Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Nincs ebben gond hogy teljeskörűen informálódtok, szülőként nagyobb is a felelősség mivel mindenki a legjobbat akarja a gyermekének. Szerintem most nagyobb volt a valós hangszer híveinek a befolyása környezetetekben, de a fiadnak is lehet még később a kedvére tudtok tenni egy kreatív digitális hangszerrel! ;)
Ha van módotok, egyszer próbáljátok ki a Korg új LP380-asát. Én most találkoztam vele, remek kis hangszer.
Miért vagy benne biztos? Egyrészt anyósom zongoratanár, és végül ő választott, másrészt ismerős zongorahangoló barát is segített. Gondolhatod, hogy ha az egyik oldalról körüljártam a témát, akkor a másikról is. ;) Épp az a baj velem, hogy talán túlzottan is. Sajnos a mi hozzáértő ismerőseink nem mondták a digikre, hogy jók, sőt. Illetve nyilván van az a minőség, ami már megfelelt volna, de kb dupla áron.
Nem megbántás volt az a célom, és remélem nem is érezted annak.
Azt gondolom, jól körüljártátok a digizongora lehetőségeit, de szinte biztos vagyok benne, hogy az akusztikusakét kevésbé.
Nem tudom mit vettetek, de tudom azt, hogy a nem hozzáértő, a hagyományos zongora megvételével, nagyon rosszúl is járhat.
Amennyiben tanácsot kértetek agy független szakértőtől, nem szólok semmit, viszont, ha megvettetek valakitől egy hangszert ami megtetszett, abban benne van a buktató, és többszöröse annak, ami egy digitálisnál lehetséges.
Mondhatom, még egy zongorateremben is.
Az öcsém zongorakészítő mester, így ha nem is mint a szakma gyakorlója, de vannak ismereteim.
Biztosan vehettem volna én is, rajta kersztül jó zongorát, médis digitálisat vettem.
Kissé csodálkozott, aztán kipróbálta, és azt mondta: jó ez bátyám, én sem tudtam volna jobbat, csak fájó módon többért...
Hát úgymond a telefonokhoz kár hangszert hasonlítani. A memória itt spec fajta, nem a telefonokhoz vagy számítógépekhez hasonló! Ez fix, egyszer írható ROM típusú, a telefonok RAM-jához képest. 20 éve nagy szó volt a 8 mega is a hangszerekben, és abban is több száz hang volt letárolva!!!
Ez egy ilyen világ, de hallgass meg egy Moxf-et és nem lesz hiányérzeted. Ráadásul ez a Yamaha további 1 giga flash ROM-mal bővíthető még később. Igen, tömörítést használnak gyárilag, ezért kb dupla mérettel lehetne számolni, illetve pontosabban a megadott értékek számítanak duplán a fizikai tárolás szintjéhez képest. Ez túl bonyolult hogy mi miért így van hogy belemenjünk és felesleges is volna.
A Korgban a giga méretek parasztvakítás. Ők most ezzel akarnak kitűnni. Ebbe se mennék bele. Szarul akár terrás méretekben is fel lehetne venni bármit, tehát a méret nem mindig lényeg. Bizony vannak régi hangszerek, amik a 8 megájukkal leszólnának mai vasakat, nem ragozom...
A Krome és Moxf közt én az utóbbira szavaznék, nekem a Krome nem igazán jött be. Elég olcsó érzetet is kelt a minősége, összeszereltsége. Persze a Kross is ilyen téren hasonló, mégis abban van valami spiritusz belül.
Automata cuccban a Pa300 és 600 hasonló hangokban ott direkt vannak úgyn. DNC hangszínek amik a nagyobb részletesség jegyében, az élethűbb hangzásokat célozzák és valóban szép saxik, gitárok stb vannak ezek közt. Még a Roland BK5 van ami hasonló, de más nem nagyon. Yamahák jóval drágábbak.
"mi néked semmi, nékem egy világ" - ha már irodalom. :)
Lehet, hogy 300 ezer ft elköltése neked semmi, nekünk nem. Sajnos ennyiért nem találtunk olyan digitális zongorát, ami a mi fő célunknak (komolyzene tanulás) megfelelt volna ugyanannyira, mint egy ugyanilyen értékű hagyományos.
Bocsánat érte, nem szivatni akartam a szakikat, tényleg megnéztünk csomót abból, amiről itt beszéltünk, és erre jutottunk. Nem volt hiába, mert valamit vettünk végül, de az nem digitális.
Természetesen SRX igen, erre gondoltam, csak hülyeségeket írtam.
Tegnap szűkítettem a kört és maradt a korg meg a yamaha, azokból is
egy szinttel feljebb a KROME vagy MOXF. Ezekből próbálok majd kifogni használtan van akciósan valahol.
Sajnos nincs pofám megrenelni mindet és visszaküldeni, így ezt a kettőt fogom kipróbálni vhol.
(annak mondjuk még utánajárok, hogy van-e olcsóbb kíséretautomatikás cucc, aminek
ugyanez a forrás a lelke, mert akkor az is alternatíva).
Ez az M3M ritka mint a fehér holló? Billentyűzettel találom csak, de nem valami olcsó.
A zongim fix, nem hordozható, így mindenképpen külön billentyűben gondolkodom,
es ugye minél kevesebb/könnyebb a cucc, minél kevesebb kábelt kell dugdosni,
minél kevesebb hálózati csatlakozót kell szerezni, annál jobb. Ezért preferáltam az allinone megoldást,
de ezt az M3M-et azért fürkészem, hátha felbukkan.
De én nem értem ezt a memóriamizériát. Egy mobiltelefonban is gigabájtnyi memória van,
a Yamaha meg jön a 741 megabájtos memóriájával úgy, hogy többezer hangszín van rajta???
A korg 3.8 gigát tett bele (ebből majd 2 giga csak a zongora, 1 giga jut minden másra), amire azt mondom, kezd alakulni, de van hova fejlődni. Vagy a yamahának van valami ultraspéci, nagyon gyors, majdnem veszteségmentes tömörítési eljárást?
A casio G-shock órakollekciója tényleg tetszik :)
De ismerősömék most vettek otthon egy px 850-et. A yamaha ydp 162 pont 100.000-rel drágább
(ami ugye 40% !!!)
A mai világban meggondolja mindenki 100x is, hogy ezt a pénzt nem tudja-e inkább másra költeni.
Karácsony környékén lesz alkalmam kipróbálni, kíváncsi vagyok rá.
A specifikáció alapján elég ütős: 3 szenzor, 256 poli, 4 layeres hangminták, mindenféle rezonátor stb.
Fórumokon is jót írnak róla, ezért is vagyok nagyon kíváncsi, hogy belekalkulálva a spórolást is, mennyire jó vagy rossz.
Még annyi, hogy ha az új cuccok hangzását 10-esnek vesszük, a 10-15 éves cuccok inkább csak 5-6 pontot érnek akusztikus élethűségben, a szinti hangzásban nincs különbség, de dobokban, fúvósokban, vonósokban, zongorában igencsak! Az M3-M ilyen viszonylatban pedig pont fúvós és zongora bővítéseket kapott gyárilag, ingyen letölthetően!
Az az XRS modul nem tudom mi. A rolandokba SRX bővítőkártyák mennek, a Fantom X-ekbe pl. egész biztosan 4 (vagy 6 a rack modul váltovzatukba). A Di-be szerintem nem lehet beletenni. Van most a Rolandnak egy nagyon új szintije, az XPS10 ami brutál olcsó is csak az vele a gond hogy Indiában, Brazíliában meg Törökben forgalmazzák egyedül. :(
Nézd, a Yamaha nagyon profi a megszólalásban, ha van jobb billentyűd rajta kívül még amin fel tudod játszani a szólamokat, az MX-el beljebb lehetsz még 4 oktávosban is, de nagyon fej-fej mellett van vele a Kross is. A Rolandba most az FA06 ami az újabbak közt az Integra 7-ből kapta a jobb hangok összeválogatását, de ez inkább 300 felett megy idehaza jóval.
