AOTD - Album of the day
EFB - Első felületes benyomás
NFR - Nice fucking refrén (azaz épp nem tudod kitörölni az adott refrént, dallamot a füledből)
MM - Most megy (azaz most épp ezt hallgatod)
Szerintem az eléggé kétségtelen, hogy valamilyen szinten a Back In Black lemez egyes dalaiban még benne kellett legyen Bon Scott keze. Igen ritka egy bandánál, hogy csak két-három hónappal a stúdiózás előtt születnek a dalok. Sokszor éveken át érlelt ötletek bukkannak fel.
A BIB albumot azóta sem sikerült megfejelniük, és én valóban nem tudom túltenni magam Bon Scott halálán. Ehhez 25-35 év is kevés lesz.
Amúgy sokszor a kritikákat olyan a kiadótól kapott előzetesek alapján írjuk, amelyek még nem végleges keverések, nem végleges számsorrenddel, nem végleges számcímekkel, de volt már olyan is, hogy egy adott nóta a végső verzión már nem is szerepelt, max. később jött ki egy single-vel. Ez persze most nem mentegetőzés, inkább érdekes infó. Nem mindig mi vagyunk a hülyék, bár soxor azok vagyunk :-)
Egyébként az az english kritika tényleg stimmel, bluesosabb, régiesebb, néhol Powerage :-)))) ízű az új lemez, de a hangzás sokkal szakítósabb, mint a múltkori Rick Rubin féle sound. Nem minden nóta telitalálat, de a lemez jó. Sőt.
Nem annyira a pontozas miatt sirt a szam (bar csak rendkivul eltorzult izlesu alakok adnanak 9-10 pont alatt az emlitett lemezekre :-), hanem a koritesen. A lemezkritikanal meg a szamok cime/sorrendje is el lett tolva, amitol az az erzese az embernek, hogy nem igazan figyeltetek oda az anyagra. Az meg mar vegkepp szegenysegi bizonyitvany, hogy egy koncertleirasnal
csak annyi derul ki, hogy a cikk iroja 15 ev alatt sem tudja tultenni magat Bon Scott halalan. A mashol elojovo "Bon Scott irta a Back in Blacket"-osszeeskuveselmeletre meg mar tenyleg nem lehet mit mondani...
Azer' valahol melyen van egy olyan erzesem, hogy tan akad egy-ket ember az ujsagnal, aki szereti az AC/DC-t. Csak azt nem ertem, hogy miert nem mutatjatok, mint ahogy azt a tobbi bandanal teszitek? Garazsbandak demoirol is irtatok mar pozitivabb kritikakak... Na mindegy, regen volt az egesz, mar ugyse' erdekel senkit. :-)
TMW: News, es ott rogton az elso hircsokor, jol elrejtettek a szoveg koze, de ott a link ahonnan le lehet tolteni.
deepfreeze: ja igen, hulyen irtam, szoval ami letoltheto az nem a how many tears, hanem annak az eredetije a sea of fears. sorry.. mar este volt nagyon...
No, Helloweenistak! Imhol egy friss info Weikitol, a hompedzsukon letoltheto egy ritkasag, megpedig a kesobbi How Many Tears cimu dal, melynek eredetijet meg Sea Of Fears neven zorogte el Weiki es iskolazenekara.
Az uj Helloween stuffot meg most rogzitik, demozgatnak, a heten elkeszultek a gitarreszek.
Imhol a link:
Official Helloween
Lehet, hogy off-topic, de azert leirom, hatha erdekel valakit . . .
SWARM:
Mondjuk azok a szerencsesek, akik hallottak mar a Swarm EP-t, tobbet tudnak, mint en. Rob Cavestany szerint egyszeruen csak "Rock", amit jatszanak, (a website kepei alapjan van ott punk is . . .) viszont Osegueda mellett Rob es Andy Galeon is mikrofonkozelbe juthat. Decemberben meg mindig tokoltek a lemezzel, akkortajt meg a szamok irasat sem fejeztek be.
Erdeklodtem a Mordredrol is, nos, Rob szerint mostanaban biztosan nem fognak ujjaalakulni. Scott Holderby-nek van ugyan egy, mar lemezzel is biro bandaja, de amit jatszanak, az nem rock.
Hat... nem a legjobb hirek, de ez van.
