Köszönöm a tippeket! Ha jó a sejtésed, akkor inkább az utóbbi lehet, mármint a rugó elgyengülése, ugyanis az előző tulaj szerint azóta lett csendesebb és gyengébb, amióta állítottak valamit rajta egy angyalföldi műhelyben. Felhívtam a szerelőt, hogy segítséget kérjek, és azt a választ adta, hogy csak alapjáraton állított, mert az alacsony volt.
Kérdéseim:
- lehet valami módon tesztelni a rugóerőt?
- ha igen, van valami gyári érték viszonyítási alapként?
Nemrégiben elcseréltem a Moto-Guzzi Nevada Club 750 cruiseremet egy 2003-as Aprilia Scarabeo 500-asra.
Egy 150-esem már tavasz óta van, szeretem, megbízható városi robogó, azonban a nejemmel kettesben történő motorozás... háááát, szóval necces. Bárki bármit mond, a 150-es, valójában egyszemélyes robogó.
Kollégám Tavasszal vett egy 2003-as Scara 500-ast, kipróbáltam, megtetszett, találtam cserepartnert akinek kellett a Guzzim így hát tenyérbe csaptunk.
A gondom a következő:
Gázadáskor a moci nehézkesen indul meg.
Olyan a jelenség, mint amikor autót vezetek, és 2. fokozatban indulok el vele, csúsztatva a kuplungot. Végülis elindul, azonban nincs benne erő, amíg el nem éri a fokozatnak megfelelő fordulattartományt.
Hát ezt produkálja a Scara. Elindul, berázza az erőátviteli szerkezetet, azonban kell neki egy 3500-as fordulat, hogy meglóduljon. Utána már nincs gond, megy mint a disznó.
Kollégámé ugyanez a típus, évjáratra is minden megegyezik, viszont sokkal dinamikusabb, lineáris a gyorsulása és nem rázza be a blokkot.
Van-e ötlete valakinek aki ismeri a típust, vezetett már ilyen mocit, ne adj' Isten még ért is hozzá, hogy mi lehet a baj?
Szia,nem vagyok szerelő,csak simple user .Van egy 150-es Scarám előtte is az volt, rotaxos mindkettő.Szóval,a saját tapasztalataim.: minden nap indul,megy teszi a dolgát,jól gyorsul,igazi városi szaladgálós,kényelmes,bár egy kicsit terpeszteni kell rajta,a combodat szétnyomja az ülés hosszú távon.Gondom sosem volt egyikkel sem,a műszerfal világítás kicsit halovány,de orvosolható.A városi lukak nem léteznek,nagyon durva kútnak kell lennie az úton,hogy megérezzem. Olajat nem eszi, egyszerűen egy cseppet sem.A meleget nem szereti,hamar fel megy a vízhőfok,de a venti eddig mindig kompenzálta.
A pakolhatóság FENOMENÁLIS, 3 dobozzal hiszti nélkül mindent hazavittem a Tesco-ból, és azt mondta az asszony,hogy semmi sem hiányzik,pedig teli tudja rakni a kombi oktávia csomagtartóját.
Ketten ráültünk,plusz teli bevásárlás, kb 240 kg, simán hazahozott,bár ezt már azért megérezte.Egyszer elborultam kb 5-el egy olajfolton. A hátsó doboz mindent megfogott,csak egy kis karc volt a gépen.Metzeler gumikkal simán lehet döntögetni,bár én óvatos vagyok a csúszás óta.Az éjszakai fények jók, nagyon jól látható az index, a visszajelzők is.
Összegezve egy év alatt csak egy hátsó betétet kellett cserélnem, 3500 ft, semmi más.Alkatrész nem drága,szinte minden van hozzá.
Továbbra is ezt a típust fogom választani csak az 500-ast.
