A ketto kozott 25 Le van! Szivomotornal ez hatalmas kulonbseg! 26%!!!
Gondold el, 3 literes motornal mar 75 Le kulonbseg lenne.
Bar mint irtam, a Hondak allitolag nem tudnak 240 Le-t leadni a gyakorlatban.
Nem szabad elfelejteni, hogy az E30 M3 versneyautonak keszult, raadasul eleg jol sikerult. Utcara leginkabb a homologizacios eloirasok miatt kerult.
De volt par angol/olasz sportkocsi mar a 60-as evekben, ami szinten hozta a 90-95 Le koruli literteljesitmenyt. (nem emlekszem a tipusra, regen olvastam)
Piquet is 1.5-os turbos motorral versenyzett nem? Az volt a max megengedett.
----
Az a jo, hogy szinte minden marka szerelmese tud felsorolni olyan eredmenyeket, amire buszke lehet.
Gondold el, meg a Lancia is volt sikeres! :D ;)
Tébányán mikor van verseny?
Én vasárnap éjszaka ott leszek.
Cinó nem csaj, hanem egy taxis srác.
Na mindegy.Annyira nem fontos....-))
Csak úgy kérdeztem...
És olyanok, hogy vadorzó,vagy royal, picanto?
Ilyen helyeken nyomulsz?
"és azzal a diákok fognak csapatni? :]]]] vagy széjjel fogják kalapálni/szerelni majd lassan alkatrészenként elfogy a kocsi? :[[[["
hát ezért sírok itten :(((((((
motorfejlesztés:
nincs az a barom autógyár (szinte), aki komolyan alapokból fejlesztene egy motort. A jól bevállt ezer éves alapokat használják, soksok tapasztalati értékkel. Pl a honda nagon sikeres motorja, a 4AGE (1.6 16V 110-170 Le), az is pl a 1971-es ford ralimotorról lett egy az egyben másolva, de full. Nem szégyen ez! :))) Mindenki ezt csinálja, csak reszelgetnek.
"Említettem tegnap egy kemény suprát, hát nem odaajándékozták egy sulinak"
és azzal a diákok fognak csapatni? :]]]] vagy széjjel fogják kalapálni/szerelni majd lassan alkatrészenként elfogy a kocsi? :[[[[
" meg ennyire lecsupaszítva, mint ez nem lehet több 100 kg-nál. "
Ez egyenlőre csak spekuláció tárgya, sajna tőletek sem mérte le senki a motor súlyát.
(Éppen ideje volt, hogy egy ilyennel legyen dolgotok, mint én-e, legalább nem csak a teljesítmény, meg a turbónyomás..:-)))
Szerintem a BMW M3 olyan 200 felett lehet kg-ban, főleg ha egy 15évesről beszélünk.
Sajna nem tehetek bele nehezebb mocit, mert már így is 39/62 a súlyelosztásom, pedig már előre tettem az akksit!
Ami biztos: NEM ÉRDEMES VITÁT FOLYTATNI ARRÓL, HOGY KI KIRŐL KOPPINT!!!!
Amikor az Audinál dolgoztam Ingolsdtadtban, szedtük szét a Honda Accordot, hogy KOPPINTSUNK!!!
De szerintem Hondáéknál meg az Audi-t szedik szét, és így körbe-körbe...
Nincs olyan barom cég, aki mindent maga fejleszt ki, presztízsből!
Magam is koppintok sokmindent, de tőlem is koppintottak már, nincs is ezzel gond! A másolás a legnagyobb elismerés:-)))
A Honda mocik nagyon jók!
A 15 éves BMW motor, ha a nyers teljesítményt nézzük, tényleg nem kellet teljesen átdolgozni.Manapság a hülye Euro 1-2-3-4-5 a mérce.Ezzel nem is lenne gond, védjük a természetet, de ez az Euro f@szság sajna nem erről szól csak.
A Honda 2000-es mocija Euro 4 mellett tudja ezt a teljesítményt, a BMW kétliterese meg nem. Lehet, hogy koppintott a Honda a BMW-től, de akkor meg jó munkát végezhetett, mert jobbra sikerült mint az eredeti!:)))
A K2000 viszont Euro1, tehát abban nem lesz mindenféle hülyeség miatt folytás, stb...
Üdv.: Yasec
U.i.: nekem amúgy tökmindegy, hogy hol gyártják azt a mocit! Ha a ruszkik lábukra állítanának valami tuti gépezetet, minden további nélkül beletenném a légsárkeszbe!
U.i.2: Az M3 meg öntöttvas, nem?
Tatabányán mindenfelé vagyok (meg Vértesszőlős, meg Tata) :)))
Ha Cinó egy vörös hajú lány, akkor ismerem.... :)
a többieket így névről nem (aztán ki tudja) :)
amúgy egy Volvo 850R -em van :)
ilyen mint ez, csak ez épp a tesómé.... :D
http://kepek.utcaigyorsulas.hu/albun69/IMG_5407
ESI,
Ja már néztem, köszi. Meg érdeklődtem is Pintéréknél, de csak legyintettek, hogy nem kell az nekem. Francba. Pedig nem ártana valahonnajd beszerezni ilyet:-)
A gázreakció: neked is van 2 kerekű motorod, na annak van gázreakciója, de az sztem azért van, mert minden baromira le van könnyítve benne. Ez véleményem szerint erősen az élettartam rovására megy. Nem láttam még pl gyorsasági motort 50ekm-mel sem. Gondolom ezt is megfontolták, mikor tervezték a motort:-). Kíváncsi lennék S2k motorok mikor kezdenek majd széthullani. Nem vagyok benne biztos, hogy ilyen paraméterekkel sokat kibír, de lehet hogy tévedek. A sok alatt 100-200k km-t értek.
