AOTD - Album of the day
EFB - Első felületes benyomás
NFR - Nice fucking refrén (azaz épp nem tudod kitörölni az adott refrént, dallamot a füledből)
MM - Most megy (azaz most épp ezt hallgatod)
Egy haverom úgy hallotta, hogy a Maiden idén hozzánk is ellátogat. Tudom, hogy lesz turné, de a magyarországi fellépést biztosra lehet már venni, vagy ez csak olyan találgatás lehet?
Más. Volt kint valamelyikőtök a Dynamón? Kiváncsi lennék, hogy ez kb mennyi pénzkiadással jár (kiutazás+jegy)...
Cornelius Uzseka Norbival kapcsolatos felvetésére reagálva fontos megjegyezni, hogy Norbi újságírói tevékenysége (Norbi tiszteletdíjért mint kvázi szabadúszó újságíró dolgozik) és a szerkesztőségbeli munkája két külön dolog. Norbi továbbra is fontos részét képezi a stábnak, újságíróként a jövőben is aktívan tevékenykedik az MHH-nál.
Én megnéztem a Twilight 4. számában ezt az interjút, ha már felhívtad rá a figyelmet, és annyi van Boz Cordolláról, hogy (idézek) "Boz pedig régi levelezőtárs volt, ugyanúgy mint Lennart Larsson, akiről sokan azt hitték, hogy írói álnév, holott egy máig is dolgozó svéd managerről van szó."
Ennyi.
Öregem, ez igaz? most hallottam, tényleg ki lett dobva Uzseka? de most ezt miért? mert én ugyan mondtam, hogy dobjátok ki, de nem azért, hogy ki is dobjátok tényleg, mert mi lesz akkor ezután? mert most is írt például arról a Pink Floyd lemezről, de nekem akkor is hiányozni fog, én nem tudom a Metal Hammert Uzseka Norbert nélkül elképzelni.
Az Evensong-os dologgal abszolút egyetértek, velük lehetetlen
akár egy koncertet is összehozni. Egész egyszerűen nem mozognak.
Itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy bármennyire lehetetlen,
de elkészült valamennyire sikeresen átírni a debüt EP
The AoD CD-t, és meg kéne beszélni valamit, hogy bemutassuk
a Hammer Rec.-nek is. Írok még egy mail-t ennek kapcsán.
Ha bárkit zavarna, hogy itt népszerűsítgetek, bocs.
Olvashattátok YETItől, ezért van a Net. :-))))
Egy ideig amúgy sem fogom zavarni az állóvizet, addig is üdv !!
Még a Topic legelején volt egy kis vita az Evensonggal kapcsolatban, amihez némi plusz info:
az első Evensong lemez eltűnt a piacról, a nép folyamatosan kereste, de a csapatnak nem volt meg az anyagi háttere az utángyártáshoz.
Megkerestük őket (Hammer Music Productions), felajánlottuk az utángyártást, terjesztést. A banda egy kis gondolkodási időt kért, ami azóta is tart...
Egyébként nem ez az egyetlen nem követendő példa, a hazai ug-ban általános tendencia, hogy folyamatos a panaszkodás ahelyett, hogy a bandák minden elképzelhető fórumon (net, vidéki rádiók, fanzinek, terjesztők) nyomulnának előre.
A hír nem igaz, Boz bácsi élő személy volt.
Akinek van némi affinitása az MHH múltjához, annak melegen ajálom a 4.Twilight-ban ovasható (CSL,LL - MHH interjút)
Végre egy normális ember aki tud különbséget tenni normális is szar zene között. Az egyik legjobb kritika amit olvastam idén.
"Igaz, nem túl erős a mezőny, mondhatni szinte nulla, történelmileg így alakult. Tágítsuk a kört akkor: a magyar rockzene szép és kivételes pillanata ez itten. Olyankor, amikor már senki sem várta. A rockzene Magyarországon kész van. Nagy, büdös, lomha, visszataszító és életképtelen állat"
Milyen igaza van :)
"hogy Magyarországon száz év múlva sem tudnak majd rendesen metállemezt keverni"
Tényleg nem értek hozza de, nem igaz hogy csak pénz kérdése lehet a jó hangzás.Pl: Korai Black Sabbath lemezeket 1-2 nap alatt vettek fel tök primitiv technikával, gondolom a hangszerek és maga a studio se lehetett csúcsminöségü...
