Keresés

Részletes keresés

xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 378

356 hsz egynek látszanak de valojában 2 áramuak.

Akkor hogyisvan ez?

Egyezik az átmérő és mégis 2 áramú?Merthogy ez megkérdőjelezted  a 356 os hozzászolásban.

 

Előzmény: technika (376)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 377

Igy van és ebbe össze is zavarodtam.

De jol irtam ott hogy attol hogy az átmérője egyezik a kisnyomásu lapátnak  a hajtómű átmérőjével attol még lehet 2 áramu

Bocsánat.

 

Előzmény: technika (376)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 376
Ha már annyira ragaszkodsz hozzá.

"Ha már 2 tengely van egy hajtóműben az 2 áramu turbina attol függetlenül hogy az első "

Éppen jó a Mig-21 példája: az egyik tengely a kisnyomású kompresszort hajtja, a másik tengely a nagynyomású kompresszort hajtja.

(és persze mindkét kompr,.többfokozatú axiál).

Van ugyan 2 tengelye, de nem 2 áramú!!!!

Elég nehéz lenne megmagyarázni hogy is lehet itt értelmezni azt a bizonyos "kétáramúsági fok"-ot.

Azért megmondom: sehogy, mert az csak 2 áramú gázturbináknál van, ez meg éppenséggel nem az! (egyáramú 2 tengelyes, kis/nagynyomású kompresszorral, utánégetőkamrával.



Előzmény: xplod (372)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 375
És a Mig 21 motorja? Az két tengelyes!
Előzmény: xplod (374)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 374
2 áramú
Előzmény: xantia99 (373)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 373
Nos,akkor a TU 154-es motorja hány áramu?Ránézésre ki mondja meg? Mindkettönek nagy ventillátor van az elején.
Előzmény: xplod (372)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 372

Egy valamit tisztázzunk!

Egy hajtómű nem attol 1-2 áramú hogy látsz egy nagy ventilátort előtte és mögötte pedig egy kissebb nagynyomásu kompresszorházat.

Ha már 2 tengely van egy hajtóműben az 2 áramu turbina attol függetlenül hogy az első lapát átmérője nem nagyobb a többinél!

Primer és szekunder oldal Egyik tengely az egyiké másik a másiké szerintem de javitsatok ki ha tévedek

 

Előzmény: xantia99 (371)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 371
Ez meg a TU 154 motorja.1 vagy 2 ármu?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 370
RD 11F Egyáramu,kéttengelyes,utánégetös gázturbinás sugárhajtómü.A MIG 21 motorja
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 369
Nem,az xplod-é!
Előzmény: technika (367)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 368

Szerintem nem figyelsz.

 

Egy szóval nem emlitettem hogy az enyém porlasztás elvén működne!

Ice nak irtam hogy nem attol fog a fuvoka porlasztani hogy a légáram mekkora nyomással megy be!Igen az enyémbe simán folyik be az üzemanyag és nem porlaszt!A kis csövecskékben elpárolog.Lehet hogy furcsán hangzik.De ha jol megnézzük ezt a képet lehet is látni. És akármilyen furcsán hangzik rézcsőböl van és 0.4 az átmérője.Tudom hogy számodra hihetelen de ez van.Mint ahogy az is hihetetlen hogy az Il 76 os turbinája 1 áramunak tünik valojában 2 áramú.Hátul nem a sekunder oldal látszik hanem a sugárfék de ha gondolod jövöhéten lefotozom neked.Ez meg nagyon cinikus volt "messziröl jött ember azt mond amit akar"69 ota rep szerelő kicsit többet tud a dolgokrol  mint mi.De még csak véletlen sem lehet hogy a mai világban uj dolgok vannak amiről te nem tudsz.Manapság a filmhez hang is van technika csakhogy ilyen cinikus legyek én is:))

Előzmény: technika (363)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 367
Ez nekem szólt?
Előzmény: xantia99 (364)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 366
Egyáltalán nem elég!
Akkor az összes könyvet rosszul írták, vagy fordították, ami ugye nem valószínű!:-))). Nem érdekel mit mond, ha elég sok helyen mást olvasok. na itt végeztem "Messziről jött eber...." mármint a szerelő.

Üdv:Inkább TV-t nézek
Előzmény: xplod (358)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 365
Ime.RD 11F
Előzmény: xantia99 (362)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 364
Ui: Le fogsz maradni a jet esekhez képest :DDDD

Az enyém már zúgott!!!
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 363
"Az enyém nem porlasztás elvén müködik."

Az elöbb még azon működött....
Akkor, az nem is porlaszt? csak úgy lazán befolyva ég el?

Előzmény: xplod (359)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 362
Uraim!

Mondjuk a mig 21 hajtómüvét hogyan jellemeznétek?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 361
Kérdezzek még,vagy már világos hogy mit akarok?
Előzmény: technika (360)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 360
Ez természetesen az égő teljesítményétől függ. 8cm-től akár 40cm-ig ált.
A lényeg, és a megoldás ugyanaz.
A hossz lenne ilyen értelemben (rácsapódik avagy sem?) lényeges, de az mindég olyan, hogy üzem közben semmiképp nem csapódhat rá olajpermet. (kivéve amit az elöbb már írtam).
Előzmény: xantia99 (354)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 359

Az enyém nem porlasztás elvén müködik.