Samplerként amibe számítógépről letöltött hangokat, hangmintát tudsz betölteni élethű hangzásra utazva, azok a Fantom X6, Motif ES6, Korg TR61 (ha benne van a sampling opció), Tritonok. De ezek 10-15 éves konstrukciók is akár!
Az új cuccoknál sajnos az anyagminőség, tartósság már nem az mint régen, hiába a jobb soundok bennük!
Még az eszembe jutott, hogy ha tudsz ebayről stb rendelni, lehet elég volna egy Korg M3-M agy is hangszerelni. Ez egy csúcsmodel cucc modul egysége volt és 320 megáig bővíthető az alapból 64 megás samplere is. Hangzásban pedig hozza amit kell, bár mondjuk az említett Yamaha MOX6 már felveszi vele a versenyt, pláne a mégújabb MOXF6.
Nehéz a döntés nem mondom, de ha van lehetőséged visszaküldetni ha nem tetszik,az az igazi ha otthon tudod kipróbálni.
ú, te jóóó ég... hát, ugye kipróbálni őket nem tudom.
tehát kezdhetem a jútubon végignézni őket... meg a fórumok, de ugye ott mindenki a saját lovát dícséri.
A jútúbon van 1 összehasonlító a kross-ról és jundo di-ról, ahol nekem egyértelműen a kross hangjai tetszenek jobban, mégis a hozzászólások 90%-a azt írja, hogy "egyértelműen jobb a roland".
Meghalltattam több gépen is, de mindegyiknél a kross tetszett.
Hadd kérdezzek, hátha tudod. Ugye a rolandba lehet tenni ezt az XRS modult,
amit nem hinném h vennék valaha is, mert 140 GBP körül mennek az ebayen, de a lehetőség megvan.
A korgnál is van ilyen? Vagy ott ez a hang van és kész?
Amit lehetne még csinálni, hogz az amazonról megrendelem mindet (UK-ban élek most,
ingyenes ide a kiszállítás), kipróbálom az összeset és ami tetszik, megtartom, többi megy vissza :)
(a visszaküldés is ingyenes). Tudom, jó nagy ci..nykodás, de hangfalaknál már tettem így és bevált :)
Amiket felsoroltál, ott nem érvényesül, hogy az újabb jobb???
Meg elbizonytalanított most ez a "Yamaha MX bár hangzásban lehet hogy jobb".
Nekem arra kéne, hogy miután felzongiztam valamit (természetesen nem a szintin), utána
VST-k, meg hangmodul meg mindenféle biszbasz nélkül, gyorsan és egyszerűen fel tudják mellé
játszani vonósokat, pengetősöket, (bassz)gitárt, réz/fafúvósokat, nagyritkán szintihangzást, egy kis ötős szekciót minél realisztikusabb hangzásban. A kísérőautomatika meg bossanova stílus és társai emiatt nem is kellenek.
De most nem szűkült, hanem bővült az átnézendők köre :) Köszi, nézem!
Ha újban gondolkodsz, a Korg Kross a legmegfelelőbb választás. A Yamaha MX bár hangzásban lehet hogy jobb, billentyűzetileg egy rakás kaki. A Juno Di sem rossz feltétlen, talán a billentyűje annak a legjobb a 3 közzül.
Casiokat én messziről kerülöm. Azok gyártsanak csak órát inkább...!
Ha használt piacon is keresnél, Korg X50, Korg Triton, Korg TR61, Korg Trinity, Roland Juno G, Roland Fantomok (X6, Xa), Roland RS7, Roland Juno D, Yamaha Motif6, Motif ES6, MO6, MOX6. A Juno G pl. 4 sávon rögzít audiót is!