Hirtelen bedobok ide két Mood kritikát, hátha akad akit érdekel.
Az egyik a tegnapi Népszabóból származik, Uj Petitől, a másik pedig a német Trouble homepage webmesterétől.
1. Népszabadság
Polgári metál (Mood)
A polgár nekiül a paprikás krumplinak este, amíg a gyerek Bud Spencert néz valamelyik kereskedelmin, a vacsorához fölteszi a fejhallgatót, hadd halljuk az új Moodot, hogy áll a metál! És az ember, akit magyar metálzenével sosem lehetett meghatni igazán, azon veszi észre magát, hogy már a második számnál belebólint a szaftba, a hetediknél meg fölugrik az asztaltól, be a szoba közepére, és röhejesebbnél röhejesebb gyógytornamozdulatoktól kísérve énekel egy angol szövegrészletet, aztán léggitárján fájdalmas szólóba kezd. Szegény gyerekből láthatólag elszáll az apja iránt érzett maradék tisztelet is, riadtan futballmeccsre kapcsol.
Ne finomkodjunk, minden idők legjobb magyar metállemezéről van szó. Igaz, nem túl erős a mezőny, mondhatni szinte nulla, történelmileg így alakult. Tágítsuk a kört akkor: a magyar rockzene szép és kivételes pillanata ez itten. Olyankor, amikor már senki sem várta. A rockzene Magyarországon kész van. Nagy, büdös, lomha, visszataszító és életképtelen állat. Hagyjuk szegényt!
A műfaj doom. Nem metálszakértőknek érdemes megjegyezni, hogy ez a műfaj a fémzenén belül sem túl népszerű, mondhatni underground irányzat. Mint ilyen, erősen tradicionalista, egyrészről szorosan kötődik a hatvanas évek végének ősmetáljához, pontosabban a klasszikus Black Sabbath munkásságához, még pontosabban Tommy Iommy Sabbath-gitáros zseniális dallamaihoz, mindemellett az amerikai dél sötét, fülledt rockzenéjéhez (southern rock) és ezen keresztül természetesen a blueshoz. Az amerikai eredetű műfajban a modernebb idők hardcore punkjainak eltökéltsége, nyersesége és véressége is ott bujkál, és még inkább bejátszik a pszichedelikus-elszállós irányzat. A doomhangzás leglényege a vastagság, a dal, a dallam húzása, szinte obligát megoldás az ikergitározás; tehát dalközpont, feszesség, kőkemény hangzás, mindemellett a himnikus gitár- és énektémák, így természetesen jó adag pátosz, viszont a hagyományos metálra jellemző, szinte parodisztikusan széles gesztusok hiányoznak. Ez underground, lassú, mély és sötét. (Ha „nagy” referenciazenekarokat akarunk rendelni a műfajhoz: Corrosion Of Conformity, Obsessed, Crowbar, Floodgate.)
A mi Moodunk 1993-ban indult, mégpedig úgy, hogy két hardcore-zenésznek elege lett a vadulásból, öregnek érezte már magát (huszonegy-két évesen) az ugráláshoz, elhatározta, hogy inkább gyerekkori kedvenceit játssza hobbiból: lassú, vastag metált. Hogy egészen nagyszerű dalokat tudnak írni, az már az első lemezen, sőt még előtte kiderült. A lelkesen koncertezgető Mood ’96-ra már a legfontosabb hazai metálzenekarrá vált. Az egyetlen fontossá, mondhatjuk.
Két kitűnő album után következett el ez a harmadik, a Wombocosmic, amit nem bírok kivenni a lejátszóból hetek óta. Nyugodtan odateszem a kevés magyar rockklasszikus közé. Az egészen nagyszerű dalok végre tisztességgel meg is szólalnak, mondjuk ahhoz képest, hogy Magyarországon száz év múlva sem tudnak majd rendesen metállemezt keverni. Énnekem az ötvennégy perces anyag második fele az igazán megrázó: a katartikus Wombocosmic, a Glow Burn Scream, a Feed To Rise vagy a Breathe The Air simán elférne az emlegetett doomistenek (COC és a többi) legjobb albumain. Háromgyerekes magyartanár-futballedző énekel, irodisták gitároznak vadul és bravúrosan. Ez az életük nekik, a világ legprofibb amatőrei, az eltökéltség, a rendíthetetlenség, a szeretet, az alázat, a tisztaság érződik minden hangon. Boldog emberek. (Mood: Wombocosmic; Hammer Records)
Uj Péter
2. Trouble német homepage
MOOD
MOOD have just released their latest album "Wombocosmic" which includes their version of Trouble`s "`Scuse me" at the end of the album.
