Keresés

Részletes keresés

TNDPP Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1665
Bocsánat, ez tényleg problémás, de ITT van egy másik. A graden1.gif vagy a gradenschijf.bmp
Előzmény: Törölt nick (1660)
flathead Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1664
Jaja :-)))
Előzmény: Kristóf 210 (1651)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1663
Bizonybizony Boldogot :)
Előzmény: Kristóf 210 (1662)
Kristóf 210 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1662
2009 első hozzászólása Boldog rendszám mentes újévet!
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1661
Már rájöttem.kell hozzá egy külön program.
Azt tervezem hogy csinálok egy forgótárcsás vezérlésű mustang blokkot.
A résvezérlés unalmas,a membrán nem az igazi.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1660
Ezt a fokolótárcsát hogy lehet kinyomtatni?mert a tömörített mappában egy .dwg file van amit nem tudok megnyitni.
Előzmény: TNDPP (1658)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1659
Délelőtt tárcsával megmértem,és az jött ki hogy a kipufogónyílás a felső holtpont utá 95 fokkal nyit ki,és 165 fokon keresztül van nyitva.
Előzmény: TNDPP (1656)
TNDPP Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1658
ITT van egy CD Degree Wheel nevű dolog. Az egy fokoló tárcsa rajza, amit kinyomtathatsz, majd ráragaszthatod egy rossz CD lemezre
Előzmény: Törölt nick (1654)
TNDPP Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1657
Ha jobban belemerül az ember ezekbe a rezótervező módszerekbe, akkor zavarba jön, mert mindenki mást és mást mond. Pl ebben a magyar szövegben (Graham Bell könyvéből vették át a képletet) alapvetően elrontották a következőt: az írják, hogy a max nyomaték fordulatszámát kell megadni a képletben. Ez nem igaz, ilyet sem Bell, sem más rajtuk kívül nem ír. A maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot kell megadni a képletben. A másik fele, hogy a hangolt hossz számolásánál a jelenlegi elfogadott módszer a a dugattyútól a hátsó kúp végéig (és nem a közepéig) tartó hossz. A hanghullám sebessége Mustangnál, széria közeli gépnél pont 500 m/s. Motor szimuláló progi nélkül nehéz jó csövet tervezni gépre, az egyszerű csőtervező programok közül a prog62b a legjobb szerintem. Erről a programról már írtam korábban ebben a fórumban. Az Exhaustcalculator 2 szerintem szar.
Előzmény: Törölt nick (1645)
TNDPP Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1656
A Mustang max teljesítménye gyárilag 6500 1/min-en van, csak a fojtott verzió teljesítménye van 4500 1/min-en. A fojtott verziónál meghagyták a 6500-ra tervezett kipufogót, csak a könyökcsövet hosszabbították meg úgy, hogy jól belelógjon az első kúpba.
Pl az én motorom eleve fojtások nélküli rövid könyökcsöves (Jawa 20), a dögcédulájába a 6500 ford/perc és a 4LE van beütve. Nálam a beömlő ablak 13mm magas, a felömlők 8mm-esek, a kipufogó ablak pedig 15mm. 44mm-es lökethosszal és 100mm-es hajtókarral számolva így a beömlő 121 fokig, a felömlők 111,9 fokig, a kipufogó pedig 155,5 fokig van nyitva. Mondjuk ha ugyanúgy, mint a Simsonnál, a henger középtengelye el van tolva a főtengelyhez képest, akkor ezek a szögek nem totál pontosak.
Előzmény: Törölt nick (1643)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1655
a rajz.
Előzmény: Törölt nick (1654)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1654
ezek kiszámolt szögek,henger és dugattyú alapján számoltam ki őket.Lehet hogy példányonként eltérnek.Ma készítettem egy egyszerű fokolótárcsát,majd azzal is kimérem.
Előzmény: TyerCorp01 (1649)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1653
Sziasztok kész a mustangom ! Végre elmondhatom hogy most patent, működik...még az elektronika kell de azt majd jövőre.

http://www.youtube.com/watch?v=fKcJtNKBRCo

egy kis ízelítő. kész az ülés is, hát nem lett a leggyönyörűbb, de nekem tetszik, már csak aazért is mert 3 napot elbasztam vele, attól hogy ronda, ezt elismerem, de nekem bejön :) és van hova rakni az akkut, meg a töltő, gyújtó és indexelektronikát.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1652
Egy enduró könyök még jobb mivel hosszabb a síma könyöknél.A suzuki robogó olyan 6-7 ezer körül adja le a max teljesítményt,ehhez tartozik egy kb arasznyi könyökcső.Úgyhogy a mustangra sem kell túl hosszú.
Előzmény: Kristóf 210 (1648)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1651
Kezdődhet a szívótorok gyártás?:)
Előzmény: flathead (1650)
flathead Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1650
Nem akarom elkiabálni még a dolgot, de úgy néz ki sikerült szerezni egy 17 mm-es Keihin karburátort a Mustangra :-)))) Eredetileg 50-es Honda Dio robogón volt, kiváncsi vagyok hogy muzsikál majd vele a Mustang :-)))
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1649
Igazából nekem a szögek kellettek volna :) kiszámolm én csak nem akarok 0 fokban szögmérőzgetni odakinn, gondoltam hátha megvan neked...
Előzmény: Törölt nick (1647)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1648
És Ha esetleg én egy felfele kanyarodó enduró csőkönyökkel tenném fel a suzuki rezót, az miben befolyásolná az elhelyezését? Mert nekem sajnos eléggé útba van lent a kipufogó, ugyan a hasmagasságon rendesen emeltünk már de még így is néha leér.
Előzmény: Törölt nick (1645)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1647
Az még lemaradt hogy a felső a simson versenycső,az alsó a gagyirezó.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1646
Ma lemértem a gagyirezó méreteit.Itt van a simson versenytuning kipufogójának a rajza is.A rajzon feltüntettem a gagyirezó méreteit is.Látható hogy a kezdeti átmérő,a középső átmérő,és a végcső átmérő megegyezik.Az eltérés a hosszúságokban van.Ez azért van mert a kúpszógek eltérnek ami nem éppen jó,ugyanis a jól megválasztott szőg nagyon fontos,a motor működésének szempontjából!A végcső hossza meg egyértelműen a praktikusságnak esett áldozatul.Megjegyzem hogy a cseh mustang versenycsőnél a végcső hossza 250mm!
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 1645
Hali!
Itt a képlet,ez alapján magad is ki tudod számolni :)