Tschangow,
"A honda azért letett egy-két dologt az asztalra motorok terén" - ezt nem is vonom kétségbe.
"Mondjuk 200-on nem láccik túlzottan mindeggyiken" :-))))) melyik 200 LE-s motoron láccik? Ez gyenge. Ezt tudom és ezért nem is csodálkozok rajta:-) Meg mondjuk az enyémről tudom, hogy azért nem megy annyira, mert nem bírja a 18-as kerekeket. De ezzel még együtt tudok élni...
A gyáriról. Mentem a feketéddel (eladó most és kipróbáltam), télleg jobban pörög, mint za én gyárim, de a gázreakciója így sem ok.
Nézd meg ezt az oldalt
ESI,
Most melyikről beszélész? A feketéről, vagy az EVO II-esről? Mert a feketében télleg pszichopata a motor, és nyers és jól pörög és bazi jól megy. Abban verseny dugó van, verseny hajtókat, EVO II-es vezértengely, chip, más szelepek, rugók stb. Igaz, hogy csak 240 LE, de a mostani 220-as gyári EVO II-es átugorná az biztos. Mármint messze az S2k alatt van a felpörgés, meg gázreakció? Jól értem? Hát 15 év, meg enyémben nem igazán van lekönnyítve a dugattyú mondjuk:-))) és akkor még enyhe voltam, de viszont én kipróbáltam mindkét verziót, és mondhatom, városi közlekedésre ez sokkal jobb, mint a tuning motor. Nekem az arány eddig kb 99%-1% utcai javára, tehát felesleges a versenymotor, de a gyári mociknak sem kellene nagyon szégyenkeznie ha kimennék vele a pályára. Amit persze nem fogok.
Meg az enyém már 15 éves, és még nincs semmi baja, megfigyelnék 1 S2k-t 15 év múlva. Persze ez nem mindenkinek szempont, mondjuk nekem sem annyira. Csak úgy mondom.
vd
"És a gázreakciója, meg a felpörgése háááát messze az S2Kétól"
Ez pontosan mit jelent? az S2K gondolom jobban reagál.
Vd!
azt azért tudjuk, hogy a Le és Le nem uyganaz két motorban. Az csak egy paraméter, ami önmgaában semmit nem ér. A honda azért letett egy-két dologt az asztalra motorok terén, és gondolom csak érezni ebből benne valamit. Az M3 motorok nagyon a toppon vannak.
Ryta,
Azt kíváncsi lennék hogyan hozod be az országba, vagy csak alkatrészenként? És az belül marad a 100 vagy 75 kilós határon? Persze ez csak költői kérdés volt:-)
Csángó, te ne szemétkedj! :-) Nézd meg az S2000 motorját, 240 LE 2000cc, az enyém 2302 cc és 220 LE, 15 év alatt azért ennél többet vártam volna a Hondától. Persze attól még 1 nagyon jó motor, csak nem kéne annyira isteníteni, mert szerintem ugyanaz a technika, mint BMW-nél 15 éve + kapott 1 változó szelepvezérlést. Aztán ennyi. Nagy újítás, meg forradalmi, stb. Ha-ha-ha.
Ave,
Ennyi pénzért tudok olyan M3-as motort, amit nemrég raktak össze, majdnem minden alkatrésze zsír új, és kb 270 LE, 2.5 cc, 1-2 okosság van benne, de mondhatni gyári. Van benne max 3-5 ezer km, de talán annyi se... ez elmegy még 200 ezret tutira.
Nem tudom, ennyire nem bírok visszaemlékezni F1-re. Biztos vannak a Renaultnak is újításai, meg a BMW-nek is. Most írtál 2 Rönót, de mi van a többi sokezerrel? Abból mint Rönó, amit a BMW átvett, vagy azért ők is csinálnak valamit másoláson kívül?
Azonkívül Nelson Piquet 2000 cc-s 4 hengeres BMW turbo motorral lett világbajnok a F1-ben, nem is tudom hogy csak 1x-e, most meg hogy bejöttek F1-be BMW-ék, már mindenki rég V10-esekkel ment, tehát gondolom nem lemásolták a Renaultot, hanem ha mondjuk 9 csapatnak bejött, akkor nekik miért kellene más útra lépni alapon azt fejlesztettek ők is. És nem is tudom, hogy mik a versenyszabályok, mert lehet hogy az alapján ez a elgjobb megoldás, és nem kellett lemásolni, hanem mindenki kiszámolhatta magának, hogy ez lesz a legjobb.
Sejtettem, hogyha beírom, hogy a BMW valamiért jó, akkor mindenki elkezd hurrogni. Szerintem csak be kéne látni:-))))))))))))))))
Ültél már vd M3-jában? Na abban egy kultúrálatlan nyers sallangmentesen erős motor van (nekem is majdnem ilyen van) A mindennapokban néha bosszantóan zajos tud lenni.
És a gázreakciója, meg a felpörgése háááát messze az S2Kétól. Mégha az csak 220ló is. Persze a súly az számít...
Mindenki bekussolhat a tengerentúli kocsijával. A BMW legalább európai, ezért most csak Ave szólhat be az agresszív béjemwéseknek!! Neki meg úgyse éri meg... >:)))))
yasec tegyé bele egy Hemi 427-et vagy egy biturbó Supra mocit és egyből könnyű lesz a kocsid, és erős :))
De az ugye nem baj, hogy ha nekem lenne 2 millám motorra, akkor nem M3 erőforrást raknék a T/A-ba, hanem egy 850 lóerős procharged/intercooled 383 V8-at? ;-)