Their singer Gábor describes their style as "metal with doom influences". I told him I`d call it "Melancholic doom", but isn`t Doom somehow always melancholic, so...?
Well, Gábor sent me their album, so here`s a short review on that one:
Intro ... I (The bloodstained embryo) ... The Untold ... Circles ... Dislocated ... 11000 days below zero ... Wombocosmic ... Down under ... Glow burn scream ... Feed to rise ... Blindseeing ... Breathe the air ... Someday (Postnatal epilogue) ... `Scuse me.
Still hot and burning (being released on Oct. 20th.), this album rocks with a warm and heavy doomy sound.
Creating their sound, MOOD must have quite similar musical approaches like the Spiritual Beggars or (I dare say so) the mighty Trouble.
Starting with a doomy intro, MOOD rock through the first fine song showing you the direction for this album... heavy doomy, sometimes faster tunes that definitely do rock, and rock good!
The sound/melody feeling of the album reminded me and my dear guest listener Henne of songs like Sabbath`s "A national acrobat" ("Circles", which is one of the greatest tracks on that album, or the very doomy and beautiful "Breathe the air").
"Dislocated" is quite a bit faster, also with fine melodies and very dynamic.
"11000 days..." starts bluesy and gets screamy with a heavy riff.
The title track of the album is purest doom ("we ride the same wind on white stallion of doom... through the planet-womb I`m leaving very soon") and has some of the finest melodies and vocals on the album.
At parts you maybe feel like hearing some 80s metal influences, even power metal in some parts, shifting into a slow bluesy tune ("Down under") which leads over into "Glow burn scream", a song that has maybe the same attitude as Floodgate`s "Second guesser", very heavy like the following "Feed to rise" that has a kind of New Orleans touch of sound. "Blindseeing" continues in this vein, doomy power rock.
In the end, they do Trouble`s "`Scuse me" and though it`s quite similarly played, it sounds very... moody. You really have to listen to the whole album to get a view on MOODs type of doom, then their version of "`Scuse me" stands as a great tribute to Trouble.
I first didn`t know how to describe Gábors voice, but the mostly melancholic mood reminded me of Mindfunk`s "People who fell from the sky" a bit, not that their ways of singing are identical, but just the mood they`re creating.
Most countries have quite some bunch of bands where you can tell the country by the sound, but since I really had no idea what the typical Hungarian sound is I didn`t quite know what to expect from MOOD. Anyway they seem to be quite successfull in their home country of Hungary, they (quote Gábor) "were voted the 6th for the Metal Hammer "Band of the year" election, we play for 2-3-400 people, it depends on the town (Budapest or country) but we played two times this year for more than 2000. But these were metal festivals."
MOOD has been existing since 1993, here`s their stuff as Gábor told me:
Vol 1-LMS Records 1996 ... Slow down-LMS Records 1997 ... Fourteen inches of fury-double ''7 with Naevus, Twisted Tower Dire, Revelation-Game Two Records/Denver ,Col. ... Wombocosmic Hammer Records 1999.
"A maxi vinyl will be released on Near Dark (Sweden) with 3 re-recorded songs from the first album plus we will appear on a Dio Sabbath tribute album which will be released early next year with a lot of well known bands, it seems Mercyful Fate will be there too, for example , we recorded "Lonely is the word" from "Heaven and hell " Game two will be released an EP next year, with covers and live songs. Brainticket (label of Solitude Aeturnus's John Perez) will release our new album in the USA. We 've got a lot of distributors worldwide: Game two Rec., Doom Rec., Meteorcity,The Music Cartel, (USA) Black Tears (England) High Beam Music (Australia) Point Music (Germany) Near Dark (Sweden).