Használtan vásároltam a napokban egy 2007-es évjáratú, 50-es Scarabeo-t. Jó állapotban van, üzemképes, de szeretném átnézetni. Tudnátok ajánlani megbízható szerviz(eke)t Budapesten? A neten keresgéltem és ideális lenne nekem (viszonylag közel van hozzám) a Netmoto kft. http://www.apriliamotor.hu/?q=szerviz
A termosztát 80 fokos szokot lenni akkor kezd el nyitni. Jobb ha most kicseréled mind ujra szétszeded. A vizhőfok mutató nem jelent semmi minden motoron másholl áll .Föleg h celziusfokban nincsen kirakva.
De belűre rakták a kis rontást,hogy a hengerfejet is le keljen szedni!!!
Na most az a gondom vele,hogy nyitva volt,mint ahogy gondoltam is,ezért nem emelkedett jobban a vize a min fölé egy kicsit.Addig addig forralgattam,meg hűtöttem
vízkő oldós vízben míg csak egyszer bejáródott.Gondolhatod milyen volt akkor a többi hűtővíz alkatrésze is(:No mind egy kivannak tisztítva már azok is.
Az volna még a kérdésem össze rakjam e újra ezzel a termosztáttal,vagy inkább
újat vegyek bele?És mennyire kéne nekik felmenni normál körülmények között,
a víz mutatójának?Vagy esetleg hőfokban?Bocsi a sok kérdésért,de vízhűtéses robogót még nem barkácsoltam.
Igen tudok segiteni abban is. Én egyébként szerelő vagyok ha nem lett volna idáig tiszta. Az tény ha karban van tartva akkor müködik. De azért müködik de karbantartás drága mulatság. Itt nem egy mindenkibiró gépről beszélgetünk de ha müködik nagyon jól teszi a dolgát az tény. Rugalmas erős blok . De karbantartás igényes és ha alkatész kell az drága hozzá.
Köszönöm a választ! Azt elfelejtettem írni, hogy Bp-en lakom.
Mennyire kényes jószágok? Mintha azt olvastam volna, hogy ezekkel a rotax-blokkos gépekkel rendszeres karbantartás mellett viszonylag kevés probléma van.
A lényeg szerintem, hogy egy jót kifogjak, aztán utána a megadott km-enként vinném szervizbe megnézetni és cseréltetni rajta, amit kell.
Volt amúgy pár hete egy szimpatikus érdi hirdetés egy kék 150-esről oldaldobozokkal, csak sajnos már nincs fent.
Elöször is holl laksz mert ha nem tudjuk hol vagy helyileg nem tudunk segiteni. A másik kényes joszágok azok. Hát az nem kevés de tisztességes karbantartásal jó. Én elég sokat javitottam én Érden vagyok. Ha kifekszik a blok 200e a jó és szakszerű javitáshoz. Horro a blokhoz minden még a variátor is. Bontotban már kevés jó van mert nagyon öregek és kevés motorban szerelték a blokját. Néz körül a vebshopok árlistáján pl az italmondo.hu ott megtudod mi mennyi.
A közeljövőben tervezem egy 2000 körüli 125-ös vagy 150-es Scarabeo megvásárlását. Párat már kinéztem magamnak a hirdetési oldalakon, de sajnos nem nagyon értek a motorokhoz, ezért hozzáértők segítségét kérem. Mire kell figyelni egy ilyen motor vásárlásánál? 40 000 km soknak számít egy ilyen motornál? Mennyibe kerül nagyjából egy komplett motorgenerál, ha esetleg úgy alakul?
Szeretném a motort megnézetni egy szakemberrel, mielőtt megveszem, de sajnos nem ismerek szerelőt, a szervizben való átnézetés pedig nem mindig megoldható.
Tudtok esetleg valakit, aki eljönne és megnézné nekem a motort, mielőtt megveszem? Természetesen nem ingyen gondoltam.
ternosztát vagy hengerfejben van ahol a vizet kivezetik vagy blok mellett van egy fekete kis hengerbe amire három gumicső megy és formája egy T alakta emlékeztet. De a másik ha vebshopba megnézed milyen termosztát van rögtön kiderül h külső vagy belső termosztátos e .