"Ha már 2 tengely van egy hajtóműben az 2 áramu turbina attol függetlenül hogy az első "
Éppen jó a Mig-21 példája: az egyik tengely a kisnyomású kompresszort hajtja, a másik tengely a nagynyomású kompresszort hajtja.
(és persze mindkét kompr,.többfokozatú axiál).
Van ugyan 2 tengelye, de nem 2 áramú!!!!
Elég nehéz lenne megmagyarázni hogy is lehet itt értelmezni azt a bizonyos "kétáramúsági fok"-ot.
Azért megmondom: sehogy, mert az csak 2 áramú gázturbináknál van, ez meg éppenséggel nem az! (egyáramú 2 tengelyes, kis/nagynyomású kompresszorral, utánégetőkamrával.
Egy szóval nem emlitettem hogy az enyém porlasztás elvén működne!
Ice nak irtam hogy nem attol fog a fuvoka porlasztani hogy a légáram mekkora nyomással megy be!Igen az enyémbe simán folyik be az üzemanyag és nem porlaszt!A kis csövecskékben elpárolog.Lehet hogy furcsán hangzik.De ha jol megnézzük ezt a képet lehet is látni. És akármilyen furcsán hangzik rézcsőböl van és 0.4 az átmérője.Tudom hogy számodra hihetelen de ez van.Mint ahogy az is hihetetlen hogy az Il 76 os turbinája 1 áramunak tünik valojában 2 áramú.Hátul nem a sekunder oldal látszik hanem a sugárfék de ha gondolod jövöhéten lefotozom neked.Ez meg nagyon cinikus volt "messziröl jött ember azt mond amit akar"69 ota rep szerelő kicsit többet tud a dolgokrol mint mi.De még csak véletlen sem lehet hogy a mai világban uj dolgok vannak amiről te nem tudsz.Manapság a filmhez hang is van technika csakhogy ilyen cinikus legyek én is:))
Egyáltalán nem elég! Akkor az összes könyvet rosszul írták, vagy fordították, ami ugye nem valószínű!:-))). Nem érdekel mit mond, ha elég sok helyen mást olvasok. na itt végeztem "Messziről jött eber...." mármint a szerelő.
Ez természetesen az égő teljesítményétől függ. 8cm-től akár 40cm-ig ált. A lényeg, és a megoldás ugyanaz. A hossz lenne ilyen értelemben (rácsapódik avagy sem?) lényeges, de az mindég olyan, hogy üzem közben semmiképp nem csapódhat rá olajpermet. (kivéve amit az elöbb már írtam).
Hali "azok 2 áramú turbinák,igaz egynek látszanak" Ez mi?? Azok nem 2 áramú turbinák, csak esetleg 2 tengelyesek!
"Aprimer oldaltol áramló levegő táplálja az utánégetőt ,igy jut a nagy mennyiségű üzemanyag friss levegőhöz és igy ad le 30%kal nagyobb teljesitményt"
Ez alapból téves! A gázgenerátor légfeleslegtényezője amennyiben eléri a ~2,4-4 értéket, minden további nélkül működik az utánégető. Az utánégető külső palástjának hűtése érdekében van eset, hogy a kompresszor levegőjét "megcsapolják". Nem tudom honnan szedted ezt a 30% ot, de az nem utánégető, hanem sza@! 40-50%!
"Rendes turbináknál 5:1 az arány."
Na ne.. Gázoknál, ahol köztudottan jobb a keveredés, ~ 1:10 az arány, tehát "ökölszabályként" 1 egységnyi gázra kell 10 egységnyi levegő! Folyadékoknál még több, szilárd tüz. anyagoknál még annál is. Ezekszerint szerinted a kerozin könnyebben keveredik a levegővel, mint a gáz a gázzal?? Mégha oxigént írtál volna esetleg...
"Nem attol fog porlasztani hogy jo lesz e a légáramod és a levegő nyomása . Attol fog jol porlasztani ,porlasztani ha beinditod az üzemanyag pumpát"
Erre meg csak kérdezném, mennyit is nyom bar-ban a Te pumpád?, és milyen belső átmérőjű az a 6db.rézcső amik a fúvókák valójában?
Üzemszerűen nem! Kivétel, amikor szakszerűtlenül állítják be, vagy nem a berendezéshez megfelelő nyílásszögű fúvókát építenek be, stb. (szerelési/beállítási hibák). (egyébként a perdítőtárcsa, és a tárcsa-lángcső között levő hézagon távozó levegő akadályozza meg. Azért egy egész kevés, rácsöpög amikor kikapcsol az égő, és bár a mágnesszelep lezár, a de a nyomócsőben levő nyomás még eltávozik a fúvókán. Ezért szokták a nyomócsövet minél rövidebbre készíteni, kis átmérővel. sőt ma már van, hogy a mágnesszelep egyben a fúvóka tartója is.