Már rájöttem.kell hozzá egy külön program. Azt tervezem hogy csinálok egy forgótárcsás vezérlésű mustang blokkot. A résvezérlés unalmas,a membrán nem az igazi.
Ha jobban belemerül az ember ezekbe a rezótervező módszerekbe, akkor zavarba jön, mert mindenki mást és mást mond. Pl ebben a magyar szövegben (Graham Bell könyvéből vették át a képletet) alapvetően elrontották a következőt: az írják, hogy a max nyomaték fordulatszámát kell megadni a képletben. Ez nem igaz, ilyet sem Bell, sem más rajtuk kívül nem ír. A maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot kell megadni a képletben. A másik fele, hogy a hangolt hossz számolásánál a jelenlegi elfogadott módszer a a dugattyútól a hátsó kúp végéig (és nem a közepéig) tartó hossz. A hanghullám sebessége Mustangnál, széria közeli gépnél pont 500 m/s. Motor szimuláló progi nélkül nehéz jó csövet tervezni gépre, az egyszerű csőtervező programok közül a prog62b a legjobb szerintem. Erről a programról már írtam korábban ebben a fórumban. Az Exhaustcalculator 2 szerintem szar.
A Mustang max teljesítménye gyárilag 6500 1/min-en van, csak a fojtott verzió teljesítménye van 4500 1/min-en. A fojtott verziónál meghagyták a 6500-ra tervezett kipufogót, csak a könyökcsövet hosszabbították meg úgy, hogy jól belelógjon az első kúpba. Pl az én motorom eleve fojtások nélküli rövid könyökcsöves (Jawa 20), a dögcédulájába a 6500 ford/perc és a 4LE van beütve. Nálam a beömlő ablak 13mm magas, a felömlők 8mm-esek, a kipufogó ablak pedig 15mm. 44mm-es lökethosszal és 100mm-es hajtókarral számolva így a beömlő 121 fokig, a felömlők 111,9 fokig, a kipufogó pedig 155,5 fokig van nyitva. Mondjuk ha ugyanúgy, mint a Simsonnál, a henger középtengelye el van tolva a főtengelyhez képest, akkor ezek a szögek nem totál pontosak.
ezek kiszámolt szögek,henger és dugattyú alapján számoltam ki őket.Lehet hogy példányonként eltérnek.Ma készítettem egy egyszerű fokolótárcsát,majd azzal is kimérem.
Sziasztok kész a mustangom ! Végre elmondhatom hogy most patent, működik...még az elektronika kell de azt majd jövőre.
http://www.youtube.com/watch?v=fKcJtNKBRCo
egy kis ízelítő. kész az ülés is, hát nem lett a leggyönyörűbb, de nekem tetszik, már csak aazért is mert 3 napot elbasztam vele, attól hogy ronda, ezt elismerem, de nekem bejön :) és van hova rakni az akkut, meg a töltő, gyújtó és indexelektronikát.
Egy enduró könyök még jobb mivel hosszabb a síma könyöknél.A suzuki robogó olyan 6-7 ezer körül adja le a max teljesítményt,ehhez tartozik egy kb arasznyi könyökcső.Úgyhogy a mustangra sem kell túl hosszú.
Nem akarom elkiabálni még a dolgot, de úgy néz ki sikerült szerezni egy 17 mm-es Keihin karburátort a Mustangra :-)))) Eredetileg 50-es Honda Dio robogón volt, kiváncsi vagyok hogy muzsikál majd vele a Mustang :-)))
És Ha esetleg én egy felfele kanyarodó enduró csőkönyökkel tenném fel a suzuki rezót, az miben befolyásolná az elhelyezését? Mert nekem sajnos eléggé útba van lent a kipufogó, ugyan a hasmagasságon rendesen emeltünk már de még így is néha leér.
