És Ha esetleg én egy felfele kanyarodó enduró csőkönyökkel tenném fel a suzuki rezót, az miben befolyásolná az elhelyezését? Mert nekem sajnos eléggé útba van lent a kipufogó, ugyan a hasmagasságon rendesen emeltünk már de még így is néha leér.
Ma lemértem a gagyirezó méreteit.Itt van a simson versenytuning kipufogójának a rajza is.A rajzon feltüntettem a gagyirezó méreteit is.Látható hogy a kezdeti átmérő,a középső átmérő,és a végcső átmérő megegyezik.Az eltérés a hosszúságokban van.Ez azért van mert a kúpszógek eltérnek ami nem éppen jó,ugyanis a jól megválasztott szőg nagyon fontos,a motor működésének szempontjából!A végcső hossza meg egyértelműen a praktikusságnak esett áldozatul.Megjegyzem hogy a cseh mustang versenycsőnél a végcső hossza 250mm!
Még annyit a témához(ez a téma a kedvencem) hogy egy motornak minél nagyobb fordulatszámon van a max teljesítménye,annál rövidebb a könyökcsöve.Ugyanis az adott motor kipufogó nyitvatartási ideje adott.A hangsebesség adott amivel a gáz halad a csőben.Egyedül a fordulatszám változhat.Minél magasabb a fordulat annál rövidebb ideig van nyitva a kipufogónyílás.így az állandó sebességű gáz rövidebb távolságot tesz meg az adott idő alatt.Tehát a mustangnak hosszabb könyökcső kell mint egy simsonnak.Én amikor papíron ceruzával kiszámoltam egy mustang rezót(de a cseh tuningcső is) olyan hosszú maga a dob a könyökkel hogy a második kúp vége a kerék után van.
bevallom,kissé hihetetlen volt hogy így elszúrták ezeket a mostani dobokat.Nekem anno az s50-es simsonon volt rezódob,és abban nem volt ilyen lemez.(azért tudom mert később felraktam hülyeségből a gilerára,és ahhoz le kellett belöle vágni.)Annak a tompítója is szétszedhető volt,két hatos csavar fogta össze,így lehetett a gyapotot cserélni benne.Az a helyzet hogy ennél a rezócsőnél csak a könyökcső hosszával lehet játszani(bár a végcső átmérője jó,de a hossza rövid).A motor revüben volt anno a képlet amivel a kipufogónyílás nyitva tartási idejéből,a hangsebességből,és a max teljesítmény fordulatszámából ki lehet számolni a rezócső visszaverődési pontját,ami a hátsó kúp közepe.Tehát nem elég kiszedni a lemezt a dobból,de meg olyan hosszú könyökcső kell amivel a visszaverődési távolság a hátsó kúp közepére essen.Érdemes a blokk alatt kanyarodó könyököt készíteni hogy ne lógjon nagyon túl a tompító a hátsó keréken.Ezenkívül még a végcső hosszát is növelni kell.A táblázat szerint 50-80 köbcentis motornál a végcső átmérője ideális esetben 15-17 mm(a gagyirezóé 17) de a hossznak 205-230 mm-nek kellene lenni.A gagyirezóé meg nincs csak olyan 50mm.
Ezt a simsont 2 hete vettem 18-ért :) igaz, a főtengely kilneg oldalra 3 milit de váltani megtanulni tökéletes vele...amúgy elcseréltem minap egy motorikusan kiváló starra :)
Jaah és mivel hideg is van meg téliszünet is...előkaptma a mustangot a szimering vol a ludas mint rájöttem egy rosszul beütött huber szimering volt benne...áááh mekkorát anyáztam... :) de mostmár legalább tudom mi a baj, holnap megyek bevásárolni...jaah és mivel nem volt szimering, kipattant az agyambl hoyg csináljak egy másik ülést a rettegett rettenetre :) hamarosan arról is mutatok képet :) Cafe Racer stílusú és akku van benne elrejtve :)
Én mondtam... Nem hiszel nekem??? Jólvan megjegyeztem! :) De akkor se jó ha szét vágod és kiszeded a lemezt mert akkor meg állítólag valahova 12 000-re fog dolgozni. Ha beírod a Exhaust Calculatorba az adatait akkor azt adja ki. (Állitólag, én nem próbáltam) Nekem volt a mustangomon ilyen rezó, nagyon jó hangja volt vele, de a gyárival jobban ment.
sziasztok!nemrég írtatok a gagyirezókról.Kíváncsi voltam tényleg van-e lemez a belsejében.Nos,egyik haver hozott nekem egyet.A krómozott kivitelűt.Beledugtam egy vasrudat és tényleg ott a lemez a hátsó kúp és a közepének az összehegesztésénél. Majd szétvágom és kiszedem belőle.
Üdv igen azt már láttam de az messze van 14éves vok !!! azértkéne mert megszeretnék tanulni váltós motorral menni ! de lehet hogy egy simót veszek amúgy köszike!!
CSÁ! Szeretnék venni egy Jawa Mustangot olyan 15-20000ft értékben GYőrben vagy a közelben Ha valaki tud valamit akkor legyen szíves szólni köszönöm (nem szétrugottat hanem normált köszönöm ! csá
Nem is kerül sokba,nincs vele sok munka,és nem is változik meg számottevően a motor külseje.Mégis masszív lesz.mivel az eredeti külső cső vékony,de a fő gond az a 2-3 milliméter vastag lemezből gányolt villahíd.A mérnöki munka megcsúfolása.
Sziasztok! Ha megmarad a mustang akkor már van egy tervem az elsö villával kapcsolatban.Keresek egy simson villahidat.Abba passzoló külső átmérőjü csöből készítek másik villaszárat.abba megy két persely mint eredetileg és bele az eredeti csúszószár.és akkor megmarad a retro külső,de nem fog tekeredni mindenfelé.
Na megoldódott(-dottam) nem a szigetelés volt a rossz, hisz akksiról ment is, hanem a lendkerék. Szerintem gyenge volt a mágnes vagy nemtudom, mert rátettem egy másikat és kb lórugás! :PPP (ne dugjátok be az ujjatokat vagy egyéb testrészeteket a gyertyapipába:))))