Egy (pontosabban ket) kerdesem lenne Supertzarhoz:
Ha nem csal a memoriam, nem irtatok a harmas Silverchair lemezrol. Mi az oka ennek? (Ha megis volt rola ismerteto, ezer bocs)
figyi, ne tanits a legyet az ablakra szarni :-) ismerem a kapcsolatot a carcass es a napalm death kozott, de ez megis olyan kulonos, telleg a jeff walker rajzolta a scum boritojat? nem hittem volna. es ki csinalta az enslavemente't?
ja, enslavementrol annyit, h imho tul kaotikus es dallamtalan, osszefolynak a szamok, klasszikus, persze, persze, de hallgatni nem szoktam. :-) szemben a scummal v a mentally murdereddel (monnyuk a scumot ket, szinte teljesen kulonbozo felallas jatszotta fel, szal meg jo, h nem tokegyforma az egesz...).
erdemes egyebkent figyelni a scum elso felet (elso 12 szam), amelyeken justin broadrick jatszik, itt-ott ki lehet hallani a kesobbi godflesh temak kezdemenyeit, csak kicsit gyorsabban...
igen, igen, mentally murdered, milyen kar, h nem latom sehol cd-n... van rajta egy olyan, h bill steer lefog egy kurvamagas hangot, es azt tartja fel percig. ez a gitarszolo. azert ez szigoru, nem? :-)
Jajjj, jajjj! Nekem 5 eve lenyultak a Scum kazettamat, azota is hianyzik. Azert ha az eredendo durvasag gyokereit kutatom a Mentally Murdered is eleg jo valasz...
vettem egy ilyen napalm death cd-t, h scum, teccik tudni, na es az van a hatso boritora irni, h cover art - jeff walker. namost, lehetseges, h ez a jeff az a jeff?
(btw, mennyire kurvajo mar ez a lemez, es en annak idejen [88 korul] mennyire nem ertettem, nahat, csak ugy mondom.)
Szoljunk mi is Pataki Attika lelki udveert, mert a purgatoriumba megy azert amit csinal az biztos...
Egyszer egy interjuban Slamo es Pataki voltak a vendegek, es kerdezgettek toluk, hogy megis, melyikojuk dalai a jobbak....valahogy ugy tunt nem haverok ok az Attival, hideg volt a legkor, a musorvezeto mindenaron ki akart robbantani valamit, Pataki meg magat istenitette.
Es Slamo erre azt mondta, hogy majd az ido eldonti, mi marad meg.
Akkor utaltam erte, mert hogy emelheti fol a szavat a dragajo patakiattila elleneben, leven nagyon csiptem otet meg a bandat..
Es lon, elkurvultak, Pataki pedig a penzert szepen tonkreteszi, tonkretette mindazt amit hosszu evek alatt felepitett. Ha szamara azt jelenti az onmagat valo vallalas, hogy szabad utat enged a penzehsegenek, es ezt meg meg is ideologizalja ilyen baromsagokkal, csak tegye. Megvannak a kazettaim azota is, a dalok jok, de szamomra mar nem jelentik azt mint regen, nem tudom hallgatni oket, nem jelentenek semmit.
Az ilyen emberre mondjak azt, hogy megbaszna a kutyat fel krajcarert.
Régen imádtam az Eddát (10-12 éve): A kedvencem a "Kínoz egy ének" volt...
Az még zene volt, annak ellenére, hogy gondolom 1 nap alatt lett felrántva, keverés nulla, Slamó pontatlan, Attisnak brutális taajszoolaasa volt, de akkor is, az egész feelingje nagyon toppon volt.
Erre most... Jaaaaaj, hogy lehet idáig lottyadni, tényleg.
Más. Sajnos csak most olvastam a februári Hammert (bocs, bocs, bocs, tudom, kövezzetek), és benne a SummerRoxx2000 felhívást.
Egyetlen név merült csak fel bennem, mint meghívandók:
EMBEREK !
AKI SZERETI A ZENEI KÜLÖNLEGESSÉGET, NÉZZE
PÉNTEKEN A KOOSTOLÓT !!
PATAKI ATTILA EGY RICKY MARTIN SZÁMOT ÉNEKEL.....
(most láttam a bemutatót.-garantált hányinger....)
Hogy a picsába süllyedt idáig ?Pénz beszél.????
Naaaa!
Azért ez a Suicidal- Metallica hasonlat eléggé sántít...
Akkor lehetne igaz, ha mondjuk Lars negyedannyira tudna dobolni, mint Reed Mullin (akinek a Blindos alakítása szinte megismételhetetlen)vagy ha Rocky George egyszer életében legalább kiizzadt volna egy akkora súlyú riffet, mint a "Vote"-é.
Egyébként a Blind szerintem annyira egyedi, hogy az efféle hasonlítgatás felesleges is...
Ja, az énektémákról meg még nem is ejtettem szót...Mike Muir??? Hetfield??? Nehogymá!
Hogy mennyi az igazság Karl Agell szavaiban?
Ki tudja...