Ma lemértem a gagyirezó méreteit.Itt van a simson versenytuning kipufogójának a rajza is.A rajzon feltüntettem a gagyirezó méreteit is.Látható hogy a kezdeti átmérő,a középső átmérő,és a végcső átmérő megegyezik.Az eltérés a hosszúságokban van.Ez azért van mert a kúpszógek eltérnek ami nem éppen jó,ugyanis a jól megválasztott szőg nagyon fontos,a motor működésének szempontjából!A végcső hossza meg egyértelműen a praktikusságnak esett áldozatul.Megjegyzem hogy a cseh mustang versenycsőnél a végcső hossza 250mm!
Még annyit a témához(ez a téma a kedvencem) hogy egy motornak minél nagyobb fordulatszámon van a max teljesítménye,annál rövidebb a könyökcsöve.Ugyanis az adott motor kipufogó nyitvatartási ideje adott.A hangsebesség adott amivel a gáz halad a csőben.Egyedül a fordulatszám változhat.Minél magasabb a fordulat annál rövidebb ideig van nyitva a kipufogónyílás.így az állandó sebességű gáz rövidebb távolságot tesz meg az adott idő alatt.Tehát a mustangnak hosszabb könyökcső kell mint egy simsonnak.Én amikor papíron ceruzával kiszámoltam egy mustang rezót(de a cseh tuningcső is) olyan hosszú maga a dob a könyökkel hogy a második kúp vége a kerék után van.
bevallom,kissé hihetetlen volt hogy így elszúrták ezeket a mostani dobokat.Nekem anno az s50-es simsonon volt rezódob,és abban nem volt ilyen lemez.(azért tudom mert később felraktam hülyeségből a gilerára,és ahhoz le kellett belöle vágni.)Annak a tompítója is szétszedhető volt,két hatos csavar fogta össze,így lehetett a gyapotot cserélni benne.Az a helyzet hogy ennél a rezócsőnél csak a könyökcső hosszával lehet játszani(bár a végcső átmérője jó,de a hossza rövid).A motor revüben volt anno a képlet amivel a kipufogónyílás nyitva tartási idejéből,a hangsebességből,és a max teljesítmény fordulatszámából ki lehet számolni a rezócső visszaverődési pontját,ami a hátsó kúp közepe.Tehát nem elég kiszedni a lemezt a dobból,de meg olyan hosszú könyökcső kell amivel a visszaverődési távolság a hátsó kúp közepére essen.Érdemes a blokk alatt kanyarodó könyököt készíteni hogy ne lógjon nagyon túl a tompító a hátsó keréken.Ezenkívül még a végcső hosszát is növelni kell.A táblázat szerint 50-80 köbcentis motornál a végcső átmérője ideális esetben 15-17 mm(a gagyirezóé 17) de a hossznak 205-230 mm-nek kellene lenni.A gagyirezóé meg nincs csak olyan 50mm.
Ezt a simsont 2 hete vettem 18-ért :) igaz, a főtengely kilneg oldalra 3 milit de váltani megtanulni tökéletes vele...amúgy elcseréltem minap egy motorikusan kiváló starra :)
Jaah és mivel hideg is van meg téliszünet is...előkaptma a mustangot a szimering vol a ludas mint rájöttem egy rosszul beütött huber szimering volt benne...áááh mekkorát anyáztam... :) de mostmár legalább tudom mi a baj, holnap megyek bevásárolni...jaah és mivel nem volt szimering, kipattant az agyambl hoyg csináljak egy másik ülést a rettegett rettenetre :) hamarosan arról is mutatok képet :) Cafe Racer stílusú és akku van benne elrejtve :)
Én mondtam... Nem hiszel nekem??? Jólvan megjegyeztem! :) De akkor se jó ha szét vágod és kiszeded a lemezt mert akkor meg állítólag valahova 12 000-re fog dolgozni. Ha beírod a Exhaust Calculatorba az adatait akkor azt adja ki. (Állitólag, én nem próbáltam) Nekem volt a mustangomon ilyen rezó, nagyon jó hangja volt vele, de a gyárival jobban ment.