Check out Moods official site at:
http://black-sabbath.kiskapu.hu
Eddig inkább csak a Black/Death/Doom topicba írtam, ezt csak olvasgattam, de most rászántam magam arra, hogy az új cd/kazetta extrás számról véleményt is formáljak. (Mellesleg: szóval azért nem volna rossz, ha a "pesti parasztok" mellett a "vidéki bunkók" is meg tudnák venni a cd-t, nemcsak utánvéttel, mert ugye postás néni / bácsi szereti összehajtogatni a cd-s küldeményeket...). Na, formailag nekem nincs sok kivetnivalóm a lap ellen, tartalmilag ugyan 3/4-e olyan zenékről szól, ami hidegen hagy (na de amúgy is az 1/4-ért veszem). A tartalomban tényleg lehetne egy kicsit kevésébé idétlen is néhány cikk, az interjúk meg a rövid hírek mellett örömmel vennék általánosabb leírásokat, háttérinfókat is (ok. én az internetről akkor szedem le, amikor ráérek, de nincs mindig kedvem angolul, főleg nem istenverte szleng angolul olvasni, s jópáran nem lógnak még azért a hálón...)
És végül egy személyes sértődés: Supertzar, reszkess! Haleledelnek kéne ledarálni, amiért diszkrimináltátok a BDD Metal topicot, s nem szedtétek bolddal! ;-) A következő számban tessék csupa nagybetűvel szedni, hogy a BDD METAL TOPIC NEM ÁRULÓ NEMECSEK :)))
A pesti parasztok is kazettás verziót kapnak az ujságosnál. A CD-s verzióért utána kell járni, vagy meg kell rendelni. Szerintem ezzel terjesztési gondok vannak. (lehet, hogy LL-ék nem érnek rá minden vidéki városba leugrani néhány CD-vel a tarsolyukban). De ha leyyyebb olvasol egy kicsit, akkor láthatod, hogy volt aki két napon belül megkapta. :)
Most találtam rá erre a topicra és nagyon örülök, hogy van egy ilyen, főleg, hogy LL is itt van. Jómagam úgy 6-7 éve vagyok a MHH olvasója, kisebb megszakitásokkal. A zenei izlésem pedig átlagon felül széles.
Nagyon jó ötletnek tartom az újsághoz adott CD-mellékletet. Mégiscsak jobb, mint az emeltdijas telefon.:) Viszont vidékre is lehetett volna juttatni a CD-s verzióból. Legalább a nagyobb városokba egy pár darabot a Metál Patkányba vagy más ilyen helyekre. Itt is feltalálták már a CD-játszót! Utálom ezt a tipikus tahó pesti hozáállást, hogy a vidéki parasztoknak jó lesz a kazetta is. Véletlen, hogy 10-én pont Pesten jártam és tudtam venni CD-t is.
Egyébként a CD szinvonala olyan, amilyen, reméljük, lesz jobb is. Egy kicsit soknak találom a magyar számok arányát, pláne most, hogy a Power Hungary-t is épp, hogy csak emésztgeti az ember. Pl. azt szerintem mindenki érzi a szive mélyén, hogy az a Coda nóta igen gyengécske.
A szerkesztőknek jó munkát, a topiclakóknak pedig jó zenéket!
Pontosan így van.. odakinnt a hangzással piszmognak annyit mint amennyiből itt a lemezt veszik fel.. és nem a zenekarnak kell kuporgatni...
úgyhogy nemcsoda ha úgy szólnak a magyar lemezek mint kinnt egy rossz demó..
a hangmérnökök is csak akkor veszik komolyan a munkát ha valami érdekük fűződik hozzá.. lásd pl Mex.. a Botrány lemez az jól szól szerintem..
Závodi a saját bandája lemezét persze hogy megcsinálta de ha odamegyek én Gipsz Jakab 273 akkor a büdös életbe nem fog mégcsak hasonlóan sem szólni a lemezem, demóm, akármim.. (ez saját vélemény/tapasztalat de nem kizárt hogy tökigaz :()
Blindmouse "kolléga" hozzászólásához még annyi teendő hozzá, hogy egy tengerentúli banda, ha lemezszerződéshez jut, az legtöbbször eleve tartalmazza azt a költséget, amiért a csapat hónapokig "üdülhet" egy stúdióban, mig egy átlagon felüli költségvetéssel készülő magyar lemez felvétellel, keveréssel, masteringgel együtt is max 2 hét, de az már istencsászár.