Mindenesetre az, hogy annak idején Pepperék össze-vissza sumákoltak az eltávolításáról (kirúgásáról)
(többek között Vanessa Warwick Headbangers ' ball műsorában,meg a Rock Hardban, meg a Hammerben)
sok mindent elárul.
Én akkor csalódtam először...
Aztán a "Drowning" dalnál-videóklipnél, ahol a nyilvánvaló "grunge-osítást" csak az nem vette észre, aki soha nem látta az emtíví műsorát akkoriban...
Már csak a tornateremben sepregető, vagy felmosó mittudomén, faszi hiányzott...
Azon kívül volt szerencsém látni 3-szor a C.O.C-t, először '92-ben Karl Agellel, aztán kétszer a Pepper féle vokalizálással...Khmm khmmm
A következő a véleményem: Pepper el sem tudja énekelni a Blind dalait.Aztán még a tetejébe gitározni is kéne.
Mint frontember Karlhoz képest említést sem érdemel.
Különben meg C.O. C. (ill. Blind) rajongó vagyok. Talán most, hogy kirúgta őket a Columbia, majd helyrebillen az agyuk is... Remélhetőleg.
telleg supertzar mar 22-e van es meg sehol semmi info a kov hammerrol. Bar szerintem Wagner Ur lassan bevagja a cimlapot :).
Kerdem en mint poszter-fan, mi lesz a kov tapeta?
Apropo: van itt vki aki szivesen megszabadulna black/death/doom posztereitol? (fokent TypeO, Mayhem, Marduk, CannibalC, MDB, Immortal, COF, Emperor, Sentenced, Gathering, Tiamat erdekelne)
Állati jó lett a stílparódia, én sem jöttem volna rá! Mellesleg azt gondolom, hogy sajnos, ha egy banda kicsit jobban ismertté és elismertté válik, százszámra születnek epigonok, akik az eredeti megoldásaikat lapos klisékké unalmasítják. És a legvégiggondoltabb, legkidolgozottabb zenék (és persze a mitológiai körítés) is nevetséges stílparódia tárgya lehet. SzVSz azonban az, hogy jó kis paródiákat tudunk akár legkedvesebb zenéinkről (és lemezismertetőinkről :-) írni, nem jelenti, hogy a zenék szarok lennének. Nem bűn, ha valaminek stílusjegyei vannak, az már inkább, ha más se. Na be is fejezem, látom, nagyon szájbarágós vagyok ma.
Jamégegy! Supertzar: az unalmas, műveletlen, lusta magyar újságírók :)) fenik-e már a tollukat márciusra? Azért van még egy-két ember, aki megveszi az mhh-t, lehet nekik ínycsiklandó "Jön! Jön! Jön!" ízelítőt adni.
Na, itt egy tisztességes Stiff Upper Lip kritika, csak úgy miheztartás végett.
Persze, valami hozzáértő külföldi írta, nem is ilyen magyar nyikhaj, amivel tele van az MHH :-)
Like Motorhead and the Ramones (and pretty much no one else), AC/DC has stuck with one sound and never veered off course. That doesn't mean they haven't had their low points, or that each record was a carbon copy of the previous, we are, after all, talking about a band that has made 17 albums in nearly 30 years. AC/DC is, however, an institution that provides dependable, steel-hard blues rock which never has and never will contain samples, drum machines, loops, power ballads, hip hop vocals, or duets with here-today-gone-tomorrow "rock stars."
If anything, Stiff Upper Lip is bluesier and more single-minded (the latter is saying a lot given this bunch) than anything since the Bon Scott days. Maybe this isn't too surprising, given that the production is helmed by older brother George Young, who, along with fellow ex-Easybeat Harry Vanda, produced the early classics from this unstoppable band. Also back on board is drummer Phil Rudd, meaning that this is the same line-up that recorded Back in Black and For Those About to Rock We Salute You, as well as the often overlooked Flick of the Switch. The sound is raw, tight, clear, and unadorned with needless effects. The songs sound instantly familiar-it's AC/DC! Like other practitioners of hard-assed blues rock, thinking mainly the Stones here, the guys have aged but not necessarily matured, and the aging ain't too graceful. This has kept the music rude, edgy and valid to lovers of real rock 'n' roll. Is the record filled with classics like "Back in Black" or "Highway to Hell?" Maybe not, but that's easier to say with hindsight and a firm hand on the wallet that pays for airplay in the land of the free. I tell you this: It's solid, heavy AC/DC, and if you like the sound of early blues-rock efforts like Powerage and High Voltage mixed with the slower Sherman Tank grooves of the best of the band's work with razor-voiced Brian Johnson, you're bound to love this.