épp úgy repertoáron volt, mint a Therapy, a RATM, a Biohazard, a Junkies, vagy a Pantera, a Tankcsapda, az Amorphis. Ugyanazok a rockarcok tomboltak rá, és ahogy hallottam, mert magam nem láttam, a ’96-os Szigeten sem csak a patások mozdultak be a Prodigyre. Így aztán talán meglepő, talán nem, a Prodigy az MHH-ba is épp úgy bekerült, mint a világ bármelyik hasonló zenei vonalon mozgó, komoly példányszámú lapjába.
Ha rá akartunk volna ugrani erre a dologra, akkor ezután a kiemelten sikeres MHH szám után dőlt volna a lapból a Prodigy, azonban nem ez történt. Épp ellenkezőleg. Mivel az akkor megjelent album – Fat Of The Land – nem volt akkora szám, mint amire számítani lehetett volna a Breathe single alapján, azt mondtuk, hogy ne legyen prodigyzés. És nem is lett. Lehet ásni és ellenőrizni. Most én kérdezhetem, hogy akkor ki is lovagol a példányszámon?
Ha működik az e-mailed, akkor hamarosan kapsz egy Prodigy Saját Szavaikkal cikket, ami eredetileg épp ’96 őszén jött volna le az MHH-ban, le is fordítottuk, be is tördeltük, de aztán a fentiek miatt kivettük. Ennyit a nagy büdös Prodigy konspirációról…
Azzal nem értenék egyet, hogy egy-egy mainstream banda alkalmi szerepeltetésének nincs értelme. A legtöbb 12-13 éves srác nem mondjuk Opeth-tel kezdi a rock/metal zenei ismerkedést, hanem olyan keményebb, gitárosabb, netán sötétebb hangzású zenékkel, amiket a tévében lát. Ha egy ilyen srác az új kedvence nevének felbukkanása miatt megveszi az MHH-t, könnyen rádöbbenhet, hogy az Offspring, a 4 Non Blondes, a Limp Bizkit vagy Kid Rock nem a veleje valaminek, hanem csak az első lépcsőfok a mélybe.
Lehet, hogy a mai underground black metal fanok bizonyos hányada épp egy Dog Eat Dog, Green Day vagy Biohazard nótával fertőződött meg először és csak fokozatosan jutott el az underground zenékhez. Ahogy más mai ug arcokat netán az Enter Sandman, korábban a Final Countdown, még korábban meg az I Was Made For Loving You kapta el elsőként. Van persze aki ezt sosem ismerné el, de ez már egy másik sztori:)))))
“Azt te sem gondolhattad komolyan, hogy mondjuk egy 97-ben alakult zenekart hiányolok egy 94-es válogatásról. A felsorolás az utolsó lemezre vonatkozott.”
- Konkrétan ezt írtad: “Szerintem több mint érdekes, hogy az MHH által támogatott 4 válogatáslemezen egyetlen igazi durva zenét játszó magyar zenekar nem mutatkozhatott be. Korábban szándékosan nem akartam zenekarneveket említeni, de legyen. Testimony, Nebron, Frost, Diafragma, C.Epidemic.”
Vagyis nem az utolsó lemezről írtál, a Power Hungaryról, hanem 4 válogatásról. Új leveled óta tudom csak, hogy a felsorolás az utolsó lemezre vonatkozott. Mindegy, amit én válaszoltam, az stimmel. Az is, hogy lesz még ilyen válogatás, nyilván más bandákkal.
“Három minőségi demo és egy kazettaalbum után például mit kell még produkálnia a Frost-nak, hogy legalább valamilyen kis nyilvánosságot kapjon a leghangosabb rockmagazinban?”
- A hazai MHH-s interjúk nem kis része úgy jön össze, hogy a havi értekezleten, főleg, ha ismeretlenebb bandákat tervezünk bemutatni, mindenki elmondja a kis favoritjait, kiket tartana erre érdemesnek és miért, majd közösen próbálunk dönteni. A Frost eddig nem került szóba, de ez nem zárja ki azt, hogy nem is fog. Most épp a Power Hungarys bandákat mutatjuk be kicsit alaposabban, aztán majd jöhet egy újabb underground hullám. Ígérem, hogy legközelebb, ha más nem, én biztosan felhozom majd a Frost nevét. Pont ezért kérjük minden lehetséges alkalommal, hogy írjatok nekünk, kikről kéne szólni az MHH-nak. Sajnos, nagyon kevés konkrét javaslat, ötlet jön. Ezért is örülök ennek a konkrét kommunikációnak itt. Ha hiszed, ha nem, nem azért adunk le olyan leveleket, amilyeneket lehet olvasni a Fanzine-ban, mert ez a mániánk, hanem mert ezek jönnek és más csak nagyon ritkán.
