Csak érdeklődöm! Thaliánk az 1,2-es néha csinálja azt,hogy ha indulunk el vele néha-néha leáll. Hidegen első indításkor a motorfordulat 1000-1100ford/prec. Melegen az alapjárat kb 650-700ford/perc. Nem egyenlőtlen az alapjárat, megy is az autó rendesen, de néha leáll, hidegen és melegen is. Gáz elvételkor néha lemegy a fordulat 500 alá is , de pillanat alatt visszaáll a fentebb említett alapjárati fordulatra.(650-700) Elektromos a gázpedál működtetése vagy bowdenes? Fojtószelep koszos lehet és azért csinálja a leállásokat (nem sűrűen), vagy a lábban van a baj mert szokni kell az "újabb" kocsit?
Szia
Örülök neki :) Az index azért nem működik rendesen mert a zártól csak egy impulzust kap. Elvileg a a vezérlő doboznak jel tartást is kellene csinálnia az indexnél. Sajnos nem tudom miért nem csinálja. Valami beállítás kelhet még. Nyitásnál kb. 1 mp, zárásnál 3 mp kell körülbelül. Ennek utána kell néznem.
Nagyon köszönöm a tanácsot/segítséget, tegnap bekötöttem (3 test a 2-es lábra, áram az indextől, fehér az 5ös, fehér/fekete az 1es kábelre) és remekül működik a zár. Egy dolgot szerettem volna még, hogy villanjon az index mikor nyitok/zárok ezért rákötöttem az elakadásjelzőben lévő index vezetékekre. Működött is, de csak nagyon minimálisat villant, ezért inkább ezt kivettem. Nem nagyon értem, hogy miért nem villan rendesen, de tökéletes lesz ez így is. Még egyszer nagyon köszi. G.
Kicsit megkésve de válaszolok. nekem ha 2 max3 szezont kibír akkor jó. Elkoptatom. Téli gumival szoktam picit csalni. 2x használom és még egy nyarat a végén. De akkor 2-3 hetente már mérem a mélységet. Természetesen a következő télre már új gumi kerül fel rá. Igy +1 szezont bír ki a nyári gumi. Nem szoktam telefonozni. Max csak hívás és sms. De csak ha szükséges. Régebben telefongyárban dolgoztam és kialakult egy iszony a telefonra. undorítónak találom a telefonokat.
Kicseréltem a fűtőradiátort.Minden működik,viszont a fűtés ventilátora nem.
Igaz, kiszedtem a helyéről lehúztam róla a csatlakozót ezen kívül semmi extra nem történt vele.Szerelés alatt le volt kötve az akku.Biztosítékot megnézem.Mit rontottam el,vagy mitől döglött meg?
Rohadtul nem értem az egészet.Valaki segíthetne,hogy mit nézzek meg.Hogyan induljak el a hiba kereséssel?
termosztátház tömítés a 2003 is igaz. 3-4 évente cseréltetem a tömítést. Persze megint most kezd el csepegni amikor cseréltem vizet. Nyomáspróba+sikoltatás nem árt. És ha már ott vannak egy hézagállítás is megoldható. Nekem 270.000km után a tömítés átéget. Ezért keverte be a Cappuccinot.
Nem értem a szerelőt, hogy nem tud egy kompresszió mérést csinálni. A gyertyán is látszani kell, hogy vízzel megy az a henger.
Hengerfej tömítés csere, de sikoltatni is kell a hengerfejet. Ehhez le kell venni a hengerfejet és a vezérlést is, érdemes a vezérlést, vízpumpát, hosszbordás szíjat és görgőit is cserélni.
A 2001 végén gyártott thaliáknál gond volt a termosztátház tömítéssel és emiatt elfolyt a hűtővíz. Tömítőpasztával gyorsan orvosolható volt, de a hengerfejtömítés és a motor túlmelegedett.
Az enyémmel is ez volt. 5 év múlva ment szét a hengerfejtömítés, amikor már nem volt rá garancia 😀
Sziasztok.
Egy thaliaról lenne szó. Elméletileg henger fejes. Eddig a hűtő víz fogyott, de más jelenség nem jelentkezett. Tegnap nézte két szerelő is. Állítsuk szerint nem henger fejes, hanem vizpumpa csere. Persze egyidőben vezérlés és termosztát csere is. Le vette az egyik szerelő a hűtő folyadék tárolóról a csövet is és járó motorral nézte. Meg beszéltük h ezeket cseréljük és minden okés lesz. Folyadék folyamatos pótlása mellett ha nagyon kell mehetek még addig a kocsival. Ma délelőtt mentem tápszert venni kb. 10 km oda vissza, az út felénél nagyon erős fehér füst jött a kipufogóból és az egyik henger sem úgy muzsikált mint kellene neki. Hűtő víz szint maximumrol minimum alá csökkent. Feltetelezem, hogy még is hengerfejes az autó, lehet még csak kezdődő stádiumban van. Szerelővel közöltem az új infót és azt mondta szét szedi azt is és meg látjuk mit mutat. Mi a gyakoribb thalianal, henger fej tömítés vagy maga a henger fej is? Motor felfőzve egyszer sem volt, vissza jelző lámpa sem jelzett egyszer sem. 2002es, 1.4es 75 lovas.