Itt kezdödik

 

A Rolls Royce hajtómüveknél 5:1 az arány.

Előzmény: technika (356)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 358

Elég ha olyan mondta aki szerelt ilyen hajtómüveket?

:))

Előzmény: technika (356)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 357

2 áramuak

 

Előzmény: technika (356)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 356
Hali
"azok 2 áramú turbinák,igaz egynek látszanak"
Ez mi??
Azok nem 2 áramú turbinák, csak esetleg 2 tengelyesek!

"Aprimer oldaltol áramló levegő táplálja az utánégetőt ,igy jut a nagy mennyiségű üzemanyag friss levegőhöz és igy ad le 30%kal nagyobb teljesitményt"

Ez alapból téves! A gázgenerátor légfeleslegtényezője amennyiben eléri a ~2,4-4 értéket, minden további nélkül működik az utánégető. Az utánégető külső palástjának hűtése érdekében van eset, hogy a kompresszor levegőjét "megcsapolják".
Nem tudom honnan szedted ezt a 30% ot, de az nem utánégető, hanem sza@! 40-50%!

"Rendes turbináknál 5:1 az arány."

Na ne.. Gázoknál, ahol köztudottan jobb a keveredés, ~ 1:10 az arány, tehát "ökölszabályként" 1 egységnyi gázra kell 10 egységnyi levegő! Folyadékoknál még több, szilárd tüz. anyagoknál még annál is.
Ezekszerint szerinted a kerozin könnyebben keveredik a levegővel, mint a gáz a gázzal?? Mégha oxigént írtál volna esetleg...

"Nem attol fog porlasztani hogy jo lesz e a légáramod és a levegő nyomása .
Attol fog jol porlasztani ,porlasztani ha beinditod az üzemanyag pumpát"

Erre meg csak kérdezném, mennyit is nyom bar-ban a Te pumpád?, és milyen belső átmérőjű az a 6db.rézcső amik a fúvókák valójában?
Előzmény: xplod (350)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 355

Nem láttam:((

 

De kérdés hogy csak látványos vagy tényleg dob rajta az utánégető?!

 

 

Ha olyan sok lomod akad a garázsban akkor egy felesleges turbofeltöltőt hozzám vághatnál csigaház nélkül , 2 kerék és tengely.

Én is csinálok egy ilyen kütyüt.

 

 

Ui: Le fogsz maradni a jet esekhez képest :DDDD

Előzmény: xantia99 (351)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 354
És mekkora az átméröje a lángcsönek?
Előzmény: technika (352)
][CE Creative Commons License 2009.03.13 0 0 353
A válasz jó csak nem erre: Technika "forgó levegőporlasztás"-ról ír, nem a pumpa nyomásából származó porlasztásra, én úgy értelmezem.
Előzmény: xplod (350)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 352
Üzemszerűen nem!
Kivétel, amikor szakszerűtlenül állítják be, vagy nem a berendezéshez megfelelő nyílásszögű fúvókát építenek be, stb. (szerelési/beállítási hibák). (egyébként a perdítőtárcsa, és a tárcsa-lángcső között levő hézagon távozó levegő akadályozza meg.
Azért egy egész kevés, rácsöpög amikor kikapcsol az égő, és bár a mágnesszelep lezár, a de a nyomócsőben levő nyomás még eltávozik a fúvókán.
Ezért szokták a nyomócsövet minél rövidebbre készíteni, kis átmérővel. sőt ma már van, hogy a mágnesszelep egyben a fúvóka tartója is.
Előzmény: xantia99 (349)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 351
Szia!

Láttad azt a sielös-turbinás videót ugye? Ö megoldotta valahogy!
Előzmény: xplod (350)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 350

Szia Ice.

 

Nem attol fog porlasztani hogy jo lesz e a légáramod és a levegő nyomása .

Attol fog jol porlasztani ,porlasztani ha beinditod az üzemanyag pumpát

Az más kérdés hogy megfelelő lesz e a levegő áramlása .

Rendes turbináknál 5:1 az arány.

 

Xantia.

Nem fogod tudni megoldani az utánégetőt.Látványos lesz de teljesitménye nem lesz.

 

Ugyanis az utánégetős hajtómüveknél azok 2 áramú turbinák,igaz egynek látszanak de két áramuak.A kisnyomásu (primer) és a nagynyomásu oldal(szekunder)

Aprimer oldaltol áramló levegő táplálja az utánégetőt ,igy jut a nagy mennyiségű üzemanyag friss levegőhöz és igy ad le 30%kal nagyobb teljesitményt

 

Előzmény: ][CE (346)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 349
Technika!

Bocsi,de nem jutok dülöre!

Az volna a kérdésem,hogy az olajégö lángcsövére rácsapódik-e a nafta?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!