“Nincsenek álmatlan éjszakáim, ha nem kedvenc együttesem nyerte meg a hangpróbát, és nem jutna eszembe, hogy a meghívott vendégek pontszámait utólag töröljem, mert úgymond "irreálissá" tették a hangpróba sorrendjét. Persze ez stílus kérdése. Meg azé, hogy mennyire akarom az én elképzelésemet másra ráeröltetni.”
- Hidd el, nekem sincsenek. A meghívott vendégek pontszámait nem töröltük, sőt, közöltük, ám nem vettük figyelembe. A miértet részleteztem már. Nem volt könnyű döntés, a másik sorrendet is leadtuk a táblázat mellett. Nem biztos, hogy jól döntöttünk, de megtettük, vállaljuk. Azért kíváncsi lennék, a kedves “kollégák” hallgatják-e még a tízpontos Necrosist?:))) Ha megnézed a táblázatot, te is láthatod, mennyire voltak komolyak, megalapozottak a pontjaik. Nuff said.
“A példányszámok és a Zenebarlang említése utalás azon korábbi hozzászólásodra, amely a Napalm Death és a DM Zenebarlangban eladott lemezeit állította egymás mellé.Ha gondolod, idézem.
/ Egyébként ha jól emlékszem azért a Mood és a Nevergreeen is helyet kapott a címlapon./ “
- Inkább én idézném magam, hátha átfutottál rajta: “DE... Az adott bandák általános népszerűsége épp úgy szempont, mint az aktuális teljesítményük, valamint az, hogy az adott banda a szerkesztőség, illetve a szerk. tagjai számára milyen fontos.”
A Mood/Nevergreen inzert nem tudom, hogy jön ide. Mindenesetre elmondanám, hogy a Polygram kiadós, kettes lemezes Nevergreen valóban címlapon volt, míg a Hammeros Nevergreen csak inzert képen. Más kérdés, hogy nyilván azért szerződtetünk egy bandát, mert szeretjük a zenéjét, és próbálunk több figyelmet rájuk irányítani, mint amennyit kaptak máshol.
Ha leveled utolsó gondolataival azt akartad mondani, hogy az MHH egy üzleti vállalkozás, akkor ez kábé annyira evidens, mint azt mondani, hogy a macska nyávog vagy a citrom savanyú. A lap elüzletiesedése már érdekesebb kérdés, mert az MHH 1989-ben sem volt alapítványi támogatású, nonprofit szervezet. Komoly megalkuvásról nem tudok, de ha te igen, szólj már kérlek.
supertzar:Nem értjük egymást.Azt írod, hogy a saját gondolataimat próbálom a szádba adni.Lehet hogy nem vetted észre, de az általad is idézett mondatok nincsenek idézőjelben. Ezek az én véleményemet tükrözik. Lehet hogy meglepő, de előfordulhat, hogy valakinek öválló véleménye van. Azért írtam azt hogy az újság minden divathullámra ráugrott, mert ezt gondolom. Ha a Prodigy nem volt divat, akkor semmi sem.
Természetesen a válasz megvan: a Prodigy dolog működött, az év a legsikeresebb MHH száma született meg. Kedves supertzar, most akkor ki lovagol a példányszámon?
A HRHM felirat pedig nem a metal fénykorában tűnt el. Akkor kezdtetek gondolkodni egy új megjelölésen, amikor "gyűlölt szó volt a rock n' roll". Mintegy véletlenül. Nem szeretem egyébként a "mekkora ellenállók voltunk" stílust, jobb ha az ember legalább önmagával elszámol.
Nagyon jó ha új olvasók is kézbe veszik a lapot, de azt nem értem, hogy miért kell olyan olvasókat keresni, akiknek a HRHM zene nem jelent semmit.
Persze, biztosan a példányszám fóbiám gyötör.
Azt te sem gondolhattad komolyan, hogy mondjuk egy 97-ben alakult zenekart hiányolok egy 94-es válogatásról. A felsorolás az utolsó lemezre vonatkozott. Ha éppen lenne energiám utánanéznék, hogy milyen zenekarokat lehetett volna szerepeltetni a korábbi válogatásokon, mert biztosan találnék ilyeneket. Lehet hogy erre még sort fogok keríteni. Visszatérve az utolsóra.