Ej ha. Most már tudom hogy ki is vagy :D Na most már nem meglepődni ha egy idióta törött szélvédővel(szerdától már nem az) lökhárítóig kitolja a dudát :D
Gondolom ez a projektoros lámpatest, vagy lencsés ki hogy ismeri. Az előző Thalicskám ilyen volt, sajnos a lencse opálosodik pár év után, uv miatt, hiába használsz uv szűrős izzót. Kész áldás volt amikor váltottam és sima foncsoros a lámpatest az újnál. Összehasonlithatatlan. Ezzel lehet látni, nem kell vakoskodni. Még a legelső generációs lámpa is jobb ezeknél. Vagy vegyél lámpatestet bele ami nem projektoros. Tuning oldalakon lehet venni, bizonylattal. Én gondolkotam rajta de aztan maradt mert eladtam. Xenon szett árából már kapsz szerintem. Plusz nem csesztet a rendőr
Valószínűleg hogy erősebb is. Bár tényleg a sárgás fény kevésbé látható de magában a fehér annyira azért nem feltűnő. lumen/w és lux értékeket érdemes lenne megnézni.
De. Azért látják, mert fehér a fény, 6500 K°-os. Talán nem is erősebb a fénye a 35W-os halogén izzónál, mivel ez a ledes "izzó" mindössze 6W-os. A lámpa eredeti kerek lámpa BA20d foglalatú, a halogén izzó helyett lett betéve a ledes, aminek szintén ugyanaz a foglalata.
De lehet. Ezért írtam hogy a kapcsolórol ved le a vezérltet. Azaz a 3 as lábat kosd a vezérlő doboz föld vagy a 12+ vezetekre attol függ hogy a pozitív vagy a negatív trigert nezed. Igy stabil lesz mert így párhuzamosítja a kapcsolót.
Valószínű, hogy tranzisztoros megoldassal van megoldva, es az emitert ágat húzza le 0 voltra. Ekkor kapcsol a tranzisztor, bázis es a collektor áram folyik rajta.
Nem azért látják mert fehér hanem hogy sokkalta erősebb fényerővel bír mint a gyári. A motorok és a kocsik lábájának a kialakitása egészen más. Általában egymáson vannak a lámpán és fizikálisan nem engedi tovább a fényt.
Ha jól emlékszem színkód alapján rendelték. Korábban volt egy lámpatörésem és csere. Igy gondolom akkor lett elállítva hogy szint meglegyen. Az új rugó meg magasabban tartja az autót így ki is ugrik a "hiba" Nem piszkálok bele szívesen. Majd a xenonositás után szerviztetem.
Tegyél fel a gépedről egy fotót. Párszor mintha véltelek felismerni de sosem vagyok benne biztos. Mondjuk az én gépem elég feltűnő. Elöl hátul nyomott szürke egér :D
Egy rugón mozog a gondolatunk ezen a téren. Én is ezt a két értéket lőttem be. Több mint egy éve hajtok egy ledes autót a környéken. Ha azt nem, fogták meg. Pedig az olyan amikor jön velem szembe olyan mint egy fényfal.
Megpróbáltam próbalámpával, hogy az egyik vége test (üléssín) másikat pedig hozzátettem az 1-eshez, ekkor nyitott, az 5öshöz ekkor zárt. Ebben az esetben nem negatív vezérlésű, hiszen testet kapva működik? Köszi. G.
Szia! Nagyon köszi a segítséget, azért megpróbálom leírni érthetőbben, hátha fontos amit méregettem:
"A kapcsolóban a 2. és 4. láb az abban lévő lámpához tartozik. Az 1. 3. és 5. láb tartozik a zár kapcsolásához. Az 1. és 5. lábon tudok mérni 10.8 V körül, ha a multiméter piros kábelét odadugom a feketét pedig az üléssínre. Tehát ebben a kettőben (1. 5.) van áram és ha működtetem a kapcsolót, akkor rövidzárral ellenőrizve a 3. láb sípol. Tehát 1. és 3. láb kapcsol össze. ha nyomom a nyitást, 5. és 3. láb kapcsol össze, ha zárom az autót." A központi zár gomb csatlakozóját ha mérem úgy, hogy multiméter fekete kábele az üléssínen és piros kábele a csatlakozó szálain (rövidzár módban), akkor a 2., 3. és 4. lábnál sípol, ha ráadom a világítást, akkor a 4. lábon már nem sípol. Ugyan ez, ha feszültségmérésre kapcsolok akkor, ha a világítás fel van kapcsolva akkor itt +12 V lesz. Lehet nincs jelentősége... Köszi. G.