Kicsit még ráspórolva, újonnan ott a Korg Pa300 is vagy a Roland VR09, ami igazán profi kis cucc és most vitték le az árát!
Úgy látom, inkább digi zongival kapcsoaltos infók jönnek-mennek itt,
de nekem most szintis kéne ... Jó helyen járok vagy van más topic neki?
Van már egy Yamaha GH mechanikás digitalis zongorám, de mellé keresek 1 hordozható szintit.
Nem érdekel a hangkikeverés, nem érdekel sem a négyszög- sem a fűrészjel, és én nem tudom még miegyéb funkciót építenek be ezekbe.
Csak a benne lévő minél jobb (számomra a jobb azt jelenti, hogy élethű) gyári hangok érdekelnek (főleg az akkusztikusok). A súlyozott billentés se fontos, de nem is hátrány (semleges).
Max keretem 200K huf, és 61 billentyűsben gondolkodom.
Amit találtam, az a Korg KROSS 61, Yamaha MX6 vagy Roland Juno DI.
Ezekben is van mindenféle spéci cucc, ami gondolom megdrágítja az árat.
Van olyan lecsupaszított modell, ami olcsóbb, de hangzásban nem marad el?
Az említett Roland és Korg modellek elemről is működnek, ami nem hátrány.
A Kross-ban van még XLR mikrofon bement is. Arra gondoltam, hogy tök jó,
mert a kis projectjeimet, amibe kell ének, felvehetném külön hangkártya meg laptop nélkül (full amatőr, hobbi felhasználásról beszélek).
A Krossban sokkal nagyobb memórián vannak eltárolva a hangok, nem tudom, emiatt lényegesen jobbak-e vagy nem.... Vélemény?
Ezek újonnan pont 200K körül vannak Mo-n (külföldről mégolcsóbban hozzá lehet jutni), a régebbi modelleket amik használtan szóbajöhetnének, nem ismerem.
Hát sziasztok, ígértem beszámolót a döntésről. Na végül nem digitálisat vettünk mégsem. Marad a hagyományos, családi és tanári kérésre valamint saját fülünkre hallgatva egyaránt. Köszi még egyszer mindent, főleg Djuice-nak! :)
Erre egyébként valamikor biztos sort is lehetne keríteni egyszer, annál is inkább mert a finom bort magam is kedvelem mértékkel. ;)
Amúgy a tudás elég relatív. Magamat zeneileg nem tartom képzettnek, technikailag meg 15-20 év alatt ragad annyi ha nyitott szemmel jár az ember és a "miért?"-re keresi a választ, hogy mondhasson valamit. Egy hangszerkészítő tudásával bizony jómagam is cserélnék! De hát jól van ez így is, nem elégedetlenkedünk. ;)
A szűk családomban van nagytudású zongorakészítő mester, nekem mégis digitális zongorám van.
Ő már találkozott egy-két zongorával a Stenvaytól az oroszig, amely fa anyagán, készítése évében, kis túlzással a rigó fütyült, még sincs hasraesve az akusztikus zongorától, bőven elismeri, hogy egy digitálisnak is lehet kitűnő hangja.
Úgy gondolom, ha valaki reménykeltő tanuló fiatal, helyes, ha egy jó billentésű zongorája van, és azon gyakorol, ez az első, a hangzás másodlagos, amennyiben nem fülbántóan rossz.
Ez azonban ma már, egy középszerű hangmintával rendelkező zongoránál sincs így.