Nem kaptam választ arra, hogy a felsorolt zenekarok közül miért nem kapott egyetlenegy sem lehetőséget a bemutatkozásra, miközben jutott hely szinte tejesen ismeretlen DM utánzat bandának is. Aminek köze sincs a rockzenéhez. Az igaz hogy a felsorolt együttesek elég brutális zenét játszanak és nem valószínű, hogy ezres nagyságrendben adnának el lemezeket.
Három minőségi demo és egy kazettaalbum után például mit kell még produkálnia a Frost-nak, hogy legalább valamilyen kis nyilvánosságot kapjon a leghangosabb rockmagazinban?
Engem nem bánt ha a Therion monjuk 5 pontot kap.
Vagy -1000 pontot. Azért mert nekem nem a pontszámok határozzák meg az ízlésemet, hanem fordítva. Tisztelem mások véleményét annyira, hogy nem sértődök meg ha valaki nem értékeli annak a zenének az értékeit amit én szeretek.
Nincsenek álmatlan éjszakáim, ha nem kedvenc együttesem nyerte meg a hangpróbát, és nem jutna eszembe, hogy a meghívott vendégek pontszámait utólag töröljem, mert úgymond "irreálissá" tették a hangpróba sorrendjét. Persze ez stílus kérdése. Meg azé, hogy mennyire akarom az én elképzelésemet másra ráeröltetni.Biztosan van, akinek a Trouble zenéje 0 pontot ér. Na és? Ettől maga zene rosszabb lesz? Ha nem, akkor meg mi a baj?
A példányszámok és a Zenebarlang említése utalás azon korábbi hozzászólásodra, amely a Napalm Death és a DM Zenebarlangban eladott lemezeit állította egymás mellé.Ha gondolod, idézem.
/ Egyébként ha jól emlékszem azért a Mood és a Nevergreeen is helyet kapott a címlapon./
Végül de nem utolsó sorban, van valami, amiről nem szabad megfeledkezni.Az, hogy nektek mint szerkesztőknek a lap biztosítja a megélhetéseket.
A ti szempontotokból még meg is értem a lap elüzletiesedését, hiszen valamiből mindenkinek élni kell, és ez komoly megalkuvásokkal járhat.
De az, hogy ezeket az üzleti döntéseket megpróbáljátok még megideologizálni is, az nem tetszik.
"Ne haragudj,de szerintem igazi come backrol akkor beszélhetünk ha az mtv és a vivan is játszanának ne adj isten fö müsöridöben true metal zenekarokat. Ha undergound szinten van valami mozgolodás az még nem igazi Come back :)"
- Nem lehetne már hanyagolni ezt a true metal emlegetést? Én szándékosan eurometalt írtam, mert sokkal többről van szó, mint egy Sacred Steelről. Az egész európai underground metal dolog az utóbbi három évben érezhető módon megerősödött. Nyilván a Dynamo fesztiválon sem véletlenül volt a Manowar az egyik fő banda. És épp ez a szép az egészben. A Manowart kitette a multi kiadó (a sokadik), nincsenek egyik ker. tévében sem, és mégis őket választják főbandának, míg a másik napon a mainstream rockcsapattá fejlődött Metallica volt a headliner. Most képzeld, mi lenne a mostani zenekari túltengésből, ha még a kereskedelmi tévék is nyomnának metal klipeket. Az összes H-Blockx rajongóból hirtelen fulltime metalista lenne.
A mostani underground erősödésből nemcsak a kardos, szegecses bandák profitálnak, hanem mindenki. Az egykori és új thrash csapatok, a viking metal bandák, a prog.zenekarok az Opethtől a Vanden Plas-ig, a dallamos bandák, és persze nem utolsósorban a rajongók. Aki persze az utóbbi két évben metalból átment Depeche Mode-ba, Radioheadbe, vagy Pink Floydba, annak újra meg kell találnia a torzítót, de hát ez van... Mindenkinek azért nem lehet jó egyszerre:)))
"Igen mert a müsoros cd kurva drága, de itt promo cdkröl van szo az elöállitási költség nagy a kazetta és cd között ? Nem hiszem hogy akkora a diferencia."
- Attól, hogy promo CD-ről van szó, még nagyon komoly jogdíjakat kellett kifizetnünk. Ráadásul a CD esetében nemcsak az előállítás drágább, mint az MK-nál, hanem még a jogdíj is magasabb. Ezeket a jogdíj kifizetéseket vállalhatták volna át a kiadók, de azt mondták, hogy nem éri meg nekik.
