Hát ezen nincs mit szépíteni! :((
Csak az Opel V6-os mocija még mindig 170 LE az Alfa V6 pedig már 190 LE és minden tekintetben fölül is múlja az Opel V6-osát.
Annyira nem vagy eselytelen: mindossze az uleseket, ajtokat, karpitokat kell kiszerelned az autodbol, legszuro + kipuf tobol le. Ezek utan mar csak c20xe kollega valtogombjan kell atirnod a szamokat, hogy 3-asbol induljon :-))) /remelem nem olvassa :-)))/
Így van Lore.
Természetesen nem 2000 16V-volt, de az enyém is csak 8 valve. Egyébként egyszer gyorsulnék egyet egy 2000 16V-vel, majd c20xe barátunkat ráveszem. Bár nincsenek illúzióim az ügyet illetően, azért kiváncsi lennék a különbségre.
( Majd amikor nem látja senki ) :))))
Egy pillanatig nem ketelkedtem benne, hogy legyorsult akarmit is. Ha gyorsulasi adatokat nezek, akkor azonos modellevben kiadott gyari adatok erdekelnek, ezt veszi at peldaul (az egyebkent elfogult) az Automotorundsport szerkeszteseben megjeleno auto katalog is, ami magyar nyelven is kaphato (igaz mostanaban nem valoszinu, hogy a 2.0TD 75 adatait megleled benne :-))
Az a 2,0 16V motor sokaig az etalon volt a kategoriajaban, nemcsak a sportossaga miatt. Erre illesztettek a turbot is (sajnos ma mar nincs turbovectra/calibra).
Ja, a korabbibol kimaradt:
A regebbi idok teljesitmenyevel szerintem lehet buszkelkedni, de peldalozni nem mindig. Az, hogy az alfa 50-60 eve is tudott ilyenolyan literteljesitmenyt, az engem annyira nem hat meg. Szep es kesz, attol meg lehetnenek a mai alfak katasztrofalisak is. A sokat emlegetett mitsu-GDi-ben mukodo kozvetlen benzinbefecskendezest a mercedes pl. mar 55-ben alkalmazta, szeduletes parameterekkel dobott motorokat a piacra, aztan ma mar inkabb emlekeznek a W123 200D-re. Szerintem maradjunk az utolso par evnel (evtizednel), pl. a japanok is inkabb mostanaban (utso 15 ev) domboritanak.
Na: gondolom egy 2.0-es 115 loeros nyomtal le a Te 129 loeros (sot a Tied tobb is ha jol remlik) autoddal. Igy azert mas nem? De emlithetnenk abbol az idobol 2.0-as Mazda 626-ot is a maga felelmetes 90 loerejevel (amugy baromi kellemesen autozhato, szep nyomatekgorbevel rendelkezo csaladi vas), meg esetleg megnezhetnenk, hogy milyen nehez a 155 es a vectra stb. Mellesleg a szeria 1.8-as 155 10 alatt van szazon? Mert a 2.0 vectra egy csomo gyakorlati teszten hozta ezt az eredmenyt. Ha azt mondod, hogy egy 2000 16V volt az ellenfeled, akkor nitro is van a kocsidban :-)))
Regebben volt az OPEL topikban errol szo, szal en az erosebb alfakra gondoltam:
(fastcsar: en nem felejtettem ki a kacsacsort :-)))
Ez a ki kit gyorsult le kulonben is a kinek hosszabb a futyije kategoria, ilyen volt a topik eleje is. Engem ez annyira nem hat meg, sokkal inkabb pl. a motor szep hangja, a karpit kellemes anyaga. Emellett persze nem art ha 4-esben 5-osben is dinamikusan tudok autozni, elozni.
Akkor leírom a kerettörténetet is! Az Opel egy olyan srácé volt, akinek a barátnöjével dolgozott együtt a feleségem. Nagyon imádta az autóját, az volt a mindene. Ök álltak egyszer egymás mellé, hogy gyorsuljanak és a 2.0 TD asszonypajtással a volánnál bizony megette a benzinest! Tehát nem Corsa vs. 166 :-))
De én alapvetöen nem mondtam soha, hogy az Opelek teljesítménye smafu. Pl. a Kadett GSi 16V a maga korában a GTI-klasse csúcsa volt.
Heheh :)
Nembaj, kinek a pap, kinek a papné. vagy mi :)
Szóval látom teljesen átalakultunk bmw-alfa topiccá.
Najó, akkor állást foglalok.
Nekem az Alfák sokkal jobban bejönnek, mint a bmw-k.
Pl. a 156-os egész pofás autó!
De akkor is glo-glo-glo :) V8 forever.
Lehet, hogy sokat esznek, meg nagy a motorjuk...de az a hang, és a nyomaték, és a stílus, és a felling. Nincs olyan ország, ahol szebb autókat gyártottak volna...
Lore.
"Ha pl. a 155-os sorozat adatait hasonlitod az 'A' vectra hasonlo adataihoz, akkor meglepetes erhet... "
Igen tényleg meglepő, hogy a 2.0l-s Vectra nem bírt utánam jönni, pedig 200ccm-vel nagyobb a motorja.
Volt még egy tipus, a 700 és hihetetlen, de épp ma reggel láttam egyet a Váci út és a Dráva u. sarkán. A srác lerobbant vele és kb 1,5 óra alatt végzett az egyik oldali Hardy cseréjével. Oda is mentem hozzá beszélgetni és a végén felajánlottam neki, hogy jöjjön de hozzánk kezet mosni. Hihetetlen ezt én tettem meg egy BMW tulajjal! Na ez a BMW nem az a BMW.
Igy nézett ki:
Joe,
Os-Smart :-))) A BMW mar reg abbahagyta, amin a merci most erolkodik?? :-)))
GT,
ez a 8dB igy nem sokat mond, tudni kene, hogy mekkora hangnyomas-erteknel volt 8dB-vel zajosabb. Ez ugyanis akar 3-szor zajosabb motort is jelenthet.
Mindenkitol azt hallom, egyebkent, hogy hiaba halkabbak muszer szerint a TDi-k mint a HDi-k, JTD-k, egyszeruen banto a hangszinuk. Ezt is ki kell problani, nem muszerezgetni.
fastcar,
de, elolvastam :-) Az opeleket sok helyen lehet kritizalni, de a menetteljesitmenyeik rendben vannak. Ha pl. a 155-os sorozat adatait hasonlitod az 'A' vectra hasonlo adataihoz, akkor meglepetes erhet...
JA: Joe, remelem nem olvastad el az utso mondatot :-)))
Amugy, fastcar, en nemreg a corsaval lenyomtam egy 166-ost. Most akkor a Corsa jobb? :-))) /elarulom: nem/
Nagyon király! Úgy nézki mint egy tolókocsi bebádogozva!:)Gyerek koromban Nagytétényben állt egy ilyen fehér szinben. Soxor körül néztük, nem akartuk elhinni hogy BMW. Amúgy ez lehetett az ŐS SMART ! :))
Citroen GSA 1.3:) Egyebkent eloszor az a Puch 650 jutott az eszembe, amelyik minden reggel elvonul az ablakom alatt.... Az csak 2 hengeres, de ollllyan szepen szol...