Zeneiskolába jár, persze. :) Érdekes kérdés önmagában az is, hiszen minden zongora, pianínó tök más, fellépés előtt oda is kell menni korábban, ismerkedni az adott hangszerrel. De pl a hegedűjét mindenki maga használja, nem úgy van, hogy otthon gyakorol valamin, a zeneiskolában meg egy másikon, sőt. :) Ellenben hallottam olyan zongoraművészről, aki minden fellépésére csakis a saját hangszerét viszi. :)
És igen, ezzel az erővel hogy otthon digitálison gyakorol, az nem rosszabb, mint ha egy lehangolt Ukrajnán tenné - persze nyilván ez csak szélsőséges példa. És amennyire lehet, próbálunk alkalmazkodni, azért mondom, hogy a lehető leghűbb billentést és hangot keressük. A kislányomnak a dgx billentése megfelelt, de a hangját ő is műanyagnak találta. Az arius meg a roland pláne megfeleltek.
Abba nem érdemes belemennünk, hogy a zeneiskolai zongoratanárok nézeteit hogy változtathatnánk meg, mert elárulom. egyelőre sehogy. :X Talán majd az idő megoldja, van pár körzet, ahol már eltűrik a digitálist, van, ahol egyáltalán nem, és van, ahol szó nélkül. Nálunk a zeneiskolában eltűrik, de a nagymama a sajátjában pl nem. Szerencsére nem hozzá járunk. :)))
Mellesleg a digitálistól rosszul lévő tanár is képezhetné magát, mert a kor igényeihez mérten neki ebben is illene tájékozódni és tanácsot adni, csak hát ez messzire vezet, mikor más művészetet sem tudnak értelmezni helyesen csak a sajátjukat.
Az említett zongoraművész és tanár ismerősöm klasszikust tanult, de ma főként jazzt tanít és játszik (természetesen a klasszikus mellett nagyobb hányadban) és saját klasszikus szakos kollégái sem értik sem szakmailag, sem művészileg, hogy "mi az hogy ő meg a jazz, mi ez a jannusi kétoldalúság...". Na ezt így nem lehet, hogy valami csak vagy fekete vagy csak fehér, pláne a művészetben!
A másik meg hogy a gyereknek odahaza ez gyakorlóeszköz, ha klasszikusban mozog, egy fellépés alkalmával lesz rendes akusztikus hangszer a színpadon neki (merem feltételezni) és ha zeneiskolába jár nem magántanárhoz, joga van ott is időnként a klasszikus hangszeren gyakorolni, felkészülni. Szóval nem kell egyből farkast kiáltani sem. :)
Nekem úgy tűnt azt írtad a kislánynak bejött a DGX billentésben is, csak neked volt műanyag.
Azt azért le kell szögezni a nagymama előtt is, hogy 200 ezerért ne vágyjon már senki egy 20 milliós koncert Bösendorfer minőségére, mivel nagyon nem egy kategória a kettő. A digitális hangszerek mindössze hiánypótló és/vagy oktatási eszközök ha az eredetihez mérjük őket, ha úgy tetszik szükségmegoldások!De! Egy adott esetben viharvert lehangolódott ukrán pianínótól (csak mondtam egy példát) messze feljebb álnak. Ami minőség abban a kategóriában is, az adott esetben ott is milliós nagyságrend. Vannak persze ortodox vaskalapos digitális ellenes tanárok és végülis a pontos hangképzés elsajátítása oldaláról van is igazuk, de azért a technika is fejlődik és hát a történet könnyen ahhoz is hasonlítható lesz idővel, mint a hosszú haj fiúknál, meg "a nők is hordhatnak-e nadrágot?" eset. Vagy mást ne mondjak, aki csak klasszikus zenét bír hallgatni, az ugyanúgy leszólja az igenis igényes populáris könnyűzenét, pedig abban is legalább annyi művészet van. Ezek a sulykolt generációs beidegződések, hogy csak amit az ő korában c. fejezet, nem mindig vezet jó eredményre! Egy zongoraművész barátom pl. így vélekedik: "tök mindegy milyen hangszer, minden a zenészen múlik!" Másképp, nincs rossz hangszer csak rossz zenész! :)
Persze, hogy a gyerek dönt, dehát írtam, hogy neki nem tetszik a dgx hangja igaziból. Mármint a kisebbik gyereknek. A nagyobbik gyerek elsősorban vonóst tanul, mellesleg zongorázik és ő a kreatívkodni vágyó, de első szempont a kisebbik tanulása, arra jutottunk.
