A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
105-ös hideg-váltós a Göncz Árpád városközpontban, Váci út Nyugdíjfolyósító előtti műszaki tároló:
Extra nap a 121-esen, aznap két kőbányai Conecto volt kint a vonalon, akkor azt hittem hogy ez az első és egyben utolsó napom ott, következő héttől szolgáltató váltás volt (majdnem).
Az EAF járatokon, bizonyos körülmények között a járművezető is felfüggesztheti ideiglenesen az EAF rendet,
kétszer-háromszor próbáltam meg, nem sikerült.
Az autóbuszokon van külső hangszóró is, élőszóban tájékoztattam az utasokat, hogy minden ajtó igénybe vehető felszállásra, természetesen aki hátul akart felszállni az is előre jött. Arra következtetésre jutottam, hogy inkább ne mondtam volna be semmit,
mert akkor biztosan lesz pár utas aki hátul lóg fel.
Azt meg amúgy kétlem, hogy az utasáramlást figyelné, vizsgálná és elemezné bárki is, ezek a "tesztek" azért messze nem ilyen profi módon zajlanak :P
Szerintem ilyen vizsgálut egyedül az ötajtós MAN tesztjénél volt de ott meg nem is maga a busz volt a lényeg hisz a Lions City már sok éves konstrukció volt akkor is.
Miután ezeken a vonalakon egyébként is EAF van már évek óta, szerintem elég egyértelmű, hogy az utasok ezt szokták meg és akkor is elöl szállna fel szinte mindenki, ha hátul is lehetne. Sok utas az összajtós járatokon is jön előre mutogatni...
Azt meg amúgy kétlem, hogy az utasáramlást figyelné, vizsgálná és elemezné bárki is, ezek a "tesztek" azért messze nem ilyen profi módon zajlanak :P
Es ezt mennyire latod kivitelezhetonek? Mert mindenki legfoljebb akkor fogja betartani, ha ki van irva/be van tartatva (akkor meg mutogatni is fognak, hiszen masutt azert kell ugy, akkor meg minden ugyanaz), maskulonben meg ki igy, ki ugy, es nincs ertelme a kiserletnek.
Szerintem ezt a par napot sokkal ertelmesebb lenne kibirni eaf nelkul.
Ha cél az hogy (más egyebek mellett) vizsgálják azt is hogy milyen az utasáramlás a járműben, akkor célszerű ha az utasok úgy viselkednek a teszt alatt ahogy majd élesben is fognak.
Persze ha a cél csak annyi hogy az importőr kipipálhassa hogy járt a busz a BKV-nál, építsen kapcsolatot hogy a jövőben hátha esetleg valami csoda folytán ő lesz a nyerő egy beszerzésen meg hogy a grillpistiknek legyen hol tölteni a délutánt, akkor végülis mindegy ki hol száll fel - meg mondjuk az is hogy busz vagy lovasszekér van tesztelve.
"A tesztautóbuszon az utazás díjmentes, de a BKV arra kéri az utasokat, hogy a fel- és leszállásnál az érintett viszonylatokon érvényben lévő elsőajtós felszállási rendet tartsák be."
Na jó. :D Az ingyenes jármű/járat lényege pont ez, hogy ott fel se merül az eaf. :)
A Budapesti Közlekedési Vállalat gumikerekű nosztalgia járműveit vesszük sorra Szedlmajer Lászlóval, a cég autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettesével.