Katasztrófa ez a videó. Meg is jegyeztem hsz-ban. A hangjában semmi változás és ráadásul még rosszul is van beállítva, összevissza játszik. Ban pár tipikus regisztráció, azt kéne bemutatni szárazon, nedvesen, állva, forgatva v vibrálva.
Jó dolog a személyes kutakodás és az eredményeinek megosztása. Viszonylag sok felvételt sikerült fellelnem a harmincas évekből, pedig annak első felében meg sem alkották a tárgyi hangszert.
Természetesen archaikusan is kifejezhetjük magunkat, ahogy kend teszi.
.."..Erre a témára ez nem jellemző. Eléggé egzakt"...akárcsak forintban fizetnének minden "exakt"
tévedésért és sokszor marhaságokért amiket átéltem kutatásim során EBBEN a témában is...és nem szubjektív, füllel érzékelhető témákról beszélek, hanem kemény, leírt adatokról...sokszor autentikusnak tekintett és szertszéllyel terjesztett forrásoknál is -persze sokszor csak gondosabb utananézéskor kerülnek napvilágra -de néha direkt arcul ütnek...főleg a listák legtetejénlévőknél...
.."itt a jó platform tisztázni!" ...a múltban jónéhányszor írtam kérdéses dolgokról, exakt forrásmegjelölésekkel, -null reakció...- igy erről NAGYRÉSZT letettem, pláne hogy túl hosszúnak találtattam -most nem álltam meg reagálni, mert ezt a támát már mondhatni kiveséztük egyszer!
Erre a témára ez nem jellemző. Eléggé egzakt. Persze más megközelítésből vannak szubjektív összetevők, hogy kinek melyik évjáratú Hammond hangja jön be inkább, vagy melyik klónt tartja élethűbbnek? Ha tévedés merülne fel, itt a jó platform tisztázni!
Igen, valóban érdekes lenne, melyik az első hammondos hangfelvétel? Ez inkább csak lexikális ismeret, mert ezek a koraiak még viszonylag kiforratlan játékstílust mutatnak. Szépen évről-évre fejlődött ki a negyvenes évektől a fekete stílus Korla Panditon át Wild Bill Davisig, hogy Jimmy Smithben teljesedjen ki. Onnan meg visszafehéredett :-)
...jól emlékeztél, csak rossz infóra...ismétlem, erről anno leveleztünk (Old Vic 2021.12.30 0022812)....a Hammond-témák, cakúgy mint minden más sokat ragozott téma a keresőkben tele
van fals infókkal, amit aztán mások átvesznek s mint a baktériumokat szaporítják.(sokször komoly forrásokban is találhatók komoly tárgyi tévdések). Ezért aztán a legegyszerübb témáknál is napokba telhet a szenny és az elentmondások kiszűrése. Ezért legyünk óvatosak az infók terjesztésénél...V.
Sajnos igen. Az semerre nem található. Lehet hogy nem jól emlékeztem és a Jitterburg Waltz az első Hammond orgonás felvétele Fats Wallernek 1942-ből, ami korai, de Milt Herthnél jóval későbbi:
"az első Hammond felvételnek titulált Fats Waller féle Ain't Misbehavin..".sorry, ezt már lejátszottuk...eccer már beherangoztad, (valamely téves info alapján).akkor erre átkutattam mindent, s írtam neked hogy nincs...."ahol nincs ott ne keress"... V.
Ebben tudok Joey-nak igazat adni. Digitálisnál nincs meglepetés. Legalábbis annyira. És hogy kihozta a teljesen azonos, autentikus játszófelületet még a Live esetén is.
Ahogy minden zongora más, sípos orgonákról ne is szóljunk! Utazó zenészeknek nem egyszerű az alkalmazkodás, de ők ebben is profik.
Az otthoni saját csúcsra járatott fejlesztésű és babusgatott Hammond szerintem már olyan mint a jó feleség. Azt már nem cseréli az ember. Idegen hangszert is ezért lehet rossz megszokni. De ezt mondják a vonósok, fúvósok is. Szóval ami nem saját, az már nem is olyan...
Más. Hugh Laurie színész jó blueszenész is. Véletlenül odakapcsolva egy dr.House rész végét láttam, ahol unszolására haverja vett bútordarabot. Már letakarva gyanús volt. Ez. Nagyon szép 1955-58 közti B3:
Pontosan! Gyakorlatilag ha kitettek volna nekem egy A100,B3, C3-at, ezen a szinten számomra már indifferenssé vált.
A Microstation szinticskén ilyenkor csak a presetválasztó gombot használom és a Legend felső manuálhoz zongorákat rendelek a cancel preset használatával. A próbákra a kis szinti is bőven elég volt, szóval gondolkoztam, hogy ne is hozzak mást :-D
Más a saját hangszer, de Joey is előnyben részesítette a végén a digitális változatot ahogy írja, mert otthon is megszokta és ha idegenbe fellépett, hozta neki a Legend az ismert hangzást. Egy igazi B3 lehet ugyan nagyon jó is. De sok évtized elteltével, különböző avulással vagy emberi beavatkozással olyan szélsőséges is lehet a hangja hogy az elvárt hangzáson alapuló játékra szinte alkalmatlan, szenvedés.
Tegnap felléptem. Az alapomat sem tettem fel a színpadra, látván volt kontroll elég. Nekem tökéletes. Hangerőben, hangzásban, de magában az orgona hangjában is. Az erősebb lezliszimulációt választottam, nem az otthon használtat. Teljesen visszajött az alapból. Ok, nem jazz trió, de hogy még alapot (lezlit) sem kell felpakoljak a színpadra, csak a 18 kilós Lájvot, rá a 3 kiló Microstationt, meg alá a 8 kilós lábat, így egész barátságos egy B3 szett. Ok, hozzáadott súly még a vállra vehető hanxertok 3kg, expression és sus pedál 1 kg, és a kettőt összekötő midi és jackes kábel. Ráadásul nagyon kellemes a Fatar TP80 waterfallon zongorázni is. Mint az Electróknál. Ha nem is szédítő sebességgel, de fejlődött a technika.
Más.
Gyakorlatilag mindig rosszra vezetett a Hammond klónoknál az utólagos okoskodás, amikor újra akarták gondolni a tökéletes felületet, hangot.
Egy kivételt tudok és ezt a néhai jó Joey deFrancescónknak tulajdonítom.
Az elsö Key-B-nél jelent meg a két manuál közti szintkülönbség 7cm-ről 4,5 cm-re csökkentése. Ugyanúgy tökéletesen játszható, de méret és súlycsökkentő hatású.