A zong tanár rosszul van a digi gondiolatától is sajnos, így nem ajánl semmit. (Na de a szomszédság ugye nem tűri a hagyományost.) Ráadásul a nagymama is zongoratanár nálunk, ő szerintem infarktust fog kapni, ha megtudja, hogy digitálisat vettünk, ezért is szeretnék azért lehetőleg a legkevésbé szintiszerűt. :S
CLP 320 ugyan régebbi modell, de a clp, ahogy elnézem, egy magasabb kategória, mint az arius. Kérdés, hogy aránylik a két sziosztem egymáshoz.
A CLP-320 is egy jó régi kifutott modell. Előtte a YDP-162-t is szóba hoztad és azt írtad az tetszett is. Szerintem ilyen esetben inkább az újabb, garanciás típus a nyerőbb, mint a használt.
Vedd számításba, hogy lényegét tekintve a Yamahánál is sok hangszerszérián át nincsenek nagy változások (egy-két plusz funkció, gomb, szolgáltatás stb.), de pl. zongora hangszínek a DGX-650-ben, P105-ben most cserére kerültek jópár év múltán, egy nagyobb részletességű, élethűbb verzióra. Az hogy műanyagnak érzed 1000 dologtól függ (inkább nem megyek bele), de fülesben vagy kihangosítva is teljesen másképp szólna ugyanaz a hangszer, mint ahogy mindegyik. Hallgass meg egy Korg SP szériát mellette vagy egy Casiot és majd elcsodálkozol a különbségen. Mondjuk egy Yamaha digi zongora csak Yamaha koncertzongorák felvett hangjait fogja hallatni, mint akusztikus zongorahangszín, egy Kawai a Kawaiokét, máshol meg lehet hogy Steinwayt, Bösendorfert vettek föl digitálisan ilyen célra. Néha ezek is befolyásolnak, hogy pl. alul, felül, közép lágyékban hogy szól az adott hangszer, illetve ezekkel együtt összességében. Nem akarlak a részletekkel untatni, de ez csak az 1%-a dolgoknak. A hangtechnika, a kompjuter technika (ahogy letárolják, tömörítik a "hangszíneket") mellett pszichológiai oldala is van a megítélésnek (ingerek, környezet, szubjektív benyomások, érzelmi állapot stb.) és mindezekkel együtt ha mondjuk hazavitted és már otthon hallgatod meg az adott hangszert, ismerős közegben ott is alakulhat pro/kontra a dolog! De nem jó ennyire belemászni a sűrűjébe, többnyire azt szokták mondani, az első benyomás tartós. S ha pl. egy használt cuccnál látod hogy itt-ott kopott, ütött, már ez túlsúlyba fog kerülni a többi tulajdonságával szemben. Na nem ragozom tovább, sikeres választást, azzal együtt hogy a gyerek is dönthessen abban, neki melyik és miért tetszik jobban, csak nyilván az ne a színében legyen indok! :)
Az általad felsorolt boltok közül nézelődtünk kettőben egyébként, csak nagyon a dgx-re voltunk ráállva. Maguk az eladók sem ajánlottak mást arra a kérésre, hogy jó legyen a billentése, csak a Yamahát, max még a Rolandot.
Arra jutottam, hogy hiába szeretnénk, a kettő együtt nem fog menni 400 ezer alatt, mármint hogy kellően zongoraszerű mechanikája legyen a klasszikus tanulmányokhoz, ugyanakkor kreatív is. Vagyis vagy ez, vagy az, és jelenleg fontosabb a zongoratanulás.
Lehet, hogy mégis maradunk a dgx-nél, ha nem hallok mellette másik zongorahangot, akkor talán nem tűnik annyira műanyagnak.
Még egy utolsó kérdés: Yamaha clp 320 használtan 270ért, ezt megnézzem szted?