Amíg az újságra vonatkozó terjesztési jutalék 40-45%, addig sajna nem megoldható, hogy az 1000 példányos CD melléklet az újságosoknál legyen. Hiába emeljük meg az eladási árat a CD miatt, az emelés felét azonnal elviszi a terjesztés. Ezt próbáljuk most kivédeni az alternatív módszerrel.
Ráadásul ez a kétfajta MHH - kazettás és kazetta nélküli - is lezsibbasztotta a hírkeréket. Egy harmadik verzió esetén tuti elküldtek volna minket a vérbe. Így is sokszor a határán jártunk ennek.
Ez az első olyan próbálkozás itthon, amikor a kiadók anyagi támogatásának teljes hiánya ellenére kijön egy ilyen melléklet, ráadásul 16(!) nótával különböző cégektől. Ha műxik, legközelebb biztos tudunk finomítani a rendszeren.
Korábban felmerült már a néhai Z magazin esete. Nos, ők valóban CD-vel indítottak annak idején, viszont olyan szinten nem járták körbe a dolgot, hogy azonnal csináltak egy váratlan másfél-két millás jogdíj kiadást az egyik hazai multinak. Mit mondjak, a kiadó nem köszönte meg nekik... Utána már másmilyen is lett a CD-jük (egyből csak két-három track volt rajta...)
Egyébként ha akár postacímre, akár e-mailen keresztül - mhh@mail.matav.hu - mondjuk kedden, dec. 14-én elküldöd a rendelést (lehet persze előbb is, most csak azt mondom, akit váratlanul, az MHH megvásárlásakor ér a hír), akkor 750 Ft-ért, utánvéttel küldjük a CD-t. Annak Karácsonyig kacagva meg kell érkeznie. A boltokban 1200 Ft lesz a CD-s, 100 oldalas MHH.
Mondom, legközelebb talán jobb is lehet a rendszer, talán támogatókat is lehet majd szerezni hozzá, okosabb vidéki terjesztést szervezni, de mint minden új dolognál, az első lépések itt is a legnehezebbek. Pláne széllel szemben. Mi is kíváncsian várjuk, hogy sül el ez az egész. Ha tudna működni, lehetne akár negyedévente is melléklet
"Azért a "nem számíthatunk azokra az arcokra"
kifejezés erős."
- Ha olvastad a teljes topikot, láthattad, hogy ez amolyan tréfás szúrkapiszka volt, visszautalás egy korábbi témára. Az érintett vette is az adást:)))
Természetesen ezúttal sem állt szándékomban sértegetni bárkit is. Bocs, ha magadra vetted.
A szegecsekről meg miért kéne megfeledkezni? Akinek ez tetszik, az viselje csak. Ahogy más a corpsepaintet, a bohócmaszkot, a pvc-gatyát, a fémptepsit, a vécéláncot, a térdig lógó gatyát. Szvsz épp erről az ízlés rendőrségről kéne leszokni, és nem a szegecsekről.
Én biztos nem fogok röhögni, mert nekem a mai napig vannak poszterek a falamon, otthon és nem csak a szerk.ben.
Igazából elég nehéz felmérni, hogy hányan is vannak a black metal hívek. Ha a Dimmu Borgiron megjelentek számát nézzük, akkor vannak jó páran, de többségről azért nem beszélhetünk.
Viszont nem lehet mindig Metallica poszter:))) Örülök, hogy legalább ebben a témakörben nem került elő ez a true metal dolog.
Azért a "nem számíthatunk azokra az arcokra"
kifejezés erős.
Nem tudom, kiben lehet jobban megbízni, de egy
20-25 (és felfelé) korban az embernek sokkal szilárdabb
a véleménye és az ízlése.
A 16-17 éves srácok jó része ugyanúgy divatból hallgat
durva zenét, aztán vagy leesik neki, mit is hallgat, vagy nem.
A szegecsekről pedig jó lenne elfeledkezni így az ezredforduló
táján.
Várom már a Hammert. De a mellékletet kihagyom.
Csak a Lock Up és a Control Denied érdekelne,
a magyarok közül pedig a Demonlord (csak a kiejtés!!!)
Akkor most hogy lesz ez a CD melleklet? En szegedi vagyok, mondjuk megveszem az ujsagot MK nelkul, kuldok egy rendelest, ha szerencsem van, akkor meg jut belole nekem is, kifizethetem a postakoltseget, es ha szerencsem van, akkor 1000 forintert a postat ismerve kb. januar 10. korul lesz egy promo CD-m???
Nem lehetne lekuldeni az MCD-nek vagy Fotexnek? Megint a videkiek szivnak!!!!! :((((((((((
ui.: Jah, es ha az MK ott van az ujsagosnal, akkor a CD miert nem lehet???