Két hét arra se elég, hogy a hangmérnök átérezze a zenét, a mondanivalót az "atmoszférát". Ezért vannak odakint PRODUCEREK, itthon meg csak hangmérnökök. A producer belefolyik a dalokba, a lemez szerkezetébe, felépitésébe, hangmérnök, zenei rendező és "stratéga" egyben...
Magyarország el van maradva kerek 10 évvel stúdiótechnika és hangmérnökök terén...
azonkívül a zenészeknek sincs normális cuccuk... a tengerentúlon szokás fizetni azért ha egy zenekar elmegy valahova játszani... ezt hívják gázsinak ami ebben az országban jórészt ismeretlen fogalom...
ebből jó esetben szépen lassan építgeti a cuccocskáját és 20 éves korára akkora motyója van amiről én csak álmodok...
ilyen kezdettel.. meg az ottani stúdiókkal nem nehéz összehozni egy olyan lemezt aminek a soundja leszedi az arcodat :)
(bár ezek a manapság "divatos" zenék nagy része nem is szól jól)
Sowhat!
Gondolom még nem vetted a fáratságot, hogy valóban belehallgass a Strong Deformity és a Blind Myself új albumaiba, véleményem szerint minkét anyag úgy szól, hogy azt mondjuk akár egy Pantera is elfogadná, és kiadná ilyen szintű hangzással a lemezét. (azért van egy pár éves tapasztalatom magyar Cd-k terén, és biztosan állíthatom, hogy magyar anyag még nem szólt ilyen szinten, mint az említett két anyag)
a Blind Myself az Ignite vendégeként februárban Amerikában turnézik
Ez most honnan veszed ?
Ha igaz akkor megnéznék egy ilyen koncert videot
kivancsi vagyok milyen képet vágnak az amerikaiak ha szigoruan a közönségre néz Gergö :)
Ennek ellenére szerintem '99 az az év, amikor néhány magyar banda feljött minőségileg a külföldi nagyok szintjére. Csak hát ez Magyarország...
Hmmm ezekrol a bandakrol ritkan lehet olvasni :(
Miért van az pl. vegyük a mostani metal hammer cds
zenekarokat, hogy pár másodpercnyi belehallgatás után lehet érezni, hogy magyar zenekar.Ilyen bénák a magyar hangmérnökök ? Vagy a studiok miatt van ilyen hangzasuk ? Vagy egyszerüen a zenekarok direkt ilyen hangzást akarnak ( bár ezt nem hiszem) ?
Hello Mindenki!
Csak egy rövid megjegyzésem lenne:
Nem értem a Metal Hammer-t, miért csak 1 oldalt "adtak" a Blind Myself-nek, amikor egy kurva jó lemezt csináltak(az idei év talán legjobb magyar anyaga szerintem)Az sem lehet mellékes szerintem, hogy egy rakás pénzt kinyomhattak hírdetésre az Mhh-nak (novemberben 1 oldal, decemberben fél oldal), és előtte is már többször hírdettek. Ezzel szemben pl. a Mood(aki szintén egy elég jó lemezt csinált) minden hónapban szerepel mostanában 1-2 oldal erejéig. Jó, tudom Hammer Records, de azt is tudom, hogy ez egy külön cég, nem MHH. Ez mondjuk elmondható a Strong Deformity-ről is, akik szintén kurva jó anyagot adtak ki (Racket), de ennek ellenére magasról szarik rájuk az Mhh.
Ennek ellenére szerintem '99 az az év, amikor néhány magyar banda feljött minőségileg a külföldi nagyok szintjére. Csak hát ez Magyarország...
Bár most hallottam, hogy a Blind Myself az Ignite vendégeként februárban Amerikában turnézik, és a FreshFabrik is most jön haza Ausztráliából. Ezekről szintén írhatna a Metal Hammer.
Nos, elsőre ennyi elég.
Hol lehet ezzel a válasszal nyerni? Én ott voltam, de nem emlékszem pontosan, 1996 októberében lehetett a Grip Inc., a Hate Squad, a Pyogenesis nameg az Action társaságában. Persze ígértek King Diamondot is...Holnapra megnézem a dátumot a jegyen.