Előzmény: TyerCorp01 (1644)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1644
Hali, ha megadom valamelyk nap a polinim adatait, ki tudnád számolni, miylen hosszú könyököt hagyjak meg neki? :)
Előzmény: Törölt nick (1643)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1643
Még annyit a témához(ez a téma a kedvencem) hogy egy motornak minél nagyobb fordulatszámon van a max teljesítménye,annál rövidebb a könyökcsöve.Ugyanis az adott motor kipufogó nyitvatartási ideje adott.A hangsebesség adott amivel a gáz halad a csőben.Egyedül a fordulatszám változhat.Minél magasabb a fordulat annál rövidebb ideig van nyitva a kipufogónyílás.így az állandó sebességű gáz rövidebb távolságot tesz meg az adott idő alatt.Tehát a mustangnak hosszabb könyökcső kell mint egy simsonnak.Én amikor papíron ceruzával kiszámoltam egy mustang rezót(de a cseh tuningcső is) olyan hosszú maga a dob a könyökkel hogy a második kúp vége a kerék után van.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1642
bevallom,kissé hihetetlen volt hogy így elszúrták ezeket a mostani dobokat.Nekem anno az s50-es simsonon volt rezódob,és abban nem volt ilyen lemez.(azért tudom mert később felraktam hülyeségből a gilerára,és ahhoz le kellett belöle vágni.)Annak a tompítója is szétszedhető volt,két hatos csavar fogta össze,így lehetett a gyapotot cserélni benne.Az a helyzet hogy ennél a rezócsőnél csak a könyökcső hosszával lehet játszani(bár a végcső átmérője jó,de a hossza rövid).A motor revüben volt anno a képlet amivel a kipufogónyílás nyitva tartási idejéből,a hangsebességből,és a max teljesítmény fordulatszámából ki lehet számolni a rezócső visszaverődési pontját,ami a hátsó kúp közepe.Tehát nem elég kiszedni a lemezt a dobból,de meg olyan hosszú könyökcső kell amivel a visszaverődési távolság a hátsó kúp közepére essen.Érdemes a blokk alatt kanyarodó könyököt készíteni hogy ne lógjon nagyon túl a tompító a hátsó keréken.Ezenkívül még a végcső hosszát is növelni kell.A táblázat szerint 50-80 köbcentis motornál a végcső átmérője ideális esetben 15-17 mm(a gagyirezóé 17) de a hossznak 205-230 mm-nek kellene lenni.A gagyirezóé meg nincs csak olyan 50mm.
Előzmény: Kristóf 210 (1637)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1641


A sötétkék bőr már rá lett szegecselve, fekete műbőrt ebben a pillanatban keresünk és elvileg holnapra kész lesz a mű :)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1640

Ezt a simsont 2 hete vettem 18-ért :) igaz, a főtengely kilneg oldalra 3 milit de váltani megtanulni tökéletes vele...amúgy elcseréltem minap egy motorikusan kiváló starra :)

Jaah és mivel hideg is van meg téliszünet is...előkaptma a mustangot a szimering vol a ludas mint rájöttem egy rosszul beütött huber szimering volt benne...áááh mekkorát anyáztam... :) de mostmár legalább tudom mi a baj, holnap megyek bevásárolni...jaah és mivel nem volt szimering, kipattant az agyambl hoyg csináljak egy másik ülést a rettegett rettenetre :) hamarosan arról is mutatok képet :) Cafe Racer stílusú és akku van benne elrejtve :)
Előzmény: flathead (1639)
flathead Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1639
hát ja, de a schwalbe-k sem olcsók annyira, legfeljebb a romosak, mustangok meg ilyen árban jók szoktak lenni viszonylag.
Előzmény: Kristóf 210 (1638)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1638
Star vagy Schwalbe esetleg.
Előzmény: flathead (1636)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1637
Én mondtam... Nem hiszel nekem??? Jólvan megjegyeztem! :) De akkor se jó ha szét vágod és kiszeded a lemezt mert akkor meg állítólag valahova 12 000-re fog dolgozni. Ha beírod a Exhaust Calculatorba az adatait akkor azt adja ki. (Állitólag, én nem próbáltam) Nekem volt a mustangomon ilyen rezó, nagyon jó hangja volt vele, de a gyárival jobban ment.
Előzmény: Törölt nick (1634)
flathead Creative Commons License 2008.12.28 0 0 1636
Simsont nem kapsz 15-20-ért, legfeljebb valami roncsot.
Előzmény: mester2008 (1633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!